Auteur Topic: Aflevering 2 - 'meegaand'  (gelezen 58712 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #120 Gepost op: 16-01-2017, 17:52:46 »
Ik heb er een samenvatting van gemaakt met de momenten die mij opvielen.


Leuke samenvatting. Mij vielen (deels) weer andere dingen op dan jou, maar dat is nou juist een van de aardige kanten van dit spel.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #121 Gepost op: 16-01-2017, 18:06:52 »
Ik heb er een samenvatting van gemaakt met de momenten die mij opvielen.

http://sendvid.com/ptjf5w4t

Erg prettig zo'n samenvatting; zou ik graag vaker zien!

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #122 Gepost op: 16-01-2017, 19:49:03 »
Erg prettig zo'n samenvatting; zou ik graag vaker zien!

Moet even zoeken waar ik "veilig" meer dan 15 minuten kan uploaden. Mis de laatste paar minuten nu

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #123 Gepost op: 17-01-2017, 00:18:06 »
Weet niet of dit iemand is opgevallen maar ik dacht misschien zit er een soort stiekeme hint in door de makers.

Wat me opviel is dat de persoon die als eerste zijn/haar scherm te zien kreeg in aflevering 1 ( het openingsscherm van het seizoen, zeg maar)
finalist was.


2014: Sofie kreeg allereerste scherm, werd finaliste > won.
2015: Marlijn kreeg allereerste scherm, werd finaliste >verloor.
2016: Annemieke kreeg allereerste scherm, werd finaliste > verloor.
2017: Sigrid kreeg allereerste scherm, finale?

Ok, het is 3 seizoenen en voor seizoenen daarvoor ging het niet op maar het kan een rode lijn. Nu snap ik dat mogelijkheid is dat niet iedereen zijn of haar scherm te zien heeft gekregen maar het kan dat iedereen zijn of haar scherm in aflevering 1 te zien kreeg en dat er montage dan gebruikt word om het terug te drinken tot 5/6 schermen die ze laten zien.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 00:20:22 door Rämon »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #124 Gepost op: 17-01-2017, 09:56:32 »
Ze weten bij het opnemen van de eerste executie toch nog niet wie de finale gaat halen?
Of denk je dat de volgorde bij de test gemonteerd wordt (wat in zou houden dat iedereen zijn scherm te zien krijgt maar dat niet alles de uitzending haalt)? Lijkt me ook stug omdat dan de afvaller dus als 10e zijn scherm te zien krijgt (als ze dat eerder doen, dan is de rest niet meer gespannen bij zijn of haar scherm) en die weet dan dus al hoe laat het is.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #125 Gepost op: 17-01-2017, 13:02:35 »
Vlak voor de test hebben diederik en Thomas een onderonsje over hun verbondje.

Thomas zegt : Laten we vanavond kletsen en informatie uitwisselen.

Gaat Thomas er al vanuit dat hij een groen scherm krijgt, en gaat hij er dus van uit dat hij mee gaat (meegaand) naar de volgende aflevering ??..
Alleen de mol :D weet dat hij mee gaat naar de volgende aflevering.


Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #126 Gepost op: 17-01-2017, 15:44:45 »
Iemand die dit geluid kan thuis brengen? Het zit in de aflevering op het moment dat Jochem ontdekt dat Roos weg is.




En nog een versterkte versie

« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 15:49:55 door killerbee123 »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #127 Gepost op: 17-01-2017, 17:55:44 »
Iemand die dit geluid kan thuis brengen? Het zit in de aflevering op het moment dat Jochem ontdekt dat Roos weg is.


In fragment 1 hoor ik een raar rochelachtig  (of opgelucht luid uitademend?) geluid, met heel kort een stem (Jochem) die lijkt te zeggen: "...ben ik blij."

In het versterkte fragment 2 hoor ik alleen voornoemd geluid en geen stem. Is er bij jou per ongeluk iets weggevallen bij het versterken?


(Jochem heb ik al eerder rare geluiden horen maken: via de portofoon, bijzonder zwaar hijgend en stoom afblazend geluid, tijdens zijn parcours in het pretpark).

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #128 Gepost op: 17-01-2017, 18:07:13 »

In fragment 1 hoor ik een raar rochelachtig  (of opgelucht luid uitademend?) geluid, met heel kort een stem (Jochem) die lijkt te zeggen: "...ben ik blij."

In het versterkte fragment 2 hoor ik alleen voornoemd geluid en geen stem. Is er bij jou per ongeluk iets weggevallen bij het versterken?


(Jochem heb ik al eerder rare geluiden horen maken: via de portofoon, bijzonder zwaar hijgend en stoom afblazend geluid, tijdens zijn parcours in het pretpark).


Wat Jochem zegt is "geen geluid" oftewel hij hoort niets van Roos.

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #129 Gepost op: 17-01-2017, 18:16:15 »
Wat Jochem zegt is "geen geluid" oftewel hij hoort niets van Roos.

Dat klopt het geluid zit na dat hij roos roept via de porto.. dan dat geluid.. vervolgens zegt hij geen geluid, maar ik kan dat geluid niet thuis brengen. Ook niet als ik het sneller afspeel of de toonhoogte verander.

Dit is het hele fragment. Het geluid zit net voordat het beeld over gaat naar Jochem met de zwarte achtergrond (kan alleen geen beelden plaatsen dan haalt youtube het gelijk offline)




ps. wat mis ik Ellie.. de etherdiscipline is weer om te huilen. Jochem voor Roos over, Roos waar ben je. Moet natuurlijk zijn Roos dit is Jochem, waar ben je over.

« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 18:27:41 door killerbee123 »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #130 Gepost op: 17-01-2017, 18:40:41 »
Wat Jochem zegt is "geen geluid" oftewel hij hoort niets van Roos.

Aha. Dank je. Ik schreef ook: "Lijkt te zeggen: "...ben ik blij".

Ik ben in ieder geval blij dat er hier mensen zitten met betere oren dan ik!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #131 Gepost op: 17-01-2017, 22:27:56 »
Zou dit shot van twee boeken nog iets betekenen? Kwam amper een seconde in beeld aan het einde van de aflevering, tijdens de test. Bovenop ligt het boek St. Elmo, van Augusta Jane Evans. Daaronder ligt een boek met de titel History Of The United States.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #132 Gepost op: 17-01-2017, 22:33:44 »
Is al eerder onderzocht. Blijken gewoon boeken te zijn die daar ook voor de opnamen en nu nog daar precies zo liggen; ze zijn onderdeel van de inboedel van het museum.
Lijkt dus geen hint te zijn.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #133 Gepost op: 17-01-2017, 22:35:22 »
OK, dank voor de info.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #134 Gepost op: 17-01-2017, 23:05:47 »
Is al eerder onderzocht. Blijken gewoon boeken te zijn die daar ook voor de opnamen en nu nog daar precies zo liggen; ze zijn onderdeel van de inboedel van het museum.
Lijkt dus geen hint te zijn.

Die boeken zijn dus wél verplaatst, volgens mij. En wel met de zijkant/titel naar de kijker toe.  Zie de vergelijking van de foto (met als ik me niet heel erg vergis dit tafeltje erop, van website museum) en de still uit aflevering (bij 'test en executie' 1/Pac). Mijn schermafbeelding van de "museumfoto" is helaas niet zo scherp als de foto van Pac, maar als je goed kijkt is het verschil met de still uit de aflevering te zien.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 23:51:40 door Marisa »

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #135 Gepost op: 18-01-2017, 00:46:40 »
meegaand: Jeroen is meegegaan naar de kermisopdracht, zodat hij op de kandidaten kon schieten.


Locatie van het pretpark: Oaks Amusement park. Adres: 7805 SE Oaks Park Way, Portland
Locatie optreden Jeroen: Twilight Bar & Cafe. Adres: 1420 SE Powell Blvd, Portland
Als je op google maps kijkt zie je dat de afstand slechts 3,6 mijl (5 km) is.  Een ritje van 15 minuten tussen het cafe en het pretpark waar de andere kandidaten opdracht hadden.
http://bit.ly/2julNSj

Jeroen's optreden was dus vlakbij de kermisopdracht. Als hij de mol is, dan kan hij dus ook makkelijk op de kandidaten geschoten hebben. Hij was al vlakbij!

Nog even verder gezocht en op dit filmpje zie je het optreden van Jeroen vanuit het publiek gefilmd.

Hier zie je ook de aankondiging van 'the dutch elvis' en hoor je dat dit op een woensdagavond plaatsvond. (je hoort bij de aankondigng 'this wednesday night')

De band waarmee Jeroen zingt is 'Karaoke from Hell'. 
Op de website van Twilight Cafe & Bar zie je dat 'Karaoke from Hell' meestal speelt tussen 21:00 en 01:00.
Het optreden van Jeroen zal niet langer dan 30 minuten geduurd hebben.
Ruim voldoende tijd dus om dat te combineren met een bezoekje aan de kermisopdracht. Jeroen is dus meegegaan met de kandidaten, en kan een verklaring zijn voor de titel:  'meegaand'.




« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 17:04:50 door Lukie4, Reden: youtube filmpje ingesloten »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #136 Gepost op: 18-01-2017, 01:19:29 »
Nog even verder gezocht en op dit filmpje zie je het optreden van Jeroen vanuit het publiek gefilmd.
https://www.youtube.com/watch?v=uEeOxaYz__s

Hahaha, mooie vondst!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #137 Gepost op: 18-01-2017, 01:23:20 »
Ruim voldoende tijd dus om dat te combineren met een bezoekje aan de kermisopdracht. Jeroen is dus meegegaan met de kandidaten, en kan een verklaring zijn voor de titel:  'meegaand'.

Heel mooi speurwerk!

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #138 Gepost op: 18-01-2017, 01:48:29 »
meegaand: Jeroen is meegegaan naar de kermisopdracht, zodat hij op de kandidaten kon schieten.


Locatie van het pretpark: Oaks Amusement park. Adres: 7805 SE Oaks Park Way, Portland
Locatie optreden Jeroen: Twilight Bar & Cafe. Adres: 1420 SE Powell Blvd, Portland
Als je op google maps kijkt zie je dat de afstand slechts 3,6 mijl (5 km) is.  Een ritje van 15 minuten tussen het cafe en het pretpark waar de andere kandidaten opdracht hadden.
http://bit.ly/2julNSj

Jeroen's optreden was dus vlakbij de kermisopdracht. Als hij de mol is, dan kan hij dus ook makkelijk op de kandidaten geschoten hebben. Hij was al vlakbij!

Nog even verder gezocht en op dit filmpje zie je het optreden van Jeroen vanuit het publiek gefilmd.
https://www.youtube.com/watch?v=uEeOxaYz__s
Hier zie je ook de aankondiging van 'the dutch elvis' en hoor je dat dit op een woensdagavond plaatsvond. (je hoort bij de aankondigng 'this wednesday night')

De band waarmee Jeroen zingt is 'Karaoke from Hell'. 
Op de website van Twilight Cafe & Bar zie je dat 'Karaoke from Hell' meestal speelt tussen 21:00 en 01:00.
Het optreden van Jeroen zal niet langer dan 30 minuten geduurd hebben.
Ruim voldoende tijd dus om dat te combineren met een bezoekje aan de kermisopdracht. Jeroen is dus meegegaan met de kandidaten, en kan een verklaring zijn voor de titel:  'meegaand'.






Goed zeg! Dit mag ook wel in de Jeroen topic..

Offline JOMU

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - 'meegaand'
« Reactie #139 Gepost op: 18-01-2017, 07:15:05 »
In het extra filmpje over het optreden van Jeroen en zie je een duidelijke klok in beeld als hij op moet en dan is het kwart over elf. Deze klok kan door de makers aangepast zijn, maar neem niet aan als de tijd klopt dat de kandidaten op die tijd de kermisopdracht hebben gespeeld.