Auteur Topic: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden  (gelezen 26621 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #100 Gepost op: 17-03-2016, 20:48:39 »
Gefeliciteerd Nys-fan ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #101 Gepost op: 17-03-2016, 20:48:39 »
Gefeliciteerd! Je bent erg goed met cijfer-feitjes ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #102 Gepost op: 17-03-2016, 20:50:53 »
Maarmaarmaarmaar meh
De vraag was ongeveer ::hypocriet::
Dus dan zou het antwoord ook 192 kunnen zijn toch? En als je volgens de afrondingsregels kijkt, is het na 192 jaar en niet NA 193 jaar toch? Want het is net minder dan 193 :(
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #103 Gepost op: 17-03-2016, 20:53:24 »
Proficiat kerel.

Dankjewel!

Ik moet wel Robbie bedanken dat hij extra uitleg heeft gegeven net vooraleer ik wou insturen. Want ik dacht dus dat het zoals altijd bij vraag 20 ook het antwoord was dat kleiner is dan het juiste antwoord, dus dan was het dat van mij geweest. Gelukkig voor mij was Robbie net op tijd met dit te verduidelijken, anders was je met ruime voorsprong gewonnen Wouter.

@Swifty, ik zit in quizploegen, dus dit was echt wel iets voor mij. Al heb ik bij veel vragen gewoon ook dikke chance gehad hoor, want ik wist er maar een 4/5 echt zeker. Bijvoorbeeld dat van die telefoonboek, de bliksem, de afstand tot de zon, die wist ik allemaal kwasi zeker. Dat twee van deze bij laatste 5 zaten was dan ook een enorm voordeel.
Lomperik..

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #104 Gepost op: 17-03-2016, 20:55:03 »
Maarmaarmaarmaar meh
De vraag was ongeveer ::hypocriet::
Dus dan zou het antwoord ook 192 kunnen zijn toch? En als je volgens de afrondingsregels kijkt, is het na 192 jaar en niet NA 193 jaar toch? Want het is net minder dan 193 :(

Het is denk ik zo ongeveer 192 dagen en 315 dagen, zoals ik had geantwoord, als je het uitrekent. Volgens de regels van de vorige 19 vragen zou het dan idd 192 moeten zijn, maar hier vroeg Robbie ongeveer, dus was het 193 blijkbaar. Als het een troost is, zonder de uitleg van Robbie hier in dit topic had ik ook 192 gezegd.
Lomperik..

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #105 Gepost op: 17-03-2016, 20:56:56 »
Okee dus we gaan even voor specifieke vragen de regels veranderen om het nog onduidelijker te maken allemaal ::)
Het hele spel is het belangrijk dat je er NIET overheen gaat, maar als ik daar een keer wel rekening mee houd mag het weer wel.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #106 Gepost op: 17-03-2016, 21:00:39 »
Robbie was duidelijk genoeg over het afronden. Ik heb per Pm nog een verduidelijking gevraagd, maar daar kreeg ik geen antwoord meer op. Toen heb ik afgaande op zijn post hierover geconcludeerd dat 193 het juiste antwoord was. Wel met dank aan Nysfan die het antwoord met zoveel dagen instuurde, als je het zo specifiek beantwoordt moet het wel juist zijn.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #107 Gepost op: 17-03-2016, 21:02:46 »
Ja klopt, die post heb ik niet meer gezien voor ik mijn antwoorden ingestuurd had. Die was wel duidelijk geweest ja.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #108 Gepost op: 17-03-2016, 21:04:24 »
Okee dus we gaan even voor specifieke vragen de regels veranderen om het nog onduidelijker te maken allemaal ::)
Het hele spel is het belangrijk dat je er NIET overheen gaat, maar als ik daar een keer wel rekening mee houd mag het weer wel.
De vraag zelf was hoeveel jaar ongeveer. Dan kan het uitgerekend wel 192 en 315 dagen zijn, als de vraag ongeveer is en hoeveel jaar, is het juiste antwoord dus 193. (want dat is dichter bij 192 jaar en 315 dagen dan 192 jaar)

Ik heb nooit ergens gevraagd hoeveel jaar en hoeveel dagen. Dat was Nys-fan die de vraag niet goed gelezen heeft.

Het juiste antwoord op de vraag zelf was dus 193.

Dan is 193 niet te veel, want dat is het exacte antwoord.
Er is geen regel voor aangepast. Juiste antwoord was 193 gewoon.

Vandaar ook deze uitleg:
Ik kreeg een vraag ivm met afronden.

Stel de ijsbeer wordt 24 jaar en 350 dagen. Aangezien de vraagstelling was hoeveel jaar hij gemiddeld/ongeveer wordt is het juiste antwoord daar 25 omdat dat maar een paar dagen verwijderd is van het juiste antwoord en 24 zou 350 dagen verwijderd zijn van het antwoord.

Dus bvb ook bij vraag 20, als het gevraagde antwoord 193, is 193 dus ook het dichtstbijzijnde antwoord, want het zit er helemaal juist op.


Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #109 Gepost op: 17-03-2016, 21:05:45 »
Ik zal volgende keer het spel kopen ipv zelf vragen te zoeken.  ::schaam::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #110 Gepost op: 17-03-2016, 21:06:49 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #111 Gepost op: 17-03-2016, 21:08:02 »
Robbie was duidelijk genoeg over het afronden. Ik heb per Pm nog een verduidelijking gevraagd, maar daar kreeg ik geen antwoord meer op. Toen heb ik afgaande op zijn post hierover geconcludeerd dat 193 het juiste antwoord was. Wel met dank aan Nysfan die het antwoord met zoveel dagen instuurde, als je het zo specifiek beantwoordt moet het wel juist zijn.

Ik heb het ook maar uitgerekend op basis van de afronding, dus exact klopt dat niet. Maar inderdaad wel dom dat ik die vraag niet goed las en het door dagen te vermelden verklapte dat ik dat berekend had haha

En ik had eveneens Robbie gePMd met die vraag, vandaar de uitleg in het topic denk ik
Lomperik..

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #112 Gepost op: 17-03-2016, 21:11:26 »
Ja Robbie dat ligt er dus aan hoe je afrondt. Want als ik de regels die ik geleerd heb toepas, is het niet NA 193 jaar, maar NA 192 jaar, omdat het anders te veel is. Net als dat je niet moet zeggen dat je ongeveer 6 meter tapijt nodig hebt als je 6,3 m nodig hebt, want dan is het te weinig.
Maar jouw wil is wet dus als je het zo wil afronden, prima. Dan is het gewoon jammer dat ik jouw post niet meer gelezen had voor het insturen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #113 Gepost op: 17-03-2016, 21:14:24 »
Ja dat is wel balen dan, dat je te snel instuurde :(
Keep calm and eat chocolates!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #114 Gepost op: 17-03-2016, 21:17:59 »
Keuze tussen 6 en 7;

Kleiner dan 6.5, dan kiezen voor 6
Groter dan 6.5, dan kiezen voor 7
Exact 6.5, dan mag je kiezen voor beide

----

Dit is toch wat afronden is Lucy? Jouw manier is niet afronden, dat is reserves inbouwen voor als je iets moet kopen Bvb.
Bij wiskundelessen in het lager wordt dit heeeel vaak gedaan hoor.
Lomperik..

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #115 Gepost op: 17-03-2016, 21:19:38 »
Nou, ik heb zelf niet afgerond. Ik heb de vraag letterlijk online gevonden als "Wist je dat het ongeveer 193 jaar duurt om [etc]'.
Dus ik heb die vraag overgenomen en het antwoord was dus 193.



Maar toen kwam Nys-fan er ineens aan met 192 jaar en 315 dagen. Het officiële antwoord dat ik gezien heb is echter nog steeds 193 jaar. Wie zegt dat 192 jaar en 315 dagen correct is. Misschien is het wel 193 jaar en 3 dagen.

Zie het voorlaatste feitje op deze pagina.

En elke pagina waar deze google search naar verwijst. OK de zoekterm is 193 years, maar als je op 192 years zoekt krijg je minder resultaten en  gaan er maar een paar over het rijden naar de zon.

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #116 Gepost op: 17-03-2016, 21:23:49 »
Nou, ik heb zelf niet afgerond. Ik heb de vraag letterlijk online gevonden als "Wist je dat het ongeveer 193 jaar duurt om [etc]'.
Dus ik heb die vraag overgenomen en het antwoord was dus 193.



Maar toen kwam Nys-fan er ineens aan met 192 jaar en 315 dagen. Het officiële antwoord dat ik gezien heb is echter nog steeds 193 jaar. Wie zegt dat 192 jaar en 315 dagen correct is. Misschien is het wel 193 jaar en 3 dagen.

Zie het voorlaatste feitje op deze pagina.

En elke pagina waar deze google search naar verwijst. OK de zoekterm is 193 years, maar als je op 192 years zoekt krijg je minder resultaten en  gaan er maar een paar over het rijden naar de zon.

Mijn antwoord is zowizo niet exact correct he. Want je leert de afronding (149600000km) aan, maar uiteraard is dat niet exact zo afgerond die afstand. Simpelweg al gemakkelijk te ontkrachten omdat de aarde niet altijd op exact dezelfde afstand van de zon blijft, dat varieert. En ook omdat natuurlijk een raar getal zoals 149602364,13kilometer bijvoorbeeld (puur verzonnen dit) proberen aan te leren niet echt academisch verantwoord is  ::rofl::
Lomperik..

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #117 Gepost op: 17-03-2016, 21:24:11 »
Ja en als je het uitrekent is het 192,93 nog wat ;)

@Nysfan
Doe even normaal. Leuk dat je dat leert op het lager maar bij wiskundelessen voor slimmere kinderen leerde ik het zo. Niet zo denigrerend doen, dankjewel.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #118 Gepost op: 17-03-2016, 21:26:37 »
Ja en als je het uitrekent is het 192,93 nog wat ;)

@Nysfan
Doe even normaal. Leuk dat je dat leert op het lager maar bij wiskundelessen voor slimmere kinderen leerde ik het zo. Niet zo denigrerend doen, dankjewel.

Serieus, ik begrijp dat je graag had gewonnen, maar om nu te doen dat jij de slimme bent en ik de domme, dat is echt laag hoor Lucy..

En zoek desnoods af hoe je moet afronden op decimalen op op het internet, je zal wel zien dat die uitleg klopt..
Lomperik..

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [DG] 6. KWARTFINALE - Weten en Wedden
« Reactie #119 Gepost op: 17-03-2016, 21:27:59 »
Jongens, het is maar een spelletje. Aardig blijven doen tegen elkaar
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela