Auteur Topic: Achter de schermen: Alle biechten  (gelezen 33422 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #60 Gepost op: 22-12-2016, 12:04:47 »
Molcrazy wil nog steeds Nieky weg hebben:

Hey Dennis,

Pfff, ik wil niet twee keer na elkaar naar de eilandraad. Al die spanning. Man man man, iedereen ging op Lan ::) dan hadden wij wel op Hans kunnen gaan ::jaja:: hoewel, ik zit liefst naast Hans of Roy in de finale. Jaja, ik droom er nog van ::tandpastasmiley::

Dus eerst denk je, mooi, hillo houdt woord en stemt met ons mee ::jaja:: or does he?

Want ehm, met 7 stemmen kan je ook zeggen dat hillo 'geflipt' is omdat hij zelf Lan weg wilde :P

Stel dat Nieky/Swifty/Molcrazy niet meegingen op Lan maar samen met Lan op Hans gingen dan kreeg hillo ook zijn zin omdat hij met RoyL, Hans en Lucy op Lan ging dus dan zou Lan gaan ipv Hans omdat Lan de meeste tegenstemmen had.

Dus bij wie hoort hillo nu feitelijk? Bij zichzelf natuurlijk ::jaja::

Op zich zou ik denken dat we morgen met 4 sterk staan maar ja, misschien proberen ze een move en dan voel ik me niet zo veilig want Swifty heeft immuniteit en Nieky en hillo hebben een idol. Althans, Nieky beweert dat hij een idol heeft. Dan moeten ze die nog wel inzetten natuurlijk. Maar waarom zouden ze nu erop gokken en hun idol verkwanselen als het morgen met een gewone stemming ook kan? Je houdt die bij natuurlijk! Te gebruiken tot de laatste vijf ofzo hopelijk en dan kan ik daarna nog naar de Final Two ::jaja:: hey, dromen mag toch?

Jongens, als jullie een move maken, target dan Nieky, en niet mij. Ik wil nog niet stoppen met dit geweldige spel!

 ::zwaai::

Lan zijn Ponderosa antwoorden:

1. Ik kwam terug van mijn werk en toen was er een stapel pm's om op te reageren, toen heb ik de pm van Swifty of Lucy e.d. mij benadert hadden over het hoofd gezien en omdat ik niet reageerde was dat schijnbaar genoeg reden om je ally te blindsiden ipv op mensen te gaan die tegen je zijn. Dus wat kon beter: Reageren op mensen als ze paranoïde worden.
2. Ik speel wel vaker dit soort spelletjes, en zelfs in situaties waar mensen open staan voor nieuwelingen spelen banden tussen spelers vooraf een grote rol, zeker op een forum waar mensen elkaar soms al jaren kennen. Typisch zijn er voor nieuwelingen alleen opties om ver te komen als je je verstopt achter een speler die je als extra stem ziet en dat weiger ik, dus ik had op voorhand me voorgenomen mezelf zo veel mogelijk te manoeuvreren in posities dat mijn stem nodig zou zijn. Toen de samensmelting begon wou ik eigenlijk loyaler gaan spelen (dat heb ik ook gedaan, deels uit noodzaak), maar mijn reputatie bleef plakken vanwege de pre-merge. Misschien had ik juist de lijn door moeten zetten zodat mensen me als jury goat zouden zien.  ::rofl::
3. Ik zou het qua karma grappig vinden als een van Swifty's groep er nu uit zou gaan, maar ik hoop vooral dat mensen het einde halen die actief met het spel bezig zijn.
4. Waarschijnlijk Lucy, anders Royl of Hans.
5. Swifty is goed bezig, maar als haar bondgenoten fanatiek genoeg zijn zorgen ze wel dat ze het einde niet haalt. Dus ik gok Nieky of Molcrazy.
6. Ik vond het leuk! In het begin nogal onwennig omdat veel proeven een RL element hadden en ik dat niet gewend ben (en een sprong in het diepe is voor iemand die net komt kijken), en ik vond het lastig dat veel bondjes leken te ontstaan op die ken ik van zus en zo, maar de meeste spelers stonden open voor nieuwelingen dus ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik werd buitengesloten, ik realiseerde me alleen wel dat ik een nadeel had.

Jurylid Daisy verwacht meer van Swifty:

Tactische zet om nu de eilandraad revealer in te zetten? Op een eilandraad waar iedereen op één persoon stemt en dus je precies weet wie wat deed?

Jammer Swity, ik had meer actie van je verwacht ::jaja::

Ow ik lees nu de bar. Da's wel  ::blond:: dan. Of toch tactisch, gezien bluf (aangezien ik niks vertouw in Survivor).

Precies een reden waarom ik niet meer meedoe :P

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #61 Gepost op: 22-12-2016, 12:10:13 »
Bij Molcrazy is het stil aan de deur:

Hey D*N,

Man man man, het is verdacht stil. Weet nou niet of het goed of slecht nieuws is. Er wordt volop gescrambled normaal gezien maar nu gebeurt er nauwelijks iets. Of het gebeurt zonder mij natuurlijk ::tandpastasmiley::

Ik hoop dat we gewoon op Lucy gaan en dat zij vertrekt. Jah, eigenlijk zou er een move tegen Swifty, hillo of Nieky moeten gebeuren maar Swifty is immuun en hillo en Nieky hebben een idol (of beweren dat toch). Bovendien is er niet echt nog Laurier-support: sinds de merge heeft Hans gewoon voor Trudeau gekozen. Als ik nu met Lucy, RoyL en Hans een move zou bespreken, zal Lucy haar kans zien om dat door te vertellen waardoor ze misschien mij targetten. Bovendien is het ook maar zeer de vraag of ze mij zouden geloven.

Lucy zegt in het eilandraadtopic dat ze graag niet tegen Swifty, Nieky en hillo zou komen te staan in de finale. Begrijpelijk maar mij heeft ze nog niet gecontacteerd met dat voorstel en om iets te forceren tegen die drie moet je wel met vier staan nu.

Dus, hopen we maar dat Lucy gaat en dat we door kunnen spelen en dat ik eens immuniteit kan winnen want dat is zooo lang geleden. Volgens mij heb ik nog maar één keer (met de poker) immuniteit gehad of was dat zelfs geen immuniteit? Enfin.

Laters ::zwaai::

Gezien de dubbele eilandraad gaan we al snel door naar nog een eilandraad, waar Lucy uiteindelijk het slachtoffer is:

Geen lang verhaal vandaag. Ik ga gewoon vertrouwen op Hillo, Molcrazy en Nieky, we gaan allemaal op Lucy stemmen (en Roy misschien ook nog wel), en dus halen we gewoon de laatste vier.

Mijn stem gaat naar Lucy ::hug::

Ik stem op Lucy,

met 3 kusjes  :-*

Idol krijg je nog pm over wellicht  ::zwaai::

Hans maakt zich klaar om de Freeze goed te gebruiken:

Hidm weg. Ik baal stiekem best wel dat hij uit het spel ligt, want ik had een bondje met hem, een afspraak om samen de F2 te worden. Al vanaf het begin van het spel wisselen we informatie met elkaar uit. We vertelden elkaar alles... behalve op het eind. Ik wist niet van zijn idol af. Wat een crazy eilandraad was dit zeg, met die idol. De eilandraden zijn tot nu toe heel afwisselend: de ene keer 'wint' de groep mensen met wie ik samenwerk, de keer daarop de tegenstander, vervolgens win ik weer, vervolgens zij weer... Na Hidm, die ik nog niet het spel had zien willen verlaten, is Lan vertrokken. De lijn zet zich dus voort. Knap gespeeld hoor trouwens, van Lan! Dat moet ik bekennen: hij is best ver gekomen met zijn switchtactiek. ::jaja:: Lan en ik hebben uiteindelijk wel vaker tegenover elkaar gestaan dan samengewerkt. Wat dat betreft ben ik dus wel opgelucht dat hij nu weg is. ::hug:: Maar goed, volgens de statistieken zou ik moeten vrezen voor de komende eilandraad en iemand verliezen die aan mijn zijde staat. Met man en macht probeer ik daar een stokje voor te steken! En ik heb natuurlijk ook nog mijn geheime wapen, mijn freeze. Eens kijken wie daarvan het slachtoffer gaat worden... >:D Moet ik wel eerst deze eilandraad overleven...
Oehhh, het spel is zo leuk! ::hyper:: :D


Molcrazy houdt rekening met dit item op het verkeerde moment:

Hopelijk geen vervelend veilingitem van Hans deze eilandraad!

 ::zwaai::

Nieky denkt dat het inzetten van zijn (nep) idol nutteloos was gniffel ::rofl::

Heb mijn idol toch maar ingezet.
Waarschijnlijk is het nutteloos en zonde.

Maar ik zou het mezelf niet vergeven geloof ik als ik er hier nu uit zou liggen en ik heb een idol op zak. Er hoeft maar 1 iemand te flippen. Hillo lijkt betrouwbaar, en ze lijken op MC te gaan.

Maar Hans heeft ook nog een item. Dus zekere voor het onzekere.

Dus kijkertjes, ja ik ben op de hoogte dat het waarschijnlijk nutteloos is. Maar ik zit in een F3 met Hillo en Swifty. In een F3 met Roy en hillo en in een F3 met Hillo en MC. Of iig MC is loyaler aan mij en Swifty dan aan hillo.

Hillo houdt zijn idol nog. Dus Swiffert eruitwerken ergens. Is nog een mogelijkheid  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #62 Gepost op: 22-12-2016, 12:11:33 »
De idol is dus nep:

Owkeej, even uitzoeken of die immunity idol iets was dat jij erin had gestoken of iets dat Niek in elkaar geknutseld had ::tandpastasmiley::

Wel slimme tactiek ::jaja:: al moet je natuurlijk clues gehad hebben om die tactiek toe te passen. Ik kan dat bv op dit moment niet doen. Ben zéér benieuwd waar alle idols zaten.

Oké, nu nog een manier vinden om met Hans of RoyL in de finale te zitten.

