Auteur Topic: Bepaal het Verhaal  (gelezen 8213 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #20 Gepost op: 14-08-2016, 23:44:38 »
De sergeant heet van z'n achternaam Majoor, en hij is de grapjes over "Sergeant Majoor" echt helemaal zat.

 ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #21 Gepost op: 14-08-2016, 23:48:29 »
De sergeant is geen HIJ maar een ZIJ, alleen is dat niet bekend bij een ieder. Er blijkt een klein weddenschapje te lopen...... Hoe dat dan met Patty moet ??? Zal misschien een Patrick zijn ???
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #22 Gepost op: 14-08-2016, 23:51:10 »
Neej, aan Patty wordt niet geraakt ::hand::
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #23 Gepost op: 15-08-2016, 10:09:21 »
 ::rofl:: geweldig

Arme sergeant, maar wordt wel een interessant karakter :)

Wilde eigenlijk vanochtend al tikken, alleen nu ga ik dus ineens op korte vakantie (heel vervelend) - dus dat wordt vanavond - denk althans dat ik wifi ga hebben :)

En als ik geen wifi blijk te hebben: dat hoor ik morgen wel te hebben ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #24 Gepost op: 15-08-2016, 10:39:18 »
het is een zij, maar ze valt op vrouwen. En dat is in het leger nog steeds een heikel punt. Zou de nieuwe het in de gaten hebben??
er was eens......

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #25 Gepost op: 17-08-2016, 10:44:10 »
Sergeant Majoor was altijd een beetje op haar hoede voor nieuwelingen. Niet op een afwachtende manier, dan werd je niet serieus genomen. Maar sterk, streng en serieus zijn - en tegelijk kijken hoe de ander reageerde.
Sergeant Majoor had al zó vaak dezelfde grappen gehoord. Altijd dezelfde. En men dacht altijd dat ze leuk waren.
Maar goed, dat was niet zo erg. Het was beter om in het volledige leger bekend te staan als de sergeant met de lachwekkende naam, dan de sergeant die eigenlijk een zij was. Dan werd je eruit gegooid. Dat ging niet gebeuren. Ze had door je jaren de kunst van het lijken op een man geperfectioneerd. Twee paar sokken voorin de broek, vastgemaakt met een riem zodat het zaakje niet verschuift - soms even krabben of aanverwante manoevreerbewegingen ter onderhoud. Daarnaast zorgde de combinatie van boeren en schuine grappen dat men überhaupt niet overwoog dat ze een vrouw was. Althans. Naja, deze knullen maakte haar constant mee. Misschien.. Maarja, hoe vind je dat uit..
Thuis was dat nooit zo'n punt geweest. Thuis was een dorp van 50 man. Daar was ze opgegroeid als een vrij mannelijke meid die vrij mannelijke dingen deed. En daar was Patrick opgegroeid als een jongeman die vrij vrouwelijk was, en zich in zn pubertijd Patty ging laten noemen. En dat vond iedereen prima. Sergeant Majoor helemaal, want Patty was een stuk leuker dan Patrick. Goed, lichamelijk was het misschien anders - maar zij was de laatste die daarvan een punt zou maken.

Maar hier was niet daar. Hier kon alles een probleem zijn. En hier moest zij de autoriteit zijn. Twijfel mijn dodelijk zijn. En beter dat de nieuweling dat ook even wist. Maar even haar overwicht laten blijken.

"Mannen. Jullie weten wat we moeten doen.
Stap 1. Landen op Lerkil. Stap 2. veroveren voor iemand door heeft wat er gebeurt. Stap 3. ontbijten. Stap 4. lokale vrouwelijke bevolking versieren.

En daarna stap 3&4 herhalen."
Ze grijnsde. Haar knullen grijnsden. Dit ging wel goed komen.
"en jij.. "
'Rupert', zei Rupert.
"Rupert. Niet dood gaan. Volg de anderen"

Het zweefvliegtuig kwam los van de haak, en begon naar Lerkil te glijden.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #26 Gepost op: 17-08-2016, 12:35:44 »
In Lerkil ontdekt Majoor - op het moment dat de jongens de lokale vrouwelijke bevolking aan het versieren zijn - dat Rupert een dossier met info over haar heeft. Wat heeft dit te betekenen? Wie is die Rupert in feite echt?
2024: wie is de Mol?

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #27 Gepost op: 17-08-2016, 20:29:10 »
's avond, als Majoor op bed ligt, wordt er zachtjes op de deur geklopt.. Wie staat er voor de deur?? Doet Majoor open?
er was eens......

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #28 Gepost op: 18-08-2016, 17:14:10 »
Even een kleine reminder naar een kleine reminder  ;D
En ik vind dit ook soms een tricky evenwicht hoor.

Als kleine reminder:
- De primaire karakters zijn een onbeschreven blad. Dus daar mag je alles van bepalen, acties, gedachten, intenties.. Als er een hoop suggesties zijn, wordt het natuurlijk kiezen, maar in principe is er vrijheid te over.
- de setting is een beschreven blad en staat redelijk vast. Als je wilt dat het gaat regenen voor dramatisch effect, go for it. Als je wilt dat de bliksem in slaat en het dorpje afbrandt; of dat Pietje in een schuur een laserkanon vindt en de wereld overheeest.. Not gonna happen.
- de meer secundaire karakters zitten er tussenin. Ze hebben een achtergrond, dus hangt van de suggestie af of het logisch is.

Maar wat ik als basis een beetje bedoel, is een interactie tussen personages die jullie heel direct besturen (Rupert, sergeant Major, en een tiental anderen die nog heel stilletjes blanco in het vliegtuig zitten) en een omgeving die ik globaal in gedachten heb ;) en die omgeving reageert anders voor hoe je er mee interacteert. 

Dus Rupert die een dossier over Majoor heeft? Done. Majoor hem wantrouwt, en de intentie heeft zo snel mogelijk z'n spullen te doorzoeken? Prima.
Intenties, gedachten en kennis zijn overigens ook mogelijk (naast acties). Bijvoorbeeld, wat een personage ergens van weet (of niet weet) of er over denkt. En dat kan natuurlijk sterk per personage verschillen.

Maar voor het moment.. Misschien komen ze niet eens in Lerkil aan - laat staan of er bedden zijn ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #29 Gepost op: 18-08-2016, 18:34:20 »
De lijn is wel dun dan HDD :P maar ik probeer er rekening mee te houden ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #30 Gepost op: 18-08-2016, 20:23:29 »
Voor mij is het ook een beetje passen en meten voor wat werkt ;)

Dus misschien begin ik wat te streng, tot we een goede balans hebben gevonden :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #31 Gepost op: 20-08-2016, 15:08:19 »
Oeps, was even vergeten dat ik eigenlijk rond dit tijdstip even een kaartje ter overzicht moest maken. Bij deze, zie onderstaand.

--

JE BENT RUPERT

"ah, Lerkil dus, dat is onverwacht", dacht Rupert. Hij was de afgelopen tijd constant bezig geweest met zijn onderzoek naar de Zweedse korporaal Sergeantsson, tot die eergister dood werd gevonden. Moord of zelfmoord, Rupert's onderzoek was in ieder geval over, en hij werd overgeplaatst naar Sergeant Majoor. Hij had nog maar net het dossier doorgeskimmt, dus hij had nog nauwelijks de tijd genomen om te kijken wat zijn groep deed. Blijkbaar dus Lerkil innemen. Dat trof hij, op het kleine eilandje had hij genoeg tijd de sergeant te observeren.

Hij wist niet zo heel veel van het eiland. Deel van de kleine Feileakir-groep, een cluster van iets als 6 of 7 eilandjes in het Kanaal die slechts in naam bij de Britten hoorden. Daar hield zijn middelbare schoolkennis wel op.. Naja, en dat de afgevaardigde van de eilanden, meneer Kjerten, al decennia herrie zat te schoppen om.. Naja iets. Geld of meer autonomie ofzo waarschijnlijk. Daar kon de oom van zijn maar vol geuren over vertellen - die werkte via buitenlandse zaken bij of voor of met de eilanden.. In ieder geval kreeg die oom met elke kerst een fles uitstekende cider uit Lerkil.

Naja, en de rest zou Rupert wel zien. Het zou vast zo'n vaart niet lopen.
Het zat hem licht dwars dat de sergeant hem nu al, totaal zonder reden, leek te wantrouwen. Misschien moest  hij eerst in een vertrouwensrelatie investeren.

Het zweefvliegtuig kwam enkele minuten later schurend neer op Lerkil. Het is 2 uur na middernacht.

--



De plattegrond is helaas bij uploaden gekanteld. Noord is nu links. Het gearceerde vlak daar is het grondgebied van de enige stad Hethjo,het hoogste punt met 110 meter. Het midden van het eiland is lager, het zadelpunt is op 50 meter. Hier zijn vooral veel grasvelden met bloemen, en loopt aan de west en oost kant af naar smalle stranden. Aan de zuidkant (gekantelde foto rechts), is een plateau op ongeveer 70 meter hoogte, met kliffen. Hier staan enkele gebouwen.

Het vlirgtuigje komt neer aan de noordwestkant van het zuidelijke plateau, ergens tussen de hoogtelijnen van 60 &  70 meter.


Wat is het plan. Voel je vrij om perspectief naar sergeant of een ander te switchen ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #32 Gepost op: 22-08-2016, 12:01:49 »
Ik wil een ijsbeer op het eiland!

I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #33 Gepost op: 22-08-2016, 16:39:04 »
 ::rofl::
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #34 Gepost op: 22-08-2016, 20:38:12 »
Dat is normaal het type suggestie dat moeilijk tot onmogelijk te gebruiken valt.. In dit geval kan ik er wel wat mee in licht aangepaste vorm  ;)


--

Tricky he, in het begin, als je nog niet helemaal weet wat je moet en het allemaal nog wat werken is?
Ik ga morgen (mik op begin middag) even een update tikkrn waarbij ze wat rond banjeren. Dat hoort een paar dingen wat concreter en duidelijker te maken - zodat personages besturen met een beetje geluk wat eenvoudiger wordt :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #35 Gepost op: 23-08-2016, 20:20:03 »
De plattegrond is overigens de plattegrond die Sergeant heeft.
Zal meteen even een deel van de karakters een voorzetje qua invulling geven; de rest blijft onbekend tot jullie ze een naam doneren ;)

--

Het landen gaat zo makkelijk - dat de verovering lastig wordt; peinst Sergeant Majoor. Ze hoopte natuurlijk niet al die Duitsers meteen wakker te schudden, maar verwachtte wel dat meteen duidelijk was waar ze naartoe moesten. Immers, het eiland was krap 2 kilometer hoog, en 1 kilometer breed. Goed, het was gelukkig nog vroeg, dus als ze sneaky deden, dan konden ze wel wat tijd spenderen aan een korte verkenning. En daarna of aanvallen, of.. naja, het vliegtuig verbergen zou niet echt gaan. Aanvallen klonk ook als het eerste back-up plan.
"Goed, knulletjes", sist Sergeant, "we gaan even in een buddysysteem hier rond verkennen. Over 2 uur verzamelen we hier terug. In de tussentijd gaat verdektheid boven snelheid, we willen ze niet wijzer maken dan nodig. Ik blijf samen met Dude-1 hier. Tom en Dude-2 ennn Mike en Dude-3, jullie verkennen de gebouwen hier zuidoost, die volgens mijn kaart op het plateau horen te staan. Rupert en Dude-4, jullie pakken de stranden. Bob en Dude-5 ennn tenslotte Dude-6 en Paul, jullie verkennen samen zo geniepig mogelijk het stadje Hethjo in het noorden. Vragen? Nee? Go."

De twee uur kruipen voorbij. Bob heeft bedacht dat het veel efficiënter is als hij en Dude-5 ongeveer halverwege het vliegtuig en Hethjo stilhouden. Dan kunnen ze Rupert en Dude-4 op de stranden in de gaten houden; Paul en Dude-6 in de stad; zodat Bob het overzicht kan houden, en Dude-5 boodschappen naar de Sergeant over kan rennen. Sergeant zet mentaal een streepje bij z'n naam, mocht ze nog eens een extra leider nodig hebben. Wanneer de 2 uur weer om zijn, keert men terug om de bevindingen te delen.

Op de stranden:
Rupert heeft bij het weststrand weinig gezien. Grasvelden, stenen, geiten en schapen die stonden te dommelen.
Het ooststrand waar Dude-4 was, was eigenaardiger. Een in-zee-uitstekend havenhoofd heeft ervoor gezorgd dat het water in de baai relatief rustig is. Er drijven enkele kleine vissersbootjes. Er is een grotingang aan de noordkant van de baai. Hij waadde een stukje naar binnen, heter water stond kniehoog, maar kon zonder verlichting vanwege de veiligheid niet veel verder. Hij meent dat het opende naar een ondergrondse kamer, waar enkele grijswitte vormen stonden. Vermoedelijk standbeelden, maar ondanks de heldere maan buiten had hij niet genoeg licht om zeker te zijn.

Bob en Dude-5 hebben vooral voor de communicatie gezorgd. Ze hebben gezien hoe Paul en Dude-6 het stadje in slopen.
Ze hebben ze niet terug zien komen, maar de 2 uur waren op, dus Bob en Dude-5 zijn zijn terug gekomen om rapport uit te brengen.
PAUL EN DUDE-6 ZIJN GEEN BESTUURBARE KARAKTERS TOT ZE ZIJN TERUGGEVONDEN

Tom en Dude-2 hebben de gebouwen verkend. Er is een molen die graan en/of appels maalt; er is fermentatie-apparatuur. Er zijn diverse voorraadkamers, waaronder een vol zware houten vaten, en enkele verblijven voor dieren. Een hond maakte enige rumoer, maar Dude-2, die de hond als een bordercollie herkende, kon hem snel tot bedaren krijgen. Tom had vooral oog voor de molen. Hoewel hij snel heeft rondgekeken om verslag uit te kunnen brengen, heeft hij een goed half uur vol bewondering naar het maalmechanisme van de molen gekeken.
Mike en Dude-3 waren tevens op het plateau. Ze hebben wat voor een appelboomgaard en een graanveld gezworven. Uiteindelijk konden ze, zo samen, toch niet echt om de bunkers heen die aan de oost- en zuidkant waren gebouwd. Als ze nu alleen waren geweest.. Maarja, tegen de ander konden ze niet mietig blijven doen. De bunkers leken verlaten. Godzijdank. Mijn hemel wat vonden ze dat eng. Ze hebben de bunkers, voor de zekerheid, niet echt doorzocht.

Sergeant ondertussen heeft het overzicht behouden. Ze heeft geprobeerd radiocontact te krijgen [mislukt], terwijl dude-1, die piloot was, het vliegtuigje heeft onderzocht [vliegen kon het niet, alleen zweven - en dat is nog steeds zo]. Sergeant was van plan haar tijd te besteden aan het ontwikkelen van een aanvalsplan. Nu er weinig concreets is om aan te vallen, moet dat misschien worden herzien.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #36 Gepost op: 25-08-2016, 17:01:14 »
Mag ik gewoon namen verzinnen voor iedereen?

Dude-1 heet Rory (achternaam mag nog gekozen worden)
Dude-2 heet Benjamin Linus (Ben)
Dude-3 heet Deacon Claybourne
Dude-4 heet Jacob (heeft geen achternaam. Wordt altijd alleen Jacob genoemd)
Dude-5 heet Max Medina
Dude-6 heet Peter Capaldi (nickname 'The Doctor')


Als iemand n betere naam weet; beetje laat he ^^ roept u maar

« Laatst bewerkt op: 25-08-2016, 17:03:46 door AaPje16 »
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #37 Gepost op: 26-08-2016, 18:57:18 »
Dude-4 a.k.a. Jacob wil de grot nader verkennen en zoekt een of twee personen die met hem mee willen.

Bob wil op zoek naar Paul en The Doctor.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #38 Gepost op: 27-08-2016, 16:37:55 »
Mag ik gewoon namen verzinnen voor iedereen?

Van mij wel - als iemand er problemen mee heeft horen we het vanzelf ;)

Moet binnenkort maar even een namenlijstje gaan maken, voor het overzicht, met een korte beschrijving van die personages so far.

Dude-4 a.k.a. Jacob wil de grot nader verkennen en zoekt een of twee personen die met hem mee willen.

Bob wil op zoek naar Paul en The Doctor.

Top ::ok::

Ik ga morgen pas tikken, dus in de tussentijd mogen er nog dingen bij. Maar ook nu zijn het vast al goede beginnetjes :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Bepaal het Verhaal
« Reactie #39 Gepost op: 27-08-2016, 18:59:23 »
Iemand (zelf te kiezen) krijgt een mysterieus telefoontje.

Of gaat dit weer een brug te ver? :P
2024: wie is de Mol?