Auteur Topic: Hunted  (gelezen 229737 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Hunted
« Gepost op: 17-10-2016, 20:54:42 »
Het programma is al bezig, maar Hunted (NPO 3) is het kijken wel waard.

Hierin gaan een aantal mensen op de vlucht voor een team opsporingsambtenaren. Het is de bedoeling dat de vluchters drie weken uit handen van de opspoorders te blijven.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #1 Gepost op: 17-10-2016, 21:05:21 »
Het programma is al bezig, maar Hunted (NPO 3) is het kijken wel waard.

Hierin gaan een aantal mensen op de vlucht voor een team opsporingsambtenaren. Het is de bedoeling dat de vluchters drie weken uit handen van de opspoorders te blijven.
erg leuk!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #2 Gepost op: 17-10-2016, 21:16:13 »
Het is zo opgezet, maar eigenlijk is het tegelijk leuk en dood-eng.

Maar ik kijk het toch.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #3 Gepost op: 17-10-2016, 21:59:25 »
Ik heb ook gekeken en was erg leuk!
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #4 Gepost op: 18-10-2016, 00:40:34 »
morgen maar eens uitzending gemist opzoeken
Wit is ook een kleur!

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #5 Gepost op: 18-10-2016, 14:29:52 »
Heel intigrerend, ik blijf zeker kijken!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #6 Gepost op: 18-10-2016, 14:39:44 »
Het is zeker een intigrerend programma!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #7 Gepost op: 19-10-2016, 12:24:08 »
Het programma is al bezig, maar Hunted (NPO 3) is het kijken wel waard.

Hierin gaan een aantal mensen op de vlucht voor een team opsporingsambtenaren. Het is de bedoeling dat de vluchters drie weken uit handen van de opspoorders te blijven.
erg leuk ja! Ik zou stiekem best wel eens op de vlucht willen en zien hoe lang ik het uit zou houden.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #8 Gepost op: 19-10-2016, 19:02:38 »
Gaaf programma inderdaad! Ik had me hiervoor opgegeven als ik eerder wist dat het bestond :P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #9 Gepost op: 19-10-2016, 20:56:36 »
Gisteren ook terug gekeken, erg leuk, ik blijf kijken ::jaja::

erg leuk ja! Ik zou stiekem best wel eens op de vlucht willen en zien hoe lang ik het uit zou houden.

Dit idd ::jaja::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #10 Gepost op: 21-10-2016, 12:50:20 »
Vond het ook wel een intrigerend programma, hoewel ik denk dat het best mogelijk is, als je er vooraf goed over hebt nagedacht.

Sowieso digitale dingen ontwijken; daarna is het enorme probleem je pinpas.
Ook duidelijk in de eerste aflevering, wordt zo getraceerd.
En je kunt moeilijk de hele tijd op pad blijven zonder geld - dus daar hebben ze zichzelf goede kaarten gegeven ;)

Maar ook dat.. misschien is er wel een goed escapeplan te verzinnen.
Bijvoorbeeld 1-2 kilometer buiten een dorpje parkeren waar weinig camera's zijn. Maximaal pinnen (je wordt gesnapt); je zet het op een lopen; 5-10 minuten later ben je terug bij je voertuig die ver buiten bereik van camera's is; en je gaat er relatief ongezien vandoor. Maar er zijn vast betere escape-plannen mogelijk.

Sowieso als je in de weken voordien gewoon 500 pint in kleine briefjes, zit je gebakken.

Of, nu ik er daadwerkelijk over nadenk, een andere goede methode: als het begin meet je meteen met een kennis [stel je begint in Amsterdam]. Die geef je pinpas en code. Kennis knalt naar een plek een eind weg toe [bv Den Bosch]; pint maximaal. Onderwijl ga jij een andere kant op [bv Den Helder]. Kennis stuurt het gepinde bedrag per post op naar een vooraf afgesproken veilige plek [bv een postbus, of een huis van een andere kennis].
Dat lukt misschien een paar dagen, dan sporen ze vast je kennis op en gaan ze vragen stellen over de pinpas, maar ach, met een beetje geluk heb je dan toch een paar honderd euro op kunnen nemen, volstrekt anoniem. Zeker als je kennis meteen de pinpas mee opstuurt, en je de truc herhaalt met een andere kennis. Ideaal medium, de post.

Geld en communicatie is het voornaamste probleem, maar op een dergelijke manier prima op te lossen.
Qua communicatie ook allemaal dingen als een vooraf afgesproken forum, anonieme chatroom, of zelfs oldschool krantenadvertenties. Zeker als ze geen idee hebben waar je zit. Pruik op, bieb in lopen, hey, gratis internet.

In het echt is het natuurlijk deels tricky'er, want dan zou je geld-kennis meteen medeplichtig en vast strafbaar zijn.
Maar then again, in het echt ben je ook niet gebonden aan camera-hotspot-Nederland; noch aan bankrekeningen met een pin-maximum van 100 euro :P En idealiter fix je dan vooraf wel gewoon een goeie hoop cash.




Ik hoop zo dat een van de overige kandidaten hier al jaren over nadenkt. Net als dat mensen zichzelf vermaken met fantaseren hoe ze de zombie-apocalypse zouden overleven en daar al allemaal concrete ideeën voor hebben. Zou totaal verwachten dat er ook een aanzienlijke groep mensen is die heel specifieke plannen hebben voor wat je moet doen als je op de vlucht voor de overheid zou moeten :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #11 Gepost op: 21-10-2016, 14:37:35 »
Gisteren ook terug gekeken, erg leuk, ik blijf kijken ::jaja::

Dit idd ::jaja::

Ik kan mij nog herinneren dat er ooit De Hunt (Veronica?) en Wanted (Tros) zijn uitgezonden.
Minder educatief maar meer spektakel. Vooral De Hunt was tof. Hoe het precies ging weet ik niet helemaal meer. Maar programma werd toen over een periode van drie weken dagelijks uitgezonden. Volgens mij moesten de kandidaten drie weken lang uit handen blijven van de hunters voor het winnen van de geldprijs. Gewone burgers konden de kandidaten spotten en deze foto/film doorsturen naar De Hunt voor de dagprijs. Ik denk dat zo'n programma met de sociale media van nu een enorme hit zou kunnen zijn.

Hunted is minder spannend, maar wel meer confronterend. Om te zien hoe makkelijk ons doen en laten kan worden nagegaan.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Kijktips voor vanavond
« Reactie #12 Gepost op: 23-10-2016, 12:29:05 »
Heb Hunted ook op een loos moment teruggekeken. Vond het een erg leuk programma om te zien  ::bravo:: Het is eigenlijk verstoppertje voor volwassenen  :P

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Hunted
« Reactie #13 Gepost op: 7-11-2016, 21:24:32 »
Er zijn er weer 2 gepakt  ;D

Ze deden het best slim en goed. Maar toch terug naar de eigen omgeving willen en dat werd ze fataal  ::zwaai::
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Hunted
« Reactie #14 Gepost op: 7-11-2016, 21:30:24 »
3 weken en dan al heimwee. Mensen kom op zeg. Even doorbijten.

Maar ik vind het een heel goed programma zeg!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #15 Gepost op: 7-11-2016, 21:33:18 »
Ik ook, genieten elke week  ::jaja::

Deze 2 hadden het gehaald als ze niet terug naar familie waren gegaan  ::jaja::

Die marinier gaat het halen. En ik denk Lenny ook wel, ook al was hij er vorige week bijna bij.
Die uit Boxtel zijn iets te naïef denk ik.
Die vader en zoon iets te paranoia
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #16 Gepost op: 7-11-2016, 21:35:34 »
Ik kreeg zelfs reactie van het #HuntedNL twitter account ;D

Heerlijk programma.
Je moet je emoties uit schakelen 3 weken lang en proberen weg te blijven van familie en vrienden. Dan maak je de meeste kans. Ik zie Evert t wel halen - mits ie niet te eigenwijs is en nu de hunters te willen gaan opjagen.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #17 Gepost op: 7-11-2016, 21:40:55 »
Ik snap niet zo goed waarom ze allemaal zoveel verplaatsen.
Als je een goed onderduikadres hebt gevonden, zoals Evert nu. Dan blijf je daar toch gewoon een tijd zitten?
Mits die mensen dat niet vervelend vinden natuurlijk
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hunted
« Reactie #18 Gepost op: 7-11-2016, 21:41:31 »
Je mag maximaal 48 uur op één plek blijven, één van de spelregels die in aflevering 1 werd uitgelegd. ;)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Hunted
« Reactie #19 Gepost op: 7-11-2016, 21:43:25 »
Ah, die had ik gemist!
Dat van het pinnen wist ik wel dat je maar 100 euro per keer mocht pinnen  ;).

Wel leuk dat ze iedere aflevering van die nieuwe 'trucs' doen. Anders zou het wel sneller saai worden
You'll never walk alone