Auteur Topic: De Boekenclub  (gelezen 76816 keer)

roetie

  • Gast
Re: De Boekenclub
« Reactie #380 Gepost op: 24-02-2010, 22:49:53 »
Hallo allemaal, Ik heb een absoluut favoriet boek, het heet DE NOMADEN en is gescreven door George Hagen. Voor hen die liever engles lezen de orginele titel is THE LAMENTS. Het is een aanrader ik heb het al jaren en doordat ik het aan iedereen uitleen en die het vervolgens ook weer uitlenen heb ik het zelf amper in huis gehad..... De Fam. Lament ik zal ze nooit vergeten!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #381 Gepost op: 8-03-2010, 21:43:18 »
Weet iemand nog een luek boek??? Ik heb nog een bol.com bon die ik nog wil gebruiken en die loopt af deze maand...
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #382 Gepost op: 8-03-2010, 21:51:43 »
ik ben Beter aan het lezen van Maarten vd Weijden, mooi boek vind ik ::jaja::
Keep calm and eat chocolates!

Offline kelly58

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Believe in yourself...
Re: De Boekenclub
« Reactie #383 Gepost op: 11-03-2010, 20:56:06 »
Weet iemand nog een luek boek??? Ik heb nog een bol.com bon die ik nog wil gebruiken en die loopt af deze maand...
als je van horror houd zou ik zeggen ,dan simmons met nachtzomer, een dik boek en heel spannend  ::jaja::
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #384 Gepost op: 12-03-2010, 16:07:33 »
Weet iemand nog een luek boek??? Ik heb nog een bol.com bon die ik nog wil gebruiken en die loopt af deze maand...

Ligt eraan wat je zoekt....
Bij Thrillers ben ik helemaal gek van David Baldacci (de reeks met Oliver Stone, de rest ken ik niet) en James Rollins.
Bij het stukje Waargebeurd ben ik enorm geroerd door de boeken van Corinne Hofmann. De blanke masai, terug uit afrika en weerzien in Kenia. Zij is een Zwitserse die op vakantie ging naar Kenia met haar toenmalige vriend en tot over haar oren verliefd werd op een Masai krijger. Zij laat werkelijk alles achter om met hem in een dorpje te gaan wonen.... midden in de rimboe enzo. Echt heel mooi!

Wat voor soort boeken lees jij graag?
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #385 Gepost op: 12-03-2010, 16:28:29 »
jah, de blanke masai.. dat boek heb ik gelezen.. Echt heel mooi idd...
Ik zoek altijd een beetje spannende boeken.. en wat lekker weg leest..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #386 Gepost op: 12-03-2010, 18:09:50 »
jah, de blanke masai.. dat boek heb ik gelezen.. Echt heel mooi idd...
Ik zoek altijd een beetje spannende boeken.. en wat lekker weg leest..

De Blanke Masai heeft dus ook nog 2 opvolgers. In het boek erna (Terug uit Afrika) beschrijft Corinne haar tijd terug in Zwitserland met haar dochtertje. Ze moet weer een huis inrichten en een baan zoeken enzo. Wel minder sfeervol dan haar tijd in Afrika, maar toch wel leuk om te zien hoe het haar vergaat. In Weerzien in Kenia, het 3de boek, gaat ze terug naar Afrika om haar ex-schoonfamilie en ex-man op te zoeken. Dat vond ik dan weer wel een vrij interessant boek omdat je toch weer in die Afrika sfeer zit :)

Qua spanning....
Ik ben een grote liefhebber van medische thrillers. Robin Cook vond ik altijd heel erg goed, totdat hij een aantal jaren terug redelijk politieke boeken ging schrijven (Vreemd Lichaam, Kloon, Kritiek). Ik houd meer van zijn echt spannende boeken, zoals Ademnood, Koorts, Infuus, Fataal. Maar zijn laatste boek, Ingreep, vond ik weer wel heel goed. Ook Tess Gerritsen lees ik erg graag. Ooit een keer begonnen aan De Leerling en toen bleek er ook nog een eerder boek te zijn; De Chirurg. Dat heb ik toen geleend van mijn schoonouders en toen was ik zo enthousiast over haar boeken dat ik al snel ook de vervolgen daarop gekocht heb. Inmiddels heb ik al haar boeken :)

De boeken van Nelson DeMille vind ik ook erg goed. De Crash speelt zich af over het neerstorten van een vliegtuig en een stel dat vreemdgaat met elkaar die het per ongeluk opnemen. John Codey, van de FBI, moet dat dan onderzoeken. Echt een superboek, evenals de opvolger Het spel van de Leeuw.

En sinds kort heb ik kennis gemaakt met David Baldacci. De Samenzwering vond ik zo ontzettend spannend en humorvol geschreven, dat ik pas het vervolg erop gekocht heb: De Verzamelaars. Het vervolg dáárop staat alweer op mijn lijstje; De rechtvaardigen.

Ook "religieuze" thrillers zoals die van Dan Brown (De Da Vinci Code en Het Bernini Mysterie) vind ik erg goed. James Rollins heeft ook soortgelijke boeken, zoals Steen der Wijzen en de diverse vervolgen erop. Die vind ik ook heel goed. Ook heel spannend en toch ook weer grappig.

De boeken van Karin Slaughter vind ik zelf niet zo goed. Mo Hayder vind ik zelfs erg slecht. En Patricia Cornwell vond ik altijd heel erg goed, tot ze na boek 6 of 7 teveel dingen erin wilden stoppen (haar nichtje lesbisch, zij allerlei problemen enzo). Het werd gewoon teveel en daardoor ben ik een beetje afgehaakt. Maar zeker haar eerste 5 of 6 boeken zijn erg goed.

Misschien heb je hier nog iets aan? Ook recensies lezen op Bol.com is erg nuttig. Soms zijn de meningen verdeeld en weet je niet goed wat je ermee aan moet. Maar soms zie je heel veel goede recensies en dan kan je er wel vanuit gaan dat het boek (best) goed is.

Succes met kiezen Eline! :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De Boekenclub
« Reactie #387 Gepost op: 12-03-2010, 19:00:53 »
iemand het boekenweekgeschenk al gelezen ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #388 Gepost op: 12-03-2010, 21:32:30 »
De Blanke Masai heeft dus ook nog 2 opvolgers. In het boek erna (Terug uit Afrika) beschrijft Corinne haar tijd terug in Zwitserland met haar dochtertje. Ze moet weer een huis inrichten en een baan zoeken enzo. Wel minder sfeervol dan haar tijd in Afrika, maar toch wel leuk om te zien hoe het haar vergaat. In Weerzien in Kenia, het 3de boek, gaat ze terug naar Afrika om haar ex-schoonfamilie en ex-man op te zoeken. Dat vond ik dan weer wel een vrij interessant boek omdat je toch weer in die Afrika sfeer zit :)

Qua spanning....
Ik ben een grote liefhebber van medische thrillers. Robin Cook vond ik altijd heel erg goed, totdat hij een aantal jaren terug redelijk politieke boeken ging schrijven (Vreemd Lichaam, Kloon, Kritiek). Ik houd meer van zijn echt spannende boeken, zoals Ademnood, Koorts, Infuus, Fataal. Maar zijn laatste boek, Ingreep, vond ik weer wel heel goed. Ook Tess Gerritsen lees ik erg graag. Ooit een keer begonnen aan De Leerling en toen bleek er ook nog een eerder boek te zijn; De Chirurg. Dat heb ik toen geleend van mijn schoonouders en toen was ik zo enthousiast over haar boeken dat ik al snel ook de vervolgen daarop gekocht heb. Inmiddels heb ik al haar boeken :)

De boeken van Nelson DeMille vind ik ook erg goed. De Crash speelt zich af over het neerstorten van een vliegtuig en een stel dat vreemdgaat met elkaar die het per ongeluk opnemen. John Codey, van de FBI, moet dat dan onderzoeken. Echt een superboek, evenals de opvolger Het spel van de Leeuw.

En sinds kort heb ik kennis gemaakt met David Baldacci. De Samenzwering vond ik zo ontzettend spannend en humorvol geschreven, dat ik pas het vervolg erop gekocht heb: De Verzamelaars. Het vervolg dáárop staat alweer op mijn lijstje; De rechtvaardigen.

Ook "religieuze" thrillers zoals die van Dan Brown (De Da Vinci Code en Het Bernini Mysterie) vind ik erg goed. James Rollins heeft ook soortgelijke boeken, zoals Steen der Wijzen en de diverse vervolgen erop. Die vind ik ook heel goed. Ook heel spannend en toch ook weer grappig.

De boeken van Karin Slaughter vind ik zelf niet zo goed. Mo Hayder vind ik zelfs erg slecht. En Patricia Cornwell vond ik altijd heel erg goed, tot ze na boek 6 of 7 teveel dingen erin wilden stoppen (haar nichtje lesbisch, zij allerlei problemen enzo). Het werd gewoon teveel en daardoor ben ik een beetje afgehaakt. Maar zeker haar eerste 5 of 6 boeken zijn erg goed.

Misschien heb je hier nog iets aan? Ook recensies lezen op Bol.com is erg nuttig. Soms zijn de meningen verdeeld en weet je niet goed wat je ermee aan moet. Maar soms zie je heel veel goede recensies en dan kan je er wel vanuit gaan dat het boek (best) goed is.

Succes met kiezen Eline! :)

Misschien dat ik die vervolgen dan idd ook nog eens ga lezen.. goede tip ;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #389 Gepost op: 13-03-2010, 10:00:11 »
iemand het boekenweekgeschenk al gelezen ?

Nee, toevallig gisteren van Bol.com Taal der Engelen van James Rollins binnengekregen (De zwarte orde duurt nog een paar dagen helaas) en daar zat hij bij. Ze waren van Bol alleen zo slim geweest de boeken naast elkaar in de doos te leggen en zo'n klein dun boekje schuift dus in het grote dikke boek. Resultaat: de bladzijden uit elkaar geduwd en 1 grote ezelsoor!
Even gebeld om ze te laten weten dat op die wijze versturen niet handig is en als compensatie krijgen we een tegoedbon van 2,50. Altijd leuk :)
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #390 Gepost op: 14-03-2010, 13:15:39 »
Bij bol.com vind ik de service sowiso goed... Ik had met sinterklaas iets besteld en dat was er niet op tijd ivm de drukte en toen kreeg ikl ook een tegoedbon van 10 euri en een vervangings sinterklaas gedicht.. echt heel leuk :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #391 Gepost op: 14-03-2010, 13:23:26 »
Bij bol.com vind ik de service sowiso goed... Ik had met sinterklaas iets besteld en dat was er niet op tijd ivm de drukte en toen kreeg ikl ook een tegoedbon van 10 euri en een vervangings sinterklaas gedicht.. echt heel leuk :P

Dan hoop ik dat ze voor onze zoon ook nog iets verzinnen :P

22 Februari hadden we een aantal boeken besteld met een indianentooi en een doos met iets van Lego Powerminers. De boeken waren er al 1 of 2 dagen later, de rest niet. De indianentooi kwam toen na een dag of 5, maar die doos van Lego wilde maar niet komen. Na een tijdje heb ik toen van Bol.com een mail gehad dat er leveringsproblemen waren en dat het nog wel even kon duren. Afgelopen week was ik het best wel beu en ik heb ze gemaild of ze me konden vertellen of het überhaupt nog geleverd kon worden.
En ja, volgens de leverancier komt het dus nog. In week 14, de week van 5 april. Ergens vind ik het niet zo erg, maar onze zoon is vrij ongeduldig en die heeft het liever vandaag dan morgen. En ik kreeg gisteren de folder van Bart Smit en die heeft die vuurblazer van Lego dus gewoon in het assortiment. Als zij het geleverd kunnen krijgen, moet Bol.com dat toch ook kunnen?
Dat vind ik wel een nadeel: het speelgoed duurt héél lang met bestellen. Boeken is vaak de dag erna in huis. Speelgoed kan makkelijk een week duren  :-\\
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #392 Gepost op: 14-03-2010, 13:25:58 »
dat is idd wat minder jah :S
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Boekenclub
« Reactie #393 Gepost op: 15-03-2010, 15:01:08 »
iemand bastaardsuiker van Arjen gelezen?
Stelletje molloten...