Auteur Topic: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's  (gelezen 10139 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #20 Gepost op: 26-03-2016, 14:36:54 »
was een midweekje weg, maar leuk idee Tim..
vind het op zich een leuke foto. Mooi moment ook. Jammer vind ik dat de vleugels ontbreken, maar als je daar dan toch voor kiest, dan is dit wel een mooie crop. Van mij mag er wel iets meer levendigheid in de kleuren, vind het nogal flets. Maar dat komt ook door de lucht. Die is wat grauw en dan is alles gelijk wat grauwer.
er was eens......

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #21 Gepost op: 3-06-2016, 02:06:31 »
Ik heb een paar dagen geleden eindelijk photoshop gekregen op m'n computer. Voornamelijk voor Survivor omdat ik het visueel beter wil gaan maken. Ik heb ook een logo gemaakt voor het nieuwe seizoen, die ik natuurlijk nog niet ga laten zien. Maar nu heb ik ook goeie logo's gemaakt voor de vorige seizoenen :).

Seizoen 1:



Seizoen 2:


Seizoen 3:

(deze alleen de achtergrond, logo is van de echte serie)

Die voor het vierde seizoen vindt ik het best gelukt ::hyper::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #22 Gepost op: 3-06-2016, 09:11:03 »
Ziet er heel goed uit D*n ::ok::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #23 Gepost op: 3-06-2016, 09:41:09 »
netjes gedaan D*N ::ok::
er was eens......

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #24 Gepost op: 15-07-2016, 13:55:44 »
Ik werk sinds deze week met Nik-collection en ik merk het verschil tussen alleen werken met Lightroom/Photoshop en het werken met Lightroom+photoshop+Nik-collection. Ik heb hieronder een voorbeeldje van het verschil. Links is alleen met Lightroom en rechts is met Nik-Collection.

Zijn er meer mensen die Nik-collection gebruiken?

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #25 Gepost op: 15-07-2016, 15:54:06 »
 ;D

een enkele keer gebruik ik filters van de Nik collection. Ik vind hun frames wel leuk en soms de vintage filters. Maar meestal zijn de bewerkingen van mezelf.
er was eens......

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #26 Gepost op: 15-07-2016, 16:01:49 »
Ik vind het wel fijn om hun filters te gebruiken. Ze zijn vooral handig bij de website waar ik de foto's online op probeer te zetten. Het is vaak lastig om die daar foto's op te zetten, maar dankzij Nik-collection gaat het wel makkelijker.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #27 Gepost op: 15-07-2016, 16:32:57 »
Nou, die rechter is veeeuuulll sprekender!
...maar soms even niet :)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #28 Gepost op: 16-07-2016, 12:36:08 »
Nou, die rechter is veeeuuulll sprekender!

Ik ben het helemaal met je eens. Okey, je bent 20-25 minuten bezig met bewerken, maar het resultaat mag er wezen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #29 Gepost op: 22-07-2016, 11:43:36 »
Jongens!! Ik had altijd picasa voor het organiseren en simpel bewerken van mn fotos. Ben het alleen kwijt geraakt nadat ik iets fout had gedaan met mmn pc. Kom er nu achter dat google met picasa is gesopt dit jaar :( Wat is een goed alternatief???
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #30 Gepost op: 22-07-2016, 12:48:53 »
Ikzelf gebruik al jaren photobucket om foto's en plaatjes up te loaden. Met photobucket schijn je ook foto's te kunnen bewerken, ik gebruik daarvoor liever paint.net. Paint.net is een gratis alternatief voor photoshop en valt op internet wel down te loaden.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #31 Gepost op: 22-07-2016, 13:15:14 »
Ikzelf gebruik al jaren photobucket om foto's en plaatjes up te loaden. Met photobucket schijn je ook foto's te kunnen bewerken, ik gebruik daarvoor liever paint.net. Paint.net is een gratis alternatief voor photoshop en valt op internet wel down te loaden.


Ik zoek een offline programma. Heb er geen behoefte aan om al mn duizenden fotos ergens online te hebben staan.
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #32 Gepost op: 22-07-2016, 16:37:45 »
gimp is een goed en gratis fotobewerkingsprogramma. Je kan ook op zoek gaan naar een (legale) versie van Lightroom. De oudere versies staan op cdrom, de nieuwste kun je alleen via licentie gebruiken voor zover ik weet. (adobe) Als je eenmaal een beetje thuis bent in Lightroom, dan wil je niet meer anders :)
er was eens......

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: photoshop, lightroom, gimp en andere foto-programma's
« Reactie #33 Gepost op: 22-07-2016, 16:43:19 »
gimp is een goed en gratis fotobewerkingsprogramma. Je kan ook op zoek gaan naar een (legale) versie van Lightroom. De oudere versies staan op cdrom, de nieuwste kun je alleen via licentie gebruiken voor zover ik weet. (adobe) Als je eenmaal een beetje thuis bent in Lightroom, dan wil je niet meer anders :)

Ja, gimp had ik.. maar dat is alleen om te bewerken.. niet echt om je fotos te bekijken en organiseren enzo. Ja, zou lightroom wel heel graag willen, maar is een beetje duur :/
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!