Auteur Topic: De Eilandraad  (gelezen 65162 keer)

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #260 Gepost op: 20-12-2016, 09:31:27 »
Hillo, jij geeft inmiddels tot geloof ik drie keer aan met 'iedereen' goed contact te hebben gehad en dat dit ook een les is die je hebt opgepikt door eerdere spellen. Max is inmiddels op de uitzonderingenlijst gezet, maar naar mij is ook nooit maar 1 berichtje geweest. Ik ben als iemand die vooral vanaf de buitenkant probeerde informatie te winnen juist aangewezen op jullie antwoorden, dus dan halen dit soort uitspraken voor mij de geloofwaardigheid van je speech onderuit. Zeg dan eerlijk, jullie waren de minderheid en totaal niet interessant voor mijn strategisch spel of als persoon.

Voor mij was de perceptie dat jij, Swifty en Nieky een eenheid waren, en vanaf mij gezien was Swifty de drijvende kracht, gevolgd door Nieky, en daarna jij. Wat dat betreft slim om de mensen die voor jou staan te lozen, maar vaak hebben mensen in hun hoofd al een beslissing gemaakt van de verhoudingen in het spel op het moment dat ze eruit gaan, en wat dat betreft schiet je richting mij als jury vote naast het gebrek aan persoonlijke verbinding ook tekort in jury management.

Ik moet wel kredits geven, ik denk dat jij meer succesvolle moves op je rekening heb staan, en buiten Roy mee nemen boven MC heb ik niks aan te merken op de moves die je hebt gemaakt. Ik realiseer me tijdens het typen dat ik enorm overkom als een zekere Roy-stem, maar ik voel me op het moment 60-40 maximaal, er is alleen meer bij jou waar ik op kan reageren.

Dit verbaasde me heel erg en ik heb even terug gezocht, maar je hebt gelijk, ik heb je inderdaad nooit een persoonlijke PM gestuurd... Toch heb ik heel erg het gevoel dat we direct na de merge samen in een alliantie zaten. Ik denk ook dat dat zo was, maar dat alle contact via Swifty liep. Ik moet je ook bekennen, en dit klinkt super negatief maar ik bedoel het als een heel groot compliment richting de manier waarop jij je positioneerde in het spel, dat ik jou heel vaak vergat mee te tellen als ik numbers ging rekenen. Je hoorde bij Swifty op een gegeven moment voor mij, maar het zou me ook niks verbazen als je opeens bij HIDM zou horen of toch weer bij Lucy en Hans. Ik denk dat dat ook de reden is dat je uiteindelijk bent weggestemd (= antwoord op je volgende vraag).

Maar ik geef je helemaal gelijk, ik had je op z'n minst een privé bericht kunnen sturen om je te leren kennen. Qua jury management was dat veel beter geweest, dus deze mag op de foutenlijst voor Max. Ik heb wel een uitspraak in je speech dikgedrukt hierboven. Dat is namelijk totaal niet de manier waarop ik denk over dit spel en over jou. In de eerste plaats dus omdat ik je nooit als minderheid gezien heb (eerder als onverwachte eenling), in de tweede plaats omdat ik je voor mijn strategisch spel dus juist enorm interessant vond (en daardoor als persoon, want ik ben niet iemand die snel naar meetings komt om iedereen persoonlijk te leren kennen en ken jullie dus allemaal als spelers van dit spel). Ik heb niet voor niks op het moment dat je eruit ging gezegd dat ik van je spel genoten heb omdat dat het extra spannend maakte ;)

Dan nog wat betreft je perceptie: die klopt dus vanuit jou gezien. Swifty was de drijvende kracht wat betreft het contact met jou. Ik denk dat ik dat was wat betreft het contact met Roy en Niek in eerste instantie denk ik het meest wat betreft MC.
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #261 Gepost op: 20-12-2016, 09:31:35 »
Voor jullie allebei: Hillo had het tijdens zijn speech al een keer over 'voor TV'. Mijn vraag aan jullie is, als dit een echt Survivorseizoen was, hoe zouden jullie en de verschillende juryleden gezien worden en het seizoen als geheel? En wat zouden zij (de juryleden, niet jullie  :P) volgens de kijkers anders moeten hebben gedaan om wel het einde te halen?

Haha wat een coole vraag. Maar jeetje, je bedoelt dus wat de perceptie van het publiek zou zijn? Dat kan ik nu nog niet echt beantwoorden omdat ik alleen m'n eigen spel en uitspraken ken. Aan de eilandraad momenten te zien denk ik dat het een spannend seizoen is waarbij iedereen die afviel toch nog geblindside werd, dus voor het thuispubliek leuk. En ik denk dat er heel veel sterke persoonlijkheden in dit seizoen zaten die allemaal van opschudding hielden. Ook als ik zie dat er in de Trudeau app letterlijk ruzie gemaakt werd af en toe (sorry Lucy ::sorry:: :P ) of het hele drama rondom Loenev... En dan natuurlijk jij die in Laurier elke eilandraad onvoorspelbaar maakte. Ja ik denk dat dit seizoen het goed zou doen ::jaja::

