Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6  (gelezen 121846 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #540 Gepost op: 21-01-2016, 22:24:28 »
Voorgaande jaren scoorde iedereen heel hoog wat betreft mij kennen. Dit jaar dacht ik na 2 vragen al 'ja dat weet iedereen'. Bij de volgende vragen heb ik soms gekozen voor korte antwoorden of zo, minder herkenbaarheid. En met oud en nieuw heb ik dus verzwegen dat ik dienst had. ::sorry:: ik weet dat het niet de bedoeling is om het lastig te maken, ik heb dan ook nergens gelogen of zo
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #541 Gepost op: 21-01-2016, 23:40:04 »
Dan nog even wie mij het beste kennen.

D*N              7 vragen goed

::trots:: Ik dacht alleen echt bij vraag 1 van, die Lukie is vast sneaky geweest. Zijn hoogtepunt moet haast wel New York zijn geweest, dus die heeft gewoon iets vaags ingevuld als "mijn vakantie" :P. ik had echt hele gedachtes achter de antwoorden, waarvan de helft niet klopt
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #542 Gepost op: 21-01-2016, 23:54:07 »
Leuk tafeltje en poes en de verhaaltjes erbij ::ok:: ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #543 Gepost op: 21-01-2016, 23:57:31 »
Ja inderdaad, tafeltje vond ik ook heel leuk! En de poes ook, beide wel leuke speciale dingen om in huis te hebben. :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #544 Gepost op: 22-01-2016, 00:41:56 »
Leuk die uitgebreide verslagen te lezen, maar wel droevig dat over je werk, Robbie  :(  En dat met oudejaarsdag is echt niet lollig! Gelukkig heb je ook nog sterke verhalen over krokodillen enzo  :D


...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #545 Gepost op: 22-01-2016, 00:44:00 »
Vraag 1: overduidelijk een trotse oma  ;D
2: ja, een kwetsbaar leventje erbij,het ouder worden, de maatschappelijke veranderingen, zorgen zijn er zo nu en dan.....
3:als de songfestivalliedjes geplaatst worden ben ik razend nieuwsgierig wat het is, hoe het klinkt en beluister ik als het moet tot diep in de nacht alles meteen.
4: m'n eerste ingeving die wokkels  :D
5:songfestival dus
6: ER wel paar keer geprobeerd, maar het kan me niet zo boeien.
7: vanaf 'wuthering heights' fan van Kate Bush en de LP 'the kick inside' heb ik nog, grijsgedraaid!
8: the lion king kwam uit in de periode dat ik ernstig ziek was. Ik keek de film in de bioscoop met m'n dochter van toen net 11 en het eerste liedje was the circle of life  :\'(  maar ook die aanstekelijke liedjes die blijven hangen  ::zingen:: hakuna matata en de prachtige beelden  ::bravo::
9:ja, sterren op het doek, dat hadden er veel goed. Jammer dat het gestopt is!
10: rennen heb ik altijd leuk gevonden en hordenlopen lijkt me zo heerlijk als je dat kunt. En terecht komen in die zandbak ook  ::rofl::
11:babyfoon om het jullie makkelijk te maken  ::)
12: zo is het gegaan en ik heb gewonnen met Ik hou van Holland  ::trots::
...maar soms even niet :)

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #546 Gepost op: 22-01-2016, 09:48:51 »
Mijn uitleg bij mijn gegeven antwoorden

1. De muziek.

Dit is een ietwat vage omschrijving, maar muziek heeft mij door dit jaar heen geholpen. Zowel met negatieve als positieve momenten. Daarnaast heb ik prachtige concerten bezocht. Helaas heb ik één moeten overslaan omdat ik te ziek was.

2. Overlijden van een goede vriend

Dit was volgens mij een makkelijke voor de meeste hier. Ik wilde eerst heel 2015 invullen. Overlijden van een goede vriend, ik ben erg ziek geworden en heb daardoor mijn baan verloren. Het verlies van die vriend heb ik toch als het ergste ervaren van alles. Ik ben namelijk beter geworden, werk komt ook wel weer. Die vriend komt nooit meer terug en dat is wat ik het ergste vind van wat er in 2015 gebeurd is.

3. Het medeleven van iedereen na het overlijden van een goede vriend

Dit heeft mij enorm goed gedaan. Ik ben heel blij dat ik dit forum heb gevonden met zoveel lieve en meelevende mensen. Dank jullie wel  ::bravo:: You guys rock!

4. Lukie4, omdat ik benieuwd ben naar zijn commentaar bij alles en het lijkt mij gezellig.

Uitleg staat er al bij ;).

5. Amazing Race

Ik vond dit een heel leuk spel om te volgen en om jury te zijn. Ik heb niet veel tijd om zelf aan grote spellen mee te doen, maar vond dit heerlijk om te doen.

