Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6  (gelezen 121854 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #520 Gepost op: 21-01-2016, 20:16:27 »
Wie wisten met meeste over Daisy?
1. Nieky 8
2. Starlight 6
3. Molière 5
4. D*N 4
4. LdHmolletje 4
4. Swifty 4
4. Tim 4
8. Next&Aapje 3
8. Pjotr 3
8. Moni 3
8. MV 3
12. Jos 2
12. Maike 2
12. Robbie 2

Wie kent Daisy het beste?
1. Molière 7
1. Robbie 7
3. HDD 6
3. HIDM 6
3. Lucy 6
3. Moni 6
3. Tim 6
8. D*N 5
8. Grasisgroen 5
8. Hautoa 5
8. Jos 5
8. LdHmolletje 5
8. Lukie 5
8. Maike 5
8. Nieky 5
8. Trialk 5
17. de_witte 4
17. Meezter 4
17. Pjotr 4
17. Silvermaiden 4
21. Pac 3
21. Starlight 3
23. MV 2
24. Swifty 1

Robbie bovenaan had ik wel verwacht, maar Molière :o.
Nu beschuldig ik ervan dat Swifty en MV mij niet kennen door vraag 1 fout te beantwoorden, maar blijkbaar ken ik hun nog slechter...   ::schaam::
« Laatst bewerkt op: 21-01-2016, 23:23:28 door Daisy »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #521 Gepost op: 21-01-2016, 20:19:28 »
Jeeeetje Daisy, maar 1 goed bij mij? En de eerste 2 vragen waren gewoon inkoppers! :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #522 Gepost op: 21-01-2016, 20:21:23 »
Jeeeetje Daisy, maar 1 goed bij mij? En de eerste 2 vragen waren gewoon inkoppers! :P

Ja vraag 2 is natuurlijk megastom, maar ik linkte jouw huis gewoon niet aan 'de bieders boden niet genoeg', ik vond het een Lukie antwoord, dus draaide ik jouw antwoord en die van Lukie om ::schaam::

Vraag 1 had ik wel goed (die was idd niet moeilijk)

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #523 Gepost op: 21-01-2016, 20:31:17 »
Daisy, hoe vond je het aan "deze kant" van de quiz? was het moeilijker, makkelijker, tijdrovender dan je had verwacht?


Lucy, eigenlijk de zelfde vraag. Volgend jaar weer?
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #524 Gepost op: 21-01-2016, 20:33:26 »
Robbie bovenaan had ik wel verwacht, maar Molière :o.
Ik ben dan ook een open boek ::jaja::
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #525 Gepost op: 21-01-2016, 20:51:10 »


Allereerst even mijn antwoorden

Vraag 1: De bergen rond Carrara
2015 was een mooi en goed jaar. Echt een hoogtepunt kon ik daar niet in vinden. Het hoogste punt dan maar. Heel mooi de bergen rond Carrara waar ik in tunnels reed die totaal onverlicht waren en die maar ruimte boden voor 1 auto. Dan maar hopen dat er geen tegenliggers waren. Veel hadden deze wel goed

Vraag 2: salarisperikelen
wowsie veel hadden die goed en ik heb er nooit iets op het forum over gezegd. Ben benieuwd hoe dat komt. Woordkeuze ? Twee mensen hadden een dronken passagier in mijn auto. Gelukkig niet :D

Vraag 3: Teruggepakt worden door Jann
Tja bijdehante lukie maakt af en toe opmerkingen en dan moet ik erg lachen als ik dan op mijn eigen woorden wordt teruggepakt. Het ging geloof ik over correct taalgebruik en dan met name het woordje "doe"

Vraag 4:Stormpie, dat lijkt me gezellig
Ze is één van de weinigen die ik nog nooit gezien heb, dus dat leuk me he heel leuk. Een paar goed en een paar foute. Met de foute antwoorden lijkt het me ook leuk trouwens. HIDM om de cynische commentaren kan ik me ook voorstellen en met Heinz lijkt het me ook prima!

