Auteur Topic: [MO] Moltalk 2017  (gelezen 186209 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2017, 21:01:37 »
Geen medelijden/compassie  ::tandpastasmiley::
Ah zo, nu snap ik het weer, was even de weg kwijt, had genne kompasse bij me  ??? Maar aangezien ons budget ergens moesten snijden, verzorgen onze buren de ondertiteling zelf  ::ok::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2017, 21:02:24 »
Nou, vorige keer was ik de mol dus obviously ga ik dit seizoen anders spelen ::hypocriet::

Je hebt dus ervaring met het molschap, net zoals bijvoorbeeld Lukie4.
Wat was toen het moeilijkste als mol zijnde? En zou je daar nu al kandidaat/mol profijt van kunnen hebben?

goh, liefst niet te koud, maar ook niet te warm.
Ik vind 20 graden celcius wel een goede temperatuur voor een spel als wie is de mol te spelen en liefst niet te dicht bij huis.

Jij wilt ver weg. Maar dan kunnen we niet met de trein. Of denk jij dat er iets anders achter zit met betrekking tot de trein?

Ik denk dat iedereen er van uit gaat dat jullie niet twee keer dezelfde mol zullen kiezen.....

Je weet toch wat het motto is Lukie. Niet is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt?
Over dat motto gesproken. Sommige kandidaten weten niet wat er ermee aan moeten. Wat zijn jouw gedachtes daarover?

Ik zal één van mijn negatieve eigenschap meteen demonstreren: mijn nickname begint met een kleine letter (tegen alle regels van de grammatica in) en ik zou het interessanter vinden als degene die me wel al deels kennen (zijn die er?) me zouden omschrijven. Dat geeft een beeld dat 100% betrouwbaar is, want ik kan anders toch maar zeggen wat ik wil.

Een korte introductie zou toch best kunnen. Ik ben in ieder geval nieuwsgierig wie belg is (mits je dat natuurlijk wilt)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2017, 21:03:14 »
Molbelg is gelukkig geen West-Vlaming.
(voor de Nederlanders, West-Vlamingen zijn de Vlaamse Friezen )
klaar voor de strijd

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2017, 21:04:32 »
Je geeft al aan dat je ervaring hebt met andere forumspellen. Natuurlijk zijn het totaal verschillende spelen, maar zijn er dingen die jij geleerd heb uit voorgaande spellen die jou kan helpen bij dit avontuur??
Ja, trust nobody ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2017, 21:04:37 »
Molbelg is gelukkig geen West-Vlaming.
(voor de Nederlanders, West-Vlamingen zijn de Vlaamse Friezen )
AKA Hanne uit de mol
#teamamaimiljaarde

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2017, 21:06:00 »
Citaat
Dat klinkt al een groepsspeler. Uit welke kwaliteiten zou een goede groep moeten bestaan volgens jouw?

De ideale groep (zeker voor de kijkers) moet bestaan uit 12 verschillende persoonlijkheden. Jong, oud, fanatiek, rustig, valspeler, open- en eerlijke speler. Etc. En vooral een goede mix van nieuwe (minder bekende) spelers en ervaring. Zo krijg je een groep die allemaal het spel anders gaat spelen en maakt de speurtocht naar de Mol interessanter denk ik. (Je hebt niks aan 12 spelers die allemaal in aflevering 1 een vrijstelling willen kopen.) Misschien ook lastiger voor mezelf, maar als je niet van een uitdaging houdt, moet je niet aan dit spel meedoen vind ik.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2017, 21:08:11 »
AKA Hanne uit de mol
Die willen we liever niet meer zien nee.


Je weet toch wat het motto is Lukie. Niet is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt?
Over dat motto gesproken. Sommige kandidaten weten niet wat er ermee aan moeten. Wat zijn jouw gedachtes daarover?

Tja als geniale mannen als jullie het al niet weten. Hoe zou ik het dan moeten weten. Als het gaat om twijfel wie wel of wie niet mee mag doen.... Dan maar loten ::ok::

Zeg nu een vraagje van mij: wanneer weten we iets ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2017, 21:09:32 »
Jij wilt ver weg. Maar dan kunnen we niet met de trein. Of denk jij dat er iets anders achter zit met betrekking tot de trein?


dit was ik dus even vergeten  ::regenboog::.
maar uiteindelijk is het land bijzaak. Het is natuurlijk mooi meegenomen als het een land naar mijn voorkeur is, maar bij dit spel ga je niet naar dat land als toerist. Je gaat naar daar om een spel te spelen. een geweldig spel.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2017, 21:09:34 »
Ah zo, nu snap ik het weer, was even de weg kwijt, had genne kompasse bij me  ??? Maar aangezien ons budget ergens moesten snijden, verzorgen onze buren de ondertiteling zelf  ::ok::
Wel even verduidelijken. Voor de rest ga ik niet nepmollen. Ik ga enkel geld uit de pot halen moest het in mijn voordeel zijn. Wat waarschijnlijk nu ook al niet meer gaat gebeuren omdat niemand mij die positie gaat geven.
#teamamaimiljaarde

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2017, 21:10:24 »
Ja ik had die namelijk ook als theorie maar ik wou die nog voor mezelf houden indien er iets mee te verdienen viel in de eerste opdracht  ::schaam:: ::rofl::

Jaja dat zou ik ook zeggen  ;)
Ik sluit DR niet uit, maar helemaal zeker ben ik niet.

Weet je zeker dat je naar het goede filmpje gekeken hebt ::vergroot:: Er was namelijk nog een ander filmpje met landen erin. Of denk je dat wij die alleen maar gemaakt hebben ter promotie?

Haha dat filmpje heb ik zeker bekeken Tim. Ik vond het mooi, maar ik kon er niet veel meer uithalen dan dat het verschillende landschappen en dus vermoedelijk verschillende landen zijn. Alleen het laatste land herkende ik als Nederland, vandaar dat ik opperde dat daar de finale zou kunnen zijn.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2017, 21:10:46 »
Nee want dit is een virtueel spel, mensen kunnen wel boos worden maar dat heeft volgens mij niet veel effect. Daarbij in dit spel gaan er wel meer rare dingen gebeuren. #nepmollen
Indien ik ooit zou mogen meedoen aan het de mol VIER dan zou ik wel even twijfelen  ::jaja::

Een jongeman met ambities. Altijd goed om te horen. Maar waarom zou je dan wel twijfelen als het in het echt is. Het blijft het zelfde spel toch?

Eerlijk gezegd is dat bij mij meestal niet heel erg expres. Ik zit gewoon altijd tot het laatst te dubben over dit soort dingen. En ook bij opdrachten begin ik ofwel te laat, of ben ik tot het laatst aan het nadenken of ik wel of niet tevreden over de uitwerking ben. Maar natuurlijk overdrijf ik het soms wel een beetje, zoals dit keer door nog een half uurtje extra te wachten met op de verzendknop drukken.
Of zat ik toen eigenlijk stiekem nog te twijfelen...?

Ik en sommige andere zeggen altijd: bij twijfel altijd doen en gelukkig heb je dat gedaan. Of sla ik de spijker nu compleet mis?

Er zit hier een mooie combinatie van al ervaren spelers in forumspelen en nieuwe onbekende spelers. De ervaren spelers kan ik natuurlijk al inschatten maar daarom onderschat ik de nieuwe spelers ook niet. Bij de vorige editie was ik ook een nieuwe speler en ik wist nog 5de te worden, dus wie weet zijn de te duchten spelers wel degene die nu pas beginnen aan hun eerste spel

Dat vind ik een mooi antwoord wouter ::bravo:: Jij weet dus hoe het is om als onbekendere speler aan een spel te starten. En ondertussen ben je vast gast hier op het forum. Welk advies zou jij de nieuwkomers willen geven?

Ik ga zeker en vast een Molboekje bijhouden en ik verwacht ook dat alle deelnemers dit gaan doen. Dit spel bevat in totaal zoveel opdrachten en deelopdrachten, zoveel details en als je ver geraakt ook veel ingevulde testen. Dat kan je niet allemaal onthouden zonder in je Molboekje te schrijven. En aangezien informatie en kennis alles is in dit spel, is dit niet meer dan logisch.

Kennis is macht is een bekende uitdrukking geworden in Wie is de Mol. Ik zou je mollenboekje maar goed bij je houden als ik jouw was ::vergroot::
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is naar jouw mening over vorig seizoen. Heb je die gevolgd?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2017, 21:11:12 »
Jaja dat zou ik ook zeggen  ;)
Ik sluit DR niet uit, maar helemaal zeker ben ik niet.

Haha dat filmpje heb ik zeker bekeken Tim. Ik vond het mooi, maar ik kon er niet veel meer uithalen dan dat het verschillende landschappen en dus vermoedelijk verschillende landen zijn. Alleen het laatste land herkende ik als Nederland, vandaar dat ik opperde dat daar de finale zou kunnen zijn.
Juist het begin denk ik  ::vergroot::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2017, 21:13:30 »
Het maakt mij ook helemaal niet waar we heen gaan, als de opdrachten maar leuk zijn. ::jaja::
En we zullen allemaal wel eens iets ten nadele vd pot doen, maar ik denk dat we dat wel zoveel mogelijk moeten vermijden, om de Mol tot actie te dwingen.  ::jaja::

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2017, 21:14:48 »
Citaat
Kennis is macht is een bekende uitdrukking geworden in Wie is de Mol. Ik zou je mollenboekje maar goed bij je houden als ik jouw was Snappie?
Waar ik ook wel benieuwd naar ben is naar jouw mening over vorig seizoen. Heb je die gevolgd?

Kennis is zeker macht. En oja natuurlijk heb ik deze gevolgd. Ik was namelijk 1 van de deelnemers in die serie hoor en heb heel wat drankjes besteld bij jou in je bar  ;)
Lomperik..

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2017, 21:14:57 »

Dat vind ik een mooi antwoord wouter ::bravo:: Jij weet dus hoe het is om als onbekendere speler aan een spel te starten. En ondertussen ben je vast gast hier op het forum. Welk advies zou jij de nieuwkomers willen geven?


Niet verlegen wezen als je niemand echt kent. Nieuwkomers worden echt goed verwelkomd.

Stel vragen als je ze hebt over het spel. De spelleiding staat altijd klaar voor je.

Probeer zeker bondjes te maken. Die helpen je altijd.

Geef je jokers aan Wouterv.

Volg je eigen tactiek, daar kom je het verste mee
klaar voor de strijd

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #55 Gepost op: 15-01-2017, 21:16:27 »
Citaat
Ik en sommige andere zeggen altijd: bij twijfel altijd doen en gelukkig heb je dat gedaan. Of sla ik de spijker nu compleet mis?

Nou daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Je twijfelt tenslotte niet voor niks. Ik heb me weleens ergens voor ingeschreven waar ik achteraf gezien toch te weinig tijd voor had, waardoor ik het niet kon afmaken. En daar schaam ik me nog steeds voor.
Maar nu sta ik dubbel dik en dwars achter mijn inschrijving. Alles aan de kant voor De Molonline!
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #56 Gepost op: 15-01-2017, 21:16:41 »
Een jongeman met ambities. Altijd goed om te horen. Maar waarom zou je dan wel twijfelen als het in het echt is. Het blijft het zelfde spel toch?
Ja maar daar leef je echt met die mensen samen en dat geeft volgens mij een hele andere dimensie aan het spel. Daar gaat het ook om echt geld dus je neemt dan echt iemands geld af, hier niet.
#teamamaimiljaarde

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #57 Gepost op: 15-01-2017, 21:16:50 »
Juist het begin denk ik  ::vergroot::

Ja dat denk ik nu ook. Misschien alsnog de finale in Nederland, de cirkel is rond!


Het maakt mij ook helemaal niet waar we heen gaan, als de opdrachten maar leuk zijn. ::jaja::
En we zullen allemaal wel eens iets ten nadele vd pot doen, maar ik denk dat we dat wel zoveel mogelijk moeten vermijden, om de Mol tot actie te dwingen.  ::jaja::

 ::jaja::
Ik vind het tof om te kunnen speuren naar de locatie maar uiteindelijk lijkt nagenoeg elk (veilig) land me wel geschikt

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2017, 21:17:33 »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2017, 21:17:45 »
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online