Man man, dit spel blijft zo verslavend en spannend ::oink::

Hans vertrouwt niemand meer:

::oink::
En ja hoor, de lijn zet zich voort! Op weg naar de finale ben ik Lucy verloren, de laatste persoon die ik vertrouwde. Nu vertrouw ik niemand meer... He-le-maal niemand. 1 lichtpuntje: statistisch gezien gaat degene op wie ik stem er de volgende keer uit. :D ;D

Ik heb m'n freeze ingezet... op Nieky... een slinkse speler die sterk is in proeven. Ik had ook nog 1 ronde kunnen wachten met het spelen van de freeze, maar ik schat de kans redelijk groot dat ik de volgende ronde mijn naam op een of meerdere stembriefjes zal lezen, dus nu heb ik dat wapen tenminste nog gebruikt... Ik vermoed dat Swifty op dezelfde manier dacht over haar Revealer.

Oh oh oh, jongens toch. Wat een spanning brengt dit spel met zich mee. M'n hart bonkt nog in m'n keel. Die spanning maakt het natuurlijk ook leuk! Als het allemaal voorspelbaar zou zijn, is er veel minder aan. Hoe dan ook: ik sta in de top-6! ::tandpastasmiley:: Stiekem, of eigenlijk helemaal niet stiekem, ben ik daar beretrots op. Ik sta er niet met de vijf mensen met wie ik had afgesproken om in de top-6 te belanden. Slechts 1 iemand van die vijf is nog met mij, maar ik vertrouw hem/haar niet...

Ik ben zo benieuwd hoe het nu verder gaat...


Waardoor hij gelijk op zoek gaat naar een idol:

D*N, daar ben ik weer! Ik ben eens gaan zoeken en vraag me af of de idol bij Milk ligt.

Een Freeze en Jeopardy tegelijk:

Mooi, Lucy ook weg.

Freeze bij Jeopardy. Ik verwachtte een Freeze, ik verwachtte een Jeopardy. Maar niet beide tegelijk  ::niet-ok::

Hans, jij bent de volgende



Het scheelt dat ik deze week, vrijdagavond, zaterdagavond en zondagavond niet kan, maar dan nog  :\'(

Heel het seizoen al die stomme vang,tijd en crea-bea proeven. Komt er iets leuks en meh


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #63 Gepost op: 22-12-2016, 12:13:43 »
Erg mooie biecht als je weet dat hij uiteindelijk echt nooit een idol heeft gehad ::hypocriet::

Eeeeh eeeuh D*N

Even over die idol hè.
Ik heb even een minuut of 10 de idol van hillo in mijn bezig gehad. Dus je kunt er nu achteraf niet zo'n bijdehande opmerking neerzetten dat mijn doel niet is gehaald omdat ik geen idol heb gehad  ::hypocriet::

Mijn andere doel was Jeopardy halen



Terwijl Hans en Swifty druk naar de idol gokken is Molcrazy zijn pad naar de finale aan het uitstippelen:

Hey D*N,

Nog eens een biechtje tussendoor.

Ben de laatste dagen wat minder met het spel bezig: wat drukker op het werk.

Goh, ik wil zo graag een move doen maar het is er gewoon nooit de tijd voor. Deze keer ging ik ervan uit dat ik de clue zou krijgen, word ik tweede seg ::) nu iets proberen zou niet slim zijn ::ohno:: Hans aanspreken zal waarschijnlijk geen effect hebben want hij hangt samen met, tsjah, met wie nog? Met RoyL? Roy hangt wel aan hillo. Het is dus gewoon aartsmoeilijk nu één van mijn alliantieleden weg te stemmen want er zijn minimum drie stemmen nodig dus twee mensen die mee willen gaan maar Hans zal meer vertrouwen hebben in anderen, Roy loopt meteen naar hillo en ik weet niet of Nieky en hillo nu op elkaar zouden willen stemmen.

Hillo zegt dat idols maar tot F5 ingezet kunnen worden en dat hij nu zijn idol zal inzetten. Nou, waarom zou hij dat doen? Misschien houdt hij hem wel net bij. Anderzijds, je kan nooit zeker zijn in dit spel natuurlijk.

Die hillo is trouwens ook wel een luller/zeveraar hoor ;D (what's new?) hij wil met Nieky en mij naar de F3, dat lijkt hem het meest 'waardig' ::) als Swifty doorgaat, wint ze het spel volgens hem. Dat zou wel eens zeer goed kunnen maar andersom denkt Swifty misschien ook dat hillo wint als hij doorgaat. Enige probleem: Swifty is nu immuun en hillo pretendeert dus zijn idol in te gaan zetten dus zullen ze elkaar nu niet gaan targetten. Blijft natuurlijk de vraag of zijn idol echt is en ook niet door HIDM vervangen is. Als hillo tactisch denkt, stemt hij nu best Nieky weg natuurlijk.

Het lijkt er trouwens momenteel op dat nog niemand weet dat het een F2 wordt of ze houden het goed geheim. Ik hoop dat idols slechts tot de F5 ingezet kunnen worden. Zo ja, dan is er nog heel wat mogelijk als ik naar de volgende ronde ga en dan kan ik nog altijd de informatie van de F2 in het spel gooien.

Stel dat Hans nu gaat, dan moet ik er alleen voor zorgen dat ik tegenover Roy in de finale kom te staan. Eitje toch ::tandpastasmiley:: maar niet heus

Tot morgen ::zwaai::
MC
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #64 Gepost op: 22-12-2016, 12:15:54 »
Swifty realiseert zich dat ze Daisy is in een powerplayers complot:

Afgelopen weekend heb ik Survivor 2013 teruggelezen. Geloof dat ik dat beter niet had kunnen doen... Ik ben gewoon Daisy in het Powerplayerscomplot en haar hebben ze keihard eruit gegooid. Gelukkig voor haar was er een moeras. Maar dat is er hier niet en ik kreeg het er bijna benauwd van.
Nja, ik ga er toch maar op vertrouwen dat ze met mij niet hetzelfde grapje gaan uithalen. Maar voor de zekerheid ga ik toch strijden voor iedere immuniteit, en deel ik mijn idolclue niet :P
Neem aan dat we niet met 4 naar de finale gaan, dus vroeg of laat moeten we op elkaar stemmen. En dan is die idol echt nodig. Zo jammer dat ik zo'n slechte gokker ben... nja iig een poging of 5 voordat iemand anders een clue krijgt. En er zijn ongeveer 25 opties ::)

Deze Eilandraad is niet zo moeilijk, de antwoorden op je vragen gaven het al weg: het is tijd om op Hans te stemmen. Ik ga er vanuit dat het een unanieme stemming wordt. Dus bij deze:

Ik stem op Hans

Nieky is nog steeds boos:

Hans die me freezt met Jeopardy. Had ik daar al iets over gezegd?  ;D

Hans gaat er nu dus ook hopelijk uit. Daar zal ik zo eens op stemmen.

Verder ben ik niet zo blij met Swifty die 2x gewonnen heeft. Nu moet ik dr wel weg gaan stemmen met hillo en Roy eigenlijk. Dat was nou niet echt de bedoeling. Alhoewel we nu Hans stemmen om Roy erin te houden en de opties open te houden.

Maar waarschijnlijk vind ze die nieuwe idol wel en zal he wel niet kunnen ;).

Volgende week wordt immu belangrijk. En ik zit geloof ik in mijn drukste weken van het jaar. Dat belooft wat......

Hans voelt de bui al hangen:

Mijn tijd is gekomen... Zo voelt het tenminste.
Ik vrees vanavond enkele stemmen op mij, en bij een gelijke stand wordt het spannend dan, aangezien ik al wel wat tegenstemmen op mijn naam heb staan. Maar ja... ik vertrouw anderen niet, anderen vertrouwen mij niet (men zegt op de eilandraad wel mensen te vertrouwen, maar daar geloof ik niet helemaal in). Ik kan moeilijk aankloppen bij Nieky, Swifty en Molcrazy en om een samenwerking vragen. Niet echt geloofwaardig, en ik denk ook niet dat zij dat zouden willen. Voor m'n gevoel zijn RoyL en hillo mijn enige opties, dus ook meteen mijn beste opties. Ik heb geen andere keuze. Ik werk nu dus samen met die twee, dat wil zeggen: we spreken af op wie we gaan stemmen. Maar of ze zich aan hun woord houden, dat betwijfel ik...
Haha, ik begin langzaam al afscheid te nemen van het eiland.

Maar stel, stel dat ik op wonderbaarlijke wijze deze ronde ook nog overleef, dan ben ik natuurlijk weer gebrand op het winnen van immuniteit!


Molcrazy wil meer contacten:

Hey D*N,

Dadelijk weer stemmen. Hopelijk vertrekt Hans. Wat ik niet begrijp, is dat hij geen toenadering zoekt als hij in het spel wil blijven. Of misschien doet hij dat wel, alleen dan bij bv Roy en hillo. Dan is het hopen dat hillo niet flipt en met RoyL en Hans op mij gaat stemmen om zich de volgende rondes tegen Niek en Swifty te keren.

Al zou dat strategisch niet zo slim zijn om twee redenen. Ten eerste, als Swifty de idol vindt, en zij wint de volgende ronde immuniteit dan kan ze de volgende ronde Niek redden en kunnen ze samen op hillo stemmen. Oké, die heeft nog wel een idol en hij zegt dat hij hem nu inzet maar ik denk het niet. Volgens mij heb ik het vorige keer ook aangehaald: we kunnen wel op hem stemmen maar enerzijds is het moeilijk om genoeg stemmen te vinden zonder dat informatie gelekt wordt en anderzijds is het dan balen als de idol van hillo wel echt is. Ten tweede, als ik er nu uitga omdat hillo flipt, dan kan hij zijn eventuele stem in de finale vergeten ;D ook als hij in zijn speech van wal zou steken dat het strategisch een goede zet was en dat hij hoopt dat we dat strategische spel appreciëren :P neenee, om mijn stem te kunnen winnen moet hij vooral niet op mij stemmen (tot het moment dat het niet anders kan natuurlijk, dus als er nog 4 survivors zijn)

 ::zwaai::
MC
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #65 Gepost op: 22-12-2016, 12:17:42 »
Hans wordt weggestemd:

Ik voel de bui al hangen... ::zwaaisip::

Nieky kan niet vrolijker zijn hierom:

Ik stem op PutYourhansup

Freeze, everybody vote for Hans  ;D



Een afscheidsbiecht:

Voor de laatste keer, om het af te leren... een afscheidsbiecht.

Zoals ik al vaker heb vermeld, heb ik het erg naar m'n zin gehad dit spel. Van tevoren dacht ik dat ik me er maar half mee bezig zou houden vanwege veel andere activiteiten, maar het spel had me helemaal in beslag. Ik werd alsmaar fanatieker. De opdrachten waren niet altijd even gemakkelijk (soms snapte ik ze pas achteraf, zoals bepaalde regels van de slaapproef ;D), maar des te groter was de uitdaging! De creatieve opdrachten vond ik het leukst: foto's maken, tekenen, verhalen schrijven. Ook van het Frozen bordspel heb ik veel plezier gehad. Jammer genoeg kon ik door tijdgebrek niet altijd de volle 100% geven, zoals tijdens de samensmelting. Ik denk trouwens dat ik daar de grootste fout heb gemaakt: ik had Lan moeten kiezen om een duo mee te vormen. Op dat moment van het spel werkten Lan, Max en ik samen en was er een vertrouwensband. Lan is in dit spel duidelijk naar voren gekomen als de swingvote, maar wie weet... Ik kan het mis hebben natuurlijk, maar als Max en ik Lan toen nog bij ons hadden gehouden, was Lan misschien fideler geweest naar ons toe in het verdere verloop van het spel. Maar goed, dat is speculatie. Ik had trouwens misschien ook toch wat meer kunnen proberen contacten te leggen met mensen van het oude Trudeau-kamp, alhoewel ik dan bedrogen uit zou komen, vermoed ik. Ach, we zullen het nooit weten.

Iedereen die aan Survivor heeft meegewerkt: bedankt voor de leuke tijd! Iedereen die niet aan Survivor heeft meegewerkt: ook proficiat. ::jaja:: En nu weer even goede vrienden, toch? ;) :D ::hug::

Ik kan even lekker uitrusten nu en hoef niet meer te stressen over deadlines, stemafspraken etc. Ik zie jullie weer in de finale! ::joehoe::


Hij komt Ponderosa binnen:

Yay, losers united. :D Nee hoor, wij zijn geen losers. De echte losers lagen er al voor de samensmelting uit. ::pinokkio:: ::hypocriet:: Haha, welnee. ;) ::hug::

Dank voor het welkom! Ik heb volop genoten van het spel en heb zeker geen spijt van mijn deelname... Misschien wel als ik in januari examens moet maken en blijkt dat ik mijlenver achterlig met de studie, maar dat zijn zorgen voor later. Ik vond het echt leuk! M'n inbox was nog nooit zo vol geweest. Het cliché van Trust nobody gold meteen vanaf het begin. Dat vond ik wel even wennen, maar gaf ook een kick! Ik keek eerst een beetje de kat uit de boom, maar al gauw kon mijn fanatisme me niet tegenhouden en werd ik steeds gehaaider. De proeven waren leuk, spannend, moeilijk, uitdagend; de opponenten waren zeker niet mis en de organisatie was perfect in orde!

Wat ik anders had kunnen doen... misschien meer bonden met mensen uit het andere kamp? Wellicht al vóór de samensmelting? Dat heb ik namelijk helemaal langs me heen laten gaan en heeft me misschien wel parten gekost. Ik denk dat RoyL hier de volgende ronde aanschuift bij ons gezellige onderonsje, maar ik hoop... tsja, wie hoop ik hier te zien... wat is dat nou voor een vraag... Komt dat neer op: wie gun je de winst het minst? Dan maakt het mij niet uit. ;D Ik gun het ze allemaal evenveel! Of even weinig... ;) Ik ben het heel saai eens met de meerderheid in de poll: ik denk dat Swifty gaat winnen. En anders hillo, als hij na terugkomst uit Cuba zich weer vol op het spel kan storten.

Zo. Kun je hier wat mee, met deze antwoorden? :)

 ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #66 Gepost op: 22-12-2016, 12:19:58 »
Molcrazy richt zich op immuniteit:

Hey D*N,

Zow, iedereen heeft op Hans gestemd. Eigenlijk ben ik wel een beetje verbaasd hoe het de laatste rondes allemaal loopt: bijna iedereen op Lan, bijna iedereen op Lucy, nu bijna iedereen op Hans. What is going on here?

Zoals gedacht: hillo heeft zijn idol (fake of echt, weet ik niet) niet ingezet. Logisch natuurlijk. Hij verwacht natuurlijk niet dat Hans, Swifty, Nieky en ik samen op hem zouden stemmen. Dat Hans zich eenzaam voelde dobberen, snap ik al had ik wel wat gescramble van hem verwacht maar soit, dat heeft hij misschien wel geprobeerd bij Roy en hillo, dat wil ik achteraf wel weten. Indien ja, dan zou het voorstel om op hillo te stemmen misschien niet goed gekomen zijn want dan had hij dit misschien wel doorverteld aan hillo en zouden ze met drie mij hebben kunnen wegstemmen. In dat geval zou Hans misschien eerder voor de kant RoyL en hillo kiezen ipv Swifty, Nieky en mij want in het laatste geval zou hij nog 'on the bottom' zijn. Uiteraard blijft het een gok als (je denkt dat) iemand een idol heeft en die mogelijk gaat spelen en achteraf is alles natuurlijk makkelijk ;)

Ik dacht nog even dat Nieky zou moeten vertrekken maar niet dus. Vanuit hillo snap ik de move natuurlijk: als hij nu Nieky, Swifty en mij tegen zich in het harnas jaagt, kan dat weer stemmen kosten.

Momenteel dus vooral woorden en geen daden, ik weet het maar ik had van Nieky en/of Swifty al wel wat meer moves verwacht of zijn we echt gewoon allemaal druk? Dat kan natuurlijk. In drukke tijden niks zo gemakkelijk als snel afspreken 'x is het target' en verder met de drukte.

Ach, we kunnen niet met vijf naar de finale. Nieky, Swifty, hillo, wanneer gaan jullie je eens op elkaar richten ::) Swiffert, hillo wint als hij de finale haalt! Hillo, Swifty wint als ze de finale haalt! En ik? Misschien als ik tegen Hans of Roy zou staan. Waarom ga ik dan niet voor een move? Jah, ik wil mijn vingers ook niet verbranden natuurlijk ::tandpastasmiley:: want als je met een voorstel komt, wordt er snel gefluisterd wie verraad wil plegen, geen gunstige positie. Daarom dus, steek elkaar messen in de rug ::jaja:: backstabber hillo heeft nog niet zoveel gebackstabbed heb ik de indruk. Alleen al Final Two beloofd aan mensen (bv Molbelg :P)

Leuke opdracht weer ::jaja:: ik zou wel eens graag immuniteit winnen ::tandpastasmiley:: zeker als misschien Swifty en hillo nog een idol hebben ::oink::

 ::zwaai::

De koning van Ponderosa verwelkomt Hans:

::zwaai:: Hey Hans, leuk je te zien jammer je te zien. Had je graag zien winnen iig.

Lucy reageert op haar exit in Ponderosa:

::zwaai::

Ik had dus echt al meteen de avond dat ik eruit ging een antwoord getyped maar dat is verdwenen ofzoo

Mijn vragen waren:
- Door wie voel jij je het meest verraden? Voel jij je verraden? (die moet eigenlijk eerst)
- Wat had je anders kunnen doen denk je?
- Wie hoop je hier na de volgende eilandraad te zien?
- Wie denk je hier na de volgende eilandraad te zien?
- Wie denk je dat er de meeste kans heeft om te winnen?


Ik voelde me zeker verraden. Met deze stemming voelde ik me vooral door Hillo verraden. Hij was echt overtuigend in dat hij me wilde redden, maar ik wist natuurlijk steeds al dat er een aanzienlijke kans was dat ie loog. Over het hele  spel voel ik me het meest verraden door Niek. Die heeft de alliantie die wij vanaf het begin hadden met Max, Hans, HIDM en Bjorrn zwaar verraden door HIDM eruit te stemmen en vanaf dat moment ging het voor mij ook helemaal mis...

Wat ik anders had kunnen doen... Niet zoveel. Volgens mij heb ik het beste spel gespeeld wat ik kon spelen. Het enige wat ik had kunnen doen was een idol vinden of immuniteit winnen met de ijspegels maar dat was allebei meer een kwestie van geluk. Ik heb heel veel geluk gehad dat ik immu won met de touchy subjects, anders was ik voor Lan al eruit gegaan. Ik werd blijkbaar gezien als een te grote threat, ook wel een compliment eigenlijk!

Ik hoopte met heel mijn hart Niek, Hillo of Swifty hier te zien, maar ik wist dat het Hans zou worden. Niek, Hillo en Swifty gaan elkaar meenemen naar de finale. Als een van hen slim genoeg is, doen ze dat juist niet, want ze maken het alleen maar moeilijk voor zichzelf. Maar het helpt denk ik wel voor de reputatie van complotspellen, dat de grote spelers er nu eens niet direct uitgestemd zijn.

Ik denk dat Hillo gaat winnen. Hij is de enige die misschien slim genoeg is om een move te maken en Swifty weg te stemmen. Aan de andere kant, hij denkt een idol te hebben maar die is nep en dat geldt ook voor Niek. Dus dat kan nog leuk worden ;D


Hans! ::hug:: Je had voor de samensmelting toch al contact met ons??
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #67 Gepost op: 22-12-2016, 12:25:06 »
Ondertussen wordt er goed nagepraat in Ponderosa, enkele berichten:

Hansjeeee je was toch gewoon loyaal aan mij  ::hypocriet::
Die stemming was wel echt heel raar. Molcrazy heeft op Wouter gestemd??? Wij waren allemaal in de overtuiging dat Lan weer eens raar deed en op Wouter stemde  ::rofl::
Maar achteraf gezien is het wel logisch, aangezien MC met Swifty en co samenwerkte... Wat ik had moeten weten, want dat is zo voorspelbaar als HIDM die samenwerkt met mij, maar okee.

Hebben jullie het verhaal van de fake idols al gehoord?  :o
   
Ik dacht ook aan Lan, maar het was blijkbaar toch MC.

Nee, maar heb wel interesse. :)

en, zouden ze al doorhebben dat het een F2 is?
Ja klopt! Maar ik doelde ook meer op de overige Trudeauleden: RoyL, hillo, Swifty. En natuurlijk was ik loyaal aan jou door jou niet weg te stemmen. ;)
Wow, MC was geflipt! Haha, ik heb dezelfde reactie als Lucy: ik dacht ook dat dat Lan was, maar het was dus MC, wat eigenlijk vrij logisch is. Dan heeft MC toch nog iets uit zichzelf gedaan dit spel, namelijk switchen naar een ander kamp om met hen mee te lopen.

MC zal geweten hebben dat de nummers er niet waren om op Lucy te gaan en daarom geflipt zijn.

MC heeft inderdaad niet veel zelf gedaan dit spel:
stemming 1 (molbelg blindside): heeft Bjorrn bepaald
stemming 2 (Bjorrn blindside): was vooral mijn werk
stemming 3 (Giorgio): alleen Lan en ik wisten dat het waarschijnlijk 3-3 zou worden.
stemming samensmelting (Maxwest): die credits zijn voor hillo.

Wat is jullie mening over ROYL?


De enige keer dat ik saai loyaal ben doet iemand anders iets waardoor ik alsnog een flipper lijk ja  ::rofl:: Ik moest zelf D*N nog een pm sturen of ik echt op Lucy had gestemd want ik ging twijfelen door iedereen's aanname dat ik het was, en ik heb ook getwijfeld omdat het plan om Wouter te redden nergens op sloeg. 

Ik ben het overigens niet helemaal eens met jouw verdeling van de credits, maar dat MC weinig gedaan heeft klopt inderdaad. Hij heeft voor de samensmelting mazzel gehad, en daarna werd hij in bescherming genomen door zijn vrienden, dus weinig eigen input. Ik vind hem aardig, maar qua spel is het weinig  :P

Ik kan van Royl weinig hoogte krijgen. Hij was bij Wouter vs Lucy tegen Lucy, maar later wou hij ineens tegen Swifty's groep. Aan de ene kant hebben zijn plannen weinig effect gehad, aan de andere kant vind ik het wel knap dat hij er nog steeds in zit zonder dat hij sterke bondgenoten lijkt te hebben gehad.
Die verdeling is ook gewoon mijn aanname, het kan natuurlijk zijn dat ik een antal dingen niet weet/gemist heb.

Wat was dat nou tussen jou en Loenev: (Vraag van wouter)
Lol niks
Loenev was een ** tegen heel Trudeau dus we gingen doen alsof er ruzie was

Molcrazy pakt de laatste idol in het spel:

Dag D*N,

Voor de idol gok ik op de DikkeControleur.

Ronde 3 van de quiz wil ik ook vandaag graag spelen ::jaja:: moeten we ff kijken wanneer we er allebei zijn ;)

 ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #68 Gepost op: 22-12-2016, 12:28:55 »
Molcrazy twijfelt aan de echtheid van zijn idol:

Man man man, wat een gek spel :P

Nu weet ik dus niet of ik blij moet zijn, en ook niet of ik deze informatie moet gaan delen :P

Waar is de tijd dat idols gewoon altijd nog echt waren ::tandpastasmiley::

En wil ook een neppe neerleggen (alleen iedereen vindt de plek al voordat hij dit doet  ::rofl::)

Euhm, Dennis, ik weet niet hoe dat met die vorige idol gegaan is, maar kan ik in plaats van degene die ik gewonnen heb, een neppe leggen? Ook al is die van mij misschien nep?

RoyL is het target van de andere 4, maar RoyL wint immuniteit, Paniek!

Tja, Roy immuniteit.

Biechttijd dus.

Alleereerst ben ik geen natuur-bioloog en is dat ook niet belangrijk op het VO dus ik schaam me nergens voor dat ik iets fout had.

Roy immuniteit. Dit voedt natuurlijk het hele stem-Swifty-weg plan. Hoe sneu ook. Alleen ze heeft wellicht een idol. Dat kan riskant zijn.

Potentieel hebben dus Roy, hillo en Swifty immuniteit en gaat het tussen mij en MC. Ik ga er vanuit dat MC dit weet en dus op mij gaat stemmen.

Ik heb mezelf gisteren geprobeerd in het midden van alle complotjes te plaatsen. Hillo een beetje verdacht gemaakt, soort van F3 met Swifty en MC gemaakt, ook al wil ik met hillo door. Maar met Roy immuniteit en hillo's idol kan dat de prullenbak in. Een van ons 3 gaat helaas.

Voor mij is de keuze dan MC of Swifty, MC is geen gevaar, dus Swifty lijkt de logische optie.

Misschien heeft ze een idol, dus ik moet bij Swifty natuurlijk zeggen dat we voor MC gaan. En dan hopen, duimen dat Swifty inderdaad op MC gaat en er niet mensen op mij gaan.

Ik heb toch al het imago paranoia te zijn, maar bij deze eilandraad moet je haast wel ;).

Oja, en Swifty heeft denk ik gebluft over haar 25 opties. Met mijn clue zijn er nog heeeeeeel veel meer opties. Dus misschien heeft ze de idol wel niet.

Dus RoyL heeft immuniteit, Hillo heeft een nepidol waarvan iedereen nog denkt dat die echt is, Swifty heeft een idol volgens de heren, maar die zit eigenlijk bij Molcrazy, Nieky in een moeilijke situatie dus:

Bedenk me nu wel dat op MC stemmen een veel minder groot risico is.
3 stemmen op MC en hij gaat sowieso. Dat zou met Roy en hillo moeten lukken.......

Beide heren hebben immuniteit dus snap dat zij het willen proberen, maar misschien is MC stemmen voor mij wel verstandiger.

Even denken nog de komende dagen  ;)

Heel fijn......

Hillo heeft een lege plek gezien, en dus heeft Swifty de idol.
50 % kans dat Nieky exit gaat nu.

Man en het was zo mooi. Of met Swifty en MC door naar F4 was mooi geweest, of Swifty nog blindsiden. Alhoewel ik niet weet of ik dat echt had kunnen doen......

Stom spel


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #69 Gepost op: 22-12-2016, 12:31:01 »
Ponderosa met een duidelijke mening:

Ik verwacht MC hier.
Jullie?

Ik zou het wel tof vinden als ROYL op een immuniteitszegetoer gaat.

Maar normaal gezien vermoed ik het volgende:
MC,ROYL en dan is het afwachten of de F2 met een proef wordt beslist, dan wel met een stemming.

Ik denk dat MC niet gaat. MC is namelijk de perfecte persoon om mee te nemen naar de finale aangezien hij niks gedaan heeft. En weet je zeker dat het een F2 is? Dat staat nergens toch?
MC, Niek en Swifty hebben afgelopen spelletjesdag wel overlegd, maar ze denken nog steeds dat Hillo een idol heeft dus ik ben bang dat ze het niet gaan wagen. Ik hoop het wel heel erg haha zou geweldig zijn.
Niek en Hillo hebben ook intensief contact, dus het zou wel eens over en uit kunnen zijn voor Swifty. Die is ook mega gevaarlijk voor iedereen.

Roy zal inderdaad wel volgende stemming gaan als ie niet toevallig weer immu wint ;D

Als ze MC eruit gooien vind ik ze dusdanig loyaal/dom spelen dat ik hoop dat Roy toch het einde weet te halen, want dan zou ik op geen van die andere drie willen stemmen.  ::rofl::

Molcrazy gelooft er weer in:

Hey Dennis,

Ongelooflijk, een immunity idol! Hoe zot is dit? Doe ik één gok met dank aan Swifty, heb ik die idol gewoon! ::oink::

Hopen natuurlijk wel dat het een echte is en geen neppe maar als ik de foto vergelijk met de foto bij 'Pre-season 2' dan lijkt het wel absoluut een echte te zijn.

Goed, het eerste plan was dus Roy. Althans, zo leek het want er was wel een beetje wantrouwen of hillo echt Roy weg zou stemmen boven Nieky of Swifty of mij. Staat Nieky echt aan mijn kant of toch eerder hillo? Ach, iedereen wantrouwt elkaar wel. [dat hebben we zaterdag op de spelletjesdag ook gemerkt, bv in de laatste ronde van Raise your Goblets waar Nieky me als wijnproever vertelde dat mijn drankje safe was en dat ik er dan toch een antidote in deed (en terecht achteraf zo bleek want Nieky was de onbetrouwbare voorproever)]Dan wint Roy immuniteit. Hmm. Hillo heeft een idol dus moet het Nieky of Swifty worden. Wie is het gevaarlijkste? Misschien moet ik voor Nieky gaan. Ik denk dat Swifty nu gevaarlijker is maar Swifty staat volgens mij meer aan mijn kant en minder aan die van hillo dan Nieky.

Dan, opeens, Swifty deelt haar clue met mij, ik doe één gok en ik vind de idol ::oink:: ik kon het zelf niet geloven. Na wat info van Niek wordt vermoed dat hillo helemaal geen idol zou hebben. Dus, is hillo wel kwetsbaar ::tandpastasmiley:: en hij zou op mij willen stemmen? De smiecht, terwijl hij zij dat hij met Niek en mij naar de laatste 3 wil. Soit, hillo had al een Final Two-deal met Molbelg en waarschijnlijk ook met Roy. Hillo kan dus wel vertrekken en dat is de bedoeling. Alleen een beetje spijtig dat Nieky het eerst zei want ik wilde het ook voorstellen, zelfs voor ik de idol vond. Natuurlijk was het dan wel tricky geweest want als hillo echt een idol heeft, vallen al onze stemmen natuurlijk in het water. Waarom ik het dan toch wilde voorstellen? Omdat ik ervan uitga dat hillo - de gamer zijnde die hij is - voor een strategisch slimme zet zou gaan en dat is op Swifty of Nieky stemmen. Dus als de stemmen op hem dan geneutraliseerd zouden worden door een idol zouden de overige stemmen naar Niek of Swifty gaan, niet naar mij.

Ach, op dit moment lijkt het gewoon een crazy tribal te gaan worden. Roy als absolute underdog heeft immuniteit en ik heb een idol gevonden! Nu gewoon hopen dat hillo er geen heeft en dat de mijne echt is of dat hillo er gewoon geen heeft want dan zijn drie stemmen (Nieky, Swifty, Molcrazy) genoeg.

Hoe fantastisch zou het zijn: hillo die denkt dat hij safe zit, wordt gewoon geblindsided ::tandpastasmiley:: heb hem net nog via een pb verteld dat ik alleen maar op Nieky of Swifty kan stemmen omdat hij een idol heeft en Roy immuniteit.

