Auteur Topic: De Biechtstoel  (gelezen 5626 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Biechtstoel
« Gepost op: 5-02-2016, 23:39:10 »

Laat jullie biechten maar binnen stromen. Publiekelijk in dit topic of achter het gordijntje via pm naar Daisy en mij.

Ik zal het startschot van het publiekelijk biechten alvast geven:

Ik zie helemaal scheel van het treinsporentegetljes posten en in juiste volgorde zetten.... ik wens de duellisten dan ook veel sterkte toe!  :-X

Offline NextGP

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spartapoes
Re: De Biechtstoel
« Reactie #1 Gepost op: 31-03-2016, 21:14:05 »
Beste Nys-Fan,


herinner jij je de allereerste opdracht van de allereerste afleverin, enkele maanden geleden? Het was de opdracht Voedselketen, waarin ieder van ons een dier toegewezen kreeg. Jij was de adelaar, ik de gans. Het is bijna poëtisch: wij troffen elkaar alleen aan, in de lucht. We zweefden tussen de wolken, boven alle andere spelers - net als we nu doen. Aflevering 1 is ook de enige aflevering waarin wij pb-contact hebben gehad, daarna stonden wij altijd lijnrecht tegenover elkaar - op het Weerwolven na, maar daarvan kon ik je toen niet op de hoogte stellen. Wij verschillen slechts één punt in de Ranking - dat is verwaarloosbaar.

Afgelopen weken heb ik met gevaar voor eigen leven Wouter, Lucy, Tim en Swifty het spel uitgespeeld en ik zou je graag als vijfde aan dat rijtje toevoegen. In de allerlaatste opdrachten van de allerlaatste afleveringen staan de adelaar en de gans weer tegenover elkaar. En dit keer zal ik niet machteloos ten onder gaan.


Alvast veel succes in de finale! Ik heb er zin in!  ::bravo::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Biechtstoel
« Reactie #2 Gepost op: 31-03-2016, 21:31:42 »
Eend* ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De Biechtstoel
« Reactie #3 Gepost op: 31-03-2016, 21:44:44 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Biechtstoel
« Reactie #4 Gepost op: 31-03-2016, 21:51:52 »
Aaah ja, toen wou Nys-fan mij niet geloven en ging hij me aanvallen omdat hij toch weinig tijd had of zo ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Biechtstoel
« Reactie #5 Gepost op: 7-04-2016, 20:30:30 »
Zo, mijn Gladiator zit er een soort van op. :)

Het was alweer even geleden dat ik een spel organiseerde. Ik wilde al vanaf de laatste Survivor een spel doen, waar het niet alleen maar op complotjes draaide, maar dat wisselende tactieken en sterk spel. Zo kwam al snel een opzetje van wekelijkse proeven en een ranking, en een duel tussen twee spelers die de afvallers moest hebben.

Maar het spel had geen titel. Totdat ik op een avond in de bioscoop zat. En er een filmtrailer voorbij kwam. 'Van de makers van Gladiator' .... eureka, dat is 'm! De perfecte speltitel was geboren.

Maanden tikten voorbij en de begindatum sloop langzaam dichterbij. Er lag een goede basis, maar er ontbrak wat ... goede spellen. En toen kwam Robbie om de hoek kijken. Hij wilde ook wel weer eens actief worden. Een paar PMs heen en weer een een samenwerking was geboren. Het concept werd hier en daar nog wat verbeterd en zo ontstond Gladiator in de huidige vorm.

Tijd om het spel af te sluiten. Allereerst wil ik de jury bedanken. De laatste rondes waren jullie niet meer actief, maar jullie hebben ons zeker geholpen, bedankt! ::bravo:: Uiteraard een speciaal dankwoord aan HIDM, die de rol van Juryus Caesar met verve heeft vervuld. Ik denk dat we ons geen betere Caesar hadden kunnen wensen. ::bravo::
(Het idee van een speciale rol kwam van mij, maar het is Robbie die de naam Juryus Caesar heeft bedacht ::ok:: )

Uiteraard, geen succesvol spel, zonder kandidaten. Luiaardje, RoyL, Molbelg, Molcrazy, Jann, Catshee, Lucy, WouterV, TimvDons en Swifty, nogmaals dank voor jullie deelname. ::bravo::
Vooral de duels waren vaak memorabel
- Jann die bijna vol inzet op hoger na een Aas bij hoger/lager, maar er nog mee wegkomt ook.
- RoyL die treinspoor niet begrijpt, en zo het duel verliest en het spel uit moet.
- Molbelg en Jann die mij niet bij het Metropolitan Museum konden vinden, waarna Jann de chat uitvliegt. Bij terugkomst gokt ie in 1x goed en ligt Molbelg uit het spel.
- TimvDons die na 3 duels eindelijk Jann weet te vloeren, waar hij zelf nog het meest verbaast over was.
- Een aansluitend suprise duel, waar Catshee slechts 1 cent(!) naast de juiste prijs zit van een stofzuiger, en daardoor 'The Price is Right' verliest.
In de kwartfinale en halve finale werd er ook nog dapper gestreden, maar nu staan er twee toppers in de finale. ::jaja::

Tot slot, rest mij nog een dankwoord aan mijn co-host Robbie. Ik denk dat zonder de spellen waarmee hij is gekomen dit spel nooit zo'n succes geworden was, als het nu is. Dankjewel Robbie, het was fantastisch om dit spel samen te mogen doen, ik kon me geen betere partner wensen. ::bravo::

Na morgenavond ga ik even 10 dagen underground, ik kom hooguit 1 keertje spieken als ik weet dat de winnaar bekend is. ::zwaai::

NextGP en Nys-Fan, succes nog even, moge de beste winnen!  ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Biechtstoel
« Reactie #6 Gepost op: 15-04-2016, 21:39:48 »
Het zit erop! Wat word ik hier oud voor en merk ik hoe minder tijd ik elk jaar steeds lijk te hebben.

Het was dus geweldig toen Daisy een 2e persoon zocht om dit spel mee te organiseren. Ik had het idee om een online versie van The Genius te doen. Maar ik zou dat nooit alleen kunnen en moest bovendien nog tot 2017 wachten. Veel opdrachten borrelden al maanden in mijn hoofd. Ik had er zelfs al verschillende uitgewerkt en artwork voor gemaakt. Voor als het ooit eens gebruikt kon worden. En toen was daar Daisy die haar spelconcept uitlegde en nog opdrachten zocht. Het concept sprak me meteen aan, daar het best dicht aansloot op The Genius en ik ook wel klaar was voor een spel dat moeilijk met complotten te spelen was.

En zo kon ik alsnog vele van m'n reeds uitgewerkte opdrachten aan Daisy voorleggen, samen tweaken en omzetten in realiteit.

Het was heel leuk! Ik heb als vanouds weer veel fouten en blunders begaan door snel te willen zijn en ben heel blij dat ik dat op mijn werk niet doet, want daar had ik niet zo lang mogen blijven als hier.  ;D

Dankjewel kijkers voor jullie participatie waar het kon. Mede door jullie werd de pauze opdracht ontzettend leuk.

Dankjewel jury voor de deskundige adviezen, punten en jureringen. Speciale dank aan Juryus Maximus die ik zelf telkens vergat wanneer ik degene was die de afvaller bekend maakte. Je mag nog steeds NextGP afmaken. En volgens mij wachten ook Timvdons en Swifty nog in de kerkers op hun gruwelijke exit.

Dankjewel kandidaten! Zonder kandidaten geen spel, en wat fijn dat hier altijd zo fanatiek gespeeld wordt! En dat bedoel ik positief, want aan het woord fanatiek wordt soms een negatieve lading gegeven. Ik bedoel het in de meest positieve vorm die ervan bestaat: iedereen gaat voor het spel en gaat voor de winst en dat maakt de opdrachten, de interactie en het hele spel zo spannend en leuk. Dus dank jullie wel en nogmaals gefeliciteerd Nys-fan! Top gedaan!

En last but not least: dankjewel co-host Daisy dat ik mee mocht organiseren. Jammer dat je niet live bij de finale kan zien. Misschien heb ik sommige opdrachten toch wat te moeilijk/lang gemaakt waardoor de finale plaats vond tijdens jouw vakantie. Maar het was een top samenwerking en wie weet wel voor herhaling vatbaar!




Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: De Biechtstoel
« Reactie #7 Gepost op: 15-04-2016, 23:48:16 »
Het zit erop! Ik wil iedereen graag bedanken voor hun komst naar de Arena. Ook de Gladiatoren bedankt voor jullie bewonderenswaardige inzet. Jullie waren allemaal aan winne tou, maar natuurlijk kon alleen die ene het waarmaken. Ik weet zeker dat ook al mijn onderdanen ontzettend genoten hebben en anders zullen zij nog op passende wijze gestraft worden. ::joehoe::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.