Auteur Topic: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7  (gelezen 52500 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #360 Gepost op: 21-01-2017, 11:59:59 »
Ik sta er echt van te kijken hoeveel mensen vraag 2 en 6 fout hebben bij mij. ::oink::
En niemand had 3 en 8 goed, dat had ik wel verwacht. ;D

Ik kom er later verder op terug.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #361 Gepost op: 21-01-2017, 12:16:09 »
Gefeliciteerd Starlight, supergoed voor de derde keer op rij! ::bravo::

Ik heb mijn trend van ieder jaar een plekje hoger doorbroken (tenzij het protest van Lukie wordt goedgekeurd). Gelukkig niet lager dan vorig jaar. 


Dank voor de organisatie Luus!  ::bravo:: ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #362 Gepost op: 21-01-2017, 12:35:13 »
Even een paar dingen die ik grappig vond :P Een snelle blik leert me dat: meerdere mensen denken dat ik al werk, van werk ben veranderd of lange werkdagen maak. Ik ben voorlopig nog wel even student ;D En ehm, verbroken relatie? Als die er niet is of niet komt, kan die ook niet verbroken worden hoor (misschien dat dat mijn antwoord bij dieptepunt verklaart?) :-X O ja, mensen denken ook dat ik op vakantie ben geweest, maar nee afgelopen jaar niet. Ook ga ik geen reis organiseren hoor dit jaar :P En tot slot heel logisch, maar voor de verandering eens geen voetbal-gerelateerd antwoord bij de sportvraag :P
« Laatst bewerkt op: 21-01-2017, 12:56:06 door MollenvangeR-MV »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #363 Gepost op: 21-01-2017, 12:42:29 »
Gefeliciteerd Starlight. En bedankt Lucy.

Dat was ik nog vergeten.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #364 Gepost op: 21-01-2017, 12:44:37 »
Kan ik bonuspunten krijgen als ik heb ik ontdenkt dat iemand iets uit 2015 bij deze quiz heeft ingevuld? Want dat heeft me net dat ene punt gekost - omdat ik het daarom heb weggehaald. :P

Ow iig bedankt weer voor de organisate Lucy. ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #365 Gepost op: 21-01-2017, 12:45:31 »
Kan ik bonuspunten krijgen als ik heb ik ontdenkt dat iemand iets uit 2015 bij deze quiz heeft ingevuld? Want dat heeft me net dat ene punt gekost - omdat ik het daarom heb weggehaald. :P
PROTEST  ::megafoon:: ::megafoon:: :P

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #366 Gepost op: 21-01-2017, 12:47:30 »
Dat dus ::jaja::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #367 Gepost op: 21-01-2017, 12:48:27 »
De statistieken! ::tandpastasmiley::

* Miek1999 en ik kennen elkaar blijkbaar heel goed, we hadden beide 7 van elkaars antwoorden goed.
* Daarnaast had ik van Molière en Swifty 7 antwoorden goed.
* MaikeMeisje ken ik het minst. Ik wist alleen dat zij Nieuw Grieks wil leren.
* Ook heb ik HIDM, Lukie4 en Nieky volledig verkeerd ingeschat met slechts 2 goede antwoorden.
* Andersom zijn het MaikeMeisje en Pjotr1992 die mij het minst kennen. Beiden hadden alleen 2 van de laatste 4 gokvragen goed.
* Starlight had 7 antwoorden van mij goed.

Dan nu mijn antwoorden op de vragen!

1. Wat is jouw hoogtepunt van 2016?
In 2016 heb ik niet een (nieuw) appartement/huis gekocht, dat was in 2012. Wel heb ik iets heel cliché gedaan zoals de helft van jullie wel wist.

 ::love::

2. Wat is jouw dieptepunt van 2016?
2016 was voor mij geen clusterfuck en ook is in mijn naaste omgeving niemand overleden. Wel was ik zo stom om schade te rijden aan mijn auto. Wat heb ik me toen dom gevoeld...

 ::dom::

3. Op welke prestatie van het afgelopen jaar ben je het meest trots?
Ik doe nog steeds hetzelfde werk, maar wellicht komt daar binnenkort verandering in! Wat ik wel "doorstaan" heb is het vasten tijdens Ramadan. Omdat mijn vriendje moslim is, dacht ik uit solidariteit 1 of 2 dagen met hem mee te doen. Uiteindelijk werden dat dus 30 dagen tussen dageraad en zonsondergang niet eten en drinken. Erg mooie ervaring!

 ::trots::

4. Wat is jouw forummoment van 2016?
Deze was blijkbaar het makkelijkste (7 uit 12). Het moest natuurlijk of iets met het songfestival zijn of terugkomen van weggeweest. Dat laatste dus. Na mijn trauma in Kseniya's strafkamp in mei 2015 was ik even helemaal klaar met mijn forumbestaan. Nog wel even dat jaar teruggekomen voor het RN Songfestival, maar ik ben pas écht teruggekomen van weggeweest met het random RN Songfestival in Rome.

 ::zwaai::

5. Welke forummer heeft jou in 2016 het meest verrast en waarom?*
Anouchka ken ik (nog) niet en Dennis kan mij eigenlijk niet meer verrassen. Maar liefst 8 van jullie dachten Hans. Inderdaad, vanwege zijn goede muzieksmaak, ik luister nu namelijk nog steeds naar zijn Israëlische inzending. She's so untouchable!

::zingen::

6. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
Ik had natuurlijk hier in het topic gepost dat ik bijna geen sport volg. Maar fietsen doe ik dagelijks naar mijn werk, dus dat was het niet. Vijf van jullie wisten dat ik honkbal als een van de weinige sporten wel volg. Die wissel is me dit jaar het meeste bij gebleven.

 ::oink::

7. Wat speelde je graag toen je kind was?
Jullie hadden kunnen weten dat ik voetbal een van de meest overgewaardeerde sporten vind. Dus nee, dat speelde ik vroeger niet graag. Presentator spelen deed ik vroeger wel, maar dat deed ik niet op de trap. Playmobil was hier het juiste antwoord.

 ::baby::

8. Welke taal zou je graag willen leren?
Alleen Lukie4 en Spechteke hadden deze goed: Portugees. Deze was ook echt bedoeld voor de fanatieke zoekers, als je namelijk op het forum had gezocht op 'Portugese taal' dan had je hem eenvoudig aan mij kunnen koppelen, zie hier.

 ::vergroot::

9. Wat is jouw favoriete dansstijl?
Verrassend veel hadden deze gokvraag goed bij mij, de helft. Melbourne Shuffle inderdaad, vind ik gewoon leuk om te zien. Zelf doe ik altijd maar wat.

 ::dans::

10. Wat vind jij het minst aantrekkelijke lichaamsdeel van anderen?**
Nee, het zijn geen voeten, wangen of oren. Knieën vind ik over het algemeen niet aantrekkelijk. HDD snapt wel wat ik bedoel.

 ::nieuwsgierig::

11. Hoe eet je je ei het liefst?
Zo, maar liefst 9 van de 12 dacht gebakken! Klopt helemaal, maar dan wel met bacon graag (en eigenlijk ook Zaanse mayonaise).

 ::jaja::

12. Als je één superkracht zou mogen kiezen, wat zou dat zijn?
Onzichtbaar kunnen worden, gedachtes kunnen lezen, tijdreizen, telekinese, allemaal leuk maar vliegen lijkt me toch wel het mooist!

 ::joehoe::
🜃

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #368 Gepost op: 21-01-2017, 12:51:43 »
Ik had de fascinatie voor postzegels eerst ook bij Bodejos, tot ik ergens had gevonden dat Lukie een postzegelverzameling had ::oink:: Terwijl ik voor ik dat vond het goede antwoord bij Lukie had staan...

Ik had nog met zoveel meer punten kunnen winnen als ik af en toe gewoon bij m'n eerste antwoord was gebleven ;D

Wist Starlight trouwens dat ik vroeger presentator speelde? Of was dat een wilde gok. :P
Je had ergens gezegd dat je als kind presentator wilde worden, dus die leek me dan logisch ;)

Ik sta er echt van te kijken hoeveel mensen vraag 2 en 6 fout hebben bij mij. ::oink::
Bij vraag 6 vond ik het skispringen wel logisch bij jou, maar ik kon dat echt nergens terugvinden en vond het onwaarschijnlijk dat je er niet over gepost zou hebben, dus uiteindelijk toch niet ingevuld.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #369 Gepost op: 21-01-2017, 12:53:42 »
Dan heb je niet goed gezocht, kijk maar eens in het 'Wie heb jij gespot' topic ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #370 Gepost op: 21-01-2017, 12:55:59 »
Gefeliciteerd Starlight! Je mag nu neem ik aan de wisselbokaal houden?

En Lucy, bedankt voor de organisatie. Vanmiddag maar eens de antwoorden gaan bekijken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #371 Gepost op: 21-01-2017, 12:56:41 »
Hoeveel iedereen op mij heeft gescoord mogen ze lekker zelf uitrekenen ;D
Maar denk dat iets van.. 6-7 toch goed te doen moet zijn geweest voor wie afgelopen jaar op 't forum heeft opgelet.

Daarentegen zal ik wel het traditionele Toelichten Der Antwoorden doen ::ok::




ALGEMEEN
1. Wat is jouw hoogtepunt van 2016? Lost-dag
Vorig jaar heb ik samen met Aapje [hierna: A], en Starlight [hierna: S] de gehele Lost serie gekeken. Stream/dvd tegelijk aan, ondertussen chatten in de chat, supergezellig ::love::
En toen hadden we het plan opgevat om ergens in de zomer bij A in het verre zuiden te gaan buurten. Ene dag heen, daar beetje praten, spelletjes, lost kijken, overnachten; en volgende dag weer terug. En dat was echt superleuk ::bravo:: ::love::

Jullie hadden wel pech dat S toevallig hetzelfde antwoord had bedacht, EN in dezelfde poule zat, EN het in een andere categorie invulde. Dat zat je niet mee met invullen ::hug:: Denk dat mijn forummoment daar voor oplettende lezers daarentegen goed te doen was, zodat daar lostdag niet mijn antwoord was. En de schrijfwijze van beide was verschillend [met en zonder tussenstreepje], hetgeen zou kunnen duiden op een andere schrijver. Dus I guess dat de opgave daarmee niet onmogelijk was - slechts heel moeilijk ::hug::

2. Wat is jouw dieptepunt van 2016? 2016 was een grote clusterfuck, het ene dal is nog dieper dan het andere.
Dat lijkt me duidelijk. Denk dat Trump een verwoestend effect gaat hebben op [het naleven van] wereldwijze milieu-verdragen; en op de machts- en handelspositie van Europa. Daarnaast de voortdurende aanslagen; en op persoonlijk vlak een bijkans uitzichtloze werksituatie. Ik bedoelde m'n bewoording ook niet overdreven.

3. Op welke prestatie van het afgelopen jaar ben je het meest trots? Het succesvol opkweken van metershoge planten uit zaadjes
Zoals uitgebreid op 't forum vastgelegd, inclusief een stel foto's ;)
Had niet verwacht dat het zo goed zou lukken; en de grootste augurk en komkommerplanten gingen ongeveer anderhalve meter de lucht in, en kwamen al bochtig kronkelend weer terug - dus die zullen een meter of 3 zijn geworden.

FORUM & SPORT
4. Wat is jouw forummoment van 2016? De opkomst en ondergang van m'n topicprobeersel
Uberhaupt het woord topicprobeersel was al een hint I guess.
Maarja, ik probeerde een soort Choose Your Own Adventure-topic in de relaxhoek, dat helaas toch niet helemaal aansloeg.
Meh, dacht dat het een goed plan was, and I gave it a go; dat kan gebeuren.

5. Welke forummer heeft jou in 2016 het meest verrast en waarom?* Lenneke; nooit gedacht dat ze verslingerd aan Game of Thrones zou worden.
Aangezien A en ik helemaal verliefd op Game of Thrones zijn, kwam dat tijdens de lost-sessies ook weleens ter sprake. S leek me daarentegen niet echt [echt niet]; waarna ze het vrijwel geheel bingewatchte toen ik op vakantie in Spanje was :o ::rofl::

6. Wat is jouw sportmoment van het jaar? De Cubs, dat was tamelijk historisch.
Dat. Dus. Joh, ik vergeet al die sportiviteiten weer, en volg de olympische spelen nauwelijks - dus ik was het gros alweer kwijt.

VERLEDEN & TOEKOMST
7. Wat speelde je graag toen je kind was? Voetbal
Stiekem ben ik Moliere, en was zijn antwoord "Van alles. Met autootjes, voetballen, spelletjes enz." ook beter bij mij passend dan mijn echte antwoord. Was alleen voor 1 ding gegaan. Was een groot grasveld met goals in de buurt waar ik opgroeide, dus daar heb ik uren en uren en uuuuuren gespendeerd.
Had al niet verwacht dat mensen dit goed zouden hebben. Heb een keer een Wat is Waar gedaan met dat ik, na verhuizing, een van de beste voetballers in de klas was zonder ooit op voetbal te hebben gezeten. Nouja, vandaar dus. Maar had al niet gedacht dat iemand dat zou opduikelen, en de link zou leggen.

8. Welke taal zou je graag willen leren? Mandarijn Chinees
Zo'n nuttige taal om te kennen. Ben er 2x halfslachtig mee begonnen, en beide keren spoedig weer mee gestopt.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #372 Gepost op: 21-01-2017, 12:56:49 »

OVERIG
9. Wat is jouw favoriete dansstijl? Wals
What can I say, I'm a classical guy.
Bij het examen..bal..feest.. van de middelbare school, werd kort daarvoor een keer op een avond een soort mini-spoedcursus gegeven waar je vrijwillig en vrijblijvend naartoe kon gaan. Daar werden dan wat basic dingen van de Wals en de.. quick-step? chachacha? Nouja, nog iets, aangeleerd. Was toen met een vriendin gegaan, en dat was eigenlijk 13000 keer leuker dan ik had verwacht.

Sindsdien nooit meer gedaan ::rofl::

10. Wat vind jij het minst aantrekkelijke lichaamsdeel van anderen? Knieën
Zeker met X  of 0-benen. Maar ook anders zijn ze wat rimpelig.
Ben er niet op tegen, ze zijn ook praktisch!, maar je moet toch wat kiezen ;)

11. Hoe eet je je ei het liefst? Gebakken, met spek en geraspte oude kaas.
Zooooo lekker ::love:: Vast keer ergens in een wat-eet-je topic gepost; hoewel ik het met een supersnelle zoekopdrachtcheck niet direct kon vinden.

12. Als je één superkracht zou mogen kiezen, wat zou dat zijn? Telekinese
Telekinese is zooo veelzijdig en flexibel; kan je extreem veel mee, als je maar creatieve dingen bedenkt :)

Wilde eigenlijk een soort.. wereldprogrammeerhack type magie invullen. [ik verstevig mijn positie als nerd nog even].
Maar dat had 2 problemen. Het bevat feitelijk enorm veel andere superkrachten, dus het is wat onevenredig sterk. En jullie gingen niet begrijpen wat ik bedoel.
Dus een voorbeeld. Stel

"Commando: Verplaats het tapijt met coordinaten x,y,z vanaf mijn rechterhand, naar coordinaten x2, y2, z2, met een snelheid van 10 meter per seconde."
Voila, je hebt een vliegend tapijt gemaakt.
Of je zet de doorzichtbaarheid van een object of van jezelf naar maximaal. Voila, je bent onzichtbaar.

Feitelijk onbegrensd, en extreem tof. Maar overpowered vergeleken met de andere opties, en onduidelijk in een paar woorden.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #373 Gepost op: 21-01-2017, 13:03:49 »
ALGEMEEN
1. Wat is jouw hoogtepunt van 2016?
Vakantie in mei          (bewust heel vaag gehouden, omdat het dan op meerdere forummers zou kunnen slaan)
2. Wat is jouw dieptepunt van 2016?
Kan bijna niets anders zijn dan de diverse aanslagen door het jaar heen
3. Op welke prestatie van het afgelopen jaar ben je het meest trots?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Om voor mij persoonlijke redenen zet ik deze onder een spoilertag.

FORUM & SPORT
4. Wat is jouw forummoment van 2016?
Het enthousiast meedoen op het forum (en op twitter) bij het ESF. Commentaren hier waren soms hilarisch
5. Welke forummer heeft jou in 2016 het meest verrast en waarom?*
D*N, omdat hij er wederom in slaagde een langlopend forumspel in goede banen te leiden
6. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
De verrassend goed presterende IJslanders bij het EK in Frankrijk

VERLEDEN & TOEKOMST
7. Wat speelde je graag toen je kind was?
Een variant op Lego
8. Welke taal zou je graag willen leren?
Japans

OVERIG
9. Wat is jouw favoriete dansstijl?
Tango
10. Wat vind jij het minst aantrekkelijke lichaamsdeel van anderen?**
De wangen, omdat die vaak niet op de plaats blijven hangen waar ze thuis horen.
11. Hoe eet je je ei het liefst?
Als Paasei
12. Als je één superkracht zou mogen kiezen, wat zou dat zijn?
Mensen van hun vooroordelen af brengen, waardoor ze wat meer respect voor elkaar krijgen.

Online Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #374 Gepost op: 21-01-2017, 13:13:34 »

ga je hier nog wat mee doen ?

Volgens mij heb ik duidelijk uitgelegd wat mijn standpunt is en daarmee is het voor mij klaar.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #375 Gepost op: 21-01-2017, 13:27:29 »
Dan heb je niet goed gezocht, kijk maar eens in het 'Wie heb jij gespot' topic ;)

Als ik zoek ga ik meestal niet op alle mogelijke spellingsvarianten zoeken, daar heb ik ook geen tijd voor (en zeker bij poule B kwam ik een beetje in tijdnood). En in dat topic heb je blijkbaar "ski springen", met spatie, geschreven ipv "skispringen". Dan vindt de zoekfunctie het natuurlijk niet ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #376 Gepost op: 21-01-2017, 13:28:34 »
Oké dan ga ik even overleggen, het is namelijk wel een ranking spel
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #377 Gepost op: 21-01-2017, 17:14:34 »
ALGEMEEN
1. Wat is jouw hoogtepunt van 2016?
Voor het eerst in meerdere jaren weer een echte week vakantie hebben.
Je kunt wel zeggen dat als je geen werk hebt dat je altijd vakantie hebt, maar zo voelt het toch niet. Het was in ieder geval een heerlijke week. En door velen geraden in ieder geval.

2. Wat is jouw dieptepunt van 2016?
Van werk moeten veranderen.
Mijn werk bij Het Goed beviel me perfect. Maar helaas, men kon mij daar geen baan aanbieden. Dus moest ik van het ene naar het andere moment naar PostNL. Het is ook zeker best wel aardig, maar toch minder uitdagend dan Het Goed. Ook jullie wisten dat blijkbaar!

3. Op welke prestatie van het afgelopen jaar ben je het meest trots?
Ik krijg steeds meer solo's.
Tja, dit vond ik een onmogelijke vraag om een antwoord op te bedenken. En ja, ik heb afgelopen jaar meer cornetsolo's gekregen... Gelukkig had een aantal van jullie het juist... (werkdagen van 12 uur? Als ik eerlijk ben, dat zou niks voor mij zijn)


FORUM & SPORT
4. Wat is jouw forummoment van 2016?
Mijn forummoment komt hopelijk nog dit jaar.
En die is nog gekomen, al was het begin januari. Ik wachtte met smart op de uitslag van de wielerpool, en die heb ik dus binnen gehaald. Slechts tweemaal fout geraden, knap!

5. Welke forummer heeft jou in 2016 het meest verrast en waarom?*
PutyourHANSup. Het is duidelijk dat hij zich hier helemaal gesetteld voelt!
Hans heeft zich wat mij betreft heel erg ontwikkeld afgelopen jaar, en voelt zich echt hier thuis! Super! Ook meestal wel goed geraden.

6. Wat is jouw sportmoment van het jaar?
Max Verstappen wint de Grote Prijs van Spanje.
Het was Max of Sanne voor mij. Maar aangezien het moment volgens mij unieker is ben ik voor Max gegaan. Overigens, ik moest zelf nog even nakijken of ik nou Grote Prijs of GP had ingestuurd. Grappig dat niemand de GP bij mij had geplaatst.


VERLEDEN & TOEKOMST
7. Wat speelde je graag toen je kind was?
Met mijn autootjes en Lego. Soms ook een combinatie daarvan.
Had je iets anders verwacht? Het begon met autootjes, en nadat ik van die mooie Lego-grondplaten had gekregen kon ik daar een mooie combinatie van maken. Ik had gedacht dat eigenlijk iedereen dit wel juist had, maar dat viel toch tegen...  Leuka antwoorden overigens, maar Freddie Fish? Ik heb eerst moeten googlen wie dat was...

8. Welke taal zou je graag willen leren?
Russisch
Al sinds ik klein was had ik 'iets' met de Russische taal. Geen idee wat, want bijv. Russische zang luister ik niet, maar als ik die taal hoor klinkt dat zeer interessant. Helaas is het er nog nooit van gekomen om het te gaan leren. Verrassend vaak juist geraden... Overigens, Scandinavische talen lijken mij ook wel wat!


OVERIG
9. Wat is jouw favoriete dansstijl?
Ik heb geen favoriete dansstijl.
Ik had nog aan de Vogeltjesdans of de Kabouterdans gedacht, maar ben toch maar gegaan voor geen enkele. Ik heb eerlijk gezegd heel weinig met dansen. De lol ervan heb ik nooit begrepen... De meesten hadden dat goed ingeschat.

10. Wat vind jij het minst aantrekkelijke lichaamsdeel van anderen?**
Tenen
Tenen zijn eigenlijk maar lelijke worstjes. Ze zien er gewoonweg niet uit! Helemaal niemand van jullie heeft dat dus juist geraden...

11. Hoe eet je je ei het liefst?
Stukjes ham, kaas en ei door elkaar roeren en dan bakken.
Vroeger legde ik eerst een plak kaas, en daaroverheen de ham in de pan en dan het ei erover, en dan weer afmaken met ham en kaas.  Sinds een paar jaar maak ik de ham en kaas klein en roer het dan door het ei. Het ei wordt zo steviger, en vooral nog intenser qua smaak! Enkel Fabiann had die juist!

12. Als je één superkracht zou mogen kiezen, wat zou dat zijn?
Tijdreizen
Dat lijkt mij werkelijk fantastisch. Terug gaan in de tijd, reizen naar de toekomst... Helaas is er nog geen echte teletijdsmachine. Enkel Miek had deze juist! Overigens, zelf kunnen vliegen lijkt me ook wel wat, maar ja, waar heb je anders het vliegtuig voor?

Conclusie: jullie kennen mij blijkbaar veel beter dan ik jullie! Toch maar beter gaan opletten dit jaar? (al vind ik het wel 'leuk' dat de laatste 3 vragen zo slecht voor jullie gingen...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #378 Gepost op: 21-01-2017, 18:14:55 »
Nog even de vragen overgelopen ...
(En het moet in 2 delen, het past niet op één pagina )

Allereerst mijn gevoel ik dat A beter had gemaakt dan B klopt wel.
Ik zie dat ik A beter heb gemaakt dan alle mensen die in A zelf zaten, behalve Starlight, en ook dan alle mensen uit B in de finale (dus 2e overall in A - wel met een enorme achterstand op Starlight zeg :o).
Als ik de 12 standaard punten van B van mijn score afhaal, heb ik ook meer punten in A gehaald dan B.
Enige jammere: 3x net de bonus gemist (Vraag 1 en 3 in A en vraag 4 in B) :(

Vraag 1:
Poule A: Argh ... Starlight en HDD ... dit was de grootste kans op de bonus, net niet :(
Poule B: Die Live wedstrijd van het NL elftal heeft me genekt ... ik vond al een raar antwoord bij Tim (zeker gezien zijn vakantie in Zuid-Afrika) , maar ik kon maar 3 mensen bedenken die daar geweest waren naast mijzelf, Lukie (niet in deze poule), Nieky (obvious ander antwoord) en ikzelf (weggeef antwoord). Daardoor klopte rest ook niet echt meer.

Eigen antwoord: "Als ik het letterlijk neem de Grossglockner, maar ik moet hier toch Barcelona antwoorden. Wat een geweldige stad - heerlijk om daar een tijdje te kunnen vertoeven"

Tsja dat was toch wel een weggevertje, maar vraag 1 is bij mij altijd een weggevertje. Maar elk ander antwoord zou gelogen zijn. :)

Vraag 2:
Poule A: Zoekfunctie heeft me hier genekt, ik had de kast direct bij Lukie4 gezet, maar toen kwam ik dus dit tegen en dacht ik, hé, da's het verkeerde jaar, dus heb ik zijn antwoord met HIDM geruild. Heeft me 2 belangrijke punten gekost. :(
Poule B: Dit was gewoon een tricky vraag, heel veel paste bij heel veel, maar had wel op meer dan 5 punten gehoopt ...

Eigen antwoord: "Geluidsoverlast"

Ik dacht dat deze toch wel duidelijk was, maar hij was toch best vaak fout geantwoord. Ik heb toch best (iets te) vaak geklaagd over de garagedeuren in de relaxhoek ...  en dan heb ik het nog niet eens gehad over de gezondheidsproblemen die daar uit voortvloeiden (daar ga ik het niet over hebben verder).

Vraag 3:
Poule A: Weer bijna, maar nu Robbie en Miek omgedraaid ... :( Wel Fabiann goed :D
Poule B: LdHmolletje heeft er een tricky antwoord ingestopt met zijn solo's. Dit is de vraag waar ik het langst op gehangen heb. Ik zat bij solo's aan zangsolo's te denken, en zo kwam ik uit bij Dennis en Lucy. Maar dat evenement was zo overduidelijk Dennis, dat het hockey bij Lucy maar weggehaald heb en random aan iemand anders heb gegeven. Nu snap ik m eindelijk.

Eigen antwoord: "Er schiet me niets te binnen."

Gezien de andere antwoorden die er tussen stonden, had ik al het vermoeden dat niemand deze goed ging hebben. Ik heb best aardige dingen gedaan in 2016, maar niet iets waar ik het predicaat "trots" op zou willen plakken. Dat is de reden, dus helemaal niet zo negatief bedoeld als het lijkt. Opvallend: ik zie dat mijn antwoord heel vaak naar Gig gegaan is.

Vraag 4:
Poule A: HIDM en de Belgische Mol? Die had ik nou nooit bedacht. En daardoor het verkeerde antwoord bij Spechteke gezet.
Poule B: De antwoorden van D*N, Lucy en Niek verwisseld ...

Eigen antwoord: "Alles wat 'in real life' plaatsvond."

Is wel redelijk vaak goed beantwoord en degenen die het fout hadden, zaten wel in de goede richting. Zoveel leuke dingen buiten het forum gedaan met iedereen, spelletjesdagen, spelletjesbeurzen, voetbalwedstrijd bezocht, ER gekeken, escape room, filmpje gekeken, uit eten en dan ben ik vast nog wel iets vergeten.
Op naar meer van dit soort momenten in 2017 ::bravo::

Vraag 5:
Poule A: Ik vond het antwoord over Elise zo in Bodejos taal geschreven, dat ik er nooit aan gedacht zou hebben om dit bij Maike te zetten ;D
Poule B: Nys-Fan en de vlaggen niet bij Tim? Verrassend.

Eigen antwoord: "Stormpie, dat ze altijd zo goedgemutst en optimistisch blijft. Daar kan ik nog wel iets van leren."

Is best veel goed geraden, komt misschien door de zinsbouw? Antwoord spreekt voor zich lijkt me.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De 'Hoe goed ken ik mijn medeforummersquiz' deel 7
« Reactie #379 Gepost op: 21-01-2017, 18:16:48 »
Vraag 6:
Poule A: Fabiann ik vind het een raar antwoord van je :P
Poule B: Weer zo'n stom voetbalantwoord fout. Deze was sws lastig.

Eigen antwoord: "Live skispringen gekeken!"

Ik sta hier van te kijken dat alleen Ldh, Hans, Fabiann en Lukie dit goed hebben. Dit was toch zo duidelijk. Volgens mij ben ik de grootste liefhebber van deze sport op het forum. Ik moest dit wel invullen als antwoord, als ik een bucketlist zou hebben, had dit erop gestaan. Echt leuk om een keer live te zien (in Oostenrijk dus, het zomerskispringen). Als ik hier niet was geweest, had ik waarschijnlijk ook Max (die won toen ik op het strand in Barcelona lag) of Sanne (ik stond letterlijk op de bank) ingevuld .

Vraag 7:
Ik kan hier niet veel van maken, alleen dat ik mezelf dom vind dat ik geen lego aan LdHmolletje heb toegekend...

Eigen antwoord: "Verstoppertje"

Ik heb dit antwoord gegeven, omdat ik het een rare vraagstelling vond. Als de vraagstelling "Waarmee speelde je vroeger" was geweest, had ik ook lego ofzo ingevuld. Maar nu was het "Wat". En aangezien ik geen muziekinstrument bespeel, kwam dit eruit. Maar ik heb het ook echt veel gespeeld hoor, jarenlang elk speelkwartier op de basisschool.

Ik zag skeeleren voorbij komen. Dat heb ik één keer gedaan en toen ging ik zó hard onderuit dat m'n beide knieën open lagen, daarna nooit meer gedaan. En busschauffeur? Wat moet ik me hierbij voorstellen MV?

Vraag 8:
Poule A: O wat stom, Maike en Grieks had ik moeten weten, dat heeft ze me ooit een keer verteld ... ::schaam::
Poule B: 7 punten, meevaller :)

Eigen antwoord: "Engels."

Ik had al een vermoeden dat deze hoofdbrekens ging bezorgen. Maar ik zal m uitleggen. Ik kan me prima redden in het Engels, maar ik zou graag écht goed Engels willen kunnen spreken en schrijven, vooral grammaticaal. Ik kan er nu echt niks van (ben er ook voor gezakt op de middelbare school), en ik zou graag een verhaal in het Engels willen kunnen schrijven, omdat ik denk dat daar forumsoap achtige verhalen nog beter tot zijn recht komen. Maar nu zou het één groot grammaticaal zooitje woorden. Vandaar.
(Ik heb overigens eerst gevraagd aan Lucy of het mocht).
En ik gok dat Starlight hierover 'klaagde' in de Relaxhoek? :-[Want ik kwam ergens van mezelf tegen dat ik ooit wel Italiaans wilde leren? Maar als Engels niet had gemogen, had ik nu Spaans ingevuld (reden lijkt me ook duidelijk).

Vraag 9:
Pff wat een rotvraag. Toch nog 5 punten in B, valt me mee.

Eigen antwoord: "Is 'swingen' op de dansvloer ook een dansstijl?"

Toch nog best vaak goed (gegokt?). Ik heb niks met dansstijlen, heb nooit aan stijldansen gedaan en kijk ook geen SYTYCD achtige programma's. In de concertzalen dans en swing ik gewoon een beetje mee met de muziek en zo kwam dit antwoord tot stand.

Vraag 10:
Echt een vraag waar ik niks mee kon, en daarom heb ik ook een nikszeggend antwoord ('Oksels') ingevuld. Is slechts 1x geraden (ik neem aan een gok).

Vraag 11:
De epic fail vraag bij mij dit jaar, alleen Lucy en mezelf goed. 0 punten bij Poule A. ::schaam::

Eigen antwoord: 'Hard gekookt of 'up and over''

Eieren eet ik in allerlei soorten en maten, omelet, roerei, uitsmijter, maar zo vind ik ze het lekkerst.

Vraag 12:
Hier kon ik ook niet zoveel uithalen (behalve Tim). Ook veel fout gegokt zie ik.

Eigen antwoord: 'Vliegen, en dan de wereld van bovenaf kunnen zien. Lijkt me prachtig!'

Geen uitleg nodig, het is zoals het er staat. :)

Dat was 'm weer ::zwaai::