Auteur Topic: [MO] Moltalk 2017  (gelezen 186224 keer)

Offline Luiaardje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • zzz
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #140 Gepost op: 16-01-2017, 07:43:30 »
Sjezus. Ben weer terug van weggeweest (alweer ::rofl::) Om de vraag van Tim te beantwoorden.
Tja kweenie eerlijk gezegd. Heb er wel zinn in om chaos te maken  >:D
la-la-la

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #141 Gepost op: 16-01-2017, 08:03:13 »
Na een nACHTje slapen denk ik toch dat we naaR een land gaan dat iets met een acht te maken heeft.. ::jaja::
Frankje Lapi

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #142 Gepost op: 16-01-2017, 08:08:16 »
Ik durf niks meer te zeggen erover.  :P

Al vond ik de theorie van G8 ook aannemelijk

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #143 Gepost op: 16-01-2017, 12:05:30 »
Na een nACHTje slapen denk ik toch dat we naaR een land gaan dat iets met een acht te maken heeft.. ::jaja::

Het enige land van de Groep van Acht met een R is Rusland..  ???

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #144 Gepost op: 16-01-2017, 13:14:57 »
Als eerste, het is leuk om te lezen hoe jullie zoal in het spel staan, maar toch heb ik ook nog een paar vraagjes...

dit was ik dus even vergeten  ::regenboog::.
maar uiteindelijk is het land bijzaak. Het is natuurlijk mooi meegenomen als het een land naar mijn voorkeur is, maar bij dit spel ga je niet naar dat land als toerist. Je gaat naar daar om een spel te spelen. een geweldig spel.
Stel dat wij nog niet een of meerdere landen in gedachten hadden, welk land/welke landen zouden we dan absoluut moeten aandoen, en waarom die keuze?

fysicus (zoals Diederik).
Qua karakter: tja, wat het handigste in een spel is.
Of moet ik concreter zijn?
Leuk, een fysicus. Dat klinkt zeer geleerd! Denk je dat je met deze opleiding nog een voordeel in het spel zou kunnen hebben?

Zeg, ik drink geen alcohol.. Is een sinaasappelsapje ook goed?  ::ok::
Join the club! Denk je trouwens dat je met een nuchtere kijk de mol sneller zou kunnen ontdekken, of zal dat niet zoveel uitmaken?


Misschien is 8 wel MV's geluksgetal ::vergroot::
Of die van Tim, of die van mij?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #145 Gepost op: 16-01-2017, 13:46:06 »
Meezter, wanneer zou voor jouw het spel persoonlijk geslaagd zijn? En waarom?

Het spel is voor mij persoonlijk geslaagd als de pot intens gespekt is en we allemaal een leuke tijd hebben gehad daarmee, deze pot is natuurlijk wel voor mij aan het einde, maar dat is maar een detail  ;)
Waarom? Omdat een gespekte pot en een leuke tijd twee dingen zijn die broodnodig zijn in dit spel, zeker na alle jaren van lage eindstanden is een gespekte pot toch wel een doel van mij.
:D
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #146 Gepost op: 16-01-2017, 15:13:02 »
Of die van Tim, of die van mij?

Of... die van de mol. R is wel een mol! :P
« Laatst bewerkt op: 16-01-2017, 15:14:45 door Mollenmania »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #147 Gepost op: 16-01-2017, 16:27:45 »
Stel dat wij nog niet een of meerdere landen in gedachten hadden, welk land/welke landen zouden we dan absoluut moeten aandoen, en waarom die keuze?

Ik zou graag is naar argentinië gaan of een land in afrika. waarom? Kan ik eigenlijk niet zo goed definiëren, het is een gevoel dat zegt dat dat wel leuk lijkt. Natuurlijk denk ik wel dat het mooie landen zijn en voor de keuze van afrika speelt ook wel mee dat ik de cultuur daar is wil opsnuiven. Voor de rest wordt ik ook wel graag verrast hoor.  ::jaja::   
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #148 Gepost op: 16-01-2017, 17:41:39 »
Zo, je kijkt twee uur niet op het forum en de boel ontploft hier :P Ik hou, in het geval van WIDM van de psychologische spelletjes, zoals de enveloppenruil in seizoen 14. Van die spellen waarbij je driedubbel door moet denken en het dan nog niet weet, omdat iedereen elkaar een mes in de rug probeert te steken.

Wat voor opdrachten niet? Niet te veel vrijstellingen alsjeblieft, tenzij ze voor mij zijn :P

Geen vrijstellingen dus, dat wordt dus een aantal opdrachten schrappen  ;D
En even zonder dollen. Waarom weinig kans op vrijstellingen. Die zouden bijvoorbeeld voor jouw alleen maar gunstig kunnen zijn.

Ik geef geen voorkeur aan tactische spellen zoals Survivor, ik heb er alleen meer ervaring mee ::vergroot::.

Makkelijker ook niet perse, het is nu makkelijker om ver te komen met vijanden in het spel dan in een tactisch spel. En op één of andere manier trek ik die vijanden soms aan  ::).

Maar ik heb ook zeker ervaring in molspellen hoor! Niet vergeten dat ik een ex-presentator/organisator ben van dit ::vergroot::. Daarnaast ben ik tweemaal in de finale belandt, als verliezend finalist.

Misschien toch iets vriendelijke spelen tijdens tactische spellen, scheelt vijanden >:D
Maar tweemaal verliezend finalist. Dan zou je bijna zeggen dat je iets fout doet? Of ligt dat aan mij?

Leuk dat er zoveel enthousiasme is.  :D Alleen maakt dat de kans voor mij natuurlijk wel kleiner om mee te spelen, dat is natuurlijk de andere kant van de medaille.

Hoe groot schat je je kansen in?

Lan, we kennen jouw van Survivor 2016. Wat was de reden dat jij je hebt ingeschreven voor de MoL?

Waarom is die laatste L een hoofdletter?  ::vergroot:: Ik ben op dit forum terecht gekomen via D*N's Survivor. Ik vond dat zo leuk opgezet en met zulke leuke kandidaten dat ik besloot om hier te blijven plakken om te kijken of de andere spellen hier even leuk zijn om te doen. Bijkomend voordeel is dat gezien hoe ik speelde bij Survivor ik verwacht bij een spel waarbij ik mag stemmen wellicht direct in heet water terecht kom, en de Mol speel je ondanks contact met andere spelers hoofdzakelijk zelfstandig.

Ben je van plan om het spel volledig alleen te spelen of ga je mogelijke bondje(s) sluiten? Of wil je dat niet vertellen?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #149 Gepost op: 16-01-2017, 17:45:10 »
Ik schat de kans dat ik mee doe vrij hoog in. R is immers nog geen Mol.

Je schat je kans hoog in omdat er nog geen mol is. Dat is out of the box denken. Ben je daar goed in?

The plot thickens!

Er zijn overigens in ieder geval drie namen van mogelijke kandidaten verkeerd gespelt :o. Pjotr1992 zonder hoofdletter P, Bjorrn met een dubbel N ipv dubbel R, en Meezter heet nu opeens Meetzer.

In de tweede post met de vragen staat alleen Bjorrn nog verkeerd....dus misschien heeft iemand hier gewoon last van de typetyfus  ;D

 ::fluit::

Ik wil toch zeker niet in aflevering 1 al afvallen? Natuurlijk zou ik weer een vrijstelling kopen ;D
Als ik de mol al zeker weet, zou ik misschien overwegen om voor de groep te gaan. Maar in afl 1, no way!

Maar je weet toch nooit zeker wie de mol is, behalve als je natuurlijk zelf de mol zou zijn. Dus eigenlijk zeg je dat je altijd de vrijstelling zal pakken??

Sjezus. Ben weer terug van weggeweest (alweer ::rofl::) Om de vraag van Tim te beantwoorden.
Tja kweenie eerlijk gezegd. Heb er wel zinn in om chaos te maken  >:D

Ojee, dat betekend niet veel goeds. Let je dan wel op dat het overzichtelijk blijft voor de presentatoren?