Vraag 5: Songfestival
Tja, dat blijft denk ik toch de leukste. Het gezeur van te voren, het gemekker als de nummers er staan, het eeuwige gemiep van Niek omdat iemand anders zijn nummer heeft gekozen en het geweldige gevoel dat ik het al eens gewonnen heb ::trots::  Veel mol online, dat was ook top ::ok:: maar ja je moet kiezen

Vraag 6: De eetproef met die kickboxer
heel veel leuks hoor, maar deze stond me nog voor de geest. Ik kon alleen niet op zijn naam komen en daarom was mijn antwoord nog redelijk uniek. Veel gekozen als favoriet door mensen.

Vraag 7: Demis - Ga dan
Ik hou best van maandagen hoor ::ok::
Ik ben een sucker voor liedjes met een verhaal. Deze van Demis is ook zo briljant, ooit had ik bij een eerdere editie volgens mij bij een soortgelijke vraag het nummer van de doodgewone kat ingevuld. Heerlijk dat soort tranentrekkers

Vraag 8: Bambi
Gekozen voor een klassieker.
Je mag me best bloempje noemen hoor.
Als je niets aardigs weet te zeggen, zeg dan maar niets.


Vraag 9: De vrouw en die keuken die begint te zeiken
Ik moest hier echt heel lang over nadenken. Ik kon me weinig memorabel herinneren. Dit vond ik vooral genant en zegt zoveel over de mensen tegenwoordig. Dat ik die maar noemde.
Chapeau Silvermaiden, Moliere en Ldh. 
Nieky de bekendmaking van A ???? ik weet tot op heden nog niet wie of wat A is ::)

Vraag 10: Schanspringen
Doodeng, ga ik nooit doen, maar het gevoel te kunnen vliegen. Gaaf hoor

Vraag 11: een boek
ik wist het echt niet. Niets vond ik een stom antwoord dus maar voor een boek gekozen.

Vraag 12: Champagne en gezellige avond
En dat is het geworden :D

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #526 Gepost op: 21-01-2016, 21:00:43 »
En nog ff gekeken hoe ik 'm per vraag gemaakt heb ... valt nog best tegen eigenlijk ;D

Vraag 1
A: Ik vond vrouwelijke aandacht echt zo'n Trialk antwoord, maar t was dus Molière.
B: Dit was er zo eentje waar ik op 5 punten bonus hoopte, helaas Meezter en MV omgedraaid. :(

Vraag 2
A: Weer net de bonus mis, nu weer Trialk en LdH verwisseld.
B: Swifty tsja ... gewoon even niet goed na gedacht denk ik ... Direct ingevuld (ik vond het echt een Lukie antwoord) en nooit meer op gelet, dus het salaris ging naar Swifty. Sneaky antwoord van MV, dat leek me zo obvious Starlight ... niet dus. Pac en Lucy ook omgewisseld, twijfelde ik al over, uiteindelijk fout gegokt.

Vraag 3
A: Ik zou toch zweren dat ik dit goed gemaakt had. Uiteraard door LdH's gemene antwoord de fout in gegaan. En ik maar twijfelen tussen Pjotr en Maike, wie vind ons zo onverslaanbaar gezellig ... was het HDD ::lol::
B: Hier dacht ik ook kans te maken op de bonus ... lang getwijfeld tussen Swifty en Lucy, uiteindelijk Lucy goed, hoort die vuile Rat bij Pac! En wat bij Pac stond moest naar Gig en wat bij Gig stond moest naar Swifty. *Zucht* Toch lastig spelletje hoor. :P

Vraag 4
Oei deze heb ik slecht gemaakt
A: Jann wel goed gekoppeld aan HDD, maar verkeerde motivatie.
B: Note to self: bij twijfel op je gevoel afgaan. Heb ik bijna de hele quiz het goede antwoord bij Starlight staan, haal ik m op het laatst weg en zet ik m bij Lucy :( Het antwoord wat ik eerst bij Lucy had staan, was goed, maar geef ik door aan de_witte. Het antwoord wat ik bij de_witte had staan was goed, maar geef ik aan Silvermaiden. En antwoord wat ik bij Silvermaiden had staan was ook goed, maar geef ik vervolgens aan Swifty. Door 1 wissel 4 punten in de prullenbak. :(

Vraag 5
A: Ik wist dat iemand op de laatste spelletjesdag had gezegd dat hij geen complottenpersoon meer was, maar wist niet meer of het Niek of Robbie was. Verkeerd gegokt. Jos en Amazing Race een verrassend antwoord, had ik nooit geraden.
B: Waardeloos gegokt ook weer.

