Auteur Topic: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild  (gelezen 22525 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Gepost op: 7-02-2016, 17:58:29 »
In deze opdracht strijden jullie in 2 teams van 5 tegen elkaar. Daarvoor moet je onderling met je eigen team goed samenwerken uiteraard.

De teams zijn verdeeld volgens de ranking. De top 5 versus de laatste 5. Ze hebben zelf hun speelvolgorde bepaald en die is:

WouterVSwiftyMolcrazyNextGPTimvdons
l spietato finitoreMighty MarThe ShadowSpartapoesDe Tekenaar

VERSUS


Nys-fanLucyJannCatsheeMolbelg
WinnetouThe Wicked WitchJehohananNietus WellusThe fearless
of Realitynetchemist


Wat de opdracht precies inhoudt, lees je hieronder.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2016, 18:51:15 door Robbieazerty »

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #1 Gepost op: 8-02-2016, 19:27:53 »
In elk team wordt er een koning geloot. Dat is intussen gebeurd en horen jullie zodra het duel is gespeeld.

Het eerste team dat de koning van het andere team weet te verslagen, is het winnende team! Je weet echter niet wie de koning in het andere team is. (En je mag ook niet zitten mollen om het andere team te helpen. ;) )

Teamleden moeten bepalen wie welke wapens krijgt en in welke volgorde ze gaan spelen. Elke deelnemer heeft in elke hand één van deze wapens vast. Vandaar jullie mangatars hierboven met de aanduidingen R en L. R is je rechterarm/hand en L je linker. Om het hele 'voor de kijkers of voor onszelf' gedoe te elimineren heb ik dus de R'en en de L'en al op jullie schouders geplakt.

Er zijn vier "wapens":
HET ZWAARD

Er zijn 4 zwaarden te verdelen per team.
Hiermee deel je één wonde uit. Of als jouw aanval met het zwaard niet verdedigd wordt met een schild, is je tegenstander meteen dood.

HET DUBBELE ZWAARD

Er is één dubbel zwaard te verdelen per team.
Hiermee deel je twee wonden tegelijk uit (op hetzelfde doelwit). Of als jouw aanval met het zwaard niet verdedigd wordt met een schild, is je tegenstander meteen dood.

HET SCHILD

Er zijn 3 schilden te verdelen per team.
Een schild verdedigt tegen 3 aanvallen. (Als een schild bvb met een dubbel zwaard wordt aangevallen, kan het nog één aanval van een gewoon zwaard verdedigen)

DE BLOTE HAND

Er zijn 2 blote handen te verdelen per team.
Met een blote hand kan je niets. Je kan er niet mee aanvallen en je kan je er ook niet mee verdedigen.

Jullie mogen eventueel al bespreken wie welke wapens krijgt, maar misschien is het handiger dat je dat doet wanneer de beide koningen bekend zijn. Die maak ik voorlopig nog niet bekend, we zullen zien hoe het duel vlot.

De rest van de uitleg volgt.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #2 Gepost op: 8-02-2016, 19:29:38 »
oeh

een soort cash and guns  ::bravo:: ::bravo::
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #3 Gepost op: 8-02-2016, 19:35:02 »
 ::jaja::

Dus nog even voor de duidelijkheid, het is absoluut VERBODEN om informatie uit te wisselen met het andere team, dus vriendschappen even opzij zetten aub. Als wij erachter komen, dat dit toch gebeurd is, volgt er een straf voor de betreffende Gladiatoren.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #4 Gepost op: 10-02-2016, 21:24:12 »
Hierbij de opdracht, zodat jullie alvast kunnen overleggen terwijl het duel zich voltrekt. Zodra het duel gedaan is, start deze opdracht dan. Dat is misschien een beetje nadelig voor het team met laagst gerankte spelers, omdat jullie nog niet weten of catshee of RoyL jullie gaan vervoegen. Maar zie dat als nadeel van het laag gerankt staan. ;)
Jullie moeten de koning van het andere team verslaan. Daarvoor verdelen jullie eerst de wapens. Overleg onderling wie welk wapen krijgt en in welke hand. De wapens zijn dus: 4 zwaarden, 1 dubbel zwaar, 3 schilden en 2 blote handen. In totaal dus 10 items, 2 per teamlid. Wat elk wapen doet, staat hierboven.

Ik stuur zo meteen naar elk team wie er in hun team geloot werd als koning(in) wat belangrijk kan zijn om de wapens te verdelen. Wanneer jullie onderling besloten hebben wie welk wapen krijgt en in welke hand (R of L), stuur dat dan naar Daisy en mij en laat het niet aan het andere team weten. Daarnaast laten jullie ook weten in welke volgorde jullie gaan spelen. Dus wie gaat eerst, wie 2e, etc.

Vervolgens zal hier een heuse blufstrijd plaatsvinden. Want aangezien het andere team niet weet welk wapen jij hebt, kan je zeggen/bluffen/liegen wat je wil.
Het team met de hoogst gerankten begint. De startspeler daarvan mag iemand van het andere team aanvallen en mag dus liegen over met welk wapen hij dat doet.

