Auteur Topic: [MO] Moltalk 2017  (gelezen 186230 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2017, 21:17:51 »

Geef je jokers aan Wouterv.


Vrijstellingen niet?
Frankje Lapi

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2017, 21:18:59 »
Hoewel het grootste gedeelte van mijn succes in de forumquiz te danken is aan het goed gebruik maken van de zoekfunctie, denk ik dat ik ook wel goed ben in mensen inschatten. Bij de forumquiz kan ik toch vaak redelijk inschatten welk antwoord bij wie zou kunnen horen, zowel op basis van inhoud als formulering. Dat inschattingsvermogen kan me vast ook helpen bij het vinden van de mol :)

De zoekfunctie. Die had ik toch iets vaker moeten gebruiken ;D.
Maar je vind dus niet dat je een kleine voorsprong hebt?

Ja, trust nobody ::)

Een wijze levensles, vooral in een programma als de mol. Nog meer wijze levenslessen die je wilt delen?

De ideale groep (zeker voor de kijkers) moet bestaan uit 12 verschillende persoonlijkheden. Jong, oud, fanatiek, rustig, valspeler, open- en eerlijke speler. Etc. En vooral een goede mix van nieuwe (minder bekende) spelers en ervaring. Zo krijg je een groep die allemaal het spel anders gaat spelen en maakt de speurtocht naar de Mol interessanter denk ik. (Je hebt niks aan 12 spelers die allemaal in aflevering 1 een vrijstelling willen kopen.) Misschien ook lastiger voor mezelf, maar als je niet van een uitdaging houdt, moet je niet aan dit spel meedoen vind ik.

Duidelijk antwoord. En als welke type kandidaat die je hierboven schets kunnen we jouw benoemen ???

Die willen we liever niet meer zien nee.
 Tja als geniale mannen als jullie het al niet weten. Hoe zou ik het dan moeten weten. Als het gaat om twijfel wie wel of wie niet mee mag doen.... Dan maar loten ::ok::

Zeg nu een vraagje van mij: wanneer weten we iets ?

Goed dat je het vraag. Wij als spelleiders gaan bespreken wie wij geschikt vinden en daar komt uiteindelijk een groep uit. In de loop van de week horen jullie meer, dus Stay tuned en neem ondertussen een drankje in de bar.

dit was ik dus even vergeten  ::regenboog::.
maar uiteindelijk is het land bijzaak. Het is natuurlijk mooi meegenomen als het een land naar mijn voorkeur is, maar bij dit spel ga je niet naar dat land als toerist. Je gaat naar daar om een spel te spelen. een geweldig spel.

Dat klopt zeker. Om op de trein terug te komen. Hoe grote rol denk je dat de trein gaat spelen in deze serie?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2017, 21:19:36 »
klaar voor de strijd

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2017, 21:20:45 »
Een korte introductie zou toch best kunnen. Ik ben in ieder geval nieuwsgierig wie belg is (mits je dat natuurlijk wilt)
Man, 22 jaar, Belg, fysicus (zoals Diederik).
Qua karakter: tja, wat het handigste in een spel is.
Of moet ik concreter zijn?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2017, 21:20:50 »
Citaat
Dat klopt zeker. Om op de trein terug te komen. Hoe grote rol denk je dat de trein gaat spelen in deze serie?

De vraag is weliswaar niet aan mij gesteld. maar ik begin te vermoeden dat het geheel zich tussen Hoorn en Medemblik gaat afspelen  ::vergroot::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2017, 21:21:58 »

Dat klopt zeker. Om op de trein terug te komen. Hoe grote rol denk je dat de trein gaat spelen in deze serie?

Ik denk een grote tot zeer grote rol, omdat er in bijna elk bericht wel iets vermeld werd over sporen of de trein.
een treinreis door landen? het is een optie...
maar ondertussen heb ik al geleerd: niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt... Dus ik ben wel benieuwd wat jullie voor de deelnemers in petto hebben.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2017, 21:23:11 »
Citaat
Duidelijk antwoord. En als welke type kandidaat die je hierboven schets kunnen we jouw benoemen  ???

In dit soort spellen vind ik het niet erg om de leiding te nemen, als de opdracht daarom vraagt. En als de groep me daarin vertrouwt. We moeten voorkomen dat we als kippen zonder kop iets gaan doen, ik denk dat ik goed overzicht kan bewaren en orde in de chaos kan scheppen indien nodig.