Vraag 6
A: Wow 8 punten, en dat met een berg gokjes. Na ja, behalve Robbie en HDD dan. Maar toch, niet slecht
B: Dit compenseert weer, maar 1 goed. En dat terwijl er toch 3x 'Ik kijk geen Expeditie Robinson' erin zit. Maar ik heb niet kunnen uitvogelen wie dat waren.

Vraag 7
Dit heb ik tot het laatst bewaard, maar ik kwam er ook niet echt uit. 4 punten voor A (waaronder mezelf dus) en 3 voor B

Vraag 8
5 punten in poule A valt me nog mee, alles gegokt. Maar 1 in B.

Vraag 9
A: Stiekeme Pjotr vult een HIDM antwoord in. Waardoor ik Minke aan dus aan Pjotr koppel 'Uh, tja, nou, doe maar de Kwis dan.' is niet HDD maar Maike? HDD's antwoord dus aan Maike gegeven. Live ontknoping had natuurlijk bij Jos gemoeten, stom.
B: 3 punten .... Swifty, dat heb???? Ik vond dat iets voor een jong iemand. Waardoor ik dat aan Pac gaf en toen Chris Zegers maar aan Hautoa gaf. Ik twijfelde al over Lucy en Parijs, maar wist niks anders en ben toen maar op 'safe' gegaan.

Vraag 10
Ook weinig van gebakken zie ik, 2x3 punten. Tim geen F1? Trialk die wil diepzeeduiken? Lukie die wil skischansspringen? Lucy en Silvermaiden die een typisch antwoord voor elkaar geven.

Vraag 11
Gemiddeld met 6/5 punten.
A: Enige vraag bij poule A naar heb lopen zoeken, wat me een goed antwoord heeft opgeleverd (LDH en de lego). Het antwoord van Maike heeft ergens gestaan, ik wist alleen niet meer zeker wie het nou was, Maike of HDD, en heb 't niet terug kunnen vinden, dus maar gegokt en gelukkig goed.
B: Moni en MV omgedraaid zie ik. Swifty en een bank is me niet bijgebleven (maar dat geldt wel voor meer dingen naar nu blijkt!)

Vraag 12:
A: Prima score met 9 punten. Maar voor mijn gevoel vond ik deze vraag bij B beter te doen. Echter ...
B: En ik maar denken, misschien wel kans op een bonus ... 3 punten. Au ...


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #527 Gepost op: 21-01-2016, 21:01:00 »
(2e post omdat het niet in 1 bericht past)

Wat me verder nog zo even 1-2-3 opviel ...
Nieky, je mag me wel goed kennen .... maar weet je echt niet dat ik enigskind ben?  ::oink::

Daisy, hoe vond je het aan "deze kant" van de quiz? was het moeilijker, makkelijker, tijdrovender dan je had verwacht?


Achteraf gezien was ie een stuk moeilijker, ik heb een aantal stomme fouten gemaakt, maar ik had ook dingen fout waarvan ik zeker wist dat ik ze goed had. Dus dat viel tegen, in positieve zin. ;D

Tijdrovend vond ik het niet. Als er een bonus op inlevertijd had gezet was ik daar zeker voor gegaan. Maar zoals ik ook al zei, ok heb echt heel weinig opgezocht. Ik had er wel tijd voor gehad, maar ik had er geen zin in. Alleen bij Poule B echt lopen zoeken naar antwoorden bij vraag 1 (dat heeft me iig het antwoord van Starlight en Pac opgeleverd, even gegoogled waar Carrara lag en toen wist ik dat het Lukie moest zijn), maar heel veel op gevoel. Dus wat dat betreft kan het volgend jaar alleen nog maar beter. ::jaja:: Ik wil m zeker nog een keer maken.