6. Ik kijk geen Expeditie Robinson

Tsja dat dus. Ik kijk geen Robinson. Het programma trekt mij niet zo.

7. Mew met Comforting Sounds.

Ik had een hele lijst waaronder ook Band of Horses met The Funeral. Heb toch voor Mew gekozen omdat ik de opbouw zo mooi vind en de tekst is prachtig.

8. Aristokatten

Ik heb een paar favoriete films van Disney. De keuze ging tussen Peter Pan, Jungle Boek en Aristokatten. Uiteindelijke voor de laatste gegaan omdat ik elke keer weer kan genieten van die film. Ik heb zelfs een miniatuur Marie in de kast staan. Ok ik heb ook Tinkerbel, maar ik moest een keuze maken  ;).

9. De race van Dafne Schippers op het WK.

Ik heb beide races live kunnen volgen en het was zo spannend en mooi om te zien. Volgens mij had ik al eens hier geschreven dat ik Dafne Schippers al jaren volg als meerkampster. Heb haar vaak live op de baan in actie gezien. En om dan te zien hoe ver ze nu al gekomen is vind ik prachtig om te zien.

10. Snowboard slopestyle

Dit was een antwoord die veel mensen op het verkeerde been heeft gezet. Was niet de bedoeling. Ik moest wel lachen toen ik kunstschaatsen zag staan als optie in deel B waar ik bij hoorde  ;). Het is heel simpel. Iedereen weet denk ik wel dat ik een echte liefhebber ben van kunstschaatsen. Dat heb ik in het verleden dus ook al wel gedaan. Vandaar dat het niet mijn antwoord is. Snowboard slopestyle vind ik er heel cool uitzien. Alleen vanwege mijn enkelprobleem zal het er nooit meer van komen helaas.

11. Mijn miniatuur hippie VW bus

Prachtig ding trouwens. Ik heb er nu drie. Een blauwe met allemaal tekeningen erop. De hippiebus waar ik het in mijn antwoord over heb. Ik liep er op Texel in een winkel tegenaan en ik moest hem hebben. Ik vind de VW busjes namelijk geweldige dingen, vandaar.

12. Met de familie vieren. Misschien nog naar een vuurwerkshow kijken.

Zo is O&N ook gegaan dit jaar  :). Ik vind siervuurwerk prachtig en kijk daar graag naar met O&N. Het knalvuurwerk heb ik dan weer niks mee.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #547 Gepost op: 22-01-2016, 14:56:00 »

Dus hopelijk wil Lucy (of iemand anders als Lucy niet wil) 'm de volgende keer hosten.

Ik wil wel ;D
Het moeilijkste vind ik nog steeds het verzinnen van de vragen. En ik had struggles met Excel maar dat weet ik inmiddels allemaal haha
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #548 Gepost op: 22-01-2016, 14:59:22 »
Ik vond de vragen hartstikke leuk dit jaar hoor  ::jaja::
Zeker vraag 11, dat was een creatieve, maar niet onmogelijk  ;)
Vond zelf alleen de robinson vraag niet zo
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #549 Gepost op: 22-01-2016, 18:07:41 »
Ik vond het prima vragen. Ik vind voor mezelf het beantwoorden van een vraag als 'wat was het mooiste tv-moment van het afgelopen jaar' gewoon erg moeilijk, maar het is wel leuk om te zien wat anderen daar kiezen.
Het was een leuke mengeling van meer gok-vragen (Disney) en mensenkennis-vragen (hoogte- en dieptepunten).
Ik vond 12 vragen ook een prima aantal, en het aantal deelnemers was ook ok. Best veel hebben uiteindelijk ook de quiz gemaakt toch?

Het was een prima eerste editie van de Lucy-versie van de Quiz, dankjewel voor de organisatie ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #550 Gepost op: 22-01-2016, 18:22:08 »
Ik sluit me helemaal aan bij Swifty.

 ::bravo:: Goed gedaan Lucy!
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #551 Gepost op: 22-01-2016, 18:25:16 »
Deze kwis heeft veel meer impact dan je in eerste instantie zou denken. Ik zie sommige trieste dingen terugkomen, en kom daarbij tot de conclusie dat mensen die aan de kwis hebben deelgenomen soms heel ver hebben durven gaan in het delen van hun verdriet.

Soms hebben die verhalen op RN gestaan, soms ook niet, dat is altijd een keuze van de persoon zelf.


Ik kan alleen maar uit een ander topic een hele zooi knuffels halen, en die uitdelen aan iedereen die dit heeft durven doen.


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #552 Gepost op: 22-01-2016, 18:50:30 »
Ohja, ik heb Lucy nog niet eens bedankt voor de organisatie :o

Bij deze bedankt voor de organisatie ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #553 Gepost op: 22-01-2016, 19:00:11 »
Starlight, gefeliciteerd!