Meezter, wanneer zou voor jouw het spel persoonlijk geslaagd zijn? En waarom?

Het spel is voor mij persoonlijk geslaagd als de pot intens gespekt is en we allemaal een leuke tijd hebben gehad daarmee, deze pot is natuurlijk wel voor mij aan het einde, maar dat is maar een detail  ;)
Waarom? Omdat een gespekte pot en een leuke tijd twee dingen zijn die broodnodig zijn in dit spel, zeker na alle jaren van lage eindstanden is een gespekte pot toch wel een doel van mij.
:D

En aan wat voor bedrag denk jij? 10.000 euro, 25.000 euro? 35.000 euro misschien??

Ik zou graag is naar argentinië gaan of een land in afrika. waarom? Kan ik eigenlijk niet zo goed definiëren, het is een gevoel dat zegt dat dat wel leuk lijkt. Natuurlijk denk ik wel dat het mooie landen zijn en voor de keuze van afrika speelt ook wel mee dat ik de cultuur daar is wil opsnuiven. Voor de rest wordt ik ook wel graag verrast hoor.  ::jaja::  

Zuid-Amerika en Afrika trekt je dus aan ::vergroot::
Je spreek over jouw gevoel. Vertrouw je veel op je gevoel?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2017, 17:49:11 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #150 Gepost op: 16-01-2017, 17:48:54 »
Het enige land van de Groep van Acht met een R is Rusland..  ???

Het zou zomaar kunnen, maar ik acht de kans klein..
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #151 Gepost op: 16-01-2017, 17:55:55 »
Misschien toch iets vriendelijke spelen tijdens tactische spellen, scheelt vijanden >:D

Maar zou ook een stuk saaier zijn ::hypocriet::

Oh en de R mist .......R is geen R ipv R is geen mol  ::pinokkio::.

Citaat
Maar tweemaal verliezend finalist. Dan zou je bijna zeggen dat je iets fout doet? Of ligt dat aan mij?
Ik weet dat 'verliezend' een hele negatieve klank heeft maar hey, wel de finale behaald ::), zo slecht is het ook weer niet. En tijdens the virtual mole telden punten van vorige afleveringen mee waardoor ik kansloos was ;). Dus ja het ligt aan jou ::hand::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #152 Gepost op: 16-01-2017, 18:09:38 »

Maar zou ook een stuk saaier zijn ::hypocriet::

Oh en de R mist .......R is geen R ipv R is geen mol  ::pinokkio::.
Ik weet dat 'verliezend' een hele negatieve klank heeft maar hey, wel de finale behaald ::), zo slecht is het ook weer niet. En tijdens the virtual mole telden punten van vorige afleveringen mee waardoor ik kansloos was ;). Dus ja het ligt aan jou ::hand::.

Je ben verder gekomen dan ik. Ik heb éénmaal meegedaan aan de mol en viel toen gelijk af, dus ik heb niks gezegd ;D
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #153 Gepost op: 16-01-2017, 18:15:04 »
Je ben verder gekomen dan ik. Ik heb éénmaal meegedaan aan de mol en viel toen gelijk af, dus ik heb niks gezegd ;D

Ach, ik heb gewoon ooit de finale gehaald zonder een keer op de juiste mol te hebben gestemd... (okay, ik verdacht hem wel gedeeltelijk, maar nooit genoeg om op hem te stemmen) Nietwaar, D*N? (Het kan dus wel, compleet de verkeerde mol hebben, en niet snel uit het spel liggen. Haha!)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #154 Gepost op: 16-01-2017, 18:35:48 »
Je schat je kans hoog in omdat er nog geen mol is. Dat is out of the box denken. Ben je daar goed in?

Out-of-the-box-denken moet je in je achterhoofd houden voor het geval een probleem, bv een puzzel in het spel, onoplosbaar lijkt. Wat creatief omgaan met de regels kan dan wonderen doen. En wat is goed? Ik trek mijn plan er wel mee ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #155 Gepost op: 16-01-2017, 18:41:10 »

Join the club! Denk je trouwens dat je met een nuchtere kijk de mol sneller zou kunnen ontdekken, of zal dat niet zoveel uitmaken?


Ik speel denk ik heel erg op gevoel, maar misschien is het wel beter om rationeel te zijn en juist je gevoel over een persoon uit te schakelen. Al denk ik wel dat het helpt voor het 'afstrepen' van kandidaten, van sommige mensen heb ik gewoon het idee dat ze niet eens de Mol zouden willen zijn.  ;D

Offline belg

  • Forumlid
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #156 Gepost op: 16-01-2017, 18:49:36 »
Leuk, een fysicus. Dat klinkt zeer geleerd! Denk je dat je met deze opleiding nog een voordeel in het spel zou kunnen hebben?
Mijn opleiding wordt mijn grootste troef tijdens dit spel.
Ik ben het gewoon om informatie te analyseren, kritisch te verwerken en dat dan in een model te gieten. Op dat vlak heb ik een gigantische voorsprong op de rest. Bovendien weet ik dat je je hypotheses, je model moet testen: heeft het een voorspelbare kracht? Ik weet al precies hoe ik dat ga vertalen naar dit spel, maar daarover blijf ik liever vaag ::tandpastasmiley::.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #157 Gepost op: 16-01-2017, 18:53:43 »
Out-of-the-box-denken moet je in je achterhoofd houden voor het geval een probleem, bv een puzzel in het spel, onoplosbaar lijkt. Wat creatief omgaan met de regels kan dan wonderen doen. En wat is goed? Ik trek mijn plan er wel mee ::jaja::

Iedereen heeft inderdaad zijn eigen interpretatie op wat goed is.
Nog iets wat ik mij afvraag. Welke andere kandidaat zou volgens jouw sowieso mee moeten doen met de mol?

Ik speel denk ik heel erg op gevoel, maar misschien is het wel beter om rationeel te zijn en juist je gevoel over een persoon uit te schakelen. Al denk ik wel dat het helpt voor het 'afstrepen' van kandidaten, van sommige mensen heb ik gewoon het idee dat ze niet eens de Mol zouden willen zijn.  ;D

Interessant, maar onthoud dat Niets is wat het lijkt en iets is wat het niet lijkt ::jaja::

Mijn opleiding wordt mijn grootste troef tijdens dit spel.
Ik ben het gewoon om informatie te analyseren, kritisch te verwerken en dat dan in een model te gieten. Op dat vlak heb ik een gigantische voorsprong op de rest. Bovendien weet ik dat je je hypotheses, je model moet testen: heeft het een voorspelbare kracht? Ik weet al precies hoe ik dat ga vertalen naar dit spel, maar daarover blijf ik liever vaag ::tandpastasmiley::.

Dat is jammer ;) maar wel begrijpelijk hoor.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2017, 19:25:08 door TimvDons »
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #158 Gepost op: 16-01-2017, 19:15:04 »
Interessant, maar onthoud dat Niets is wat het lijkt en iets is wat het lijkt ::jaja::
Heb jij je typdiploma bij dezelfde oplichter als Sanne Wallis de Vries gehaald? :P Volgens mij mist hier nog een woordje  :-X

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Moltalk 2017
« Reactie #159 Gepost op: 16-01-2017, 19:37:14 »
Zuid-Amerika en Afrika trekt je dus aan ::vergroot::
Je spreek over jouw gevoel. Vertrouw je veel op je gevoel?

Ja eigenlijk wel en meestal heeft mijn gevoel nog gelijk ook. Om een voorbeeld te geven: ik denk niet dat je de mol de eerste aflevering al kunt ontdekken. dus de eerste test is normaal een goede mengeling tussen wat mijn gevoel zegt en een ook wel berekend wat blijkt uit het gedrag van de andere deelnemers.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online