Dus hopelijk wil Lucy (of iemand anders als Lucy niet wil) 'm de volgende keer hosten.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #528 Gepost op: 21-01-2016, 21:02:41 »
Laat ik dan ook mijn antwoorden maar eens even toelichten :)

1. Vakantie naar Kopenhagen.
Was toch nog wel een aantal keer goed ingevuld hoewel ik daar niets over had gepost. Ook best veel mensen die dachten dat ik mijn eerste tripje naar Parijs had gemaakt - maar dat was in 2005 al ;D

2. Angst en twijfels.
Heel logisch dat veel mensen dachten dat de route naar m'n rijbewijs mijn dieptepunt was, en dat had om eerlijk te zijn ook goed gekund. Maar dat was eerder onderdeel van het wat grotere dieptepunt van angst en twijfels.

3. De spelletjesdagen natuurlijk! ::bravo::

4. Met alle forummers op de volgende spelletjesdag, omdat dat me heel gezellig lijkt! (en omdat we anders allemaal WIDM missen)
Vond ik wel een logisch antwoord eigenlijk. Had niet echt zin om te bedenken met welke individuele forummer ik het liefst WIDM zou willen kijken. Gewoon lekker met z'n allen ;D

5. Songfestival.
Het songfestival vind ik altijd erg leuk, hou er regelmatig leuke nieuwe muziek aan over, zowel wat ik zelf allemaal vind als wat anderen insturen. Vind het opvallend hoeveel mensen bij mij het "twijfel, twijfel" antwoord hebben - ik vond dat echt zo'n typische formulering voor MV, dat ik dacht dat iedereen die wel bij MV zou hebben.

6. Ik kijk geen Expeditie Robinson.
Nouja, ik heb 1 seizoen gezien, 2 jaar geleden, maar dat was niet genoeg om het daadwerkelijk te gaan volgen en al helemaal niet om een favoriete proef te hebben.

7. States - Captivating Me
Heel goed van de nazoekers dat ze hebben gevonden dat ik naar Foster the People luister - maar als ze nou nog even iets beter hadden gezocht, hadden ze ook gevonden dat ik had laten vallen dat ik niet iets zou insturen van een band waar ik al eerder over had gepost op het forum ;D States is gewoon een goede band die echt een stuk bekender zou mogen zijn, en dat liedje is gewoon heel goed, maar heeft slechts 15.000 views op youtube. Dat is echt zwaar ondergewaardeerd.

8. Frozen
Ik heb zelfs een tijdje een Frozen avatar gehad, dus ik had echt verwacht dat meer mensen Frozen bij mij zouden invullen. Maar blijkbaar hadden D*N en Lucy beide iets anders ingevuld, terwijl dat de meer voor de hand liggende opties waren bij Frozen. Dus dachten veel mensen Brave, wat ook goed had gekund. Heb namelijk niet per se een favoriete Disneyfilm, maar omdat ik Disneyfilms wel leuk vind vond ik geen invullen ook zo stom, dus ben ik gegaan voor degene met m'n favoriete Disneyprinses. En daar scoort Merida ook vrij hoog ::ok:: ...maar Elsa vind ik net iets cooler ;D (get it? cooler? ...okee laat maar :-X)

9. Beelden van aanslagen in Parijs. Dat heeft veel indruk gemaakt omdat het ineens wel erg dichtbij kwam.
Ik kon zo snel niet echt iets bedenken. Ik wilde eigenlijk wat leukers invullen, maar toch maar voor de aanslagen in Parijs gegaan. Dat maakte inderdaad op dat moment veel indruk.

10. Geen enkele. Sport en ik zijn geen goede combinatie.
Logisch dat paragliden vaak aan mij is gekoppeld, dat zou ik inderdaad graag een keer doen. Alleen heb ik dat dus geen seconde met een sport geassocieerd ;D

11. Een theelepeltje
Ik koop theelepeltjes als souvenirtjes, dus ja, een theelepeltje ;D Maar 2x goed geraden, door MV (maar die wist dat ik theelepeltjes koop als souvenirtjes) en Molière. Ben toch wel benieuwd of Molière dat gewoon goed gegokt heeft of dat er toch ergens een post van mij heeft gestaan waaruit je dat kon afleiden. Vond het ook grappig dat meerdere mensen dachten dat ik een hamster had gekocht. Dat leek me toch duidelijk het antwoord van Hautoa :P

12. Niets bijzonders, waarschijnlijk thuis zitten en schrikken bij elke knal ::)
Is dat nou echt zo'n duidelijke formulering voor mij dat maar liefst 7 mensen dit goed hebben? :o

En dan, wie ken ik het beste?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Toch wel grappig dat een aantal mensen waar ik bijna niets van weet zo hoog staan, terwijl een aantal mensen die ik toch wel iets beter ken zo laag staan :P

En wie kennen mij het beste?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Jullie kennen me dus blijkbaar nog steeds niet echt goed ::zwaai::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #529 Gepost op: 21-01-2016, 21:08:31 »
Ah gelukkig iemand die Swifty ook niet goed kent ;D (Je was lastig Swifty!)

En Starlight, je hebt wel ergens gepost dat je naar Denemarken ging. Dat is een van de weinige dingen die ik wel gevonden heb. ::trots::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #530 Gepost op: 21-01-2016, 21:17:39 »
Dan nog even wie mij het beste kennen.

D*N              7 vragen goed
Swifty           6 vragen goed
Nieky            6 vragen goed
Grasigroen       5 vragen goed
Starlight        5 vragen goed
Mollenvanger-MV  5 vragen goed
Daisy            5 vragen goed
Molière          5 vragen goed
Silvermaiden     3 vragen goed (misschien toch eens samen widm kijken, dan weet je daarna vast meer, leuk idee ::ok::)
Maaikemeisje     3 vragen goed
Moni             2 vragen goed
Meezter          2 vragen goed
LDHmolletje      2 vragen goed
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #531 Gepost op: 21-01-2016, 21:21:11 »
En Starlight, je hebt wel ergens gepost dat je naar Denemarken ging. Dat is een van de weinige dingen die ik wel gevonden heb. ::trots::
:o
Waar dan? Ik dacht echt dat ik er niet over gepost had.

...ik ga m'n eigen berichten zo maar eens stalken geloof ik ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #532 Gepost op: 21-01-2016, 21:21:59 »
En dan, wie ken ik het beste?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Wow, weer iemand die mij als beste kent :o Ik moet echt eens wat minder over mezelf gaan vertellen.

Vraag 2: salarisperikelen
wowsie veel hadden die goed en ik heb er nooit iets op het forum over gezegd. Ben benieuwd hoe dat komt. Woordkeuze ? Twee mensen hadden een dronken passagier in mijn auto. Gelukkig niet :D
Was één van de antwoorden die overbleven. En bij de andere overgeblevenen vond ik het niet echt passen.

11. Een theelepeltje
Ik koop theelepeltjes als souvenirtjes, dus ja, een theelepeltje ;D Maar 2x goed geraden, door MV (maar die wist dat ik theelepeltjes koop als souvenirtjes) en Molière. Ben toch wel benieuwd of Molière dat gewoon goed gegokt heeft of dat er toch ergens een post van mij heeft gestaan waaruit je dat kon afleiden.
Geen post, maar je lijkt me gewoon een theelepeltjesmeisje ::jaja::
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #533 Gepost op: 21-01-2016, 21:23:27 »
:o
Waar dan? Ik dacht echt dat ik er niet over gepost had.

...ik ga m'n eigen berichten zo maar eens stalken geloof ik ;D

http://www.realitynet.org/forum/index.php?topic=8094.msg1793485#msg1793485

Ik dacht slim te zijn door op Denemarken te gaan zoeken ipv Kopenhagen, het heeft geholpen ::rofl::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #534 Gepost op: 21-01-2016, 21:42:31 »
Laat ik dan ook mijn antwoorden maar eens even toelichten :)

1. Vakantie naar Kopenhagen.
Was toch nog wel een aantal keer goed ingevuld hoewel ik daar niets over had gepost. Ook best veel mensen die dachten dat ik mijn eerste tripje naar Parijs had gemaakt - maar dat was in 2005 al ;D

2. Angst en twijfels.
Heel logisch dat veel mensen dachten dat de route naar m'n rijbewijs mijn dieptepunt was, en dat had om eerlijk te zijn ook goed gekund. Maar dat was eerder onderdeel van het wat grotere dieptepunt van angst en twijfels.

11. Een theelepeltje
Ik koop theelepeltjes als souvenirtjes, dus ja, een theelepeltje ;D Maar 2x goed geraden, door MV (maar die wist dat ik theelepeltjes koop als souvenirtjes) en Molière. Ben toch wel benieuwd of Molière dat gewoon goed gegokt heeft of dat er toch ergens een post van mij heeft gestaan waaruit je dat kon afleiden.


En wie kennen mij het beste?
MV: 7
Gelukkig sta ik daar bovenaan ;D Maar jij had wel een paar antwoorden die ik niet kon weten. Of die zo logisch waren dat ik ze aan iemand anders koppelde. Maar ja idd, ik wist zelfs waar je dat theelepeltje kocht ;D Die theelepeltjes was het eerste antwoord dat ik invulde toen ik de antwoorden zag :P Maar echt grappig dat die antwoorden die bij mij hoorden zijn omgewisseld met jou. Angst en twijfels had ook heel goed bij mij gekund ja.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 21-01-2016, 21:44:17 door Mollenvanger-MV »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #535 Gepost op: 21-01-2016, 21:49:12 »
En Robbie, wat heb jij een onwijs lief antwoord geschreven ::love:: Heb er alleen nog niet naar gekeken, maar heb een sterk vermoeden dat als we dat zaterdag a.s. zouden doen, dat ik dan mijn trein terug ga missen :-\\
::hug:: Dat was me dit jaar eigenlijk ineens opgevallen, dat ik er de volgende dag aan terug dacht en ineens dacht 'Wat een toffe gast.' Niet dat de rest niet tof is hoor! Misschien gewoon meer spellen samen gespeeld dit jaar. En naast elkaar gezeten met weerwolven, dus ja, dan leer je elkaar beter kennen. :)

Dank voor de  ::hug::'s iedereen. Ja, ik poch meestal alleen maar met m'n tripjes en zeur niet zo bijster veel over mijn werk. Mijn allerbeste vriendin is tevens mijn collega en die zit recht tegenover me. Dus we kunnen stoom aflaten bij elkaar en begrijpen elkaar dan ook (want is soms zoiets specifieks om over sommige dingen te klagen). Maar dat helpt wel dat ik tegen anderen er niet veel over klaag. Intussen heb ik me er meer bij neer gelegd. Vrijdag had ik nog 500 ongelezen mails (en dat zijn mails die ik echt MOET lezen, want alles waar ze me in CC zetten, laat ik er al gewoon uitfilteren. Ik heb die filter iets meer dan een jaar geleden op gezet en daar zitten intussen meer dan 4000 ongelezen mails in die ik nog nooit gelezen heb (en ook nog nooit klachten over gehoord heb). En daarnaast heb ik nog een andere inbox waar het werk zelf in komt. Vroeger hadden we stress als er 12 input controles in zaten. Twee weken geleden had ik er 50. Maar daar heb ik raar maar waar niet eens stress over. Ik heb het vaak genoeg tegen mijn baas gezegd, er is een structureel probleem. Als er straks iets mis gaat bij mijn landen, is dat niet mijn probleem, ik heb vaak genoeg aangekaart dat het niet gaat. Daar hou ik me aan vast. Nee de echte reden zal ik zo bij mijn toelichting van m'n antwoorden zetten dan, want ik vind het wel leuk om dat van iedereen te lezen inderdaad. :)

Eerst de scores:

Ik ken het beste:
Pjotr 5
HDD en Jos 4
LDH en Tim 3
Daisy en HIDM 2
Molière, Nieky en Trialk 1
Maike 0  ::schaam::

Haha wat erg. Ja zoals gezegd heb ik dus niets opgezocht en gewoon op gevoel ingevuld. Die Amerikaanse zweetdoek kon ik me niets bij voorstellen wat dat moest zijn en ik linkt het dus ook aan Daisy door de USA roadtrip. :)

Kennen mij het beste:
Nieky 9
Daisy, Dennis en Next & Aapje 7
Starlight 6
LDH, Maike, Molière 5
Tim 4
Swifty & Moni 3
Jos 2
Pjotr en MV 1