Ikzelf ben best wel tevreden met plaats 9!

En Lucy, bedankt voor deze editie!
Ich bin ein Bärliner!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #554 Gepost op: 22-01-2016, 19:24:56 »
Ik wil wel ;D
Het moeilijkste vind ik nog steeds het verzinnen van de vragen. En ik had struggles met Excel maar dat weet ik inmiddels allemaal haha

We kunnen vraagideetjes naar jou sturen en dan kan jij beslissen welke je wil gebruiken. Idee?
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #555 Gepost op: 22-01-2016, 19:41:20 »
Ik wil wel ;D
Het moeilijkste vind ik nog steeds het verzinnen van de vragen.

 ::bravo::

Vragen blijft idd lastig. Gelukkig zitten er 4 in die je elk jaar erin kunt doen (1, 2, 3 en 9) en zoals gig zegt, als mensen ideeen hebben (zoals gig vaak zelf  ;D), waarom niet verzamelen? Het is het niet dat je er voordeel uit kunt halen.

Verder vond ik de vragen van dit jaar prima hoor. ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #556 Gepost op: 22-01-2016, 19:50:30 »
Voor Daisy is het natuurlijk leuk om ook eens aan de deelnemers-kant te zitten. Hoewel: ik vraag me af, wat er meer stress oplevert, het verzinnen van de vragen, en daarmee het organiseren van de kwis, of het raden wie wat gezegd heeft.

In elk geval, volgens mij had ik dat ook nog niet gedaan: Lucy bedankt, Lucy bedankt, Lucy LUCY lucy bedankt.........

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #557 Gepost op: 22-01-2016, 19:55:44 »
Ik heb maar een keer stress gehad en dat was toen ik een keer de vragen kwijt was, vlak voor het begin vd kwis...

Hij is veel te leuk om te stressen. ;D

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #558 Gepost op: 22-01-2016, 20:04:00 »
ALGEMEEN

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2015?

- kampioen worden

Ik heb expres het woord schaken niet genoemd, om het jullie niet al te makkelijk te maken natuurlijk.....

2. Wat is jouw dieptepunt van 2015?

- Een dronken passagier die mijn auto onderkotste

Iets met een vodka-fles waar de dop van kwijt was..... En dus moest de vodka op... Alleen was er maar een persoon die bereid was zich op te offeren.... En na een halve fles vodka kon mijn passagier het niet meer binnenhouden...
Overigens gebeurden er na het invullen van de lijst nog wel meer dingen die als dieptepunt kunnen worden gezien.

FORUM & REALITYNET
3. Wat is jouw forummoment van 2015?

- de spelletjesdag in Zuid-Limburg en het bijbehorende uitstapje over de grens.

Het was echt leuk bij Aapje en ook het uitstapje naar uhhmmm, hoe heet dat Waalse dorpje ook alweer, was ook leuk.... En dat overkoepelende spel.... jammer dat ik het fout had, maar als toeschouwer volgen was eigenlijk misschien wel leuker dan meespeuren ;-)

4. Met welke forummer zou je wel eens Wie is de Mol willen kijken en waarom?*

- met HDD, volgens mij heeft hij echt de meest bizarre en daardoor erg interessante theorieën over wie de mol wellicht misschien zou kunnen zijn.

(en tijdens een saaie opdracht kunnen we vast wel een potje schaken....)

5. Wat is jouw favoriete forumspel?

- het songfestival

ja duh.... als nieuwe organisator moet ik natuurlijk wel van mijn eigen spel houden he

6. Wat is de beste Expeditie Robinsonproef ooit?**

- De eetproef met Remy Bonjaski

Geweldig hoe je kunt walgen van een hamburger  ::hypocriet::

SPORT & ENTERTAINMENT
7. Wat is het meest ondergewaardeerde liedje of all time (youtube-link meesturen graag)?

- The Boomtown Rats- I don't like mondays
https://www.youtube.com/watch?v=-Kobdb37Cwc

Er zijn er wel meer, maar deze kwam het eerst in me op

8. Wat is jouw favoriete Disneyfilm?

- Mighty Ducks (of telt dat niet als Disneyfilm?)

Ik heb niet zoveel met de klassieke Disneyfilms, maar toen zag ik dat dit ook van Disney is.... IJshockey is een geweldige sport en deze film speelt daar leuk op in

9. Wat is jouw TV-moment van 2015?

- Er is me niet iets bijzonders bijgebleven.

Ik kijk niet heel veel tv eigenlijk.... en als ik wel kijk is het vooral sport... maar om daar nou iets van te noemen

10. Welke sport heb je altijd al een keer uit willen proberen?

- De meeste sporten heb ik al mogen doen, bijv. rugby, schermen, ultimate frisbee en baanwielrennen. Bossaball lijkt me wel leuk!

Een beetje volleyballen op een trampoline.... goede combinatie!

OVERIG
11. Wat is het meest bijzondere voorwerp dat je dit jaar hebt gekocht?

- een mini-flesje vodka (voor een surprise)

Zie vraag 2  ::bravo::

12. Wat ga je doen op 31 december?

- waarschijnlijk 's ochtends werken en daarna top2000 luisteren en spelletjes spelen bij een vriend.

En dat gebeurde ook echt..... Sowieso ben ik wel een echte top2000 fan. Ik heb de top2000 chat constant aanstaan tijdens die laatste week van het jaar en ook de radio staat constant aan..... Het is zelfs zo erg dat mijn matras in die week in de woonkamer ligt, zodat ik met de radio aan in slaap kan vallen  ::oink::

13. Ben je van plan ook mee te doen aan de quiz?

- NEE

Ik weet veel te weinig van jullie.....
Wit is ook een kleur!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 6
« Reactie #559 Gepost op: 22-01-2016, 20:07:36 »
Hier mijn antwoorden!

1: Twee leuke uitjes naar Amsterdam.
Ik ben dit jaar zowel naar de AutoRAI als de BedrijfswagenRAI geweest. Beiden in Amsterdam dus. Opvallend vaak werd de mist van Scheveningen genoemd. En dat terwijl ik dit jaar niet eens in Scheveningen ben geweest. En 2 familieleden erbij? Niet dat ik weet...

2: De Nederlandse regering die ons ook dit jaar weer de meest wonderbaarlijke zaken en wetten voortoverde.
Tja, laten we het zo zeggen: ik ben geen fan van deze regering. Het vluchtelingendrama is zeker groot, maar op de een of andere manier raakt het mij niet echt...

3: Het winnen van een sportpool.
Jaja, ookal heb ik er geen ondertitel voor gekregen, ik heb toch echt de Giro-wijnrederij-pool gewonnen! De MFD was zeker heel erg leuk, maar toch niet van mij!

4: Gewoon gezellig met alle molfans van dit forum samen gaan kijken; dat is toch veel mooier dan met één iemand alleen?
Waarom een iemand kiezen als je ook met z'n allen kunt kijken? Dat lijkt me echt heel erg gezellig!

5: Wie is de Mol?
Ik ga hier toch voor mijn eigen spel. Het was gewoon heel erg leuk om te organiseren. Ik dacht toch niet de allermoeilijkste vraag om te beantwoorden.

6: De eetproef
Echt jammer dat die er dit jaar niet bij was. Maar die eetproeven zijn toch altijd zo leuk om naar te kijken!

7: Wilhelmus
Dit vond ik met afstand de moeilijkste vraag om te beantwoorden. Ik had werkelijk geen idee. Daarom uiteindelijk voor het Wilhelmus gekozen. Ik erger me er namelijk mateloos aan hoe weinigen het Wilhelmus nog kennen en kunnen/willen zingen indien nodig. Kijk maar eens naar het Nederlands Elftal. De helft weigert mee te zingen. Het is toch iets 'Nederlands'; en wat te denken van die figuren die met een glas bier in de hand het Wilhelmus meelallen... Gewoon irritant Daarom mag men eens gaan nadenken over de betekenis van het Wilhelmus voor ons en ons land!
Knap overigens dat een aantal van jullie het wist te raden!

8: The Lion King
Het was deze of de Aristokatten...

9: De 200 meter van Dafne; echt een kippenvelmoment.
Dit schoot me als eerste te binnen. Ik heb zulke momenten niet vaak, en zeker niet bij sport, maar die 200 meter: voor in de geschiedenis!
Ik Maarten Heijmans als Ramses? Ik moest eerst toch googlen wie dat eigenlijk was...

10: Formule 1
Dat was volgens mij niet al te moeilijk. Als kind wilde ik dit al! Verrassend dat niet iedereen dit goed had. Handbal, boogschieten? Nou nee, die laatste heb ik overigens al eens mogen doen, en het was niks voor mij. Curling vind ik inderdaad zeker grappig, en zeer geschiklt voor een forumuitje, maar nee, het moest toch echt Formule 1 zijn.

11: Het Lego-Simpsons huis
Volgens mij heb ik dat hier toch gemeld. Mijn zus had die meegenomen uit Denemarken. En hij heeft een prominente plaats in mijn woonkamer. De meesten wisten dat ook.

12: Mijn ouders en zus komen in de ochtend bij mij en blijven tot de middag van 1 januari.
Zoals nagenoeg ieder jaar. Ik oliebollen bakken? Alsjeblieft niet, die haal ik wel bij de supermarkt. En oliebollen brengen naar mijn werk? Daar had ik de tijd niet voor!
Ich bin ein Bärliner!