Auteur Topic: Vaarwel allemaal  (gelezen 11365 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Vaarwel allemaal
« Gepost op: 9-04-2020, 12:52:17 »
Beste allemaal,

In 1 week tijd is er op een nogal vreemde manier gemoderate in mijn topics zonder mij zelfs maar een bericht te sturen. Deze moderations waren onnodig, niet gepast en nogal vreemd.

Nu zijn er vandaag alleen al weer twee topics van mij verwijderd en draait de moderator de situatie om in zijn prive-bericht.

Ik ben het nu zat. Dit is de laatste keer dat ik op dit forum was.

Als moderators hier zo kinderachtig en uit de hoogte denken te moeten moderaten ben ik er klaar mee.
We zijn volwassen mensen en dit kinderachtige gedoe vind ik erg ongepast.

Maar de moderators zullen ook wel zo laf zijn dit bericht te gaan verwijderen.

Anyway, tot ziens.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #1 Gepost op: 9-04-2020, 13:18:47 »
Lol
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #2 Gepost op: 9-04-2020, 13:28:24 »
 ::zwaai::

Een forum is er niet om om ter meeste topics te maken of om topics te verzinnen in de hoop zo veel mogelijk reacties te krijgen.
De moderators doen hun best om alles overzichtelijk te houden en geen wildgroei aan topics te hebben.

Dus dank aan de moderators!  ::bravo::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #3 Gepost op: 9-04-2020, 14:06:02 »
Volgens mij kan iemand de thuisqarantaine niet meer helemaal aan.  :-X
« Laatst bewerkt op: 9-04-2020, 14:07:33 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #4 Gepost op: 9-04-2020, 14:26:29 »
Ik vind dit heel jammer. Ik lees graag jouw bijdragen en qua overbodige topics? Niks van gemerkt. Enfin, jij bent niet de eerste die vanwege de moderators vertrekt en je zult zeker niet de laatste zijn.
Ik ben hier al vanaf het prille begin op het forum aanwezig, maar merk zelf ook dat de laatste jaren de mentaliteit verandert is. In negatieve zin wel te verstaan. Vroeger kreeg je, als jouw bericht werd gemoderated, nog een keurig berichtje over het hoe en waarom. Blijkbaar is dat veranderd. Heel erg jammer.

Lol

Een actief lid is dan wel geen moderator, maar toch getuigt deze reactie van wat jij probeert duidelijk te maken. Heel erg kinderachtig inderdaad.  ::niet-ok::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #5 Gepost op: 9-04-2020, 14:30:27 »
Zijn berichten zijn ook helemaal niet gemodereerd, alleen verplaatst naar de juiste topics, en dat staat gewoon netjes in die topics. En wat Robbie zegt is natuurlijk nogal van belang in dit geval. Mijn reactie kwam voort uit het feit dat dit het zoveelste topic is wat hij opent, waardoor het dus alleen maar nog duidelijker wordt dat er goed gemodereerd is.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #6 Gepost op: 9-04-2020, 14:33:10 »
Zijn berichten zijn ook helemaal niet gemodereerd, alleen verplaatst naar de juiste topics, en dat staat gewoon netjes in die topics. En wat Robbie zegt is natuurlijk nogal van belang in dit geval. Mijn reactie kwam voort uit het feit dat dit het zoveelste topic is wat hij opent, waardoor het dus alleen maar nog duidelijker wordt dat er goed gemodereerd is.

Maar jouw reactie komt nu wel over van een Trap Na. Van een actief lid mag je toch wel een beter reactie verwachten. Een voorbeeldfunctie.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #7 Gepost op: 9-04-2020, 14:59:47 »
Maar jouw reactie komt nu wel over van een Trap Na. Van een actief lid mag je toch wel een beter reactie verwachten. Een voorbeeldfunctie.
Een trap na? Net alsof we bewust Chocomol hebben zitten pesten net zolang tot hij wegging ofzo ??? Hij heeft gewoon meerdere topics aangemaakt die beter bij een al bestaand topic pasten, dus zijn ze samengevoegd. Het enige wat voor zover ik weet verwijderd is, is een vraag waarom zijn topic verwijderd was - en daar hoef je zeker ook geen specifiek topic over te maken, dus logisch dat dat verwijderd is. Het zijn gewoon de regels, en daar heeft iedereen zich aan te houden.