Bvb:
Piet post dat hij met het zwaard in zijn linkerhand aanvalt op Els. Hij hoeft daarvoor echter niet perse een zwaard vast te hebben. Het andere team mag echter wel hun twijfel uiten door één persoon van dat team te laten posten dat hij niet gelooft dat de aanvaller inderdaad een zwaard heeft. (zie verder hieronder). Als jullie geen twijfel willen uiten, gelieve dat ook te posten, zodat we verder kunnen. ;)
Als het andere team gepost heeft of ze wel of niet hun twijfel uiten, mag Els posten of ze verdedigt of niet, ze mag kiezen met welke arm. Maar als ze bvb 2 blote handen heeft, mag ze alsnog zeggen “Ik verdedig met mijn schild aan mijn linkerarm”. (sowieso verdedig je best altijd, want als je dat niet doet, word je geraakt en ben je dood)
Het aanvallende team mag nu echter ook twijfel uiten over de verdediging door dit te posten.

Er zijn dus een aantal scenario's mogelijk:
1) Team 1 valt aan. Maar iemand uit team 2 uit hun twijfel over die aanval (dus of het wapen wel echt is wat de aanvaller beweert). Er wordt gekeken wat het echte wapen van de aanvaller is. Als de aanvaller gelogen heeft over zijn wapen, sterft hij onmiddellijk en ligt uit het spel! Maar als het wél het juiste wapen was, dan sterft degene die zijn twijfel geuit heeft onmiddellijk!
2) Als het verdedigende team hun twijfel niet uit, dan wordt het aanvallend wapen niet bekend gemaakt, gaat de aanval gewoon door en post de aangevallen persoon met welke hand hij/zij verdedigt. Verdedigen kan alleen met een schild. Als je niet verdedigt, ben je sowieso dood, dus je verdedigt best altijd. Door bvb te posten 'Ik verdedig met het schild in mijn linkerhand.'
3) Nu mag het aanvallende team hun twijfel uiten (of posten als ze dat niet willen doen). Ook hier telt: als er twijfel wordt geuit wordt bekend gemaakt of de verdediger inderdaad een schild vast heeft. Als het wél een schild was, sterft degene die zijn twijfel geuit heeft. Als het wapen géén schild was, sterft de verdedigende persoon onmiddellijk.
4) Als niemand zijn twijfel uit, krijgt de aangevallen persoon één wonde. Een schild kan slechts 3 wonden incasseren. Als je al 3 keer gepost hebt dat je met het schild in je linkerhand verdedigt hebt en je hebt 3 keer een wonde gekregen, kan je daarmee dus niet meer verdedigen!

En daarna is het de beurt aan de volgende in het andere team.

Voorts gelden volgende regels:
- De teams vallen dus om en om aan, in volgorde van de op voorhand doorgegeven volgorde. Die volgorde wordt ook bekend gemaakt aan beide teams.
- Als je in je beurt niet wil aanvallen, mag je passen. Dan gaat de beurt weer naar je tegenstanders.
- Als elke speler een beurt gehad heeft, is er één ronde gespeeld en verandert het startteam. Dus in de eerste ronde mag Maximus beginnen en de 2e ronde Magnus.
- Het spel gaat door totdat een koning vermoord is. Het team dat de koning van het andere team weet te vermoorden, wint. Elk lid van dat team krijgt 1 munt en bovendien heeft dit zijn doorslag in de rankingopdracht. Het winnende team in het duodoolhof krijgt de meeste punten, maar degene in dat duo wiens team deze opdracht gewonnen heeft krijgt dan 10 punten en degene wiens team deze opdracht verloren heeft, krijgt 9 punten. En zo verder t/m het verliezende duo in het duodoolhof, waar degene die hier in het winnend team zat 2 punten krijgt en degene in het verliezend team 1 punt. Beide opdrachten zijn dus heel belangrijk voor de ranking!

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #5 Gepost op: 10-02-2016, 21:25:06 »
En dit kon er niet meer bij:

Dus begin maar met wapens indelen en je teamaanpak in dit spel te bespreken! Wanneer het duel in de arena gespeeld is, moet de volgorde en de wapenverdeling opgestuurd zijn.

Als je intussen vragen hebt over deze opdracht, mag je ze hier posten.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #6 Gepost op: 11-02-2016, 16:02:54 »
Ik heb een vraag: Moet iedereen aanvallen? Als in we gaan iedereen af? Of kan gewoon elke keer dezelfde persoon aanvallen?

Oeps, al gelezen dat je ook niet kan aanvallen :P

Andere vraag: Dood=stil achter de schermen of mag je wel nog steeds helpen de anderen tips te geven over wat te doen?
« Laatst bewerkt op: 11-02-2016, 16:09:25 door catshee »

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #7 Gepost op: 11-02-2016, 22:13:11 »
Iedereen moet om beurt aanvallen ja, en als je niet wil aanvallen kan je passen, maar dan is het andere team weer aan de beurt.

Als je dood bent, mag je achter de schermen nog steeds jouw team mee helpen.

We ontvangen graag zo snel mogelijk wie welk wapen in welke hand neemt en in welke volgorde jullie gaan spelen, zodat we zsm met deze opdracht kunnen starten. Ten laatst voor vrijdag 18u moeten Daisy en ik alles weten, anders wordt het geloot en dat kan wel eens heel nadelig uitdraaien.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #8 Gepost op: 12-02-2016, 10:33:08 »


Als je dood bent, mag je achter de schermen nog steeds jouw team mee helpen.


::spook:: dat kan toch niet ::spook::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MaikeMeisje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • met een hart van chocolade
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #9 Gepost op: 12-02-2016, 13:44:48 »
 ::ohno:: Rare jongens die Romeinen
Als een tomaat een vrucht is, is ketchup dan een smoothie?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #10 Gepost op: 12-02-2016, 18:50:26 »
Alles is doorgegeven en hier is de speelvolgorde van beide teams:

WouterVSwiftyMolcrazyNextGPTimvdons
l spietato finitoreMighty MarThe ShadowSpartapoesDe Tekenaar

VERSUS


Nys-fanLucyJannCatsheeMolbelg
WinnetouThe Wicked WitchJehohananNietus WellusThe fearless
of Realitynetchemist

WouterV in team Maximus begint dus met aanvallen door hier te posten met welke hand hij aanvalt en op wie.
Daarna mag iemand van team Magnus posten of ze twijfel uiten of niet (als je twijfel uit en het bleek onterecht te zijn, lig je er zelf uit).
Gelieve dit zo snel mogelijk te doen en dus ook te posten als jullie geen twijfel uiten.
Vervolgens mag de aangevallen persoon van Magnus zeggen met welke hand (en wapen, maar dat zal vast een schild zijn) hij verdedigt en mag het andere team liefst ook zo snel mogelijk al dan niet twijfel uiten.
Daarna maken wij de uitslag bekend (wapens worden NIET bekend gemaakt, tenzij er twijfel over wordt geuit en wie verdedigt heeft, krijgt een wonde. Wanneer je aan één kant meer dan 3 wonden krijgt, ben je af).

En daarna is dus het aan Nys-fan om aan te vallen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #11 Gepost op: 12-02-2016, 18:54:04 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #12 Gepost op: 12-02-2016, 19:00:12 »
Ik heb in mijn rechterhand een supersoaker en in mijn linkerhand een banaan (vitamientjes), dus ik ben er helemaal klaar voor ::ok::

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #13 Gepost op: 12-02-2016, 19:10:10 »
Ik val met rechts molbelg aan
klaar voor de strijd

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #14 Gepost op: 12-02-2016, 19:42:03 »
Ik verdedig met het schild in mijn linkerhand
#teamamaimiljaarde

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #15 Gepost op: 12-02-2016, 20:10:42 »
Geen twijfel
klaar voor de strijd

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #16 Gepost op: 12-02-2016, 21:16:04 »
Wouterv, het was misschien niet duidelijk van mijn kant, maar je moet wel zeggen waarmee je aanvalt. Want als je met het dubbel zwaard aanvalt, deel je 2 verwondingen uit bvb.

Maar aangezien één zwaard het standaard wapen is, neem ik aan dat je dat bedoelde?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #17 Gepost op: 12-02-2016, 21:22:49 »
Klopt

Wist ik niet.  Sorry
klaar voor de strijd

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #18 Gepost op: 12-02-2016, 21:27:20 »
Niet erg, was denk ik bij meerdere nog niet duidelijk.

Je mag dus zowel met aanvallen als verdedigen liegen. Je mag dus bvb liegen dat je met het dubbele zwaard aanvalt. Als ze jou geloven, breng je twee wonden toe.
Dus je post altijd met welk wapen in welke hand je aanvalt en met welk wapen in welke hand je verdedigt.

Het wapen dat je claimt te hebben, zal ook gebruikt worden als niemand er twijfel over uit. Dus zelfs al heb je geen dubbel zwaard, als niemand er twijfel over uit, val je effectief met een dubbel zwaard aan. En zelfs al heb je geen schild, als niemand er twijfel over uit, verdedig je sowieso met dat schild.


In dit geval heeft Molbelg dus één verwonding op zijn linkerhand opgelopen. En is het de beurt aan Nys-fan.

Als niemand twijfel uit, mogen jullie overigens gewoon doorgaan. Daisy en ik kunnen de wonden updaten als we online zijn. Pas als er tijfel geuit wordt, wacht je even tot Daisy of ik bekend maken wat het echte wapen was. (of de persoon waarover getwijfeld wordt mag het ook eerlijk opbiechten)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 3. SAMENWERKEN - Wapen en Schild
« Reactie #19 Gepost op: 12-02-2016, 21:29:30 »
Ik heb de wonde toegevoegd bij Molbelg:


WouterVSwiftyMolcrazyNextGPTimvdons
l spietato finitoreMighty MarThe ShadowSpartapoesDe Tekenaar
R           LR           LR           LR           LR           L

VERSUS


Nys-fanLucyJannCatsheeMolbelg
WinnetouThe Wicked WitchJehohananNietus WellusThe fearless
of Realitynetchemist
R           LR           LR           LR           LR           LI
« Laatst bewerkt op: 12-02-2016, 21:31:11 door Robbieazerty »