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #536 Gepost op: 21-01-2016, 22:11:39 »
Toelichting van mijn antwoorden. Ik zal het proberen kort te houden maar weet nu al dat dat niet gaat, blijkbaar typ ik graag lange zinnen, dat heb ik nu tenminste geleerd. (deze was expres ;) )

1. Hoogtepunt: krokodil
Op vakantie in Australië. Er zijn vast nog hoogtepunten maar dit kwam als eerste in me op. Het was op een vrij saaie excursie en die eindigde met een bootvaart op een rivier waarvan ze al zeiden 'Het is natuurlijk geen dierentuin, maar allemaal in the wild, dus we kunnen niet garanderen dat je iets zal zien.' Dus iedereen had al zoiets van ja hoor, de hele trip was al een sof, zal nou ook wel niks worden. Totdat we een krokodil voorbij zagen zwemmen met iets in z'n bek. Een eindje verderop een krokodil die haar nest beschermde en aan de andere kant van de oever allemaal geritsel en vallende bladeren. Het was een zenuwachtige sfeer en best spannend. Toen is de boot de krokodil met iets in zijn bek achterna gevaren en zagen we ineens dit:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Real life National Geographic. De bootsman (of hoe noem je zoiets) zei dat hij zoiets maar een of twee keer op en jaar zag. Dus wel iets speciaals.
Oh jee dat was antwoord 1 en ik heb al te veel geschreven.

2. Dieptepunt: huilen om werk
Ik neem de vragen altijd heel persoonlijk op en voelde me ontzettend egoïstisch na het lezen van bvb aanslagen op Parijs. Natuurlijk is dat het dieptepunt en niet die paar tranen van mij. ::)
Maar goed: ik werkte thuis, we waren van hogerop gedwongen iets te doen, waar wij niks over wisten: onze contacten opbellen over 'timely implementation of artworks'. Wij moeten zorgen dat het artwork op tijd af is, maar nu heeft een of andere pief het in zijn hoofd gekregen dat wij ervoor moeten zorgen dat het product op tijd verscheept wordt en in de apotheken ligt vanaf de door lokale overheid bepaalde datum. Ik had al verschillende van m'n landen opgebeld en ratelde een tekstje af van wat we moesten zeggen. Vervolgens kwam de ene na de andere vraag waar ik niks op kon antwoorden en per telefoongesprek voelde je je steeds een grotere en absurde idioot worden. Ik had een hoop nieuwe landen gekregen en mijn eerste contact dat ik met hen had, kregen ze zo een beeld van mij dat ik een achterlijk sul was die van niks wist. Ik werkte thuis toen ik weer zo'n telefoontje moest doen en kreeg er echt genoeg van, dus na het gesprek heb ik een mail naar mijn baas getypt dat het zo klaar was, dat dit niet is wat wij moeten doen en dat als hij vindt dat we dat wel moeten doen, deze baan misschien niet meer voor mij weg gelegd was en het tijd was om iets anders te zoeken. Ik klikte bijna op SEND toen mijn telefoon ging. Die allerbeste vriendin/collega, die vroeg hoe het met me was. Ze voelde gewoon aan dat er iets was, ik heb nog geen idee hoe, maar zij is heel gevoelsmens wat dat betreft, zelfs als het vanop afstand is blijkbaar. Dus ik zei 'Goed' en zij zei 'Nee, zeg eens echt.' 'Nee, als ik dat nu ga vertellen ga ik janken.' 'Dan is dat maar zo, gooi het eruit.' en toen heb ik dus jankend alles verteld, liggend op mijn bank alsof ik bij een psychiater was. Ze heeft me de wijze raad gegeven de mail niet te versturen, omdat die op dat moment emotioneel beladen was, maar hem wel bij moest houden en een gesprek regelen met m'n baas en dan de mail als leidraad gebruiken. Zo gezegd, zo gedaan, m'n baas was zelfs nieuwsgierig naar de mail en ik heb hem gewoon gegeven. Gelukkig is hij heel begripvol, het is vooral de baas die boven hem staat...
Ik heb hem gezegd dat ik nooit nog zo'n telefoontje zou doen. Hij vroeg of dat nou wel zo'n goed idee was en zei dat ik het best toch bleef doen. Maar ik heb het nooit meer gedaan. Intussen hebben 2 andere collega's zich er in gespecialiseerd en hoef ik me er niet eens meer mee bezig te houden. Heb al genoeg te doen. :)
Dit komt niet goed he, qua lengte van bericht...

3. Forummoment: Amazing Race winnen!
Stiekem om iedereen op een verkeerd been te zetten, maar ook omdat ik me daadwerkelijk 15 minuten winnaar heb gevoeld en dat waren 15 ontzettend leuke minuten waarin hillo en ik als gekken naar elkaar whappten en quasi tegelijk stuurden 'oh my gold, ik heb echt hardop gegild! :-[;D

4. forummer WIDM kijken: HDD
Zie mijn post hierboven

5. Survivor, hoewel ik ook blabla geen complotspellen meer
Nadat HIDM me heel de tijd opbelde, was ik er klaar mee.  ::) ;D ( ::hug:: HIDM)

6. ER proef: lange antwoord
In België komt het niet meer op tv en dat was de enige proef die ik me kon herinneren.

Oh jee.... ik ga drie keer achter elkaar posten en twee keer mag eigenlijk niet, maar mijn post is al te lang...  :(


Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #537 Gepost op: 21-01-2016, 22:19:06 »
even helpen :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #538 Gepost op: 21-01-2016, 22:21:30 »
7. Ondergewaardeerde liedje: Foxes - Count the Saints
Ik leg heel vaak de link met beelden bij muziek (is waarschijnlijk ook aarom ik graag soundtracks hoor, want dan spelen die beelden zich in mijn hoofd weer af). En hoe fout het ook mag klinken, dat lied hoorde ik bij Big Brother UK. :) En was leuk gedaan en had het ooit voor Songfestival spel willen gebruiken, maar ik kreeg enkel een filmpje met stilstaand beeld gevonden. Dus dan maar zo.
Wel grappig overigens dat dit ook af en toe bij Molière werd gezet.

8. Frozen
Waarschijnlijk ook omdat ik oud ben en alleen recente dingen kan onthouden. Maar ik was dol op de liedjes en op het feit dat disney eens brak met het 'Je moet altijd perfect zijn' verhaal. Nee Elsa bleef lekker zichzelf!

9. TV-moment: Rik uit de douche
Ik dacht ik doe een inkoppertje erbij zetten. Maar door mijn lange antwoorden was alles een inkoppertje.

10. Sport: curling
Lijkt me wel grappig. Oh en side-note: toen Zweden één van de landen waar ik verantwoordelijk voor was, was, was ik in contact met Eva Lund. Een Olympisch Curling kampioene.  ::rofl:: En in het dagelijkse leven dus werkende bij de regulatory afdeling van Janssen-Cilag Zweden.

11. De jas
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Check it! Robbie Wynen  8)

12. Nieuwjaar: lang antwoord
Het werd uiteindelijk een verlaat feestje bij die vrienden van het buitenland. Verlaat omdat, toen ik wou vertrekken naar het feestje, ik er achter kwam dat een leiding in het gebouw lek was en een muur al helemaal doordrenkt was en aan de andere kant al vochtplekken ontstonden. Dus heb ik op oudejaarsdag eerst nog 10 SOS loodgietersdiensten gebeld, die allemaal reclame maakten van 24 op 24 7 op 7. Maar natuurlijk niet op oudejaarsdag (wat ik snap, maar maak dan geen reclame 24/24 7 op 7 of zet erbij (behalve op feestdagen). En ook nieuwjaarsdag heb ik het familiefeest voor de helft moeten missen omdat ik dus een afspraak had met een loodgieter die vervolgens niet is komen opdagen.
Maar dat allemaal volledig terzijde.


Hopelijk heeft er intussen iemand gepost zodat ik geen drie posts na elkaar heb.... If not: sorry!!  ::sorry:: Ik zal het nooit meer doen. Totdat ik weer scores moet geven en toelichtingen. :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #539 Gepost op: 21-01-2016, 22:21:46 »