Auteur Topic: Realitynet Game Night  (gelezen 452612 keer)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #940 Gepost op: 6-11-2017, 16:53:14 »
Het gaat mij helaas toch niet lukken vanavond... Baal ervan, maar het is niet anders.
Wel héél veel speelplezier gewenst allemaal!! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #941 Gepost op: 6-11-2017, 18:31:20 »
Count me in.

Ik zal om half 8 inloggen in de chat.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #942 Gepost op: 6-11-2017, 18:41:48 »
 ::ok::

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #943 Gepost op: 6-11-2017, 18:59:49 »
Om 20:00 kan ik niet... Om 21:00 wel...
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #944 Gepost op: 6-11-2017, 19:25:50 »
Hoe lang gaat het maximaal duren?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #945 Gepost op: 6-11-2017, 19:28:44 »
Hoe lang gaat het maximaal duren?

We hebben nu 8 spelers, ik denk maximaal 1,5 uur.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #946 Gepost op: 6-11-2017, 19:30:49 »
We hebben nu 8 spelers, ik denk maximaal 1,5 uur.
Ik kan echt maximaal tot 21:00, dus of ik moet voor die tijd dood zijn, of ik moet passen :-\\

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #947 Gepost op: 6-11-2017, 19:35:21 »
Ik kan echt maximaal tot 21:00, dus of ik moet voor die tijd dood zijn, of ik moet passen :-\\

Of ik neem jouw rol over? Oh nee wacht dan weet ik te weinig...
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline belg

  • Forumlid
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #948 Gepost op: 6-11-2017, 19:40:35 »
Nog 2 vragen:

Wat zijn de "rolkrachten" van de toneelspeler?

Als de huidenwisselaar ruilt met een wolf, is het dus mogelijk dat een wolf geluncht wordt?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #949 Gepost op: 6-11-2017, 19:42:24 »
Nog 2 vragen:

Wat zijn de "rolkrachten" van de toneelspeler?

Als de huidenwisselaar ruilt met een wolf, is het dus mogelijk dat een wolf geluncht wordt?

De rolkrachten worden bekend gemaakt, dit kan een eenmalige zieneractie zijn of beschermengel bijv.

Jep, dat is mogelijk :D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #950 Gepost op: 6-11-2017, 19:43:14 »
Wat nog wel belangrijk is: De wolven geven aan wie ze willen lunchen door: 'Ik wil [naam speler] lunchen' te typen. De eerste wolf die dat typt voert dus de lunch uit, en kan niet veranderd worden.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #951 Gepost op: 6-11-2017, 21:18:39 »
Mollenmania, komt er hierna nog een potje?
Er is nogal onduidelijkheid in de chat voor mij en het is niet handig om tijdens het potje daar te chatten...
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #952 Gepost op: 7-11-2017, 06:56:53 »
Sorry mollenmania, ik moest gisteren na het werk ergens naartoe en had geen tijd meer om te posten dat ik niet meer kon. Wel jammer dat ik het gemist heb.   :(

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #953 Gepost op: 7-11-2017, 11:04:58 »
Was een erg geslaagd potje ::bravo:: Ook met veel opvallende gebeurtenissen. Niet stemmen, op jezelf stemmen, een engel die wint ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #954 Gepost op: 7-11-2017, 12:58:25 »


11-11 20:15, Wakkerdam
Het nieuws dat de burgemeester om het leven was gekomen door weerwolven verspreidde zich als een lopend vuurtje door Wakkerdam. Iedereen stopte met de Sint Maarten tocht en kwam bijeen op het dorpsplein. Daisy, Swifty, Pjotr1992, Lama1997, putyourHANSup!, D*N, belg en FrankLapidus bespraken het nieuws en kwamen al snel overeen dat er zo snel mogelijk een nieuwe burgemeester gekozen moest worden. Dennis stelde zich als eerste kandidaat: “Ik wil wel.” Een tijdje bleef het stil, Dennis greep al naar de ambtsketting van de pas gestorven burgemeester toen Lama hem tegenhield en zei: “Ik wil ook wel!” Daisy stapte ook naar voren: “Ik ook!” Swifty vroeg hen naar argumenten, waarop Lama zei: “Omdat ik lama ben, en als ik het niet word spuug ik” Daisy reageerde daarop met: “Een burgemeester hoort betrouwbaar te zijn en niet te spugen. That's me.” Waarop Dennis weer antwoordde met: “ Vrouw aan het stuur, bloed aan de muur” Lama besloot met: “Een burgemeester kan knopen doorhakken en dat kan ik wel! (A)” Het was wel duidelijk dat ze er onderling niet uit gingen komen, en dus werd besloten dat de overige spelers mochten stemmen op hun voorkeur. Swifty, belg, Frank en Hans stemden op Daisy, alleen Pjotr1992 stemde op Lama1997 en Dennis bleef zonder stemmen. Daarmee werd Daisy met grote overmacht de nieuwe burgemeester! Zouden de wolven dan nu snel ontmaskerd kunnen worden?

Nacht 1 en dag 1
Het bleef rustig deze nacht. Toen de dag aanbrak kwam iedereen weer bij elkaar, en ze slaakten een zucht van verlichting toen bleek dat iedereen aanwezig was. Gelukkig, niemand was gestorven! Maar het werd nu wel het tijd om een wolf te ontmaskeren. Hevig discussierend over wat er die nacht gebeurd kon zijn kwamen ze er langzamerhand achter dat ze wel erg weinig informatie hadden. Pjotr1992: “We kunnen ook gewoon niemand lynchen!” Dat leek iedereen wel een goed idee en net toen iedereen er mee akkoord leek te gaan snelde Frank naar de guillotine toe en legde zijn eigen hoofd onder het mes. TJAK! De overige dorpsbewoners keken verschrikt naar wat er zich zojuist had afgespeeld. Had Frank zelfmoord gepleegd? Maar waarom is hij dan niet dood? Het lichaam van Frank was namelijk in een Engel veranderd en steeg lachend op naar de hemel, het was zijn doel om als eerst gelyncht te worden!



Nacht 2
Verbijsterd over wat er die avond gebeurd was gingen de dorpsbewoners weer slapen. De echte Frank had ondertussen eindelijk de weg naar Wakkerdam gevonden, de Engel bleek zijn valse dubbelganger te zijn! Hij kwam ’s nachts het dorp binnengelopen en wilde zo snel mogelijk naar zijn geliefde, Pjotr1992. “Op welk huisnummer woont hij ook alweer, oh ja nummer 9!” dacht hij bij zichzelf. Hij liep naar de deur van het huis waar Pjotr1992 woonde maar zijn hand bereikte nooit de deurbel. Twee scherpe klauwen grepen zich vast in zijn rug en hij schreeuwde het uit van de pijn, waarna hij al snel stierf. Pjotr1992 schrok wakker en haastte zich naar beneden, zwaaide de voordeur open en zag waar hij al voor vreesde: Zijn Frank lag verscheurd op straat. Hij stortte zich op het levenloze lichaam en barstte in tranen uit. Hij kwam zijn verdriet niet meer te boven en stierf diezelfde nacht uit liefdesverdriet… Frank bleek burger en Pjotr1992 de Toneelspeler.



Dag 2
De volgende dag werd de lichamen van de gestorven dorpsbewoners vrij snel gevonden. Iedereen was geschokt, er moest nu echt een wolf gelyncht worden! In de discussie die volgde viel het de burgemeester Daisy op dat 1 dorpsbewoner zich op de achtergrond hield: “Dennis, jij bent wel erg stil.” “Ho stop!” zei Dennis “Ik ben Ziener en Swifty is geen wolf!” Het werd tijd om te gaan stemmen. Daisy stemde op Lama, Swifty en Dennis stemden op Daisy en belg en Hans stemden op Swifty. Een gelijkstand tussen Daisy en Swifty! “Op de brandstapel met jou!” riep burgemeester Daisy. Swifty werd gelyncht, maar zij bleek geen wolf… zij was huidenwisselaar.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #955 Gepost op: 7-11-2017, 12:59:33 »
Nacht 3
Verward keerden de meeste dorpsbewoners huiswaarts, behalve burgemeester Daisy. Ze voelde zich schuldig over het lot van Swifty en bleef alleen achter om alles goed na te gaan, ze schreef haar gedachten op een briefje. Maar erg ver kwam ze niet, want vanuit het niets sprong een harig gedaante op haar af en verscheurde haar levend. Het briefje schoot uit haar hand, dwarrelde naar beneden en landde vlak naast haar inmiddels verminkte lichaam op de grond.