Online Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2017, 21:23:30 »
Ik denk een grote tot zeer grote rol, omdat er in bijna elk bericht wel iets vermeld werd over sporen of de trein.
een treinreis door landen? het is een optie...
maar ondertussen heb ik al geleerd: niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt... Dus ik ben wel benieuwd wat jullie voor de deelnemers in petto hebben.
Ik kreeg er bijna nachtmerries van ::rofl::

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2017, 21:25:09 »
Mag ik trouwens nog een gok doen naar de locatie(s)? Ik gok op een wereldreis langs alle landen waar de echte WIDM is geweest.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2017, 21:26:10 »
Jaja dat zou ik ook zeggen  ;)
Ik sluit DR niet uit, maar helemaal zeker ben ik niet.

Haha dat filmpje heb ik zeker bekeken Tim. Ik vond het mooi, maar ik kon er niet veel meer uithalen dan dat het verschillende landschappen en dus vermoedelijk verschillende landen zijn. Alleen het laatste land herkende ik als Nederland, vandaar dat ik opperde dat daar de finale zou kunnen zijn.

Klinkt logisch. Heb je naast de filmpjes en het krantenbericht nog meer hints gevonden? Of denk je dat die er niet meer zijn.

Kennis is zeker macht. En oja natuurlijk heb ik deze gevolgd. Ik was namelijk 1 van de deelnemers in die serie hoor en heb heel wat drankjes besteld bij jou in je bar  ;)

Je bent gelukkig nog wakker, in tegenstelling tot uw presentator, die slaapt volgens mij al  :P
Wat zou volgens jouw moeten terugkeren uit het vorige seizoen?

Niet verlegen wezen als je niemand echt kent. Nieuwkomers worden echt goed verwelkomd.

Stel vragen als je ze hebt over het spel. De spelleiding staat altijd klaar voor je.

Probeer zeker bondjes te maken. Die helpen je altijd.

Geef je jokers aan Wouterv.

Volg je eigen tactiek, daar kom je het verste mee

Ik weet niet of ze aan jouw je jokers gaan geven Wouter, wel leuk geprobeerd.

Nou daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Je twijfelt tenslotte niet voor niks. Ik heb me weleens ergens voor ingeschreven waar ik achteraf gezien toch te weinig tijd voor had, waardoor ik het niet kon afmaken. En daar schaam ik me nog steeds voor.
Maar nu sta ik dubbel dik en dwars achter mijn inschrijving. Alles aan de kant voor De Molonline!

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar je mag gerust ook wat tijd aan privézaken besteden hoor Ycaris ;)


We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2017, 21:29:14 »
Kandidaten, 24 aanmeldingen dit jaar, zoals al verteld werd is dit een record. Daar zijn wij erg blij mee. Nogmaals dank voor het inschrijven. Wij hopen in ieder geval dat wij samen met jullie er een mooi seizoen van kunnen gaan maken. Dan is het nu tijd voor de vragen. Ik heb voor iedereen alvast een openingsvraag en afhankelijk van de tijd kunnen we er gezellig over doorpraten. En wees af en toe niet bang om te reageren op andermans antwoorden, mits het niet te rumoerig wordt ;)

Juulx1, jij schreef je net voor de deadline in. Liep je al eerder met de gedachte om je in te schrijven of zal je de inschrijving vandaag pas?


24 aanmeldingen  ::oink:: Wat veel! Ben ik even blij dat ik me nog heb aangemeld! Mijn inschrijving kwam echt op het laatste moment omdat ik toen pas de inschrijvings-deadline en het bericht voor Mol online 2017 zag. Maar ik heb wel al eens eerder meegedaan aan een Realitynet spel, ik werd als ik me goed herinner 8ste tijdens een van de Eurovision spellen.

Zeg, ik drink geen alcohol.. Is een sinaasappelsapje ook goed?  ::ok::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2017, 21:31:03 »
Zeg, ik drink geen alcohol.. Is een sinaasappelsapje ook goed?  ::ok::
::bravo:: eindelijk weer eens iemand die ook niet drinkt ;D In de bar kun je je sinas zo meteen verwachten :)  ::ok::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2017, 21:31:46 »
Ja maar daar leef je echt met die mensen samen en dat geeft volgens mij een hele andere dimensie aan het spel. Daar gaat het ook om echt geld dus je neemt dan echt iemands geld af, hier niet.

Daar maak je een goed punt. Je gaat het spel dus anders spelen. We gaan het zien.

Man, 22 jaar, Belg, fysicus (zoals Diederik).
Qua karakter: tja, wat het handigste in een spel is.
Of moet ik concreter zijn?

Nee hoor, mag natuurlijk altijd als je dat wilt.

Ik denk een grote tot zeer grote rol, omdat er in bijna elk bericht wel iets vermeld werd over sporen of de trein.
een treinreis door landen? het is een optie...
maar ondertussen heb ik al geleerd: niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt... Dus ik ben wel benieuwd wat jullie voor de deelnemers in petto hebben.

Je kent het motto al uit je hoofd zo te zien. ::bravo:: ::bravo::

In dit soort spellen vind ik het niet erg om de leiding te nemen, als de opdracht daarom vraagt. En als de groep me daarin vertrouwt. We moeten voorkomen dat we als kippen zonder kop iets gaan doen, ik denk dat ik goed overzicht kan bewaren en orde in de chaos kan scheppen indien nodig.

Maar zonder Chaos kan Nieky niet zijn welbekende Chaos Chaos Everywhere gebruiken. Dat zou toch jammer zijn?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #73 Gepost op: 15-01-2017, 21:32:26 »
Was mijn antwoord op de vraag zo duidelijk, of heb je hem over het hoofd gezien? #dtv  ;D


Wel leuk dat we iedereen een beetje kunnen leren kennen zo

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #74 Gepost op: 15-01-2017, 21:32:38 »
Mmmmm,  een uurtje te laat? Ik zal eerder zijn bij de deadlines hoor!

Black_and_White, als ik mij vergis is dit jouw eerst grote forumspel hier op RN. Wat denk jij te verwachten van een groot forum als dit?

Ja, ik hen in Zweden alleen nog maar een songfestival gedaan,  en dit is hopelijk mijn eerste grote spel! ik hoop ontzettend erg dat ik er bij mag zijn! Maar dan komt toch de groene aap uit de mouw, ik ben ook actief op 3 andere forums waar ik het spel weerwolven van wakkerdam speel. Dus spellen op Internet zijn niet nieuw, maar dat ik kans maak op Wie is de Mol? op Realitynet is wel nieuw, maar ook ontzettend leuk!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2017, 21:33:17 »


Ik weet niet of ze aan jouw je jokers gaan geven Wouter, wel leuk geprobeerd.



Niet geschoten is altijd mis
klaar voor de strijd

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #76 Gepost op: 15-01-2017, 21:33:21 »
Ik denk een grote tot zeer grote rol, omdat er in bijna elk bericht wel iets vermeld werd over sporen of de trein.
een treinreis door landen? het is een optie...
maar ondertussen heb ik al geleerd: niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt... Dus ik ben wel benieuwd wat jullie voor de deelnemers in petto hebben.

Hopen dat wij (de evt deelnemers) het beter gaan doen met treinen dan de WIDM deelnemers.. Ik krijg meteen flashbacks naar rugzakken graaien, geld uit het raam gooien en iets met DIY spiegels uit het raampje hangen..  :-X

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #77 Gepost op: 15-01-2017, 21:33:27 »
Klinkt logisch. Heb je naast de filmpjes en het krantenbericht nog meer hints gevonden? Of denk je dat die er niet meer zijn.

Wat ik opvallend vond was dat de spelregels bewust nog niet geplaatst zijn. Dat doet me vermoeden dat dit seizoen een ander karakter krijgt dan voorgaande edities. De mysterie is dus nu al volop aanwezig en maakt me nieuwsgierig  ::vergroot::. Ik acht (;)) het niet waarschijnlijk dat er hints ergens anders dan in de krantenberichten en filmpjes zitten maar... niets is wat het lijkt, en iets is wat het niet lijkt, dát is zeker...
« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 21:35:35 door Mollenmania »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #78 Gepost op: 15-01-2017, 21:33:32 »
Je kent het motto al uit je hoofd zo te zien. ::bravo:: ::bravo::

niet moeilijk, jullie hebben ons ermee doodgeslagen.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #79 Gepost op: 15-01-2017, 21:34:25 »
Citaat
Je bent gelukkig nog wakker, in tegenstelling tot uw presentator, die slaapt volgens mij al!
Wat zou volgens jouw moeten terugkeren uit het vorige seizoen?

Er zijn zoveel geniale opdrachten van toen waarvan ik het echt niet erg zou vinden moesten ze terugkomen. Daaruit kiezen is te moeilijk, maar opdrachten die draaien rond vertrouwen in elkaar of in de groep zijn altijd een voltreffer. En ook wanneer er cross-over wordt gemaakt tussen De Mol en enkele andere spellen, is dit altijd zeer fijn. Een voorbeeld uit voorbije editie is hiervan De Weerwolven van Wolverhampton.  ::bravo::
Lomperik..