Auteur Topic: [MOL] Thomas Cammaert  (gelezen 338321 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #880 Gepost op: 19-02-2017, 11:12:51 »
Als Jochem ontdekt dat zijn joker weg is, hoor je een fragment van het liedje Thirteen van Johnny Cash: 'I was born to bring trouble wherever I'm at'. Thomas steelt de joker en is de mol?
Frankje Lapi

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #881 Gepost op: 19-02-2017, 11:23:32 »
En ondanks zijn mol-gedrag toch geld verdiend in alle drie de opdrachten. Denk dat we dit jaar te maken hebben met zeer weinig nepmollen.
Overigens zit ik voor het eerst dit jaar echt on een tunnel

Ik vind Jochem toch door de afleveringen heen de obvious Mol. Voor mij is hij de nepmol. Diederik doet er ook wel zijn best voor maar lukt hem niet echt.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #882 Gepost op: 19-02-2017, 11:55:35 »

Enfin, ik kruip er hier bij.


Welkom! Ik heb genoten van je pogingen om uit deze tunnel te blijven :)

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #883 Gepost op: 19-02-2017, 14:00:27 »
Toch maar eens een account aangemaakt, want werd vanmorgen wakker met heel veel hints voor Thomas in m'n hoofd die ik grotendeels nog niet had gezien. Ik zit inmiddels ook al even (volledig terecht denk ik nu ::trots::) in de Thomastunnel. Ze gaan vooral over de tweelingen/tweeën. Want behalve dat de productie er hints in stopt, is Thomas ook zelf behoorlijk bezig ::jaja:::
- Hij vraagt 2 minuten tijd aan Jochem om in zijn molboekje te gluren
- Hij wil dus 2 jokers hebben (allebei, want zijn brandmerk natuurlijk!)
- Hij schiet 2 ballonnen stuk in de paardenopdracht (opdr. 7.3)

Toen ging ik terugdenken, dit heeft hij eigenlijk al vaker gedaan:
- 2000 euro waren drie jokers waard voor hem (opdr. 4.3)
- Pakt snel envelop 2 (Pony express afl. 5)
- 2 gaten laten bij posteropdracht op eindresultaat(5.3) (naast elkaar, dus tweeling?)

Verder nog tweelingen: Bij ondergrondse opdracht (6.1) haalt hij links/rechts door elkaar (tweeling haal je ook door elkaar)

Andere aanwijzingen naar Thomas die ik nog niet zo (vaak) heb voorbij zien komen:
- Veilingopdracht (opdr. 4.3) zegt hij dat hij een blinde vlek heeft (mol=bijna blind (eyeopener ::rofl:: van Chris in Moltalk))
- Deze extra video: http://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/reactie-van-de-kandidaten-op-de-uitslag-van-de-test/, doet hij toch een opvallende uitspraak dat hij zijn reactie wat beter moet verbergen... Waarom dan? ::oink::

Leuk om te zien dat de hints naar Thomas steeds meer op het niveau komen van "uitlegbaar in aflevering 10".

Wat voor mij de meest duidelijke aanwijzingen naar Thomas zijn:
- Zijn molacties :)
- Danger/ watch out na Thomas in de leader
- In aflevering 1 het theater en de bioscoop die prominent aanwezig zijn
- De uitspraak van Thomas in aflevering 1 "watch me" en het verschijnen van Thomas op het grote scherm na zijn titel "de Mol" (logo) op het scherm gezien te hebben.
- De uitspraak dat de Mol twee gezichten heeft en de verwijzingen rondom Thomas hier naar.
- Verwijzingen naar de Belgische vlag en "tc".

Verder ben ik benieuwd of en in hoeverre het "v teken" een aanwijzing blijkt te zijn (vind zelf nog steeds in het kader van doorlopende opdrachten de doorlopende hint 22ste letter van het alfabet = letter V = Romeinse cijfer 5 een mooie, maar misschien te ver gezocht)

EDIT: Ik zit nog even mijn aantekeningen door te nemen:
- Ik vind het opvallend dat Thomas vaak zijn eigen woorden herhaald (vooral in de biecht).
- Keep Portland Weird: Thomas als Belg (vreemde "eend") in een groep Nederlanders? Hij is het ook zelf die het wachtwoord noemt bij de brug.
- De zwarte kleren en pet op de eerste groepsfoto ( als een donkere mol), waar hij helemaal links opstaat (aanwijzing in papierfabriek).
- De 5115 in aflevering 1 waarbij Sanne op 51:15 zegt Thomas te verdenken. Sanne wint en Thomas is de Mol?

« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 09:17:24 door marver1982 »

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #884 Gepost op: 19-02-2017, 15:18:23 »
Thomas die zegt nog nooit op een paard te hebben gezeten...echt niet???


Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #885 Gepost op: 19-02-2017, 18:14:10 »
Thomas is nu zo overduidelijk de mol, kan niet anders. In de cabrio was hij ook echg aan het vertragen en Jochem las de tekegoonnummers 100% goed (met het juiste idee dat je de cijferreeksen aan elkaar moest plakken) terwijl Thomas zat te klungelen.

En bij het schieten als enige te laat. Molletje :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #886 Gepost op: 20-02-2017, 06:22:13 »
Tour of Duty, soldaten in de Vietnam oorlog.
Dat bedoelde ik er mee te zeggen. Wéér soldaten.

Ah sorry, die was me ontgaan. Dacht zelf aan de Belgische vlag hint, paint red black terwijl de gele schoolbus langs kwam.

Welkom! Ik heb genoten van je pogingen om uit deze tunnel te blijven :)

Dat vind ik leuk om te horen  ::tandpastasmiley:: En wie weet sla ik wel weer aan het twijfelen langs de week  :P

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #887 Gepost op: 20-02-2017, 09:22:17 »

Dat vind ik leuk om te horen  ::tandpastasmiley:: En wie weet sla ik wel weer aan het twijfelen langs de week  :P

Ik hou zelf nog steeds rekening ermee dat de redactie dit jaar iemand zo verdacht mogelijk heeft willen maken (Thomas) om vervolgens een andere mol naar voren te schuiven. Ik denk dan vooral aan Jochem, maar eventueel ook aan Diederik. Sanne absoluut niet, mocht zij de Mol blijken vraag ik me af of ze de instructies vooraf wel gelezen heeft :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #888 Gepost op: 20-02-2017, 10:39:54 »
Ik hou zelf nog steeds rekening ermee dat de redactie dit jaar iemand zo verdacht mogelijk heeft willen maken (Thomas) om vervolgens een andere mol naar voren te schuiven. Ik denk dan vooral aan Jochem, maar eventueel ook aan Diederik. Sanne absoluut niet, mocht zij de Mol blijken vraag ik me af of ze de instructies vooraf wel gelezen heeft :)

Maar wat is 'verdacht maken' als het tot aflevering 6 duurt voor Thomas de kaap van de 20% rond in de app-verdenkingen?

De molacties die mensen hier in de Thomas-tunnel hebben doen stappen zijn toch net de niet uitvoerig in beeld gebrachte dingen als met halfjes over de streep lopen bij de duinopdracht of het voorlaatste bod doen bij de veiling iedere keer? Daar werd naar mijn mening heel weinig aandacht aan geschonken en het lijkt ook enkel de molloten op dit forum te zijn opgevallen.

Ik vind net dat men lang geprobeerd heeft om de onhandige acties (of zijn het dan toch molacties?) van Jochem in beeld te brengen en uit te vergroten.

Ook de vele foute denkpistes van Sanne (naar een Koreaan lopen, drinkglazen tekenen, via de portofoon vragen of je blauwe paaltjes eerst moet doen of niet,...) werden belicht.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #889 Gepost op: 20-02-2017, 20:43:26 »
Tijdens de laatste test vult Imanuelle bij vraag 17 in dat de rondetijd van de mol bij het paardrijden 34 seconden was. Als je dat combineert tot een tijdstip (17:34) zien we Jochem die het heeft over...Imanuelle haar test! We horen:

"...bij de laatste test: Wie is de mol? Sanne."

Mijn eerste gedachte was: Het tijdstip wijst misschien naar Jochem als mol...? Neen: als we de rondetijd van Thomas nemen (32 seconden) en naar het bijbehorende tijdstip 17:32 gaan, spreekt Jochem exact op dat moment de naam van Thomas uit.

Kan allemaal toeval zijn natuurlijk, maar ik vond het wel opvallend.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #890 Gepost op: 20-02-2017, 20:48:49 »
Wat we hier zien, is dat Imanuelle een verkeerd antwoord invult omdat ze de verkeerde verdenkt. Ik zoek er niet veel meer achter.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #891 Gepost op: 21-02-2017, 06:53:43 »
Ik hou zelf nog steeds rekening ermee dat de redactie dit jaar iemand zo verdacht mogelijk heeft willen maken (Thomas) om vervolgens een andere mol naar voren te schuiven. Ik denk dan vooral aan Jochem, maar eventueel ook aan Diederik. Sanne absoluut niet, mocht zij de Mol blijken vraag ik me af of ze de instructies vooraf wel gelezen heeft :)

In elk geval heeft ze het 'follow the money' principe het raam uit gekieperd dan  ::rofl::

Als Thomas wel de mol is, heeft hij het feitelijk tussen de kandidaten erg goed gedaan en heeft Sanne zoals het er nu voor staat grote kans om te winnen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #892 Gepost op: 21-02-2017, 07:27:54 »
Zo had ik Thomas nog niet eerder zien kijken. ::hypocriet:: Hij staat in zijn eentje met een camera op zijn gezicht, schijnbaar meeluisterend met Jochem, Diederik en Sanne die napraten over het afvallen van Ima (extra filmpje site). Het is niet echt een natuurlijk shot dat helemaal past bij het gesprek, en je zou haast denken dat het erin is gemonteerd. ::rofl::

Of luistert hij niet, maar heeft hij veel om over na te denken? Maar waarover dan? ???

« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 07:48:31 door Newbie2 »

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #893 Gepost op: 21-02-2017, 09:39:33 »
Maar wat is 'verdacht maken' als het tot aflevering 6 duurt voor Thomas de kaap van de 20% rond in de app-verdenkingen?

Dat is zeker waar, maar volgens mij had dat op het gebied van verborgen aanwijzingen ook gekund.
Er is, zeker in de eerste afleveringen, zoveel te vinden wat naar Thomas wijst (of zou kunnen wijzen) dat ik ergens een beetje een "wachtwoord open here please met nummer" gevoel uit aflevering 1 krijg. Waar nota bene Thomas zegt "ik onthoud hem, maar denk niet dat dat het wachtwoord is". Als ik alles bij elkaar optel (molacties, follow the money, verborgen aanwijzingen) blijft Thomas mijn Mol, maar wel met het gevoel dat ik de eventuele verborgen aanwijzingen naar andere kandidaten subtieler vind :)

Offline Hansiemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #894 Gepost op: 21-02-2017, 10:53:01 »
Tweet van Thomas voorafgaand aan aflevering 7:

https://twitter.com/thomascammaert/status/832950038171103232

Misschien ben ik niet de enige, maar in deze foto van Thomas zag ik toch duidelijk MOL (L in spiegelbeeld)

Offline JannekeSDG

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #895 Gepost op: 21-02-2017, 10:58:47 »
Ik hou zelf nog steeds rekening ermee dat de redactie dit jaar iemand zo verdacht mogelijk heeft willen maken (Thomas) om vervolgens een andere mol naar voren te schuiven. Ik denk dan vooral aan Jochem, maar eventueel ook aan Diederik. Sanne absoluut niet, mocht zij de Mol blijken vraag ik me af of ze de instructies vooraf wel gelezen heeft :)
[/quegote]

Hoe krijg ik de volgende tekst: buiten dit citaat?

Ik heb een poule met allemaal mol fans die nooit op een forum kijken. NIEMAND VERDENKT THOMAS. Dus dat Thomas verdacht wordt gemaakt door de montage is alleen zichtbaar voor MOLLOTEN, denk ik dan maar.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 11:02:38 door JannekeSDG »

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #896 Gepost op: 21-02-2017, 11:13:03 »
Tweet van Thomas voorafgaand aan aflevering 7:

https://twitter.com/thomascammaert/status/832950038171103232

Misschien ben ik niet de enige, maar in deze foto van Thomas zag ik toch duidelijk MOL (L in spiegelbeeld)

Leuk gevonden. Hij beeldt weliswaar al vele afleveringen lang het nummer van de aflevering uit met zijn vingers, enkel niet voor aflevering 1 & 3, als ik het goed gezien heb, zie hieronder. Omdat het een beetje typisch is, zou er best een hint in kunnen zitten zoals jij gevonden hebt.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2017, 13:35:57 door molecula »

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #897 Gepost op: 21-02-2017, 11:52:11 »
Ik heb een poule met allemaal mol fans die nooit op een forum kijken. NIEMAND VERDENKT THOMAS. Dus dat Thomas verdacht wordt gemaakt door de montage is alleen zichtbaar voor MOLLOTEN, denk ik dan maar.

Ja dat snap ik en daar zit juist een beetje mijn punt. De programmamakers weten dat een bepaalde groep mensen (molloten) elk detail uitpluizen. Ik meen me ook te herinneren ergens in een interview gelezen te hebben dat ze hun best hebben gedaan zowel voor de "gewone kijker" als voor de "molloot" een goed seizoen te maken. De wijze waarop Thomas uit de verdenkingen is gehouden is in mijn ogen best wel zoals we van WIDM gewend zijn. Mochten de programmamakers echt voor een andere koers gekozen hebben is het volgens mij best mogelijk dat ze de Mol eerder al als verdachter hebben neergezet (naast een aantal andere kandidaten) en Thomas voor molloten verdacht hebben gemaakt door allerlei verborgen aanwijzingen erin te stoppen. Iets in mij zegt dat alles wel erg overduidelijk op Thomas wijst....

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #898 Gepost op: 21-02-2017, 12:38:10 »
Vlak voordat Thomas te zien is in de bioscoop (afl1) zie je de lichten in de bioscoopzaal extra oranje oplichten.
Thomas <> Soldaat van Oranje <> Mol


Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Thomas Cammaert
« Reactie #899 Gepost op: 21-02-2017, 12:57:22 »
Ik zie nog veel meer analogieen tussen de gebeutenissen in WIDM en het levensverhaal van De Soldaat van Oranje/ Erik hazelhoff Roelfzema in WOII. Daarvoor moet je je wel echt even verdiepen in het levensverhaal van de Soldaat van Oranje.

Ik zie -onder andere- deze parallellen:
- De tijdelijke opsluiting van Diederik in het Hotel na zijn ontvoering = het opppakken en opsluiten van Erik HR in het Oranje Hotel.
- De landing met de helicopter, waarbij de kandidaten als "eindbazen" werden benoemd (WIDM instagram). Alaloog aan de terugkeer van Eindbaas Wilhelmina na de oorlog.
- Het gefeut van Sanne in het Studentenhuis (working girls hotel), en Thomas die zich daar zo thuis voelt. = de studententijd aan het Rapenburg van EH
- Het schrijven op de typmachine in de papierfabirek = het schrijven van het Leids manuscript
- Het doorzenden van codes = De rol van EH bij het verzet
- het "oversteken" van de Pendleton roundup zonder gepakt te worden. > EH als engelandvaarder bij de oversteek naar Enegeland
- De hoofwond van Art, die gelukkig niet kaal geschoren hoefde. Analoog aan de verwonding van de Soldaat van Oranje met een Soepterrine in zijn Leidse studententijd. Studenten werden kaalgeschoren in huun groentijd. (Ik geloof echt wel dat die wond echt is, maar zou als een toevalligheid gebruikt kunnen zijn).

en meer...
Allemaal scenes die te zien zijn in de musical Soldaat van Oranje waarin Thomas de hoofrol Erik vertolkte.
Ik ben de theorie nog verder aan het onderbouwen. Maar ben overtuigd dat we hier de rode draad te pakken hebben.

Er is denk ik ook een link tussen de tijd van tweets van @ikbendemol en de chronologie van het oorlogsverhaal. Kom ik later op terug.

Maar voor mij betekent dit nu al.. BAM! Case Closed!  ::zwaai::
(of je mag me wegdragen naar het gesticht, samen met Geinstein ;-)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2017, 18:38:26 door annebeestje »