Wat jij als jurylid anders gedaan zou moeten hebben van de kijkers is dus denk ik óf een duidelijke kant kiezen op een gegeven moment, óf dat op z'n minst heel erg duidelijk maken een deals gaan sluiten. Ik denk dat Max weinig anders gedaan kon hebben, net als wouter die niet tegen z'n reputatie kon opboksen. HIDM zal misschien als commentaar krijgen dat hij te veel een Russell game speelde dit seizoen (met idols). Ik denk dat HIDM een hele goede kans zou maken als hij iets meer op de achtergrond zou opereren. Lucy en Hans zie ik als een Tasha en Spencer, die eigenlijk geen fouten gemaakt hebben (het fanatisme van Lucy bij Trudeau zie ik als grote toevoeging aan het TV-gehalte, maar ook aan haar spel) maar uiteindelijk hun numbers gewoon kwijt waren en dus makkelijk slachtoffer konden worden. Swifty werd teveel een challenge threat, maar krijgt ongetwijfeld de gunfactor van het publiek ::jaja:: En iedereen zou hard tegen Niek roepen dat hij mij niet zo ver mee moest nemen, omdat ik tegen die tijd al zou biechten over dat ik hem bij F4 moest gaan wegstemmen. MC tot slot had denk ik ook een hele hoge gunfactor, maar het enige commentaar wat hij zou krijgen is dat hij de laatste immuniteit had moeten winnen. Verder heeft hij het ijzersterk gespeeld.
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #262 Gepost op: 20-12-2016, 09:32:25 »
Ik moet nu aan het werk en heb een hele lange dag, dus ik denk dat ik pas vanavond laat of misschien morgen antwoord kan geven op eventuele vervolgvragen en de vraag van Lucy!
Nieky grab a life vest!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De Eilandraad
« Reactie #263 Gepost op: 20-12-2016, 13:53:23 »
::zwaai::

Hoi lieve finalisten,

Sorry dat ik zo laat pas van me laat horen, maar ik was even een weekend in Zwitserland  ::hypocriet::
Voordat de finale begon was ik vrij overtuigd van mijn stem, maar ik ben een beetje in de war.

Hillo, ik heb nooit begrepen, en begrijp nog steeds niet waarom je mij tot en met het einde hoop gegeven hebt. Wat waren je gedachten vanaf het moment dat HIDM weggestemd was tot het moment dat je op mij gestemd hebt?

Roy, kun je nu ophouden met denken dat je geen kans maakt? Hillo heeft jou zwaar onderschat en het heeft volgens mij bijna de hele jury verbaasd dat hij jou meenam in plaats van MC. Probeer je spel eens te omschrijven zonder bescheiden te zijn?

En dan voor jullie allebei:
- Waarom zou ik op je tegenstander moeten stemmen? En ga nu geen dingen noemen die al honderd keer herhaald zijn, wees origineel.
- Wat heb je gedaan om jezelf niet alleen te verzekeren van een finaleplaats maar ook van de winst? Dus van voldoende jurystemmen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #264 Gepost op: 20-12-2016, 17:05:03 »
::zwaai::
Hillo, ik heb nooit begrepen, en begrijp nog steeds niet waarom je mij tot en met het einde hoop gegeven hebt. Wat waren je gedachten vanaf het moment dat HIDM weggestemd was tot het moment dat je op mij gestemd hebt?

En dan voor jullie allebei:
- Waarom zou ik op je tegenstander moeten stemmen? En ga nu geen dingen noemen die al honderd keer herhaald zijn, wees origineel.
- Wat heb je gedaan om jezelf niet alleen te verzekeren van een finaleplaats maar ook van de winst? Dus van voldoende jurystemmen?

Hoi ::zwaai:: Ik heb even tijd gemaakt tijdens werk ;D

Ik heb je nooit valse hoop willen geven, want ik wou met je samenwerken. Niemand zou dat namelijk verwachten. Dit is wat er gebeurde: HIDM werd weggestemd, mede door mij, maar het was niet mijn keus. Door de manier waarop dat ging dacht ik "sh*t, ik heb totaal geen controle over Swillieky en wat we doen, dit is niet de alliantie die ik wil tot aan het eind." Toen heb ik contact met jou gezocht, met de intentie om Swifty weg te stemmen (ik hoopte Niek mee te krijgen). We deden toen eerst Lan, zodat ik nog vertrouwen zou krijgen van Swillieky en MC. Tot dat punt waren m'n intenties echt en oprecht. Ik wou met jou en Hans naar F6 en afhankelijk van Nieks rol daarin, ook naar F5. Mijn band met Niek was heel erg belangrijk, want zolang ik die had kon ik met Roy naast me goed in het midden opereren. Toen ons target Swifty immuniteit won zat ik in een lastige positie. Als ik Niek weg zou stemmen was ik Swifty en MC kwijt en was ik afhankelijk van jou en Hans, een nieuwe alliance die nog niet echt vertrouwen opgebouwd had. Dat vond ik te tricky. Hetzelfde als ik MC weggestemd had, dan had ik Swifty en Niek tegen me gehad. Mijn enige optie om trouw te blijven aan jou was dus Swifty wegstemmen, want die kon ik misschien nog verklaren bij MC en Niek. Dat was geen optie, dus toen heb ik in overleg met Roy besloten om rustig mee te stemmen met Swifty, Niek en MC, wetende dat als we Hans gelijk zouden uitleggen waarom, hij wel bij ons zou blijven om de ronde daarop Swifty weg te stemmen. We weten allemaal hoe dat helaas afgelopen is :P Maar ik heb je nooit aan het lijntje gehouden, ik was echt blij met de Unexpected 4 ::jaja::

Waarom je op Roy moet stemmen: Roy heeft fantastisch Under The Radar gespeeld. Hij heeft zich achter mij, Niek, Swifty én HIDM verscholen. Heeft geen enkele band hoeven creëren die hij vervolgens moest verbreken (je ziet het: je bent kwaad op mijn move jou weg te stemmen, net als bijna iedereen, terwijl Roy exact hetzelfde gedaan heeft). En als hij de finale gewonnen had had hij me weggestemd en sowieso gewonnen denk ik ::jaja::. Dus hij heeft overall goed gebruik gemaakt van zijn gebrek aan reputatie als bedreiging, iets wat ik helaas niet kon door eerder falen :P

Wat ik heb proberen te doen om mezelf van de winst te verzekeren is hetgeen wat hier (mi onterecht) als zwakke move gezien wordt schijnbaar, namelijk degene meenemen die exact hetzelfde spel speelde als ik, maar dan in de bijrijdersstoel (sorry Roy). Roy ging met al mijn moves akkoord, heeft in zo'n beetje alle allianties gezeten waar ik in zat, heeft net zo hard tegen bv jou gelogen als ik. Maar in tegenstelling tot mij heeft Roy nooit initiatief genomen sinds HIDM eruit ging. Roy was nooit in gevaar omdat niemand hem bedreigend vond. Ik heb moeten knokken voor mijn plek, Roy hoefde enkel niks te doen en af te wachten hoe ik hem aan het handje nam en vertelde wat voor ons twee de beste zet was. Sorry dit klinkt allemaal heel hard, maar ik vind dat een winnaar gebaseerd moet worden op het aanpassingsvermogen naar het spel. Als ik als Roy had gespeeld had nu HIDM hier gezeten met Hans of Max. Ik kón dit spel niet spelen zonder er hard in te gaan, dat heb ik na vier keer wel ervaren. Ik kón dit spel niet winnen als ik geen valse verbondjes zou maken, want iedereen kent mijn speelwijze. En het feit dat ik hier nu sta, terwijl jullie stuk voor stuk wisten waartoe ik in staat ben, dat vind ik knap van mezelf en daar ben ik heel erg trots op.
Nieky grab a life vest!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #265 Gepost op: 20-12-2016, 20:02:12 »
Roy, je hebt het spel goed onder de radar gespeeld. Maar mijn concrete vraag nu aan jou is. Op welke momenten heb je zelf initiatief genomen om een bepaalde move te maken.

De move om Lucy eruit te stemmen bij de Eilandraad waar uiteindelijk wouter ging kwam van mijn kant. Ik heb in de uren voor die stemming
echt een stuk of honderd pb's verstuurd en koste wat kost geprobeerd om genoeg stemmen te krijgen. Ik wist dat ik daarvoor mijn dubbele
stem in moest zetten. Ik had wel een vermoeden dat Hans en Lucy samenwerkten en dat ik zijn stem kon vergeten, maar ik heb de gok toch gewaagd. Af en toe moet je een risico nemen in het spel en dat heb ik toen gedaan. Die dubbele stem wilde ik sowieso vrij snel weer weghebben om een target te voorkomen, tot die tijd had dat ding alleen maar ellende opgeleverd. Ik hield in gedachte hem binnen drie eilandraden in te zetten en dit was denk ik het beste moment. 

Ook kan ik je betrappen op 'rare' moves. De dubbele stem 'zomaar' weggooien. Daar had je al een grote slag kunnen slaan om bijvoorbeeld je maatje HIDM te redden. Ik weet niet exact meer wanneer dit kon, maar ik was er ergens heel bang voor, en toen deed je het niet.

Was dit de stemming waarbij HIDM eruit ging? Ik had hem daar graag willen redden, maar had de mogelijkheid niet, omdat ik totaal geblindside werd daar :P Ik kan me niet herinneren dat ik daarvoor een kans had om HIDM te redden, als ik die mogelijkheid had, had ik dat in dat stadium van het spel zeker gedaan.

- Ik weet hoe moeilijk het is, om met een bepaalde reputatie een spel te spelen, dus chapeau hillo. Dus Roy: In hoeverre heb je voordeel gehad dat je relatief onbekend was?

Het voordeel was dat mensen geen idee hadden hoe ik zou gaan spelen. Ze wisten niet of ik de hero of de villain zou worden en dat zorgde
ervoor dat ik zelf ook nog genoeg tijd had om dit te bepalen :P

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #266 Gepost op: 20-12-2016, 20:03:46 »
Roy, schudt alsjeblieft die onzekerheid van je af, je hebt het spel echt ontzettend goed gespeeld. Helemaal op jouw manier, buiten je comfortzone lees ik nu maar daar heb ik niets van gemerkt.
In je speech haal je aan dat je het vooral sociaal hebt gespeeld, en met de meeste spelers een goede band hebt opgebouwd. Ik heb al een paar dagen een vraag voor je in mijn hoofd, en die gaat precies hierover. Want afgezien van het samen in dezelfde (Trudeau-)whatsappgroep zitten heb ik echt geen moment contact met jou gehad. Volgens mij hebben wij geen enkele persoonlijke pm uitgewisseld, noch een groeps-pm aan minder mensen dan alle Trudeauleden. En dat terwijl je het dus juist sociaal hebt gespeeld, gebaseerd op veel contact met de andere spelers. Waarom verdien jij dan in deze finale mijn stem, de stem van iemand waar je helemaal niet sociaal mee was?


Klopt, wij hebben nauwelijks contact gehad. Dat komt vooral omdat ik binnen Trudeau voor mijn gevoel al vrij snel een meerderheid had als
we naar de eilandraad zouden moeten. Het tactische spel bleef in Trudeau echter weg, aangezien we toen maar één keer naar de
eilandraad moesten en het toen heel duidelijk was op wie iedereen zou stemmen. Was er daarna nog een proef geweest die we hadden verloren,
dan was dit spel denk ik heel anders gelopen en wie weet waren wij samen in een dominante alliance terecht gekomen. Later in het spel had ik
misschien alsnog wat meer contact met je moeten zoeken, maar ik denk niet dat een samenwerking er toen nog in had gezeten. Voor mijn gevoel
stonden wij op dat moment tegenover elkaar en zou sowieso maar één van ons twee de finale gaan halen.

Waarom ik jouw stem verdien? Ook al waren wij misschien geen beste vrienden in het spel, ik denk dat degene met het beste spel de stemmen
verdient en mijn spel was absoluut soepeler dan dat van hillo en daarom zou je het ook zeker beter kunnen noemen.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #267 Gepost op: 20-12-2016, 20:06:50 »
- RoyL, ik heb feitelijk dezelfde vraag als Swifty: je zegt een sociaal spel gespeeld te hebben maar ik heb nauwelijks contact gehad met jou en de keren dat we 1-op-1 een pb uitwisselden, was dat telkens na een vraag van mij aan jou. Ik begrijp dat je in het begin van het spel geen nood/reden had om met mij veel contact te hebben maar mij lijkt het wel dat dat contact belangrijker wordt naarmate er minder spelers in het spel zijn. Waarom heb jij me nooit benaderd om bv samen een move te doen tegen een gevaarlijke speler?

Ja, klopt, aan het begin van het spel was het in ieder geval nog niet noodzakelijk om veel contact te hebben. Na de samensmelting verliep
het contact tussen ons via wouterv en dat was voor mijn gevoel op dat moment voldoende. Later in het spel begon ik jou samen met Nieky en
Swifty te zien als een heel sterk trio en ik dacht niet dat jij een move tegen die twee had willen maken. Ik heb dus niet het risico genomen
om dit aan je voor te stellen, om te voorkomen dat het dan vervolgens bij Nieky of Swifty terecht kwam en ze mij zouden gaan targetten.

Ook zegt hillo dat hij jou naar Niek geswitched heeft ipv op mij te stemmen bij de F4. Nu, ik rekende erop dat jij sowieso met hillo mee zou stemmen en ik wilde toen niet het risico nemen om met jou contact op te nemen om samen op Nieky te gaan stemmen want ik wist dat die info dan bij hillo zou belanden en bijgevolg misschien bij Nieky. Als hillo dan liever Nieky erin hield, was ik degene die vloog. Ik ging er dus vanuit dat jij hillo zou volgen en dat hillo die ronde wel op Nieky zou stemmen, anders was het een tactische blunder van formaat geweest van hillo. Nu de vraag hierbij: hoezo heeft hillo jou van mij naar Niek moeten switchen die ronde? Nieky was toch duidelijker een grotere bedreiging dan ik in de halve finale?

Nieky was in de Final 4 zeker een grotere bedreiging dan jij en dat is juist waarom ik hem erin wilde houden. Dat was ook het moment waarop we
erachter kwamen dat we uiteindelijk naar een Final 2 zouden gaan. Ik denk dat zowel Nieky, hillo en ik dachten dat we jou konden verslaan in
de finale en ik probeerde te voorkomen dat, als bijvoorbeeld hillo, jij en ik de Final 3 zouden halen, dat hillo jou dan mee zou nemen naar
de Final 2. Dat heeft hij uiteindelijk niet gedaan, wat een grandioze fout was, maar die kans was voor mijn gevoel wel groot. Als Nieky, hillo
en ik de Final 3 hadden gehaald, had ik een betere kans dat hij me mee zou nemen. Hillo had het er tegen mij namelijk ook over dat hij niet
dezelfde fout wilde maken als een paar jaar terug door Nieky mee te nemen dus ik dacht dat ik in dat geval een beter kans had om de finale
te halen.


Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #268 Gepost op: 20-12-2016, 20:08:06 »
ROYL, wij hadden contact voor de teams werden verdeeld. Aan de merge pikten we dit terug op. Je wou samenwerken en dit deed je ook.
Je zei eerlijk op mij te stemmen omdat je geen meerderheid had. Uiteindelijk zette je dubbele stem in  mijn voordeel. Sommige noemen dat 'weggooien', anderen noemen dit een move proberen te maken. Ik zit in kamp 2. Moves proberen te maken is nog altijd beter dan floaten, wat velen doen als ze hier pas beginnen/ amper connecties hebben. Zulke zaken apprecieer ik wel.
Wat ging door je heen bij die stemming tussen mij ene Lucy en hoe heb je dat uitgelegd aan de anderen?

Ik merkte op dat moment ook dat ik in de Trudeau Alliance de nummer 6 was, want de anderen waren veel closer met elkaar. Als het Trudeau Final 6 plan zou slagen,
zou ik de eerste zijn die eruit ging. Ik was dus sowieso niet van plan om met hun de Final 6 te halen. Bovendien had ik de week ervoor een
meningsverschil gehad met Lucy en ik dacht dat zij mij er daarom ook uit wilde hebben. Toen ik erachter kwam dat er achter mijn rug om een plan
was onstaan om MC weg te stemmen in plaats van jou, sloeg de paranoia toe en besloot ik de move maar te maken. Hij mislukte en dus had ik wat
uit te leggen. Ik heb eerlijk verteld dat ik erg paranoia was geworden en heb koste wat kost geprobeerd hun vertrouwen terug te winnen, wat
volgens mij aardig is gelukt. :P

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #269 Gepost op: 20-12-2016, 20:10:01 »
Ik zal beginnen met iets dat me enorm tegenviel van jullie beiden. Ik heb namelijk door mijn PM's gekeken, en ik heb geen een PM van jullie gezien aan mij die niet aan de hele tribe was gericht. Dan vraag ik me af of jullie niet dachten of ik in de jury zou komen, en dus niet moeilijk deden over jury management, of gewoon mijn stem niet verwachtten?

Ik was vooral bang om met je samen te gaan werken. Jij was één van de weinige mensen die ik al een beetje kenden uit een eerder spel.
Wij hebben in het verleden al eens samengewerkt in DWDW, waar onze samenwerking uiteindelijk niet heel goed afliep :P Ik stond dus niet
te springen om weer een samenwerking aan te gaan.

- Wat is de grootste fout die je in dit spel hebt gemaakt, en hoe ben je die te boven gekomen?

Bieden op de dubbele stem was een grote fout. Sommige mensen waren er niet heel blij mee dat ik dat deed, waardoor ik mijn positie binnen
de Trudeau Alliance, die al niet heel goed was, nog meer verzwakte. Ik ben het te boven gekomen door de Lucy-move te maken tijdens de
wouterstemming. Ook al mislukte de move uiteindelijk, ik denk dat het voor mijn spel nog steeds een erg goede move was.

- Wat is de grootste fout in dit spel die je niet te boven bent gekomen?

Een 'nep-alliance' aangaan met Lucy en Hans. Hillo en ik kwamen in een alliance met Lucy en Hans. Ik zag een echte samenwerking wel zitten,
maar dacht niet dat hillo er hetzelfde over dacht en dus zouden we daar de nummers nooit halen. Uiteindelijk is dat dus allemaal voor
niets geweest en hebben we ze keihard bedrogen, terwijl dat niet nodig was geweest.
« Laatst bewerkt op: 20-12-2016, 20:12:55 door RoyL »

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #270 Gepost op: 20-12-2016, 20:12:03 »
Roy, met jou heb ik wel een beetje persoonlijk pm-contact gehad. Voorafgaande aan de Wouterstemming wilde je mij overhalen om ook op Lucy te gaan. Je voorstel was toen om met mij, Lan en de Belgen verder te gaan tot het eind. Was dat een reëel voorstel?

Om met dat hele groepje het einde te halen, was niet heel reëel, maar een samenwerking met een aantal mensen uit het voormalige Laurier zag
ik zeker wel zitten. Ik wist bij die stemming dus niet dat jij al best close met Lucy was en dat je sowieso niet op haar zou stemmen :P

Toen ik eruit ging, stelde je voor om op elkaar te stemmen, zodat één van ons nog fideel overkwam naar de rest. Ik geloofde daar niet veel van. Had jij toen al met de rest afgesproken om op mij te gaan en wist je dus al dat mijn lot bezegeld was? Je probeerde nog heel sneaky mijn stem te winnen voor mocht je in de finale staan... Tsja, we zullen zien! ;)

Ja, ik wist vrij zeker dat jij het zou gaan worden die avond, maar dat had je geloof ik al wel door in ons gesprek toen :P Ik probeerde me er
inderdaad nog een beetje uit te praten, maar dat is niet heel goed gelukt.



Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #271 Gepost op: 20-12-2016, 20:15:55 »
Voor jou een vraag: Toen Wouter weg werd gestemd gebruikte je je dubbele stem op Lucy, wat was je idee hierbij? Zelfs als MC, Wouter en ik mee zouden stemmen was dat nog steeds geen meerderheid.

Ik rekende bij die stemming ook nog op de stem van Hans. Ik wist toen nog niet dat hij samenwerkte met Lucy en ik dacht dat ik hem nog wel
om kon praten. Ik had dus goede hoop dat het wel zou slagen, maar hield ook steeds in mijn achterhoofd dat er een grote kans dat het niet
zou lukken en dat ik dan snel zou moeten gaan handelen na de eilandraad, wat ik uiteindelijk ook heb gedaan.

Voor jullie allebei: Hillo had het tijdens zijn speech al een keer over 'voor TV'. Mijn vraag aan jullie is, als dit een echt Survivorseizoen was, hoe zouden jullie en de verschillende juryleden gezien worden en het seizoen als geheel? En wat zouden zij (de juryleden, niet jullie  :P) volgens de kijkers anders moeten hebben gedaan om wel het einde te halen?

Oeh, lastige vraag :P Ik denk dat wij echt een topseizoen zouden worden op TV, met blindside na blindside en we speelden echt allemaal op hoog niveau. Ik denk dat
hillo en ik als twee heel verschillende personen gezien zouden worden, hillo als villain en ik als hero.
Bij de meeste juryleden zouden de kijkers denk ik zeggen dat ze minder hard hadden moeten spelen. Het is natuurlijk superleuk om te kijken
naar iemand die de hele tijd van alliance naar alliance flipt, maar qua spel is het beter om sterkte banden met een aantal mensen te maken
en daarmee zover mogelijk te geraken. Dat is een fout die veel mensen hebben gemaakt, te vroeg proberen een move te maken, waarna ze misschien
eerder in moeilijkheden kwamen dan nodig was.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #272 Gepost op: 20-12-2016, 20:18:04 »
Roy, kun je nu ophouden met denken dat je geen kans maakt? Hillo heeft jou zwaar onderschat en het heeft volgens mij bijna de hele jury verbaasd dat hij jou meenam in plaats van MC. Probeer je spel eens te omschrijven zonder bescheiden te zijn?

Ik heb er voortdurend voor gezorgd dat mensen mij zagen als een waardige tegenstander, maar niet zó erg dat ze me uit het spel wilden hebben.
Ik bleef aardig tegen mensen en ben conflicten zoveel mogelijk uit de weg gegaan.
Ik zorgde dat ik grip op het spel bleef houden; ik wist bij vrijwel iedere eilandraad wie er uit zou gaan. Ik heb weinig fouten gemaakt in
dit spel en ben soepel naar het einde gekomen. Bovendien was ik zeker niet de zwakste schakel in de proeven en ben ik een aantal keer
dicht bij de winst geweest. Ik denk dat ik een waardige finalist ben en de winst zeker verdien.

- Waarom zou ik op je tegenstander moeten stemmen? En ga nu geen dingen noemen die al honderd keer herhaald zijn, wees origineel.

Hillo ziet er heel goed uit verkleed als Elsa? Nee, hillo heeft zich goed aangepast aan de situatie. Hij was bereid om zijn bondgenoten uit
te schakelen als hij ze niet meer nodig had, wat betekent dat hij vol voor het spel ging.

- Wat heb je gedaan om jezelf niet alleen te verzekeren van een finaleplaats maar ook van de winst? Dus van voldoende jurystemmen?

Ik ben zoveel mogelijk eerlijk tegen iedereen geweest, wat in een sociaal spel als Survivor erg belangrijk is. Strategie is belangrijk in dit
spel, maar dat is niet hét belangrijkste. Mijn strategische spel was goed, mijn sociale spel nog beter. Als iemand die hier nauwelijks mensen
kent, ben ik verder gekomen dan iemand had verwacht. Ik denk dat ik daarmee de meerderheid van de jurystemmen verdien.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: De Eilandraad
« Reactie #273 Gepost op: 20-12-2016, 20:21:53 »
Nadat HIDM weggestemd werd heb ik m'n pad naar de finale uitgestippeld. Ik was daarin nog flexibel, maar ik wist een paar dingen zeker: ik moest in elk geval Swifty, Niek en Lucy nog wegstemmen. Alleen niet allemaal op volgorde, maar juist getimed. Ik wist ook dat Trudeau volledig uit elkaar was gevallen na die eilandraad, wat mij een goeie positie gaf om in het midden te gaan opereren. Dat ben ik gaan doen en ik heb Lucy benaderd (oprecht met de intentie om eerst Lan (één van Swifty's numbers), en daarna Swifty zelf weg te stemmen). Zij had natuurlijk contacten met jou en ik met Roy, dus zo hebben we samen die F4 bij elkaar gekregen. De reden dat ik je daarbuiten niet persoonlijk heb benaderd was omdat ik niet wist in hoeverre anderen ook contact met jou hadden en als ik jou persoonlijk ga vragen om je op den duur tegen Lucy te keren.. Dat is niet slim natuurlijk ;D

Maargoed, ik had jou wel in m'n F4 gepland toen zónder Lucy, of alleen Lucy, of beide niet. Niet een F4 met jullie samen, want dan zou het 2-2 worden. Daarbij denk ik dat ik te makkelijk getarget kon worden binnen dat viertal, ik had sowieso een grote naam als Niek nodig in de F4. ::jaja:: Als Swifty geen immuniteit had bij de F7 (nadat Lan weg was), had ik jullie beide in ieder geval meegenomen naar 6 en misschien ook wel naar 5 (maar alleen met Niek en Roy erbij), afhankelijk van of Niek mij dan nog zou vertrouwen en of hij ook op Swifty gestemd zou hebben. Maar dat was allemaal niet aan de orde, want Swifty was wél immuun en Niek wegstemmen was nog geen optie want hij was een veel te belangrijke bondgenoot. Dus toen kon ik ofwel MC wegstemmen ofwel Lucy en daarin speelde het vertrouwen van Swifty en Nieky bewaren een grote rol, waardoor die stemming op Lucy viel.

Een ronde later baalde ik opnieuw, want Swifty was wéér immuun. En ik wou sowieso niet Niek wegstemmen vóór Swifty, helemaal niet omdat wij het toen ook al samen hadden over hoe gevaarlijk Swifty was. Toen waren m'n opties dus MC of jou, en heb ik helaas voor jou opnieuw voor het niet onnodig opschudden van het spel gekozen. Gelukkig ging Roy daar altijd makkelijk in mee ;D

Ik had je dus graag wat verder zien komen, helemaal omdat ik de Unexpected 4 en later 3 echt een leuke alliance vond. Maar ik wou daar niet m'n vertrouwensband met Niek en MC voor opofferen.
Duidelijk hillo! En aaaargh, wat baal ik nu dat ik niet Swifty maar Nieky gefreezed heb! Maar nog even: klopt het dat jij, voordat het spel begon, met vrijwel iedereen al contact zocht? En waarom met enkele spelers, zoals ondergetekende, niet?

Afgaande op jullie sterke band vermoed ik wel dat, stel, in de ultieme situatie, de Unexpected 3 werkelijkheid was geworden, ik als laatste zou worden weggestemd zonder immuniteit.


Om met dat hele groepje het einde te halen, was niet heel reëel, maar een samenwerking met een aantal mensen uit het voormalige Laurier zag
ik zeker wel zitten. Ik wist bij die stemming dus niet dat jij al best close met Lucy was en dat je sowieso niet op haar zou stemmen :P

Ja, ik wist vrij zeker dat jij het zou gaan worden die avond, maar dat had je geloof ik al wel door in ons gesprek toen :P Ik probeerde me er
inderdaad nog een beetje uit te praten, maar dat is niet heel goed gelukt.
Ook helder Roy. :) Ben je achteraf gezien eigenlijk blij dat je in Trudeau zat, ondanks het feit dat de rest van Trudeau misschien hechter met elkaar was dan met jou? Denk je dat je in het onvoorspelbare Laurier ook de samensmelting zou hebben bereikt?

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #274 Gepost op: 20-12-2016, 20:28:28 »
Ook helder Roy. :) Ben je achteraf gezien eigenlijk blij dat je in Trudeau zat, ondanks het feit dat de rest van Trudeau misschien hechter met elkaar was dan met jou? Denk je dat je in het onvoorspelbare Laurier ook de samensmelting zou hebben bereikt?

Ik ben heel blij dat ik in Trudeau terecht ben gekomen, omdat daar de meeste mensen zaten met wie ik in die eerste week al contact had gehad, maar ik denk dat ik in Laurier ook zeker een goede kans had gemaakt met mijn manier van spelen.

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #275 Gepost op: 20-12-2016, 20:44:52 »
Duidelijk hillo! En aaaargh, wat baal ik nu dat ik niet Swifty maar Nieky gefreezed heb! Maar nog even: klopt het dat jij, voordat het spel begon, met vrijwel iedereen al contact zocht? En waarom met enkele spelers, zoals ondergetekende, niet?

Afgaande op jullie sterke band vermoed ik wel dat, stel, in de ultieme situatie, de Unexpected 3 werkelijkheid was geworden, ik als laatste zou worden weggestemd zonder immuniteit.

Haha ja daar baalde ik ook van ;D ik zat toen helaas op Cuba, anders had ik geprobeerd je hem op Swifty te laten zetten. Ik baalde ook dat Roy, die van dat plan op de hoogte was, niet meer durfde te pushen ;D

En nee, dat klopt niet en dat heb je ongetwijfeld van HIDM? Dat zei hij bij Heroes vs Villains denk ik ook? D*N riep dat ook heel hard bij BBUS, maar het is gewoon niet waar. Tuurlijk zoek ik een stabiele basis, maar ik creëer geen lijntjes met iedereen. Dat zou ik sowieso een hele slechte tactiek vinden. Het is veel interessanter om benaderd te worden, want dat schept gelijk een hoger slagingspercentage ;D dus even uit m'n hoofd heb ik contact gezocht met HIDM, Niek, Molbelg en natuurlijk Roy. Swifty half, maar dat was alleen maar aangeven dat ik het eng vond dat ze meedeed. MC werd ik aan gekoppeld door Niek. Lucy benaderde mij, Wouter stuurde me een pm, Bjorrn wou met mij samenwerken. Dus dat valt alles mee denk ik zo ::jaja::

Ik was inderdaad sinds het vertrek van HIDM van één ding zeker en dat was Roy aan me binden en meenemen naar de finale. Dus ik denk dat ik dan inderdaad uit de 3 voor jou gestemd zou hebben.
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #276 Gepost op: 20-12-2016, 20:50:45 »
Ik zorgde dat ik grip op het spel bleef houden; ik wist bij vrijwel iedere eilandraad wie er uit zou gaan. Ik heb weinig fouten gemaakt in
dit spel en ben soepel naar het einde gekomen.

Ik ben zoveel mogelijk eerlijk tegen iedereen geweest, wat in een sociaal spel als Survivor erg belangrijk is. Strategie is belangrijk in dit
spel, maar dat is niet hét belangrijkste. Mijn strategische spel was goed, mijn sociale spel nog beter. Als iemand die hier nauwelijks mensen
kent, ben ik verder gekomen dan iemand had verwacht. Ik denk dat ik daarmee de meerderheid van de jurystemmen verdien.

Sorry maar dit is onzin :P Je hebt de eerste drie stemmingen na de merge niet binnen de numbers gestemd omdat je niet op de hoogte was van wat er ging gebeuren. Vervolgens heb je tegen iedereen net zo hard mee gelogen als ik. Ik weet niet of je contact had met Lan? Je zat in de unexpected 4, dus loog tegen Lucy en Hans. Je speelde mee om MC te laten denken dat we op hem gingen om zo Swifty te kunnen blindsiden en je loog tegen Niek dat we op MC zouden gaan. En laat ik Loenev ook vooral niet vergeten ;D Dus sorry, maar je bent niet zoveel mogelijk eerlijk tegen iedereen geweest.
Nieky grab a life vest!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: De Eilandraad
« Reactie #277 Gepost op: 20-12-2016, 20:58:23 »
Een 'nep-alliance' aangaan met Lucy en Hans. Hillo en ik kwamen in een alliance met Lucy en Hans. Ik zag een echte samenwerking wel zitten,
maar dacht niet dat hillo er hetzelfde over dacht en dus zouden we daar de nummers nooit halen. Uiteindelijk is dat dus allemaal voor
niets geweest en hebben we ze keihard bedrogen, terwijl dat niet nodig was geweest.

Dit heb ik nog even terug gezocht in onze app geschiedenis, maar ik heb je continu gezegd dat ik met Lucy en Hans verder wilde en na het vertrek van Lucy ook dat ik met Niek en Hans naar F4 wilde. Dus ik snap niet helemaal waarom je dan dacht dat ik er anders over dacht?
Nieky grab a life vest!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #278 Gepost op: 20-12-2016, 21:10:31 »
Sorry maar dit is onzin :P Je hebt de eerste drie stemmingen na de merge niet binnen de numbers gestemd omdat je niet op de hoogte was van wat er ging gebeuren.

Dat is waarom ik 'vrijwel' zei, als in, niet bij iedere stemming wist ik wie eruit zou gaan, maar bij de meeste wel. Bij de eerste stemming na de merge wist ik overigens wel wie er uit zou gaan, dat heb je me toen volgens mij zelf verteld, al had ik toen al gestemd.

Vervolgens heb je tegen iedereen net zo hard mee gelogen als ik. Ik weet niet of je contact had met Lan? Je zat in de unexpected 4, dus loog tegen Lucy en Hans. Je speelde mee om MC te laten denken dat we op hem gingen om zo Swifty te kunnen blindsiden en je loog tegen Niek dat we op MC zouden gaan. En laat ik Loenev ook vooral niet vergeten ;D Dus sorry, maar je bent niet zoveel mogelijk eerlijk tegen iedereen geweest.

Weer, ik zei 'zoveel mogelijk'. Natuurlijk ben ik niet altijd eerlijk geweest. Als het nodig was heb ik ook gewoon mee gelogen, dat moet ook wel in een spel als Survivor. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd eerlijk te blijven, tenzij het niet anders kon.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Eilandraad
« Reactie #279 Gepost op: 20-12-2016, 21:15:29 »
Dit heb ik nog even terug gezocht in onze app geschiedenis, maar ik heb je continu gezegd dat ik met Lucy en Hans verder wilde en na het vertrek van Lucy ook dat ik met Niek en Hans naar F4 wilde. Dus ik snap niet helemaal waarom je dan dacht dat ik er anders over dacht?

Voor mijn gevoel was jij op dat moment nog steeds close met Nieky, Swifty en MC. Volgens mij valt het wel mee dat je dat continu gezegd hebt, misschien dat je het een keer of twee hebt laten vallen, maar dan geloofde ik er in ieder geval niet veel van op dat moment. :P