Auteur Topic: Realitynet Game Night  (gelezen 452622 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #580 Gepost op: 29-06-2017, 18:19:44 »
Is er een app waarop de chat kunt openen? Geen idee ???

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #581 Gepost op: 29-06-2017, 19:03:22 »
ik heb wel eens gechat met mijn telefoon. niet ideaal, maar het kan wel

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #582 Gepost op: 29-06-2017, 19:07:20 »
Hmmmm. Goed dat ik dit topic nog even opende net.... en zag dat ik niet kon deelnemen.
Was bijna vergeten dat ik zo een vergadering heb ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #583 Gepost op: 29-06-2017, 22:54:33 »
Was leuk. Leuk dat ik eens mee kon doen. En nog gewonnen ook.  ::bravo::

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #584 Gepost op: 29-06-2017, 22:59:11 »
Bedankt voor de leuke avond! Het was super  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #585 Gepost op: 29-06-2017, 23:00:36 »
Het was inderdaad heel Leuk!  ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #586 Gepost op: 29-06-2017, 23:01:17 »
Bedankt Robbie!  ::bravo::

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #587 Gepost op: 29-06-2017, 23:22:30 »
Dank Robbie voor de leuke avond! ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #588 Gepost op: 29-06-2017, 23:26:39 »

Nacht 1
Het begon allemaal op een miezerige nacht in Wakkerdam. Na enkele dagen van zomerse hitte, was het grijze en grimmige weer neergedaald over het beruchte dorpje. Gelukkig was het eindelijk wat frisser en sliep iedereen lekker door. Hoewel.... niet iedereen lag in een diepe slaap.
Cupido ontwaakte en richtte zijn pijlen op Gupp en Starlight. De geliefden keken elkaar diep in de ogen en vielen vervolgens weer in een diepe slaap, dromend van elkaar.
De aanschouwer ontwaakte en zag door zijn raam de ziener in zijn magische kristallen bal kijken. Hij wist nu wie de ziener was. En de ziener kwam op zijn beurt de rol van Daisy te weten.
Maar ook de boze tovenaar kwam wat te weten. Roerend in zijn magische ketel zag hij.... Loezel! Loezel was geen ziener. De Tovenaar bromde, omdat hij zo graag de ziener wou ontmaskeren zodat de wolven die konden verslinden. Teleurgesteld en kwaad, kroop hij weer onder de veren.
De crimineel ontwaakte en koos zijn doelwitten: Elise en Frank! Als deze op het einde van het spel dood zouden zijn en de crimineel nog leefde. Dan zou hij winnen!
De bodyguard ontwaakte en besloot zichzelf deze eerste nacht te beschermen. Een wijze keuze, of toch een egoïstische die een ander het leven zou kosten?
De weerwolven en hun welpje kwamen samen in een geheim kamertje om te overleggen wie ze die nacht zouden aanvallen. Ze waren er snel uit. Een ervaren dorpsbewoner moest eraan geloven. Ze snelden naar Lucy's huis en...
De heks sliep onrustig en ze droomde niet meer toen ze voor zich het beeld van de wolven zag die naar Lucy's huis renden. Maar ze besloot om noch haar reddend drankje, noch haar dodend drankje te gebruiken en draaide zich op haar andere zij.