En om vervolgens een topic aan te maken dat je stampvoetend wegloopt, vind ik persoonlijk dan weer nogal kinderachtig. Als je het niet eens bent met de beslissingen van een moderator bespreek je dat maar per pm.

Ik ben hier al vanaf het prille begin op het forum aanwezig, maar merk zelf ook dat de laatste jaren de mentaliteit verandert is.
Als je het hebt over het WIDM-forum: het was daar een tijd nodig om strenger in te grijpen, omdat er al een negatieve sfeer was. Dat is dit jaar weer meer losgelaten, en dat leek een stuk beter te gaan.

Vergeet ook niet dat als een forum groter wordt, dat er dan meer mensen zijn van wie niet iedereen zich weet te gedragen. Het is dan logisch dat er soms wat strenger opgetreden moet worden en dat er niet altijd dezelfde sfeer blijft als in het prille begin.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #8 Gepost op: 9-04-2020, 15:28:46 »
Ik ben hier al vanaf het prille begin op het forum aanwezig, maar merk zelf ook dat de laatste jaren de mentaliteit verandert is. In negatieve zin wel te verstaan.
We hebben nu sinds een paar maanden nieuwe moderators met een frisse nieuwe blik :). Ik hoop dat het negatieve gevoel weer weggaat, want ik hoop juist dat iedereen het hier naar z'n zin heeft. We staan altijd open voor feedback, opmerkingen, suggesties etc. (Via pm). Maar het is dan ook fijn als dat op een respectvolle manier kan ;) (wat helaas niet altijd gebeurd)

Citaat
Vroeger kreeg je, als jouw bericht werd gemoderated, nog een keurig berichtje over het hoe en waarom. Blijkbaar is dat veranderd. Heel erg jammer.
Dat is zeker niet veranderd hoor!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #9 Gepost op: 9-04-2020, 16:16:05 »
Deze kritiek op de moderators en Actieve Leden vind ik nergens voor nodig. Zij steken hier heel veel werk in en doen hun best om dit zo goed mogelijk te doen. Ik zou niet onderschatten wat zij allemaal doen voor dit forum. Zonder moderators en AL'en = geen forum.
Daarom wil ik langs deze weg toch eens de moderators en Actieve Leden bedanken voor hun inzet en voor alle moeite die ze doen voor het forum. BEDANKT!  ::bravo:: ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #10 Gepost op: 9-04-2020, 16:41:47 »
Wat jammer dat je vertrekt en wat jammer dat je er op deze manier over denkt.

Ik vind ook zeker dat alle moderators en actieve leden het erg goed doen en goed gehandeld hebben, maar daar gaat het in deze kwestie niet om. Chocomol is het ergens niet mee eens en dat mag. Alleen wordt het door iedereen meer geapprecieerd dit uit te spreken naar de betreffende personen via PM dan dat je hier een topic over opent. Hiermee worden mensen in kwaad daglicht gezet (voor de ogen van heel veel leden) en wordt er een discussie aangezwengeld die helemaal niet relevant is.
Als iedereen zich hieraan houdt kunnen zaken gewoon makkelijk uitgesproken worden, zonder dat veel mensen hierbij betrokken raken. Lijkt mij de meest effectieve manier.

Ik hoop dat Chocomol dit alsnog wil doen, zodat we je weer tegen kunnen komen op het forum   ::ok::

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #11 Gepost op: 9-04-2020, 16:48:46 »
Ik vind het wel jammer dat je weggaat. Zoals ik een paar dagen geleden al zei waardeer ik je bijdragen zeker.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #12 Gepost op: 9-04-2020, 17:17:15 »
Wat jammer dat je vertrekt en wat jammer dat je er op deze manier over denkt.

Ik vind ook zeker dat alle moderators en actieve leden het erg goed doen en goed gehandeld hebben, maar daar gaat het in deze kwestie niet om. Chocomol is het ergens niet mee eens en dat mag. Alleen wordt het door iedereen meer geapprecieerd dit uit te spreken naar de betreffende personen via PM dan dat je hier een topic over opent.

Ik hoop dat Chocomol dit alsnog wil doen, zodat we je weer tegen kunnen komen op het forum   ::ok::
Eens met deze post  ::ok::

En ben het ook zeker deels eens met Niuno  ;)
Frankje Lapi

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #13 Gepost op: 9-04-2020, 23:17:45 »
Nou jammer Chocomol, ik vond je bijdragen in de relaxhoek b.v. vaak leuk. Ben het met de moderatoren eens dat een persoonlijk geschil met hen via p.m. moet en niet in een apart topic. Ik vind het niet ok dat je moderatoren die zo hun best doen en veel tijd steken in dit forum zo publiekelijk van lafheid beticht.

Ik zie b.v. dat in de kookhoek iets van jou is geplaatst door de moderatoren dat eerder onder een door jou geopend topic "smoothies" stond. Dat je mss niet wist dat dat beter daar gepost kon worden is toch helemaal niet erg? De moderatoren hebben hebben het gewoon in het daarvoor bedoelde topic gezet, omdat je anders voor elk gerecht een topic zou krijgen.

Wie weet komt het allemaal weer goed en kom je nog op je beslissing terug.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2020, 23:34:36 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #14 Gepost op: 10-04-2020, 12:47:32 »
Dat is echt jammer chocomol!  ::hug::
...maar soms even niet :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #15 Gepost op: 11-04-2020, 08:16:34 »
Dat is echt jammer chocomol!  ::hug::
Inderdaad. Hopelijk zien we je hier nog eens weer!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #16 Gepost op: 11-04-2020, 14:16:01 »
Ik kan me van Chocomol wel voorstellen dat ie er teleurgesteld in is dat zijn bijdragen werden verplaatst. In zijn enthousiasme om topics te plaatsen, is echter 1 belangrijke regel over het hoofd gezien: maak niet onnodig topics aan, kijk eerst of er al iets dergelijks bestaat.

Aan de andere kant kan ik me achter de modjes scharen, die in dit verband juist DIE richtlijnen volgen. Ze doen niets anders dan het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden.

Persoonlijk heb/had ik niet zoveel moeite met Chocomol's berichten, en ik probeer me in te leven in het ''waarom'' van die topics. Een topic openen, alleen om zoveel mogelijk reacties te genereren, is niet waar een forum voor bedoeld is. Ja, discussies voeren zonder (al te veel) off-topic te gaan, dat is het doel van een forum.

Ik neem het hierbij dus op voor zowel de modjes als Chocomol, probeer me in beide standpunten in te leven. En ik hoop oprecht dat jullie er achter de schermen toch uitkomen.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #17 Gepost op: 11-04-2020, 15:06:54 »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #18 Gepost op: 11-04-2020, 18:24:54 »
Ik heb een paar jaar geleden ook wel eens in de clinch gelegen met enkele moderators op dit forum, en heb toen ook tijdelijk het forum de rug toegekeerd. Jammer om te lezen dat jij nu dezelfde ervaring hebt als die ik toen had, want mijns inziens is er in de afgelopen jaren wel wat verbeterd, maar ik kan verder niet over jouw situatie oordelen.

Ik ken je verder ook niet, ik heb alleen één keer jouw naam in de online-lijst zien staan en vond toen jouw naam wel leuk bedacht. Dus ik kan niet zeggen dat ik je ga missen, maar hoop toch dat je nog een keer terugkomt! ::zwaai::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Vaarwel allemaal
« Reactie #19 Gepost op: 13-04-2020, 11:27:50 »
Wat jammer chocomol! Ik ga je erg missen op dit forum, maar moet wel bekennen dat ik een beetje teleurgesteld ben dat ik er via dit topic achter moet komen dat je dit forum gaat verlaten.

Edit:
Zo dreigene was mijn bericht toch niet, Tristan?
« Laatst bewerkt op: 14-04-2020, 00:22:23 door Lodewijk Backer »