Stel dat hillo vertrekt, dan zou Roy ook zijn beste maatje kwijt moeten zijn en dan zou hij toch moeten inzien dat Nieky en Swifty gevaarlijker zijn dan ik. Dan gaat idealiter Nieky en dan denkt iedereen dat we bij de finale beland zijn maar dan moet er nóg iemand vertrekken en zowel voor Roy als voor mij moet dat dan Swifty zijn. Natuurlijk weet ik niet of Roy zo denkt en of we überhaupt de kans krijgen want het valt op voorhand niet te zeggen wie de komende proef/proeven gaat winnen maar de kans op de finale is er, voor ons alle vijf. Nu zorgen dat ik bij de laatste twee zit.

Game on ;)

 ::zwaai::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #70 Gepost op: 22-12-2016, 12:34:07 »
Molcrazy gaat zelf op onderzoek uit:

Dag D*N,

Als ik nu voor de idol nog een keer zou gokken op de Dikke Controleur, wat zou ik dan te zien krijgen?

 ::zwaai::

Neem hem mee naar de finale pleit hij voor:

Man man man, ik ben weer bezig: ik vraag weer om dingen te dubbelchecken of uit te leggen hoe het nou komt dat iemand wist van/over iets/iemand anders.

Je een beetje van de domme houden, mag toch? Wil je dan niet net met mij naar de finale? ::tandpastasmiley::

 ::zwaai::

5 december, ook een speciale dag in Survivor:

Dag lieve kijkertjes.

Het is vijf December, oh wat is dat fijn.
Daarom is deze hele biecht op rijm.
Hillo heeft een idol die nep is, dat u het even weet.
En Roy is een doerak die immuniteit heeft.

welnu, wat is nu Nieky's plan.
Nieky wil geen stemmen van jan en alleman.
De Idol van MC is nog wat eng
Want dadelijk heeft Swifty hem opeens, dat kreng*.

Dus stemmen op MC is geen optie,
Vandaar dat mijn stem vermoedelijk gaat naar Swifty,
Want met hillo heb ik een Final two.
En daar moeten mee naar het einde toe.

Roy schijnt met ons mee te stemmen, oh wat fijn
Dan zal Swifty hopelijk het volgende jurylid zijn.
Om te voorkomen dat ik de sigaar ben als MC zijn idol weggeeft.
Heb ik gezegd dat hillo een neppe idol heeft.

Oeps, Nieky wat doe je nu toch zeg.
hillo is je maatje, die moet niet weg.
Nee klopt, maar stel de idol wisselt van eigenaar
Dan gaan de stemmen van MC en Swifty hopelijk naar hillo, raar maar waar

Disclaimer: Misschien word ik toch geblindside, want kans blijft 1 op 3 dat ik weg ga.

*Ps, er rijmde niks anders op Eng in deze context, Swifty is geen kreng, Swifty is een schatje dat nog moeilijker weg te stemmen is dan Daisy

 ::hug::

Hij realiseert zich opeens:

Oja en dit betekent waarschijnlijk dat HIDM met 2 idols in het vliegtuig naar huis zat. Dat is balen, en verdiend een knuffel  ::hug::

En des te terechter dat we hem weggestemd hebben

Oja en dit betekent ook dat ik nog nooit een echte idol heb gehad

Molcrazy heeft Survivor nachtmerries:

Man man man D*N D*N D*N,

Wat dit spel met je doet: deze nacht heb ik gedroomd dat ik te laat was om mijn idol in te zetten en om mijn stem te versturen. Terwijl ik typte sprong de 'lettertaal' ineens op woordenboek ipv gewoon letters en daar kan ik dus echt niet mee werken ::ohno:: en toen waren er ineens vijf minuten om en was de deadline gepasseerd! ::oink::

Groet,
MC
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #71 Gepost op: 22-12-2016, 12:36:53 »
Swifty gaat tegen haar alliantie met Hillo:

Man man man wat een week weer!
Natuur, dus een makkie voor Nieky, ik ga gewoon kijken hoever ik kom door zo snel mogelijk te antwoorden, tweede clue voor de idol zou fijn zijn want zoeken gaat weer als vanouds slecht.

Maar nee hoor, Roy wint immuniteit! En we waren het zo eens met z'n vieren, Roy zou er gewoon uit gaan. Pffff... wat nu weer.

Dit weekend had ik bedacht dat ik liever met Niek en MC naar de finale ga dan met Niek en Hillo, dus ik besloot om de hint te delen met MC, inclusief alle foute gokken die ik al had gedaan. MC zegt zondagmorgen op DikkeControleur te gaan gokken.
Zit ik zondagavond fijn te Sinterklazen, ineens Niek op de app, dat ik zit te liegen, dat ik echt de idol wel heb. Ik ontken, ik heb dat kreng echt niet. Blijkt dat hij met de in de proef verkregen hint ook gekeken heeft bij de DikkeControleur, en daar een lege plek zag!

Echt ongelooflijk he, ik gok 10x mis en zowel MC als Niek gokt de eerste de beste keer wel goed!
En dat was met die immuniteit van Roy ineens heel slecht nieuws voor Niek en mij. Hillo en MC een idol, Roy immuniteit, dan moet ineens 1 van ons naar huis. Sh sh sh**!
Gelukkig gelooft Niek mijn verhaal wel, en is er dus geen deuk in het vertrouwen. Want ineens komt hij met een geweldig heldere opmerking: de idol die Hillo heeft is waarschijnlijk vals! Hij ziet er immers heel anders uit dan de idol die Hans inzette, en die gewoon in het pre-seasontopic stond!

HIDM zou dan dus zowel de echte Trudeau-idol als de eerste Ogopogo-idol hebben gehad :o Oh als hij toch die idol in dezelfde pm had gezet als zijn stem, dan was hij echt behoorlijk onverslaanbaar geweest...

Nja, al met al lijkt het dus toch op zn pootjes terecht te komen. Hillo en Roy stemmen op MC, maar die zet zijn idol in. En Niek en MC stemmen net als ik op Hillo, die een valse idol inzet en dus naar huis moet.
Eén ding is zeker, het wordt weer een heel spannende Eilandraad.

Mocht de idol van Hillo wel echt zijn, dan is hopelijk die ene stem van Hans op Niek de vorige keer doorslaggevend en moet Niek naar huis. Of er komt een revolte en dan ben ik waarschijnlijk het haasje.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat HIDM zijn maatje Hillo genaaid heeft met 2 valse idols en dat het dus nu goed komt.

En dan please please please de halve finale? Of een proef die Roy absoluut niet gaat winnen? Please?

Ff voor de duidelijkheid: ik stem op Hillo deze keer.

Samen met Molcrazy:

Dag D*N,

Ik stem op hillo.

Graag haal ik nog even de woorden aan van hillo drie jaar geleden toen Daisy eruit ging, alleen licht aangepast:

"Gelukkig heb ik immuniteit, dus als het toch allemaal heel anders gaat lopen ben ik in ieder geval niet het slachtoffer, maar ik denk dat dit gewoon een van de grootste moves dit seizoen wordt: de blindside van hillo. Want volgens mij ziet hij dit écht niet aankomen."
Al lijkt hij wel weer paranoïa maar dat heeft hij altijd volgens mij.

Ik zet natuurlijk mijn hidden immunity idol in op mezelf zodat ik immuun ben voor tegenstemmen.

Groet,
Molcrazy

Biechtje van Molcrazy:

Hey Dennis,

Nou, ik hoop dat hillo gaat vanavond maar ik bedenk me dat het ook nog Swifty kan worden als Roy, hillo en Nieky op Swifty stemmen. Als dat zo is, is er niet veel dat ik kan doen. Natuurlijk is ze ook gevaarlijk voor de eindoverwinning maar Nieky moet toch weten dat hillo ook een geweldig spel gespeeld heeft. Misschien waren ze daar bang voor, hillo en Nieky, dat als hillo vorige ronde ging dat Niek dan ook dacht dat Hans, Roy en Swifty samen met mij op hem zouden gaan.

Ook hoop ik dat mijn idol sowieso echt is want het zou ook kunnen dat Nieky bv denkt: 'ik stem met hillo mee ook al weet ik dat hij gaat omdat MC immuun is maar dan heb ik hillo tenminste niet verraden'. Dan zou ik dus drie tegenstemmen kunnen krijgen. Als de idol niet echt is - al ziet dat er wel naar uit - dan vlieg ik alsnog.

Tevens zegt Nieky ook nog ergens dat het beter is dat Roy en hillo op mij stemmen zodat hij en Swifty geen tegenstemmen krijgen. Nee Niek, dat is nooit goed ::) want stel dat de idol vals is en iedereen houdt zich aan de afspraak, dan heb ik wel weer mooi twee tegenstemmen binnen.

Als hillo erin blijft, zijn mijn gequote lines tijdens mijn stem natuurlijk niet van toepassing :P

We zien wat het wordt, uiteindelijk gaat het er in de eerste plaats om dat ik erin blijf.

 ::zwaai::

Bij Swifty begint het te kriebelen:

Waarom wachten die mannen zo lang met stemmen, gaan ze stiekem toch op mij? Aargh vreselijk! Ik vind het ineens ontzettend spannend worden!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #72 Gepost op: 22-12-2016, 12:38:29 »
De strijd der powerplayers:

*Loopt vastberaden naar de urn. Schrijf. Het is een stukje papier met in grote hoofdletters: SWIFTY. Daarachter een uitroepteken en een pijltje dat naar een getekende idol wijst. (succes D*N :P )

Swift, ik heb het spel met heel veel plezier aan je zijde gespeeld. Maar come on, we weten allemaal dat jij dit spel op je sloffen van elk van ons wint. Daarom heb ik tijdens de HIDM-stemming voor het eerst bedacht om alles om te gooien en jou eruit te stemmen. Dat kon toen niet en sindsdien was je opeens onverslaanbaar. Maar nu gaat het hopelijk lukken. Ik hoop dat MC bang genoeg is en de idol voor zichzelf houdt, zodat jij geblindside wordt. En anders... hoop ik dat jullie op Niek stemmen :P

Swifty, swiffertje, Marleentje, je bent een topper, maar adios, ciao en talk to you later.
Let's hope this works. *blaast zenuwachtig zijn adem uit.





Codewoord: Funky

MC gebruikt steeds het woord funky last minute. Doet ie dat ook in biechten?

Ik schat de kans redelijk in deze eilandraad. Alhoewel het gedoe dat MC de idol heeft best nep kan zijn en goed gespeeld kan zijn van Swifty en MC zelf.

Swifty wordt weggestemd en loopt Ponderosa binnen:

Dank voor het warme welkom! Ik ben ook heel benieuwd naar de verhalen van de andere juryleden :D

Direct een flinke serie vragen, ik zal mijn best doen om ze duidelijk te beantwoorden.

- Ik ben hier omdat Niek mij heeft verraden :P Komt bekend voor, anyone? ::) En ik ben denk ik ook hier omdat ik (bescheiden als ik ben...) denk dat ik een grote kans zou maken op de winst, als ik in de finale zou staan.
- Niek dus. Kijk, Hillo heeft me in principe ook wel verraden, maar ik heb net zo goed deze ronde, we hebben er allebei een beetje omheen gekletst. Niek hield een heel afleidend verhaal, waardoor ik hem wel vertrouwde.
- Ik neem aan dat MC eruit gaat de volgende ronde. Of anders Roy. Nog een blindside lijkt me erg sterk.
- In mijn emotie nu zou ik roepen dat ik hoop dat Niek eruit gaat. Maar misschien dat ik morgen zou denken Hillo, ik vind ergens dat Hillo van deze vier het minst een finaleplaats verdient
- Ik heb 8 dagen gezocht naar de idol, en ik bedacht zaterdag dat het zo niet opschoot. Ik wou met Niek en MC naar de finale. Ik rekende op immuniteit voor Niek bij Natuur (petje af voor Roy!), en dus deelde ik mijn clue met MC. Die gewoon bij zijn eerste gok de idol wel vond ::) Sterker nog, een paar uur later krijgt Niek dezelfde clue en ook hij vindt de idol bij zijn eerste gok ::) ::) Nja, hij vindt dus een lege plek. Confronteerde mij ermee, en ik ben eerlijk geweest. Ik ben het hele spel eerlijk geweest tegen Niek, dus nu ook. En ik dacht dat het andersom ook zo was. Ik had, vond ik, ook een goeie verklaring waarom ik met MC de clue had gedeeld.
- Ik weet niet wie er gaat winnen. Ik denk niet MC, ook al heeft hij het weer goed gespeeld, als enige overgebleven van Laurier, steeds aangesloten bij de juiste mensen. Hillo verdient imo dus het minst de finaleplek, hij heeft weinig proeven gewonnen, geen enkele individuele proef, hij heeft het op tactiek afgelegd tegen Niek, en hij heeft zich laten bedonderen door zijn maatje HIDM, denk ik, met die idols. Maar daar weet ik natuurlijk nog niet alles van, vooral over dat stuk zou ik graag wat opheldering willen ;D Ik denk dat Roy het slim gespeeld heeft en daarom stemmen verdient, en ik denk dat Niek het tactisch goed gespeeld heeft.

Als er nog meer vragen zijn, kom maar op!
Mijn belangrijkste vraag terug is: had HIDM nou inderdaad beide echte idols gevonden? Waarom heb je je stem en je idol dan in hemelsnaam niet in dezelfde pm gezet (ja sorry, ik begrijp dat ik oud zeer oprakel zo, je zult jezelf dat al tig keer verweten hebben...)
Lucy, wil je nog iets horen over de discussies tussen Niek, Hillo en mij over het wegstemmen van of jou of Jesper?
En de anderen, hoe zit het met de gevoelens over de eilandraden waarbij jullie werden weggestemd? Wouter, voelde jij je verraden?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #73 Gepost op: 22-12-2016, 12:41:24 »
Molcrazy deed een biecht in plaats van een idol speech :-X:

Bedankt D*N, dat je de uitleg van mijn blindside erbij hebt gezet ::tandpastasmiley::

Die was eigenlijk alleen voor de biechts achteraf :P

Nog wat stukjes uit Ponderosa:

Ja en neen.Ik lag al sinds de samensmelting onder vuur en ik wist dat ik echt op reservetijd hing. Dus ik wist dat het er zat aan te komen. Hillo wou mij houden (of deed alsof) maar wou dat enkel doen als hij de nummers had. Hij wou jou en Niek meenemen samen met mij MC en Lan.

Maar hij kreeg geen antwoord van julllie. ondertussen had ik ROYL gecontacteerd en die zou me Hillo contact nemen. Dan hadden wij mezelf, MC, Lan, ROYL (2x) en Hillo en mss jou of Niek.
Dus de move was mogelijk.

Toen ROYL zijn dubbele stem inzette, dacht ik dat het gelukt was. Maar uiteindelijk waren jullie niet mee en nog iemand niet. Ik dacht lang aan Lan, maar blijkbaar was het MC.
Dus naar die uitleg ben ik wel benieuwd (maar ben niet bitter, want het is een spel).

Wat was ROYLs uitleg over die dubbele stem?

en even een bommetje droppen voor jou: de finale is met 2...


Hillo deed inderdaad alsof volgens mij. De enige reden waarom hij jou evt wou sparen (we hebben zelfs gesproken over jou een idol geven zodat jij die op jezelf kon inzetten) was omdat hij Lucy kwijt wou. Maar Niek en ik wilden dat niet, wij wilden dat Lucy bleef, en Hillo besefte dat hij deze ronde niet tegen ons in moest gaan.
MC wist van mij dat heel Trudeau (dacht ik, achteraf bleek dat Roy afweek dus) op jou zou stemmen, en stemde daarom met ons mee. Hij wist dat jij verloren was, en hij sloot zich eenvoudigweg bij de meerderheid aan.

Ik heb Roy niet gesproken, dus ik heb geen extra uitleg over zijn dubbele stem. Ik hetzelfde van hem gehoord als Lucy, in de Trudeau-appgroep dus. Ik heb geen enkel moment in dit spel persoonlijk contact gehad met Roy, omdat ik wist dat Roy vroeg of laat weggestemd moest worden en ik wilde zo min mogelijk moeten liegen over mijn stemmen.

Had Hillo jou een idol gegeven, dan hadden we toen al ontdekt dat de idol vals was, was achteraf best grappig geweest ;D (behalve voor jou dan)


Een finale met 2! Ik las inderdaad net dat er nog een eilandraad is, en dan moet er natuurlijk nog een halve finaleproef komen. Het was voor mij dan echt wel heel lastig geweest om de finale te halen ben ik bang...

Ik voelde al dat er iets was. Bij de Max-stemming was hij sneller om op alles te reageren.

Die idol was inderdaad lachen geweest.
Ik verwijt MC niets, als hij ook op mij gestemd had was het maar 6-5 geweest.

Waarom hebben jullie mij boven Max gekozen de eerste stemronde?

Niek vertelde aan Hillo dat hij in een app-groepje van 5 zat, en hij voelde zichzelf onderaan bungelen. Het groepje was HIDM, Lucy, Hans, Max en Nieky. Ze besloten om mij erbij te betrekken. Het was duidelijk dat iemand van dat app-groepje moest gaan, en om binnen Trudeau de rust te bewaren moest het iemand van Laurier zijn. Dat werd dus Max.
Ook omdat ik al vanaf het begin van het spel contact had met MC, en MC had contact met jou en we verwachtten dus dat hij wel mee zou stemmen tegen Max, en dat jij dan ook wel mee zou doen. Zo hoefde Niek nog niet afwijkend van dat app-groepje te stemmen, zonder zijn stem hadden we er al genoeg om Max weg te krijgen.

Hey, ik was een bewuste keuze :D

Ja tuurlijk :D

Ook werd jij het omdat we in de trudeau-chat hadden gesproken over Max of Wouter. We wisten al dat een gedeelte van Trudeau zich daar niet aan zou houden, dus kon ik lekker verontwaardigd doen daarover, want ik had me gehouden aan de afspraak 'Max of Wouter'. Net als slimme Jesper, die dus op Wouter stemde.

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #74 Gepost op: 22-12-2016, 12:45:27 »
Die stemming was stom ::)
En ik kwam er dus inderdaad afgelopen weekend achter dat Niek ons toen al verraden had ::rofl::
Maar jullie wisten voor de samensmelting nog niet dat wij ook contact hadden met Hans en Max (en Bjorn) toch?
Ik heb toen nog geprobeerd om de connectie tussen Hans en de anderen verborgen te houden en dat leek redelijk te lukken in de discussies over wie er nou op Molbelg en wie op Lan/Giorgio gestemd hadden haha

De idols...  Ja ja ja  ::love::
Jesper was echt bizar slim. Hij is z'n realitynetwachtwoord kwijt dus als je met hem wil praten moet je hem appen, maar ik weet volgens mij ook alles wel.
Hij had inderdaad allebei de idols gevonden en op allebei de plekken een fake neergelegd. Jullie hadden het getest, maar toen werkte het niet. Ik heb het daarna ook nog een keer met Hillo getest (weet niet of ie dat gedeeld heeft), maar toen heb ik erbij gezegd wat er op het briefje moest staan en toen werkte het wel.
Dus Hillo wist dat in ieder geval een van de idols fake was en gebaseerd op afgelopen eilandraad wist ie in ieder geval nu ook dat de zijne nep was. Weet je hoe hij dat wist?

Oh en about Niek, welcome to the club :D
Ik denk dat Niek de meeste kans maakt om te winnen... Wat jammer is, want hij heeft al eens gewonnen. Maar ik snap daarom wel waarom hij op jou gestemd heeft, want eerlijk is eerlijk, als jij met hem in de finale had gestaan waren zijn kansen veeeeeeel kleiner geweest. Ik ben het echter niet helemaal met je eens wat Hillo betreft. Hillo maakt voor mij ook nog best een goede kans. Hij had mij in ieder geval behoorlijk in de tang de stemming dat ik eruit ging, en Jesper heeft hem dan misschien verraden met de fake idols, maar Jesper heeft iedereen daarin verraden. Goede move van Jesper maar niet per se een slechte move van Hillo. Het zal dus wel weer aankomen op een FTC strijd tussen Hillo en Niek  ::bravo::

Swift waren er verder nog dingen onduidelijk? ^^
Ik heb verder geen hard feelings of zo maar dat heb ik geloof ik zaterdag ook al gezegd. Ik had Niek en MC nog zoooo gezegd... Stem op Hillo! Maar heeft niet gewerkt haha :P Ik wist natuurlijk van tevoren dat Hillo's idol nep was, wist Niek dat inmiddels ook?

