Auteur Topic: [DG] Pauzetopic TimvDons  (gelezen 17540 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
[DG] Pauzetopic TimvDons
« Gepost op: 31-01-2016, 16:25:38 »
Dit is het pauzetopic van TimvDons!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #1 Gepost op: 1-02-2016, 08:47:09 »

De Romeinen staan bekend om hun vele prachtige bouwwerken die zij gebouwd hebben. Noem een Colosseum, het Pantheon en Aquaduct van Segovia. De Romeinen hielden van bouwen. Veel mensen dromen ervan om eens een eigen huis te kunnen laten bouwen die ontworpen is naar hun wensen. En deze week is dat mogelijk. Mensen die graag een huis, winkel of ander gebouw willen laten ontwerpen door mij kunnen hier terecht. Toevallig heb ik nog een eiland in de stille oceaan in mijn bezit (zie het RN-surprisetopic) waar deze woningen/gebouwen gebouwd kunnen worden.

Laat in dit topic je wensen achter, en ik ga proberen jouw droomhuis te ontwerpen.

Graag wil ik weten:
* Kleur
* Grote
* Vierkant / rond
* Soort dak
* aantal verdiepingen
* Andere specifieke wensen

Grijp je kans en laat je droomhuis ontwerpen ::ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #2 Gepost op: 1-02-2016, 12:58:21 »
Leuk, Tim.

Kleur: brique

Grootte: 2 kamers en een aparte logeer/hobbykamer

Rond

Grasdak natuurlijk

gelijkvloers, maar geen benedenwoning (wie wil beneden mij wonen?  ;D)

een ligbad én een douche apart graag. Geen grote ramen, liever wat meer want wel veel licht in huis. Vensterbanken voor planten. Genoeg kastruimte in de keuken. Een ruim balkon.
...maar soms even niet :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #3 Gepost op: 1-02-2016, 13:21:19 »
Ik ga aan de slag
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #4 Gepost op: 1-02-2016, 17:20:10 »


Graag wil ik weten:
* Kleur: rood
* Grote: bescheiden
* Vierkant
* Soort dak: riet
* aantal verdiepingen: 1
* Andere specifieke wensen : paalwoning aan het strand van dat eiland waar je het over had.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #5 Gepost op: 1-02-2016, 18:18:13 »
* Kleur: Zeegroen
* Grootte: Precies groot genoeg om ruim te leven maar toch lekker gewoon te blijven. (dus ergens tussen een rijtjeshuis en het Witte Huis in)
* Rond
* Soort dak: Wat jij erbij vindt passen.
* Aantal verdiepingen: 5
* Andere specifieke wensen: Glijbaan en zwembad.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #6 Gepost op: 1-02-2016, 19:17:18 »
Ik ga ook voor jullie proberen jullie wensen te verwezenlijken
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #7 Gepost op: 1-02-2016, 19:21:52 »
Nog een verzoekje:

* Kleur: Rode baksteen
* Grote: Vrijstaand huis grootte
* Vierkant / rond: Vierkant
* Soort dak: Rode dakpannen met een dakkapel
* aantal verdiepingen: 3
* Andere specifieke wensen: Brede oprit met garage en poort; voortuin en ruime achtertuin die je achterom kunt bereiken. Op de benedenverdieping een woonkamer met grote ramen (van het plafond tot aan de vloer) met uitzicht op de achtertuin.

Succes :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #8 Gepost op: 1-02-2016, 20:31:59 »
* Kleur: Wit, iig licht
* Grote: Penthouse .... 150 m2 ofzo?
* Vierkant / rond: rechthoek, ergens wel een speelse hoek erin
* Soort dak: Ehm, gewoon baksteen?
* aantal verdiepingen: penthouse ::tandpastasmiley::
* Andere specifieke wensen: een mooi dakterras, vanuit huis wel een groot raam met schuifdeuren waarmee ik het dakterras op kan.  ::jaja:: Ow en een open keuken, en een spelletjeskamer :D

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #9 Gepost op: 1-02-2016, 21:04:43 »
* Kleur: Zeegroen
* Grootte: Precies groot genoeg om ruim te leven maar toch lekker gewoon te blijven. (dus ergens tussen een rijtjeshuis en het Witte Huis in)
* Rond
* Soort dak: Wat jij erbij vindt passen.
* Aantal verdiepingen: 5
* Andere specifieke wensen: Glijbaan en zwembad.
Gelukkig ligt onze smaak volgens mij best dicht bij elkaar ::bravo:: ;D

Okee verzoekje:
* Kleur: Pastel
* Grootte: Groot
* mwah niet echt vierkant of rond eigenlijk, rare vorm is leuk  ::jaja::
* Soort dak: Platdak, met terras :)
* Aantal verdiepingen: 4
* Andere specifieke wensen: Opnamestudio, muziekkamer, zwembad met glijbaan, groot huis maar wel met knus uiterlijk dus bijvoorbeeld veel planten, spelletjeskamer lijkt me ook een goed plan, fitness ruimte om goed in vorm te blijven, spiegelkamer, walk-in-closet, grote keuken met keukeneiland, danszaal, knus tuintje erbij waar je wel lekker in het zonnetje kan zitten, badkamer met sauna en bubbelbad, voor de rest gewoon de standaard dingen ;D.

Verder ben ik helemaal niet veeleisend ofso ::pinokkio::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #10 Gepost op: 1-02-2016, 21:46:23 »
Fijn dat er zoveel respons is ::bravo::

Ik ga mijn best doen om in ieder geval voor iedereen plattegronden te maken, en als ik genoeg tijd heb ook 3D-modellen te maken.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #11 Gepost op: 1-02-2016, 23:10:34 »
Het eerste ontwerp is zo goed als af. En wel Gig's droomhuis. Meubels heb ik niet geplaatst omdat ik altijd vind dat mensen zelf hun woonkamer mogen inrichten>

GIG's Droomhuis

Een kleine toelichting op het ontwerp:
Je wilde graag een bakstenenkleur huis, dus is er gekozen voor deze bakstenen:


Je wilde graag 2 kamers en een aparte logeer/hobbykamer. Ik heb voor een grote royale woonkeuken gekozen waar je alle ruimte heb om te genieten van je woonkamer, en je tevens snel ik de keuken bent. Daarnaast zijn de tweede slaapkamers/hobbykamer van elkaar gescheiden doormiddel van de badkamer om wat privacy te kunnen creeëren tussen de beide kamers. Alle kamers hebben 3 of meerdere ramen die voor voldoende lichtinval moeten zorgen. Het is mogelijk om vanaf het balkon/terras gelijk je woonkeuken binnen te lopen doormiddel van de glazen schuifdeuren, maar er kan ook gekozen worden om door de voordeur naar binnen te gaan.

Je wilde graag een rond huis, en voilla, een rond huis. Het dak bestaat uit het beste kwaliteit gras, die ervoor zorgt dat je huis duurzaam is. Gras voorkomt namelijk hittestress rondom het huis, zodat het koeler is.



Je wilt graag een gelijkvloerse woning, maar niet beneden. Ik heb ervoor gekozen om onder je huis een winkel/cafe/etc. te vestigen waardoor tevens de economie van het eiland verhoogd kan worden. Aan de zijkant van de daktuin is een trap bevestigd waarmee je naar boven/beneden kan gaan. De daktuin is zo groot mogelijk opgezet, zodat het er veilig, ruim en gezellig kan aanvoelen. Rondom de daktuin zijn als afscheiding grote houtenplantenbakken gemaakt met bankjes eraan vast waarop gezeten kan worden, verder kan er bijvoorbeeld een loungeset en meerder bomen op het balkon/daktuin gezet worden. Op het plaatje hieronder is een voorbeeld te zien van een klein stukje. In dit ontwerp ziet bijna de volledige omheining er zo uit (planten kunnen zelf gekozen worden), zodat er een natuurlijke omgeving gecreërd kan worden



De badkamer heeft een aparte Douchecabine en een apart ligbad, zoals je het liefste zou willen. Er zijn veel ramen te vinden, maar niet erg groot. Je wilt graag vensterbanken voor je ramen, zodat je planten er kunnen staan. Maar soms is het ook fijn om er te kunnen zitten. En om niet steeds stoelen neer te zetten, probeer ik bij enkele ramen in de woonkeuken zitvensterbanken te maken waar je kan gaan zitten, en bijvoorbeeld kan genieten van het uitzicht met een kopje thee