Die ochtend in Wakkerdam....
Een prachtig zonnige dag kondigde zich aan, met geen vuiltje aan de lucht! Nee, echt geen enkel vuiltje! Er was die nacht niemand gestorven. Het verbaasde menig dorpsbewoner. Waren dat wolven, die van onthutsing per ongeluk hun ware aard lieten zien? Of waren het burgers die echt geen idee hadden wat er aan de hand was?
Er werd een verkiezing gehouden, want ondanks dat er niemand stierf, voelden de burgers zich toch niet zo veilig. Lama, Belg, Lucy en Frank boden zich aan als kandidaten. Maar Lucy ging met de meeste stemmen aan de haal en werd zo de eerste en misschien wel enige burgemeester van Wakkerdam.
In de daarop volgende discussie werd bediscussieerd wat er in vredesnaam gebeurd zou zijn. Had de Heks iemand gered? Was het slachtoffer van de wolven beschermd door de bodyguard? Hadden de wolven misschien de vervloekte vermoord en daardoor nu een nieuwe bondgenoot? Of was het de stoere sterke bink en zouden ze daar de volgende dag pas achter komen? In ieder geval maakte Lama zich flink verdacht, met als gevolg dat hij de meeste stemmen kreeg en gelyncht werd! Misschien had zijn rare gedrag hier wel toe geleid. Maar ja, dronkaards reageren nogal vaak raar. Na de droeve dood van de_witte in een ver verleden, had Lama zich in de drank gestort en werd zo de nieuwe dronkaard van het dorp. Helaas kwam hij zijn nieuwe identiteit nooit te weten, want hij werd gelyncht voordat ie nuchter werd. Nooit zou hij weten dat hij eigenlijk... de aanschouwer was! De Martelaar besloot om niet zijn plaats in te nemen en hield zich gedeisd.

(en de rest komt hierna, want ik heb te veel karakters getypt)
« Laatst bewerkt op: 30-06-2017, 10:56:31 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #589 Gepost op: 29-06-2017, 23:36:53 »
Nacht 2
Die nacht lag de bodyguard te woelen in zijn slaap. Wie moest hij toch beschermen nu hij zichzelf niet meer kon aanduiden? De keuze viel op Juul.
Juul was populair die nacht, want toen de Ziener midden in de nacht op stond om nog eens in zijn kristallen bal te kijken, zag hij dat Juul een prins(es) was.
En de boze tovenaar? Die keek naar Elise en zag dat zij geen ziener was.
Helaas voor Elise was ook zij populair die nacht, want de wolven besloten om haar aan te vallen!
En de heks? Die haalde haar schouders eens op toen ze het slachtoffer hoorde gillen en sliep verder zonder enig drankje te gebruiken.

Die ochtend in Wakkerdam....
De bewoners ontwaakten met het droeve nieuws dat Elise, de cupido van het dorp die voor zoveel liefde zorgde, die nacht in stukken uit elkaar gescheurd was. De bewoners haalden hun hooivorken boven en gingen op zoek naar de wolven. Wie oh wie had er nog witte veertjes tussen zijn tanden van Cupido's vleugels?
Het viel moeilijk te zien, maar de meerderheid vond het gebit van Hans niet koosjer. Zagen ze er witte veertjes? Of afgebroken tanden van op het harde aureooltje van Cupido te bijten? Wie zal het zeggen? Hans alvast niet, want hij kreeg de meeste stemmen en zou gelyncht worden. Maar toen sprak een stem "Wacht!"

Het was de Martelaar! Die stem moest wel de Martelaar zijn, de enige die zich kon opofferen om de te lynchen persoon te redden. Iedereen draaide zich om en keek in de richting van de stem die de arme Hans zou redden. En ze zagen.... Hans?
Hans was zelf de Martelaar. Hij probeerde nog een beetje vrolijkheid in het dorp te brengen door zijn speciale gave uit te oefenen op zichzelf. Maar het mocht niet baten. Hij werd meedogenloos afgemaakt...

Nacht 3
De bodyguard haastte zich om van Juul's huis terug naar zijn eigen huis te lopen. Want Bodyguard Lucy besloot om zichzelf opnieuw te beschermen!
De Boze Tovenaar zag dat HDD geen ziener was en tegelijkertijd zag de échte ziener de ware identiteit van hdd: het was de vervloekte!
De wolven maakten hun keuze LDH moest eraan geloven! De heks besloot hem niet te redden, maar zette in plaats daarvan het dodend drankje in!


Die ochtend in Wakkerdam....
Iedereen ontwaakte. Hoewel... niet iedereen. Lucy was nergens te vinden! Ze was........ DOOD! In haar laatste adem wist ze nog uit te brengen:"Mijn... op... volger... is... Hulp... Dak..." en de laatste 2 lettergrepen kwamen er nooit meer uit. Maar HDD had het begrepen en nam de nieuwe taak van burgemeester op zich.
Wát was er in vredesnaam die nacht gebeurd? Lucy de bodyguard had zichzelf beschermd. LDH werd door de wolven aangevallen, maar leefde nog. Wat was er toch gaande?
De geest van Lucy besefte al snel dat de heks haar vermoord moest hebben. Helaas kunnen geesten niet praten en moest het dorp daar zelf achter zien te komen. Slechts één persoon wist wat er met Lucy gebeurd was: Mollenmania de Heks!
Iedereen was het spoor bijster en voor de zoveelste keer volgde er een random stemming nadat enkele namen in de groep gegooid werden. Helaas voor Frank pakte dit niet zo goed uit... En geen martelaar kon zijn plaats nog innemen. Het was game over... voor de Ziener!
« Laatst bewerkt op: 29-06-2017, 23:59:57 door Robbieazerty »

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #590 Gepost op: 30-06-2017, 00:10:32 »
Nacht 4
Met de bodyguard dood, was niemand nog beschermd. Enkel de Heks kon nog één iemand redden.
En de dood van de ziener bracht een nieuwe ziener in het dorp! Leerling Ziener Daisy maakte meteen een goede keuze toen ze besloot om Pjotr te bekijken. Tot haar grote schok bleek Pjotr de Boze Tovenaar te zijn!!
Pjotr keek op zijn beurt naar Daisy en schrok zich een toverhoedje! Hij stond oog in oog met de nieuwe Ziener! Als hij dit overdag aan de wolven kon doorgeven, zou het zo goed als game over zijn voor de burgers.
De wolven op hun beurt kozen ervoor om de meeste betrouwbare persoon van het dorp te vermoorden: Prinses juul! Gelukkig voor juul besloot Heks Mollenmania om haar tot leven te wekken. Hij had de vorige dag toch al verkondigd de Heks te zijn, dus kon maar net zo goed zijn laatste drankje gebruiken voordat hij opgepeuzeld zou worden.

Die ochtend in Wakkerdam....
Juul ontwaakte dus die ochtend. En al de rest ook. Behalve... waar was LDH?  :-\\
LDH werd reeds de vorige nacht aangevallen door de wolven.... maar de stoere bink bezweek nu pas aan de verwondingen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
De stoere knappe bink van het dorp vermoorden? Dat moesten ze de wolven betaald zetten! En Gupp was zo'n wolf, kon niet anders! Hij had nog kunnen roepen dat hij de onruststoker was en een dubbele lynch ronde plaats moest vinden. Daarmee zou het dorp weten dat hij geen wolf, maar een onruststoker was. Echter was hij te verrast en kreeg hij de meerderheid van de stemmen voordat hij het door had. Terwijl hij op het dorpsplein gelyncht werd, weerklonk er een luide huil. Het was Starlight! Haar geliefde werd zonet en plein public vermoord en ze stierf van verdriet. Daarbij kon ze haar ware aard niet meer onderdrukken...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Nacht 5
Pjotr had de wolven nog niet laten weten dat hij wist wie de laatste ziener was. Waar wachtte hij op? Of wou hij zijn eigen hachje redden door niet te sterven?
Ziener Daisy bekeek HIDM's rol. Hij bleek een lief, klein, maar levensgevaarlijk welpje te zijn!
De wolven besloten om burgemeester HDD aan te vallen en op te peuzelen!
Maar wat gebeurde er met de burgemeester?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Die ochtend in Wakkerdam....
Zonder dat de dorpsbewoners het wisten, was hun vervloekte burgemeester die nacht zelf een weerwolf geworden. Hun lot lag in de handen van de wezens die ze wilden lynchen!
Niemand was die nacht overleden. Belg stapte echter naar voren en biechtte op dat hij een crimineel was. Zijn doelwitten Elise en Frank waren al lang dood, dus hij opperde om met de wolven mee te stemmen. Als hij zou blijven leven, zou hij het spel samen met hen winnen. Maar de burgers pikten dit niet. En misschien de wolven ook niet. Belg werd met een meerderheid aan stemmen gelyncht en zo won de crimineel uiteindelijk toch niet.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #591 Gepost op: 30-06-2017, 00:44:04 »
Nacht 6
Pjotr keek wederom naar Daisy, om zeker te zijn dat zij de ziener was. Daisy voelde nattigheid en wist dat ze voor de laatste keer in haar kristallen bol ging zien. Naar HDD, de vervloekte burgemeester. Ze wist nu de identiteit van de Boze Tovenaar, van het wolvenwelpje én mogelijk ook dat de burgemeester intussen een wolf kon zijn. Ze zou het dorp de volgende chtend meteen waarschuwen!
Ware het niet... dat de wolven ook nattigheid voelden en haar die nacht vermorzelden. Daisy kon niet meer aan de alarmbel hangen...

Die ochtend in Wakkerdam....
Het dorp ontwaakte en stilletjes aan verspreidde zich het nieuws dat hun tweede ziener overleden was voordat zij ook maar enige informatie kon overbrengen. De toekomst zag er grim uit voor de bewoners. Juul vroeg zich af of het slim was om bekend te maken wat ze was. "Doe maar!" zei de burgemeester. "Ik vertrouw je!"
"Oké, ik ben prinses juul." weerklonk het. Niemand sprak het tegen, dus de bewoners wisten dat ze niet op haar moesten stemmen. In plaats daarvan moest Pjotr het met zijn leven bekopen. Een lichtpunt aan de horizon voor de burgers? De Boze Tovenaar, bondgenoot van de wolven was niet meer!



Nacht 7
De wolven wisten wat hen te doen stond. Nu ze wisten dat Juul de prinses was, wisten ze ook dat die overdag niet gelyncht kon worden. Het was dus aan hen om de prinses op te eten!


Die ochtend in Wakkerdam....
Met nog maar één echte burger, wisten de wolven dat ze de toverdrankjesloze heks moesten lynchen. Ze zouden sowieso de meerderheid hebben, zeker met de burgemeester een hun zijde. Mollenmania werd gelyncht en Wolven Loezel, HIDM enHDD vierden hun overwinning. In de wolvenhemel vierden ook de Boze Tovenaar Pjotr en Starlight de verliefde wolvin hun overwinning! (Toch? Of wint Starlight niet omdat haar geliefde is overleden?)



Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #592 Gepost op: 30-06-2017, 00:59:22 »
 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Top georganiseerd Robbie, en fijn zo'n beknopte samenvatting :)
Leuk om te lezen, en dubbel leuk door de uitkomst ::hypocriet::

Was vooraf bang dat er niet genoeg weerwolven op het aantal deelnemers zou zijn, maar uiteindelijk werkte het.. doordat er heel veel burgers werden gelyncht ::ok::
Misschien is de vervloekte persoonlijk overpowered. Als in: geen van beide teams is in het voordeel, maar de vervloekte zelf wint waarschijnlijk wel wat vaker dan andere rollen, doordat van beide walletjes kan worden gesnoept. Maar wel een heel leuke rol om er in te hebben, dus zou m zeker houden ::ok::





Indien mensen nog iets (of alles) in meer detail terug te lezen, ik heb de volledige chat-log als doc bestand bijgevoegd.
NOTE: Ik heb de eerste nacht (wanneer er nog geen dag is geweest, er geen burgemeester is, etc.) nacht 0 genoemd, dus mijn nachtelijke nummering is iets anders.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #593 Gepost op: 30-06-2017, 06:33:16 »
Bedankt voor de log hdd!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #594 Gepost op: 30-06-2017, 09:57:07 »
Was fantastisch Robbie, dankjewel!
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #595 Gepost op: 30-06-2017, 10:39:34 »
Bedankt voor de log hdd!

Zeg, heb jij geen slaap nodig?!
Of ben je misschien.. ben je..





Zat zonet te bedenken dat Boze Tovenaar ook wel een moeilijke rol is.
Immers, je kunt wel hard roepen van Daisy is Ziener! (liefst als eerste ziener, of leerling, al dood is) - maar als de ziener dat bevestigd dan kan die meteen.. 3 namen or something noemen die al dan niet wolf zijn. Dus je forceert vooral het moment dat de ziener de waardevolle informatie vrij geeft; en vuurt misschien zelfs terug wanneer de ziener de volgende nacht door heks of bodyguard kan worden gered.
Dus in feite zou je als boze tovenaar moeten achterhalen wie minimaal een wolf is, en daar dan aan doorgeven wie de ziener is, zodat de wolf het wel snapt maar de burgers niets opmerken. Dat is een oplossing met veel bewegende componentjes om echt nuttig te zijn ::rofl::

Denk dat hij daarom wel een boost mag krijgen, maar weet nog even niet hoe.
Misschien dat BT 1x aan spelleider mag doorgeven welke naam (ziener) hij privé aan wie wil doorfluisteren (hopelijk wolf). Dan gaat de communicatie in ieder geval goed, maar moet BT alsnog de ziener vinden en een wolf identificeren. Waarbij ik dan even niet weet of de ontvanger te horen krijgt wie de fluisteraar was.



Ohja, en echt paar perfecte gifjes in het verslag ::rofl::
Starlight niet alleen als wolf, maar ook het uitschreeuwend van verdriet.. en in een bibliotheek ::rofl::

En mijn turn van nacht-5 ziet er ook wel herbruikbaar uit >:D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #596 Gepost op: 30-06-2017, 10:42:42 »
Heel leuk geschreven Robbie!

Voortaan zou ik wel alleen mensen mee laten doen die echt de tijd hebben om mee te doen. Want juist hoe actief iemand is op zo'n chat is erg waardevolle informatie, maar nu Jesper met het OV was kon je geen info halen uit zijn activiteit want ja kon gewoon aan het OV liggen. En dat hoort niet bij het spel natuurlijk.

Oja en Lucy, mijn idee om jou in nacht 3 te vermoorden was zo gek nog niet. Je was geen heks, want die was ik zelf, je was geen bink, want dan zou je de 2e nacht gestorven zijn. Dus je moest de 1e nacht gered zijn door de bodyguard of de vervloekte zijn. Toen ging je in de 2e dag mij aanvallen en had je ook opeens bijval van 2 anderen. Dat vond ik vreemd en dacht ik als ik haar nu niet vermoord gaat ze me de volgende dag willen lynchen en dan zijn jullie de heks met haar waardevolle drankjes kwijt. Om dat te voorkomen had ik kunnen opbiechten dat ik de heks was maar dat zou, als je wolf was geworden, alleen maar meer reden zijn om mij te lynchen. En ik wilde niet dat de wolven dan al wisten dat ik de heks was. Ik besloot dus de 50% gok te wagen en je te killen.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #597 Gepost op: 30-06-2017, 10:56:29 »
Ja super leuk geschreven ::bravo::, klinkt als een leuk potje :). Jammer dat ik er niet bij kon zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #598 Gepost op: 30-06-2017, 10:57:46 »
Denk dat die activiteit inderdaad belangrijk is maar soms heb je daar ook geen controle over, zeker als spelleider niet. Sowieso kun je het niet voor andere mensen inschatten en als iemand onverwacht ineens ergens heen moet zoals ik kun je daar ook weinig mee of aan doen. Veel meer dan een duidelijke inschatting geven van hoe lang het gaat duren en duidelijk maken dat het de bedoeling is dat mensen actief meedoen kun je ook niet doen denk ik.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #599 Gepost op: 30-06-2017, 11:00:03 »
Jesper wist toch ook niet van tevoren dat hij ineens weg moest ::)
En nee Mollenmania ik vind het nog steeds erg dom. Het was veeeel te vroeg in het spel om ergens op te gokken, zeker als je nota bene zeker weet dat je risico loopt om onnodig de bodyguard te vermoorden terwijl die juist zo waardevol is. Ik had je toch kunnen beschermen als je gezegd had dat je de heks was...? Dan had je je drankje tenminste nog positief kunnen gebruiken. En hoe je het ook wendt of keert, aan de resultaten is te zien dat je keuze niet de juiste was.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!