Dag 3
Het dorp begon snel uit te dunnen en er was nog geen enkele wolf ontmaskerd! Hans, Dennis, belg en Lama waren de enige nog in leven en bij het verzamelen merkten ze al snel het lichaam van Daisy op. Hans zag een briefje liggen en raapte het op. “Ik heb lang getwijfeld tussen 2 personen maar mocht ik gepakt worden door de wolven dan geef ik mijn burgemeesterschap door aan Denn” las Hans voor. Dennis haalde voorzichtig de ambtsketting van de bebloede nek van Daisy en hing hem bij zichzelf om. “Okee we moeten even wraak nemen voor onze trouwe burgemeester” vervolgde hij. “Dennis, trust me” zei Hans “ik ben waarschijnlijk je laatste medeburger”. “Geen zorgen Hans, ik heb jou vannacht bekeken en jij bent geen wolf.” “Ik denk dat belg een wolf is, hij stemde op Swifty terwijl ik net had gezegd dat zij geen wolf was!” belg verdedigde zich nog met: “Ja maar ik dacht dat jij een medewolf aan het indekken was!” Tevergeefs, want de rest stemde unaniem op hem en belg werd gelyncht. Zou er dan nu eindelijk een wolf dood zijn? Nope… belg was copycat.

 ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog:: ::regenboog::

Nacht en dag 4
Ondanks dat er nog wolven in Wakkerdam moesten rondlopen bleef het deze nacht stil. De drie overgebleven dorpsbewoners kwamen weer bij elkaar en al snel waren Hans en Dennis het eens: “Lama moet een wolf zijn!” Hans probeerde Lama vast te grijpen maar Dennis deed niks. “Ja wat sta je daar nou man, kom help me Lama onder de guillotine te ….” Maar verder kwam hij niet, want tot zijn schrik zag hij het lichaam van Dennis in een wolf veranderen. Vol ongeloof keek hij opzij en ook Lama veranderde in een wolf. “Nee, niet jullie allebei!” Hij probeerde nog weg te rennen maar de wolven waren te snel. In een mum van tijd was Hans verslonden en de wolven vierden hun overwinning.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 7-11-2017, 13:24:25 door Mollenmania »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #956 Gepost op: 7-11-2017, 13:08:22 »
Rolverdeling:
Frank: Engel (later burger) - Vormde een koppel met Pjotr
Pjotr: Toneelspeler - Mogelijke acties: Ziener, beschermengel. Geen acties ingezet. Vormde een koppel met Frank
Swifty: Huidenwisselaar - Wisselde met: 1.Hans 2.Lama
Daisy: Cupido - Koppelde Frank en Pjotr
belg: Copycat - Waakte bij: 1.Daisy 2.Daisy 3.Dennis
Hans: Beschermengel - Beschermde: 1.Hans 2.Hans 3.Dennis 4.Hans
Dennis: Mystieke wolf - Bekeek: 1.Daisy 2.Swifty 3.Hans 4.Lama
Lama: Weerwolf

En in de bijlage de complete chatlog.

« Laatst bewerkt op: 7-11-2017, 13:21:30 door Mollenmania »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #957 Gepost op: 7-11-2017, 13:14:20 »
Ik denk dat de eerste keer leiden in combinatie met de gekozen rolverdeling te hoog gegrepen was. Er waren veel dingen waar ik op moest letten waardoor ik fouten maakte.

- Hans had eigenlijk in nacht 1 dood moeten gaan want: In nacht 1 wisselde Swifty met Hans. Hans beschermde zichzelf, dus beschermde hij Swifty. De wolven lunchten Swifty dus lunchten ze Hans -> Hans is niet beschermd en gaat dood.
Ik had bij de lunch niet naar de wissel gekeken.

- Frank was een koppel met Pjotr en kon dus niet winnen door gelyncht te worden.

- Regels over op jezelf stemmen en niet stemmen ontbraken.

- Hoe de kaartjes van toneelspeler werkten was niet duidelijk aangegeven in de regels.

Sorry voor die fouten! Ik denk dat de rolverdeling wel goed was en ik vond het erg leuk om te zien hoe de rollen gespeeld werden.
« Laatst bewerkt op: 7-11-2017, 13:22:36 door Mollenmania »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #958 Gepost op: 7-11-2017, 13:14:44 »
Sorry mollenmania, ik moest gisteren na het werk ergens naartoe en had geen tijd meer om te posten dat ik niet meer kon. Wel jammer dat ik het gemist heb.   :(

Oke, jammer, volgende keer beter!

(en nu hou ik op met spammen ;D)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet Game Night
« Reactie #959 Gepost op: 7-11-2017, 22:45:58 »
Goed gedaan Mollenmania! Bedankt voor het organiseren. Het was weer gezellig  ::ok::