Daarnaast wil je veel kastjes in je keuken. De keuken zal bestaan uit L-keuken, met o.a. een afwasmachine, een (stoom)oven, gootsteen en een modern gasfornuis, met veel kastjes erbij. Een voorbeeld van een keuken kan zijn:



Hopelijk ben je blij met je droomhuis. Indien ik tijd heb, komt er ook nog een 3D-model. In ieder geval, Geniet ervan.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #12 Gepost op: 2-02-2016, 00:04:17 »
Prachtig!  ::bravo::

...maar soms even niet :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #13 Gepost op: 2-02-2016, 08:50:34 »
Goed om te horen dat je er blij mee bent ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #14 Gepost op: 2-02-2016, 19:23:10 »
Robbiearetzy's Droomhuis


Robbie, zie hier jou droomhuis. Je wilde graag een paalwoning bij het strand. Een deel van je woning staat op het strand en een deel staat in het zand (Zie hieronder). Zo ben je zo op het strand, maar heb je ook een mooi uitzicht op de zee



Je wilt graag een rood huis. Er zijn natuurlijk veel verschillende kleuren rood, en niet elke kleur rood pas mooi op een huis. Persoonlijk denk ik dat deze kleur rood het beste past in jouw woning.



Je wilde een bescheidde woning en die heb ik geprobeerd te creëren. Ik heb geprobeerd om een bescheiden huis te creëren die toch groot oogt. Door een grotere entree/hal te maken oogt het huis ook groter. Daarnaast er zijn er meerder grote ramen gesitueerd die voor veel licht moeten zorgen. Door de  grote ramen in de woonkeuken en de Slaapkamer icm een grote veranda, met uitzicht op de zee, wordt er ook meer rust gecreëerd. Vanwege privacy zijn de beide slaapkamers gescheiden van elkaar door middel van een badkamer. Ook is er een woonkeuken, waardoor je vanuit je keuken gelijk je woonkamer of veranda op kan lopen.



Je krijgt een royale veranda, waar je kan genieten van het uitzicht. Om toch een beetje gekoeld te kunnen zitten, is er een open serre.



Daarnaast wil je graag een rieten dak, en om je huis een iets tropischere uitstraling te geven, zal er een rieten dak komen in de stijl van de tropische huisjes.



Hopelijk ben je blij met je doorhuis Robbie. Enjoy ::ok::

Edit: Ik kwam dit nog tegen. Vind ik best leuk voor jou huisje Robbie
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 23:48:58 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #15 Gepost op: 2-02-2016, 21:58:39 »
HIDM's Droomhuis

Begane Grond


1ste Verdieping


2de Verdieping


3de Verdieping


4de verdieping


HIDM, hierbij jouw droomhuis. Een korte toelichting.:

Je wilde graag een huis groot genoeg om in te leven, maar je wilt toch gewoon lekker gewoon te blijven. Ik kan je beloven dat het groter is dan een rijtjeswoning, maar kleiner dan het Witte Huis. Je wilt graag een ronde woning, dus ik heb van jou huis een uitgerekt rondje gemaakt. Je woning lijkt een beetje op het Witte huis, maar heeft dan een iets andere vorm, en is niet wit maar zeegroen. Ik heb voor de volgende kleur gekozen als kleur voor je huis:



Het dak maakte jou niet uit, je wilde wel graag dat het past bij je woning. Je huis heeft veel ronde vormen, en om die ronde vormen nog meer te accentueren, krijgt jou woning een koepel. Niet het volledige dak zal bestaan uit een koepel, alleen in het midden zal een koepel zijn. De rest van het dak zal een plat dak zijn. Je kan zeggen dat je dak geïnspireerd is op het Reichstag. Alleen heb jij het voordeel dat niet honderden toeristen elke dag de koepel komen bezoeken.



Nog een kleine toelichting op de indeling van je huis. Je wilde 5 verdiepingen. Ik heb gekozen om naast de begane grond 2 verdiepingen volledig in te richten voor slapen. Er zullen vast veel mensen mogen komen logeren in jou droomhuis, en daar horen veel slaapkamers bij. In totaal zijn er 8 slaapkamers in het huis. Tevens beschikt elke "slaapverdieping" over een eigen badkamer, met veel kastruimte. Ook heb ik op elke "slaapverdieping"een hobbykamer ingericht. De twee overige verdiepingen zijn vrij betreffende de invulling van de ruimtes. Je mag zelf kiezen wat je met de kamers doet. Je kan er een spelletjeskamer van maken, of bijvoorbeeld een bioscoop inrichten. De keuze is aan jou. Tevens hebben alle kamers meerdere grote ramen die ervoor zorgen dat er veel licht naar binnen kan komen.



De laatste verdieping die ik wil toelichten is de begane grond. Door de grote deuren komt in je in een grote hal. Deze hal moet het visitekaartje zijn van je woning. Vanuit de hal kunnen gasten overal naar toe gaan waar zij willen.



Aan de linkerkant van de hal is een grote woonkamer waar gasten kunnen verblijven. Achter de trappen is een grote keuken, die alle gasten kunnen voorzien van eten en drinken.



De laatste ruimte is het zwembad. Je wilde graag een zwembad met een glijbaan. In je droomwoning beschik je over een groot zwembad, die altijd verwarmd is. Pas wel op bij de Glijbaan. Hij is erg leuk, en je raakt er verslaafd aan.



HIDM, ik hoop dat je ervan gaat genieten. Heel veel plezier ermee ::ok::
 
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #16 Gepost op: 3-02-2016, 06:57:58 »
 ::bravo::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #17 Gepost op: 3-02-2016, 10:24:08 »
Koemba's Droomhuis

Begane Grond:


1ste Verdieping


2e Verdieping


Koemba, je wilde graag een groot vierkante vrijstaand huis met een grote tuin en een garage.
Ik heb mijn best gedaan om al jou wensen te verwezenlijken. Ook wilde je een garage met een brede oprit. Aan de zijkant van je huis, net voor je garage, is de voordeur, waar je in een grote hal komt. Vanuit deze hal kan je naar de bijkeuken, het toilet, de garage in (via de speciale geplaatste deur), naar boven of naar de grote woonkeuken. Misschien is het je al opgevallen bij mijn andere ontwerpen, maar ik ontwerp graag woningen met een gecombineerde keuken en woonkamer. Ook wilde je grote ramen, vanaf de grond tot het plafond.



Je wilt graag een tuin waarom je rondom kan lopen. Rondom je hele huis is tuin te vinden, die je naar eigen smaak mag gaan invullen. Daarnaast heb ik buiten een serre gemaakt, waar je in de zomer kan zitten, en eventueel ook in de winter. Want de serre heeft een glazen omheining die de warmte binnenhoud. Maar niet getreurd. Als het te warm wordt, kan je de ramen gemakkelijk openschuiven



Verder wil je graag een bakstenen muur. Ik vind persoonlijk deze bakstenen goed passen bij jouw huis


Je wilt graag 3 verdiepingen hebben. Naast de begane grond is er nog een eerste en tweede verdieping. De eerste verdieping bestaat uit 3 slaapkamers, een hobbykamer en de badkamer. Op de tweede verdieping heb ik een kantoor getekend, zodat daar gewerkt kan worden. De rest van de tweede verdieping is zolder, waar veel opbergplekken gecreeërd zijn. Daarnaast wilde je ook een dakkapel



Daarnaast heb ik nog enkele leuke designtips voor je huis:

Voor in je tuin (ik weet niet of je kinderen hebt, en anders voor later)


Een leuke kapstok:


Leuke boekenkast?


Je hal is groot genoeg voor deze trap. De vraag is of je het leuk vind?


Anders heb ik ook nog deze:


In ieder geval. Heel veel plezier met de droomhuis ::ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #18 Gepost op: 3-02-2016, 13:48:04 »
Dank Tim voor het mooie huis ::bravo::
Die tipi vind ik echt leuk voor in de tuin, maar dan voor mezelf :P (Ik ben 23 dus heb nog geen kinderen, gelukkig ;D (maar had gekund idd)).
En ik vind de boekenkast ook super vet (niet de trap maar de witte boekenkast ::hypocriet::)

Als beloning:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] Pauzetopic TimvDons
« Reactie #19 Gepost op: 3-02-2016, 14:02:53 »
Goed om te horen dat je er blij mee bent. ::bravo:: ::bravo::

En bedankt voor de beloning
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela