Auteur Topic: Zomerspeurtocht De Volkskrant  (gelezen 2417 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Zomerspeurtocht De Volkskrant
« Gepost op: 1-07-2016, 11:30:32 »
Toegegeven: dit topic hoort misschien thuis op het speciale spellenforum. Van mij mag het verplaatst worden.


De reden dat ik het hier neerzet, is dat forummers het bericht hier naar mijn mening eerder opmerken, maar daar kan ik me natuurlijk in vergissen.

De Volkskrant heeft een zomerspeurtocht in 6 delen. Ze zijn alweer toe aan deel 3, dus de speurtocht is alweer even aan de gang. Maar zowel het huidige deel 3 als de reeds verschenen delen 1 en 2 zijn online te vinden.

Er is ook een prijs te verdienen, een illustratie van Deleo (mijzelf zei dat overigens niets....).


Waar gaat het om: de speurtocht is verdeeld in zes delen, en bevat in een sprookjes-achtig verhaal allerlei aanwijzingen (cryptisch, rekensommetjes, en andere puzzels). Combineer je alles, dan krijg je steeds meer aanwijzingen omtrent de vindplaats van de prijs, bovengenoemde illustratie.

Mij doet dit sterk denken aan de speurtocht die hier op RN gespeeld werd in 2004. De manier van schrijven, het mysterieuze eromheen, het roept in elk geval bij mij herinneringen op aan Pompen of Verzuipen/Op Jacht naar de Goudschat.

1 verschil: er is maar 1 plek waar je aanwijzingen moet zoeken en kunt vinden: de 6 artikelen zelf. 

Wie als eerste de illustratie vindt, mag deze houden.

Mijn vraag: zijn er mensen die mee willen speuren en puzzelen? Mijn opvatting daarbij is: wat de een niet weet, weet de ander wel, en het zou toch best leuk zijn als er iemand van RN die prijs (met een opgegeven waarde van 4000 euro) te pakken krijgt.

Voor meer informatie, klik HIER

« Laatst bewerkt op: 1-07-2016, 11:34:02 door Bodejos »