Auteur Topic: [MO] Moltalk 2017  (gelezen 186826 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #80 Gepost op: 15-01-2017, 21:35:18 »
Citaat
Maar zonder Chaos kan Nieky niet zijn welbekende Chaos Chaos Everywhere gebruiken. Dat zou toch jammer zijn?


Nieky doet niet mee, dus dat kan me niks schelen. :P Het gaat mij om de kandidaten die wel meedoen, en ik denk overzicht een sterk punt van mezelf is.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #81 Gepost op: 15-01-2017, 21:36:16 »
Citaat
De zoekfunctie. Die had ik toch iets vaker moeten gebruiken ;D.
Maar je vind dus niet dat je een kleine voorsprong hebt?
Nee, dat denk ik niet. Tussen de aanmeldingen zitten genoeg mensen die voor mij nog onbekend zijn; bij de forumquiz baseer ik mijn inschattingen toch ook op wat ik van mensen weet. Daarnaast zijn de andere kandidaten vast ook slim genoeg. Ik zou er makkelijk naast kunnen zitten en de eerste aflevering er al uitvliegen.. als ik überhaupt mee mag doen straks :o
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #82 Gepost op: 15-01-2017, 21:37:17 »
Ik kreeg er bijna nachtmerries van ::rofl::

Dat is minder om te horen.  ::oink::

Mag ik trouwens nog een gok doen naar de locatie(s)? Ik gok op een wereldreis langs alle landen waar de echte WIDM is geweest.

Dat mag altijd natuurlijk? Of het waar is hoor je later.

24 aanmeldingen  ::oink:: Wat veel! Ben ik even blij dat ik me nog heb aangemeld! Mijn inschrijving kwam echt op het laatste moment omdat ik toen pas de inschrijvings-deadline en het bericht voor Mol online 2017 zag. Maar ik heb wel al eens eerder meegedaan aan een Realitynet spel, ik werd als ik me goed herinner 8ste tijdens een van de Eurovision spellen.

Zeg, ik drink geen alcohol.. Is een sinaasappelsapje ook goed?  ::ok::

Maar natuurlijk mag je sinaasappelsap. Vraag het gerust aan de barman/barvrouw van dienst.
En beter laat dan nooit. Nu kan je geen spijt krijgen dat je je niet heb ingeschreven.
Met welk liedje deed je toen mee Juulx1?

Hopen dat wij (de evt deelnemers) het beter gaan doen met treinen dan de WIDM deelnemers.. Ik krijg meteen flashbacks naar rugzakken graaien, geld uit het raam gooien en iets met DIY spiegels uit het raampje hangen..  :-X

We zijn benieuwd ::vergroot::

Wat ik opvallend vond was dat de spelregels bewust nog niet geplaatst zijn. Dat doet me vermoeden dat dit seizoen een ander karakter krijgt dan voorgaande edities. De mysterie is dus nu al volop aanwezig en maakt me nieuwsgierig  ::vergroot::. Ik acht (;)) het niet waarschijnlijk dat er hints ergens anders dan in de krantenberichten en filmpjes zitten maar... niets is wat het lijkt, en iets is wat het niet lijkt, dát is zeker...

Jullie hebben iets met het getal 8? Is dat een hint denk je?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #83 Gepost op: 15-01-2017, 21:38:07 »
Wat ik opvallend vond was dat de spelregels bewust nog niet geplaatst zijn. Dat doet me vermoeden dat dit seizoen een ander karakter krijgt dan voorgaande edities. De mysterie is dus nu al volop aanwezig en maakt me nieuwsgierig  ::vergroot::.
ik heb zelfs een voorbehoud bij mijn aanmelding geplaatst..... mits de spelregels me aanstaan. Niet dat ik opeens hele rare dingen moet doen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #84 Gepost op: 15-01-2017, 21:38:47 »

Jullie hebben iets met het getal 8? Is dat een hint denk je?

ik vond dat dit een aantal keer naar voor werd geschoven in de berichten, dus dan ga je al is nadenken wat we er mee zijn.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #85 Gepost op: 15-01-2017, 21:40:01 »

Maar natuurlijk mag je sinaasappelsap. Vraag het gerust aan de barman/barvrouw van dienst.
En beter laat dan nooit. Nu kan je geen spijt krijgen dat je je niet heb ingeschreven.
Met welk liedje deed je toen mee Juulx1?