Ff een snelle reactie want ik ga naar bed, zal morgen op de rest reageren maar nu alvast over de idols: Hillo en Nieky zijn naar de achtergronden van de idols gaan kijken, en Niek zag toen de idols in het preseasontopic. De idol die Hans inzette zag er net zo uit als de idols in dat topic. En vandaag heeft Niek tot 3x toe aan MC gevraagd hoe zijn idol eruit zag. 'Om zeker te weten dat die van Hillo vals is en ons plannetje om hem weg te stemmen dus slaagt'.

Ik heb heel vroeg in het spel aan MC geschreven dat ik bedacht was op een survivor org complot. Er was toen nog geen direct signaal, maar ik had zo mijn vermoedens. Ik wist niet dat Hans daar ook bij hoorde, Max verwachtte ik wel.
Pas toen Niek uit de school klapte na de samensmelting was er zekerheid hierover.

Hidm breekt zijn stilte:

Hoiiiii

Ik ben druk maaarrrr ik stem bij de finale op:

1. Roy - niet gered door een productiefout en vond ik het aardigst + is underdog ::love::
2. Molcrazy - ook underdog, dom als ze hem de finale laten halen
3. Hillo - heb hem van tevoren beloofd dat hij mijn jurystem niet krijgt dus daar wil ik me graag aan houden :)
4. Nieky - is alles dat ik een slechte en irritante Survivorspeler vind. Totaal verkeerde inschattingen van situaties gemaakt, slecht gelogen, emotioneel gespeeld, in fake idol getrapt, the list goes on and on
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #75 Gepost op: 22-12-2016, 12:45:38 »
Dode ijsbeer reprise:

Al die info heb ik hem gegeven. Dat was meer om ervoor te zorgen dat hij loyal aan mij zou blijven.

Wat hij er niet bijverteld heeft, is dat ik bij een herindeling/samensmelting wou samenwerken moet Loenev. Wij hebben eerder samengewerkt in een ander survivorspel en dit ging perfect (tot ze mij met een idol eruitspeelde bij de F5). Het feit dat ze bij jullie niet in de groep lag, was voor mij dus ideaal.

Helaas ging ze eruit vlak voor de samensmelting.
Maar ze vertelde mij iets van een dode ijsbeer?


Ha nee ik heb hem die info gegeven!  :P
Oftewel, wij hebben hem allebei hetzelfde verteld, best heel handig  ;D


Die ijsbeer, pfff... Toen ons kamp net was samengesteld en iedereen berichtjes rondstuurde over slaaphut bouwen en zo, postte ik een plaatje dat er voor eten was gezorgd door Hillo of zo. Dat plaatje was dus een neergeschoten ijsbeer. Niet smaakvol inderdaad, maar bedoelt als grapje. Zij ging direct compleet uit haar dak, een heel overtrokken reactie. Ze had ook gewoon kunnen aangeven dat ze dat soort plaatjes vreselijk vond en of we dat voortaan zouden willen laten. Dan waren we heel anders gestart met haar. Ik kan niets met dramareacties, je kunt ook gewoon normaal communiceren denk ik dan.

Oh ik ben dan wel benieuwd naar Loenev's versie van het ijsbeerverhaal?

Loenev was daar zeer boos over en dacht dat dit persoonlijk tegen haar  was

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ze had nog geen woord gezegd, hoe kon het in vredesnaam persoonlijk tegen haar zijn?
Behalve ik en Jesper kende niemand haar nog  :-X

#Loenev

Ongelooflijk, ik kende haar helemaal niet! En het was gewoon geen groepspm.
Communicatief zeer bijzondere dame...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #76 Gepost op: 22-12-2016, 12:46:16 »
Heftige eilandraad gisteren. Mijn eerste gedachte was: 'oh nee!' maar al snel deemsterde dat weer weg want wat is er feitelijk gebeurd? Swifty ging naar huis. Heb ik daar op zich problemen mee? Nee. In welke volgorde Nieky, hillo en Swifty vertrekken, maakt me niet uit.
Waarom stak het dan toch even tegen? Omdat het nooit leuk is als een eilandraad niet loopt zoals je verwacht of wil. Nu dacht ik gisteren ook dat ik misschien mijn idol voor Swifty had moeten spelen en dan was hillo vertrokken maar dat zou mijn probleem niet oplossen want dan was Swifty nog in het spel en als goede puzzelaar had zij deze ronde zomaar kunnen winnen. Meer nog, misschien zou er na gisteren geen moment meer gekomen zijn om haar uit het spel te stemmen.
De enige reden waarom hillo nu misschien weg moest, is omdat hij volgens mij closer bij Roy staat dan Nieky, Swifty of ik. Wat me behalve het feit dat het niet liep zoals verwacht ook tegenvalt - en misschien nog wel meer dan de eerste reden - is het feit dat noch hillo noch Nieky mij blijkbaar voldoende vertrouwde om gewoon te zeggen dat we voor Swifty zouden gaan.

Hillo komt dan achteraf af met de redenering dat ik hem toch evengoed ook had kunnen contacteren. Hoezo? We praten al een hele tijd in het draadje 'Powerplayers 2.0' en nu er gezwegen wordt, moet ik ineens naar hem stappen. Wat hij dan blijkbaar niet gezien heeft of doorheeft, is het feit dat ik door Nieky op hillo werd geduwd want Nieky vertelde dat zowel hillo als Roy op mij gingen stemmen. Natuurlijk bleek dit achteraf afgesproken te zijn maar hier laten ze toch allebei een steek vallen dat tegen hen pleit in een eventuele finale.
Enerzijds, Nieky vertrouwt mij niet voldoende want hij licht mij niet in. Door zich tegen Swifty en mij te keren, verraadt hij dus twee mensen in plaats van alleen hillo als hij ook op hillo stemde. Volgens mij heeft Nieky maar weinig contact met Roy waardoor hij Roy dus niet echt zou verraden. Dit zou dus een stem pro hillo kunnen zijn.
Anderzijds, het is natuurlijk heel makkelijk van hillo om mij verantwoordelijk te maken door te zeggen dat ik hem niet contacteerde maar hij kan ook naar mij komen natuurlijk. Hij wist dat ik de idol had - hij had ook op de Dikke Controleur gegokt en nadien geverifieerd bij Nieky - dus moet hij mij aan zijn kant zien krijgen want wie er voor mij uit het spel vliegt, maakt niet uit. "As long as it ain't me, remember?" Als hij Nieky zijn werk laat doen en Nieky ervoor laat zorgen dat ik op hem zou gaan stemmen, is Nieky het dus beter aan het spelen dan hillo. Op zich moet hillo van mij niet weg maar als hij mij eruit wil, dan vice versa ook natuurlijk. Dit zou dus een stem pro Nieky kunnen zijn.

Ik ben ervan overtuigd dat Swifty de finale gewonnen zou hebben indien ze daar geraakt zou zijn dus de idol had ik eigenlijk nooit voor haar moeten spelen. Trouwens, je kan er wel op gokken maar als het dan toch anders loopt en er waren drie stemmen op mij (bv van Nieky onder het mom, ik stem met hillo mee om hillo niet te verraden maar MC is toch safe met zijn idol) en slechts twee op hillo en ik speel mijn idol voor Swifty moet ik zelf het spel voor de finale verlaten en dat zou natuurlijk een grote blunder geweest zijn. Achteraf is het natuurlijk makkelijk om te zeggen wat je wel of niet had kunnen doen ;)

Nu is het zo dat Nieky op de spelletjesdag zei dat hij met mij en Roy naar de finale wilde. Natuurlijk, volgens mij ziet hij dat als zekere winst.
Ook hillo zei me gisteren dat ik nog altijd deel uitmaakte van zijn ideale F3. Wat hij dan niet vertelde, was wie die derde persoon was. Volgens mij ook Roy.
Conclusie: ze willen nog altijd met mij naar F3 lijkt me wat heel mooi is want dat zou betekenen dat ze én mij én Roy meenemen. Wat ze dus hopelijk nog altijd niet weten - of wouter heeft destijds gelogen - is dat de finale een F2 is en als ze elkaar deze ronde gaan targetten - wat voor hen beiden strategisch gezien de beste move is - en Roy en ik blijven met één van de twee over, dan zou Roy toch ook moeten inzien dat we in de finale de meeste kans maken tegen elkaar en we dus samen of hillo of Nieky eruit moeten bonjouren.

Het meesterplan is dus nog niet om zeep ::tandpastasmiley:: Swifty/Nieky/hillo, hillo/Nieky/Swifty, Nieky/hillo/Swifty, ... wie wanneer gaat, maakt niet uit, als ze maar alle drie gaan.

Ach, uiteindelijk blijft het een spel natuurlijk, maar wel een geweldig verslavend spel waar je zo in op gaat :P en ook al targetten we elkaar allemaal (alle spelers binnen Survivor), het blijft heerlijk om dit spel met de RN'ners te spelen ::jaja::
Ergens zou het wel mooi zijn dat hillo de titel wint want dan hebben alle Powerplayers van dit seizoen een titel gehaald ::tandpastasmiley:: al wil ik er natuurlijk zelf nog liever ééntje bij. Nou moeten Fabiann en LdH enzo wel niet teveel gaan posten dat ik 11 jaar geleden al eens gewonnen ben.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #77 Gepost op: 22-12-2016, 12:47:55 »
Nieky legt zich neer bij een Hillo puzzel winst:

82 minuten en een beetje....

Er zijn vast mensen die het sneller doen als ze hem voor de 2e keer doen. Dan kan het binnen een uur denk ik, maar ik heb helaas de tijd niet om me dat te veroorloven ;).

Zijn oude rivaal en vriend blijft eng:

Hillo had vorig jaar een 300 stukjes puzzel in 30 min
Ik ga ervanuit dat hij dan ook immuniteit wint.

Mijn tijd zou bij Heroes vs Villains top 5 zijn geweest. En beter dan die van MC...

Maargoed hillo immuun vind ik wel eng hoor. Want wat als hij toch bedenkt dat ik een sterkere game heb gespeeld dan Roy en Molcrazy. En besluit mij met Roy weg te stemmen?

Dus de Nieky vs Hillo loyaliteit staat hier op het spel....... Dat blijft toch eng hè Dennis  :P

We zullen zien, anders word ik lekker jurylid en heb ik een ontzettend spectaculair spel gespeeld in mijn laatste spel (voorlopig) en heb ik ontzettend veel vrienden gemaakt :)

Powerplayers over en uit!

Dennis!

Man man, nu moet ik toch even een biecht doen want na de vorige eilandraad bleken de Powerplayers niet op dezelfde lijn te zitten. Toch spijtig, vooral omdat hillo er nu van overtuigd is dat ik hem er absoluut uit wilde terwijl dat helemaal niet zo is ::ohno::

- het groepsgesprek van de Powerplayers lag stil
- Nieky komt aanlopen met de info dat Roy en hillo op mij willen stemmen
- hillo en ik hebben op dat moment geen contact, wat het voor mij meer aannemelijk maakt dat hillo mij er echt uit wil stemmen

Door die zaken ben ik op hillo gaan stemmen, mede dus door Nieky. Ook denkt hillo dat ik dichter bij Swifty stond dan bij de Powerplayers en dat ik zelfs een idol voor Swiffert zou spelen. Halloow? ::) nu zegt hij ook dat uit het filmpje blijkt dat ik het zeer leuk zou gevonden hebben om hem te blindsiden: jaa, maar wel in de veronderstelling dat hij mij eruit wilde hebben en dan zelf had moeten vertrekken. Als er na de vorige proef gewoon in een pb tussen ons drie (Nieky, hillo, MC) was afgesproken om op Swifty te stemmen, dan was het dat geworden.
Ik wist echt nog niet wat er deze ronde zou gebeuren toen Roy immuniteit won ::ohno:: ik was vooral blij dat ik de idol vond.

Het kan natuurlijk ook dat hillo nog meer paranoïa is dan ik of dat ik mezelf toch een loyalere speler vind dan dat hij vindt :P neenee, ik heb meer met de Powerplayers samengewerkt en als we nog met vier waren geweest (Nieky, hillo, Swifty, MC) dan had Swifty wat mij betreft moeten vertrekken omdat ze gewoon een keisterke speler is. Misschien denken ze dat ik dichter bij Swifty stond omdat ik de clue voor de idol kreeg en zij niet maar ik kan natuurlijk niet bepalen of en met wie ze die deelt. Zelf was ik eigenlijk best verrast dat ik de clue kreeg.

Nu we het nog even over het vertrek van Swifty hebben. Het positieve aan het feit dat zij nu vertrokken is, is het volgende:

- ik zag me dus geen idol voor Swifty spelen
- door de geruchten dat hillo voor mij wilde gaan, namen de emoties/wraakgevoelens ('hillo gaat op mij stemmen? Dan ik ook op hem!') de overhand maar de ratio moet natuurlijk overheersen

Stel dat Swifty de puzzel wint waar goede kans toe is. Wat zou er dan gebeuren? Swifty is immuun. Roy en Nieky zouden dan waarschijnlijk op mij stemmen omdat in geval van een 2-2 ik dan sowieso moest gaan. Ook al zou ik dan bv met drie op één willen stemmen, als Nieky of Roy in deze situatie zijnde, wil je natuurlijk het risico niet nemen dat je zelf vliegt en voor de zekerheid een 2-2 kiezen zodat je zowel als Nieky en als Roy in het spel blijft.
Als Nieky de puzzel wint, en Swifty doet mee in plaats van hillo lijkt het mij waarschijnlijker dat er toch met drie op Swifty gegaan wordt omdat zij gewoon enorm sterk en gevaarlijk is al kan ik me vergissen natuurlijk.

Soit, 'als dit dan dat', zo kunnen we blijven gaan. Het is nu Nieky - hillo - Roy - Molcrazy. We spelen verder en ik ben echt benieuwd wat er na deze ronde gebeurt ::jaja::

PS: ik moet ineens denken aan de biechten van tdietz enkele jaren terug. Die vertelde toen ook dat hij niks geloofde van wat ik zei en dat hij mij totaal niet vertrouwde terwijl ik toen oprecht het spel met hem aan het spelen was :o
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #78 Gepost op: 22-12-2016, 12:50:39 »
Meer Ponderosa:

Hoi Swifty!  ::joehoe::
Ik had er al een slecht gevoel over en had er niet veel goede hoop op vlak voor 'mijn' eilandraad. RoyL en hillo hadden mij dan wel hun woord gegeven, maar dat hadden ze ook aan Lucy gedaan de keer daarvoor, en daarnaast was het pact Nieky-hillo-Swifty (toen nog) heel sterk. Het was dus niet een grote verrassing. Ik vermoed dus dat jullie pact de reden was dat ik de stemmen kreeg... of niet? Was er nog iets dat meespeelde waarom ik eerst ging ipv Roy bijvoorbeeld?

Ohja, Swifty, nu je hier toch bent. Tijdens de samensmelting zei jij tegen mij en Max dat je ons niet nu al het spel wilde zien verlaten. Meende je dat? Want je hebt vervolgens wel Max naar huis gestemd.

Hai Hans!

Ja, ik kan me voorstellen dat het voor jou duidelijk was dat je zou gaan. Ons pact stond als een huis natuurlijk. Achteraf had ik me inderdaad harder moeten maken voor het wegstemmen van Roy ipv jou, maar ja, ik dacht dat Roy deze week wel zou gaan ::) Ik wist dat Hillo een goed contact had met Roy, en zijn contact met jou was minder denk ik. Niek en ik hadden helemaal geen contact met jou (en niet met Roy) dus het maakte ons niet veel uit. Achteraf dom van me misschien, hoeveel had jij geweten van die natuurvragen? ::)

Ik wist niet dat jij al eerder zo'n contact had met Hillo dat hij jou zijn woord had gegeven. Niek, MC en ik hebben steeds tegen elkaar (met zn 2en of met zn 3en) gezegd dat Hillo nog altijd Hillo blijft, en dat we hem daarom nooit helemaal vertrouwden, altijd op ons hoede bleven. Juist daarom snap ik dus niet dat Niek nu met Hillo meestemde ipv met MC en mij.

Tijdens de samensmelting drong Jesper er binnen Trudeau op aan dat iemand van ons contact zou zoeken met jullie. Ik weet niet waarom, dat zul je hem moeten vragen. Maar ik hapte wel, want ik had buiten MC geen contacten van Laurier en dat leek me toch wel handig. Ik kreeg echter van jullie na de eerste oppervlakkige berichten echt een zo duidelijk vooropgezette valkuil binnen als bericht, dat ik uiteindelijk niet meer gereageerd heb, en ik het helemaal niet moeilijk meer vond om Max weg te stemmen. Jullie laatste pm straalde werkelijk uit dat het een plan was om mij zout in de ogen te strooien, en daar trapte ik dus niet in :P

Haha, ik heb de vragen bekeken en ik had er geloof ik 8 goed! Vooral in het begin, aan het einde werd het steeds minder.

Ik wist niet dat jullie nog een beetje twijfelden tussen op Roy of op mij gaan. Ik dacht dat Roy zich ondertussen bij jullie had binnen gewerkt als jullie extra stem en dat het daardoor dus wel over was voor mij.

Toen Jesper weg was, zochten Lucy en ik ons heil bij hillo en RoyL. Niek was geen optie meer, met MC had ik al niet echt goed samengewerkt in Laurier qua stemgedrag. Lucy had toen met jou gepraat en met hillo en die laatste leek de beste optie. Wij vieren spraken af om op Lan te gaan, wat iedereen deed, en vervolgens op MC. Bij die stemming zou duidelijk worden of we op hillo en Roy aan konden. Niet dus. Toen voelde ik de bui al hangen voor de volgende eilandraad.

Haha, er was inderdaad een plan tijdens de samensmelting vanuit onze alliantie van vijf. Ik moet je echter bekennen dat ik er nu even niet op kan komen wat dat ook alweer was. :P Het was zo'n complete chaos toen. Ik vermoed dat we op Wouter wilden gaan. Max en ik zeiden inderdaad niet veel toen in de pm. Dat was deels met opzet, maar ook grotendeels doordat wij het net op dat moment allebei enorm druk hadden en geen tijd om ons vol in de afspraken en contacten te gooien, noch om vol voor de proef te gaan. Wat dus resulteerde in het feit dat een van ons het spel moest verlaten.

Ik heb met jou inderdaad amper contact gehad, alleen op dat ene moment. Achteraf gezien had ik misschien meer contact moeten zoeken met jou, hillo, Roy, Molcrazy en co, zodat ik nadat Lucy weg was misschien nog een kans had. Maar ach, 't is gebeurd nu. ;) En ik was afgelopen week ook vijf dagen achtereenvolgens weg, dus ik had niet veel kunnen doen op het forum.

Baal jij niet als een stekker dat je eruit ligt? Had je iets zien aankomen? En kun je het Niek ondertussen vergeven?

 ::zwaai::



And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Achter de schermen: Alle biechten
« Reactie #79 Gepost op: 22-12-2016, 12:51:08 »
Nee we twijfelden ook niet echt, we gingen gewoon op jou, maar achteraf had ik wel Roy als alternatief moeten aandragen.

Dat Lucy en jij bij Hillo aansloten verbaast me niet, Niek en ik waren denk ik eerlijker over dat we op Lucy gingen stemmen. Ik had daar wel moeite mee, vond het niet leuk om Lucy weg te stemmen, maar ik vond dat we het aan Hillo verplicht waren, omdat wij hem uiteindelijk hadden overgehaald om op Jesper te stemmen.

Ik baal echt als een stekker. Ik moet blijkbaar toch leren om te liegen. Ik wil best een beetje liegen tegen mensen waar ik niet zo hecht mee ben, maar ik heb toch altijd 1 of 2 mensen die ik wel vertrouw qua stemafspraken (ook al deel ik daar niet alles mee). In dit geval dus Niek en MC. En ik kan het Niek nog niet vergeven. Ik snap dat het hem tegenviel dat ik met MC de clue had gedeeld en niet met hem, maar dat had hij niet geweten als hij gewoon zelf immuniteit had gewonnen :P Ik vind het nog steeds ongelooflijk dat ik 10x fout gok en zij allebei in 1x goed.
Ik kon op dat moment echt niet bedenken dat ik moest liegen tegen hem, moest zeggen dat ik de idol had. Ik zat Sinterklaas te vieren, heb gewoon niet verder nagedacht, ben eerlijk geweest en had echt gedacht daar verder mee te komen.
Pas heel kort voor de Eilandraad, toen ik mijn stem al had verstuurd en zij allemaal nog niet, toen begon ik te twijfelen, heb ik een 'oh nee toch zeker'-biecht gestuurd aan D*N en een half-serieuze pm aan MC met de vraag of hij de idol op mij wou inzetten (wat ik ook niet had gedaan als ik hem was).

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human