Auteur Topic: Kassa/Radar/Opgelicht  (gelezen 3087 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Kassa/Radar/Opgelicht
« Gepost op: 28-10-2003, 20:56:57 »
In het onderwerp staan drie met elkaar vergelijkbare programma's waar ik graag naar kijk. Opgelicht haalt meestal 1 onderwerp wat meer naar voren. Vaak gaat het daarbij om de in ons land verboden pyramidespelen in al zijn varianten.

Aangezien oplichters steeds naar nieuwe middelen grijpen, blijft vooral het laatste programma nog steeds nodig. Ook de andere programma's zorgen ervoor dat de kijker op een goede manier wordt geïnformeerd over allerhande produkten, diensten, en dergelijke. Ook komen dan hardnekkige conflicten naar voren tussen koper en verkoper.

Het frappante daarvan is, dat een verkoper die aantoonbaar in de fout is gegaan, de koper pas tegemoet wil komen, nadat een van de consumentenprogramma's zich ermee heeft bemoeid. Een laffe houding, vind ikzelf.

Offline elise is de mol

  • Winnaar ER-pool 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kassa/Radar/Opgelicht
« Reactie #1 Gepost op: 28-10-2003, 21:14:19 »
ook ik kijk dit soort progamma's vaak, gewoon omdat ik ze wel interessant vind.
Het frappante daarvan is, dat een verkoper die aantoonbaar in de fout is gegaan, de koper pas tegemoet wil komen, nadat een van de consumentenprogramma's zich ermee heeft bemoeid. Een laffe houding, vind ikzelf.
Dat ben ik helemaal met je eens, net zoals een probleem wat al jaren of maanden speelt, en na de opnames in een paar dagen is opgelost
"Fear of a name only increases fear of the thing itself." "Je jure solennellement que mes intentions sont mauvaises."

Offline Fie Ro

  • Forumlid
  • Het forum is helemaal dit !
Re:Kassa/Radar/Opgelicht
« Reactie #2 Gepost op: 1-11-2003, 09:14:06 »
Tja de macht van de camera :D

Dreigen met een cameraploeg maakt meestal niet zo'n indruk maar als er iemand echt binnen komt lopen met zo'n ding dan kan er meestal heel snel zaken worden gedaan!

Uiteindelijk komt er maar een klein deel van de zaken op TV.  Meestal worden klachten gebundeld en er 1 voorbeeld uitgehaald voor een reportage.
Radarredactie zijn mijn collega's ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Kassa/Radar/Opgelicht
« Reactie #3 Gepost op: 7-11-2003, 18:05:43 »
Wat leuk om dan te kunnen lezen dat over o.a. Radar meestal wel positief wordt geschreven en gedacht. Ik vind eigenlijk: het zou niet nodig moeten zijn dat dit soort programma's bestaat, tenzij voor objectieve testen van produkten, zoals vroeger Koning Klant deed (daar is Kassa uit voort gekomen, overigens).

Radar zou overigens wel wat harder mogen worden, maar dan is het gevolg daar weer van, dat verzekerings-maatschappijen, overheidsinstanties en dergelijke een Anti-Radar-cursus aan hun personeel gaan geven. Net zoals die al bestaat (ik heb het zelf een keer zien gebeuren bij mijn eigen werkgever), om Pieter Storms en zijn team buiten de deur te houden. Moest ik er voor een gesprek zijn, werd ik er niet binnengelaten omdat de toegangsdeuren voor Pieter Storms waren geblokkeerd.