Ik deed mee met Apple van Cat Jahnke. Prachtig nummer vind ik zelf.

Het kiezen van een favoriet nummer voor het aanmeldingsformulier vond ik wel heel lastig, zeg..

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #86 Gepost op: 15-01-2017, 21:43:11 »
Er zijn zoveel geniale opdrachten van toen waarvan ik het echt niet erg zou vinden moesten ze terugkomen. Daaruit kiezen is te moeilijk, maar opdrachten die draaien rond vertrouwen in elkaar of in de groep zijn altijd een voltreffer. En ook wanneer er cross-over wordt gemaakt tussen De Mol en enkele andere spellen, is dit altijd zeer fijn. Een voorbeeld uit voorbije editie is hiervan De Weerwolven van Wolverhampton.  ::bravo::
Weerwolven  ::love::

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #87 Gepost op: 15-01-2017, 21:43:20 »

Miek1999 Wat voor twist verwacht je dit seizoen. En zijn er spelelementen die je liever niet meer terug zou zien?


Ik verwacht aardig wat twists. Het is lastig om precies te zeggen wat...ik verwacht in ieder geval dat er weer een element in het spel zal komen dat belangrijk gaat zijn door het hele spel heen. Zoiets als de sleutel van vorig jaar, maar dan anders  ;D

Ik ben zelf niet zo'n fan van de zwarte vrijstelling. Het zorgt natuurlijk voor een extra dimensie in het spel, maar het is jammer als je een vrijstelling of joker hebt gewonnen dat die ongeldig kan worden gemaakt terwijl je er hard voor werkt.
I will follow my inner gold

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #88 Gepost op: 15-01-2017, 21:43:48 »
Weerwolven  ::love::

Hier nog een weerwolven fan  ::zwaai::
Frankje Lapi

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #89 Gepost op: 15-01-2017, 21:44:01 »
Haha, was ik de eerste die dat dacht?  :)
Nee, dat niet. Het belangrijkste aan het spel vind ik het format (al heb ik me niet heel goed verdiept in het format van The Amazing Race  :-[). En het format van Wie is de Mol vind ik gewoon fantastisch, namelijk dat er een iemand is die ongemerkt, zonder dat anderen dit doorhebben saboteert. De psychologie daarachter vind ik geweldig. Dit gecombineerd met de vette opdrachten en bijzondere locaties, maakt het ertoe dat ik heel erg graag dit spel wil meemaken!  :) ::ok::

Die heb ik over het hoofd gezien. Met 24 gasten blijft je praten natuurlijk.
De mogelijk hints zijn al besproken aan tafel.
Jullie hebben al veel hints 'gezien'.
Zou het kunnen dat er helemaal geen hints zouden zijn?

Mmmmm,  een uurtje te laat? Ik zal eerder zijn bij de deadlines hoor!

Black_and_White, als ik mij vergis is dit jouw eerst grote forumspel hier op RN. Wat denk jij te verwachten van een groot forum als dit?

Ja, ik hen in Zweden alleen nog maar een songfestival gedaan,  en dit is hopelijk mijn eerste grote spel! ik hoop ontzettend erg dat ik er bij mag zijn! Maar dan komt toch de groene aap uit de mouw, ik ben ook actief op 3 andere forums waar ik het spel weerwolven van wakkerdam speel. Dus spellen op Internet zijn niet nieuw, maar dat ik kans maak op Wie is de Mol? op Realitynet is wel nieuw, maar ook ontzettend leuk!

Nog iemand met ervaring op zanggebied. En weerwolven van wakkerdam is een bekend spel, vooral voor diegene die op de spelletjesdagen komen.
Hoe ben je ook alweer op dit forum terecht gekomen?

niet moeilijk, jullie hebben ons ermee doodgeslagen.

Dat doen we met liefde Spechteke

Er zijn zoveel geniale opdrachten van toen waarvan ik het echt niet erg zou vinden moesten ze terugkomen. Daaruit kiezen is te moeilijk, maar opdrachten die draaien rond vertrouwen in elkaar of in de groep zijn altijd een voltreffer. En ook wanneer er cross-over wordt gemaakt tussen De Mol en enkele andere spellen, is dit altijd zeer fijn. Een voorbeeld uit voorbije editie is hiervan De Weerwolven van Wolverhampton.  ::bravo::

We gaan het zien of er weer van dit soort spellen terug komen. Toevallig nog een opdracht waar je vorig seizoen minder veel plezier aan beleefd hebt?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #90 Gepost op: 15-01-2017, 21:48:57 »
Die heb ik over het hoofd gezien. Met 24 gasten blijft je praten natuurlijk.
De mogelijk hints zijn al besproken aan tafel.
Jullie hebben al veel hints 'gezien'.
Zou het kunnen dat er helemaal geen hints zouden zijn?

Geen probleem hoor  ::hug::
Ja, dat zou goed kunnen, wat ik ook wel hilarisch vinden terwijl wij er zo hard mee bezig waren  ::rofl:: Maar ik gok dat er wel iets in zit. Alleen denk ik dat we veel te moeilijk dachten. Ik gok dat ik mezelf straks wel voor mijn hoofd kan slaan, dat ik de hint niet gezien heb  ;D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #91 Gepost op: 15-01-2017, 21:49:55 »
Nieky doet niet mee, dus dat kan me niks schelen. :P Het gaat mij om de kandidaten die wel meedoen, en ik denk overzicht een sterk punt van mezelf is.

 ::rofl:: ::rofl:: Politiek correct antwoord  ;) ::bravo::

Nee, dat denk ik niet. Tussen de aanmeldingen zitten genoeg mensen die voor mij nog onbekend zijn; bij de forumquiz baseer ik mijn inschattingen toch ook op wat ik van mensen weet. Daarnaast zijn de andere kandidaten vast ook slim genoeg. Ik zou er makkelijk naast kunnen zitten en de eerste aflevering er al uitvliegen.. als ik überhaupt mee mag doen straks :o

Je gaat er natuurlijk niet vanuit dat je er als eerste uitgaat als je mee mag doen??

ik heb zelfs een voorbehoud bij mijn aanmelding geplaatst..... mits de spelregels me aanstaan. Niet dat ik opeens hele rare dingen moet doen.

We zouden niet durven Lukie

ik vond dat dit een aantal keer naar voor werd geschoven in de berichten, dus dan ga je al is nadenken wat we er mee zijn.

Toch toevallig dat de deadline om 8 uur sloot ;D

Ik deed mee met Apple van Cat Jahnke. Prachtig nummer vind ik zelf.

Het kiezen van een favoriet nummer voor het aanmeldingsformulier vond ik wel heel lastig, zeg..

Het is je wel uiteindelijk gelukt, anders had je niet hier gezeten

Ik verwacht aardig wat twists. Het is lastig om precies te zeggen wat...ik verwacht in ieder geval dat er weer een element in het spel zal komen dat belangrijk gaat zijn door het hele spel heen. Zoiets als de sleutel van vorig jaar, maar dan anders  ;D

Ik ben zelf niet zo'n fan van de zwarte vrijstelling. Het zorgt natuurlijk voor een extra dimensie in het spel, maar het is jammer als je een vrijstelling of joker hebt gewonnen dat die ongeldig kan worden gemaakt terwijl je er hard voor werkt.

Maar als jij de zwarte vrijstelling zou hebben, zou jij hem toch ook inzetten? Zolang jij de volgende ronde maar haalt toch?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #92 Gepost op: 15-01-2017, 21:51:45 »
Maar als jij de zwarte vrijstelling zou hebben, zou jij hem toch ook inzetten? Zolang jij de volgende ronde maar haalt toch?

True  ::jaja::. Betekent niet dat ik dan ook door ga. Alles is wel weer gelijk getrokken, dus de kans wordt misschien wel groter, maar er is geen garantie dat je met de zwarte vrijstelling de volgende ronde haalt.
I will follow my inner gold

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #93 Gepost op: 15-01-2017, 21:52:25 »
Geen probleem hoor  ::hug::
Ja, dat zou goed kunnen, wat ik ook wel hilarisch vinden terwijl wij er zo hard mee bezig waren  ::rofl:: Maar ik gok dat er wel iets in zit. Alleen denk ik dat we veel te moeilijk dachten. Ik gok dat ik mezelf straks wel voor mijn hoofd kan slaan, dat ik de hint niet gezien heb  ;D

Dan moet je wel w8en (sorry die grap werd in mijn oor gefluisterd) toch het seizoen voorbij is.
Maar in ieder geval willen MV, LdH en ikzelf jouw en de andere alvast een compliment geven voor de hints en theorieën die jullie zien.

True  ::jaja::. Betekent niet dat ik dan ook door ga. Alles is wel weer gelijk getrokken, dus de kans wordt misschien wel groter, maar er is geen garantie dat je met de zwarte vrijstelling de volgende ronde haalt.

Dat klopt helemaal.  ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #94 Gepost op: 15-01-2017, 21:52:37 »
Citaat
nog iemand met ervaring op zanggebied. En weerwolven van wakkerdam is een bekend spel, vooral voor diegene die op de spelletjesdagen komen.
Hoe ben je ook alweer op dit forum terecht gekomen?

Ervaring, ervaring. Ik was zeg maar zowat laatste geworden. ::rofl::
Ik ben op dit forum terecht gekomen en dat was omdat, ik heb of een slecht geheugen of zo. Ik ben het zeg maar vergeten XD. Maar het was denk ik dat ik gewoon Expeditie Robinson wilde spelen want ik dacht dat kan vast wel ergens. En ik drukte Realitynet aan en het kwam me echt heel bekend voor maar ik weet nogsteeds niet waarom...
 

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #95 Gepost op: 15-01-2017, 21:53:18 »

Jullie hebben iets met het getal 8? Is dat een hint denk je?


Haha nou hebben wij het weer gedaan :P. Ja die acht kwam tot 2 keer toe en in beide tekstjes van Mollenvanger-MV naar voren, hier uit een van de twee tekstjes:

Neem wel altijd de regels van het spel in acht. Achten van de regels?

2x acht en de tweede zin heeft een opvallende zinsopbouw (vind ik dan). In combinatie met het filmpje van Animaniacs kwam ik zodoende op DR...

ik heb zelfs een voorbehoud bij mijn aanmelding geplaatst..... mits de spelregels me aanstaan. Niet dat ik opeens hele rare dingen moet doen.

En terecht

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #96 Gepost op: 15-01-2017, 21:54:02 »

Toch toevallig dat de deadline om 8 uur sloot ;D

Daar gaan we weer...
« Laatst bewerkt op: 15-01-2017, 21:56:29 door spechteke »
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #97 Gepost op: 15-01-2017, 21:55:53 »
Haha nou hebben wij het weer gedaan :P. Ja die acht kwam tot 2 keer toe en in beide tekstjes van Mollenvanger-MV naar voren, hier uit een van de twee tekstjes:

2x acht en de tweede zin heeft een opvallende zinsopbouw (vind ik dan). In combinatie met het filmpje van Animaniacs kwam ik zodoende op DR...

En terecht

En ik zag ook al een aantal keer een hoofdletter R voorbij komen.. Misschien moeten we er iets achtR zoeken..?  :P

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #98 Gepost op: 15-01-2017, 21:56:28 »
Dan moet je wel w8en (sorry die grap werd in mijn oor gefluisterd) toch het seizoen voorbij is.
Maar in ieder geval willen MV, LdH en ikzelf jouw en de andere alvast een compliment geven voor de hints en theorieën die jullie zien.
Hahahah ::rofl:: Ik liet het net even los... ::)
Bedankt! Vond het ook wel heel leuk om te doen, ongeacht ik in de buurt zat of compleet mis had ::bravo::


Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #99 Gepost op: 15-01-2017, 21:57:23 »
Ervaring, ervaring. Ik was zeg maar zowat laatste geworden. ::rofl::
Ik ben op dit forum terecht gekomen en dat was omdat, ik heb of een slecht geheugen of zo. Ik ben het zeg maar vergeten XD. Maar het was denk ik dat ik gewoon Expeditie Robinson wilde spelen want ik dacht dat kan vast wel ergens. En ik drukte Realitynet aan en het kwam me echt heel bekend voor maar ik weet nogsteeds niet waarom...
 

Je bent in ieder geval gekomen, en dat is het belangrijkste.

Haha nou hebben wij het weer gedaan :P. Ja die acht kwam tot 2 keer toe en in beide tekstjes van Mollenvanger-MV naar voren, hier uit een van de twee tekstjes:

2x acht en de tweede zin heeft een opvallende zinsopbouw (vind ik dan). In combinatie met het filmpje van Animaniacs kwam ik zodoende op DR...

En terecht

Misschien is 8 wel MV's geluksgetal ::vergroot::

Citaat van: TimvDons link=topic=60150.msg1991404#msg1991404 date=1484513395

Toch toevallig dat de deadline om 8 uur sloot ;D


Daar gaan we weer...
[/quote

Graag gedaan ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela