Auteur Topic: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen  (gelezen 81307 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #260 Gepost op: 22-02-2017, 23:30:42 »
Misschien heb ik er overheen gelezen of het simpelweg niet gezien, maar volgens mij is het volgende nog niet aangehaald. In aflevering 1 haalt Yvonne een enveloppe uit de hand van het standbeeld "Allow me". Dat standbeeld wordt aangehaald onder zijn bijnaam Umbrella Man. De term Umbrella Man is wellicht meer bekend rondom de moord op Kennedy. Umbrella Man betrof een man die op een zonovergoten dag in Dallas met een paraplu uit naar de stoet van JFK keek. Waarom kan dat relevant zijn?

Kennedy werd vermoord op 22-11-'63.

Jochem is geboren in '63  ;)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #261 Gepost op: 24-02-2017, 15:26:39 »
Dus op 11 - 2 om     2 uur?               11   -   22

Thomas: jarig 25 04.            2 + 5 + 4 = 11      Geboortejaar 1984       1 + 9 + 8 + 4  =     22




Hadden we trouwens de Harten Twee al? De kaart die Thomas noemde?


Bij Jochem gaat hetzelfde op : 23-05-1963. Kom je ook op elf uit.

Wat ik lastig vind bij de tweeling hint van Thomas is (heb dit opgezocht) dat Thomas zijn naam tweeling betekent maar dit een Bijbelse achtergrond heeft en zijn tweelingbroer zou het lichaam van Christus zijn. Wat is ook opzocht hierover, dit komt er steeds uit. Ik kan dit niet zo goed rijmen met Widm en de aard van het programma. Misschien heeft hij ooit meegedaan aan de Passion of iemand anders die hier licht op kan werpen?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #262 Gepost op: 24-02-2017, 15:47:52 »
Het is hier al eerder gegaan over de mogelijkheid dat er, vanwege die tweelingtheorie, 2 mollen in het spel zijn. Zeer onwaarschijnlijk, vind ik zelf ook
2 mollen is niet onwaarschijnlijk, dat is onmogelijk.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #263 Gepost op: 24-02-2017, 18:42:05 »
edit: ik zie nu dat dit al gepost is in ander draadje, maar toch relevant in dit topic als hint of nephint. Lijkt me geen toeval.



Sanne Wallis de Vries moest Wie is de Mol? eerst twee keer afwijzen

Foto: ANP
Gepubliceerd: 24 februari 2017 07:50 Laatste update: 24 februari 2017 07:52

Sanne Wallis de Vries heeft eerst twee keer 'nee' moeten zeggen tegen de makers van Wie is de Mol? voor ze dit jaar mee kon doen.

Onder meer omdat haar echtgenoot Jacko voor zijn werk als cameraman naar het buitenland moest, kon de comédienne niet anders dan de uitnodiging afwijzen, vertelt ze aan AD. "Ik ben al jaren fan en heb altijd gezegd: als ze me vragen en ik kan het thuis rondbreien, dan doe ik mee."

Wallis de Vries is een van de laatste vier overgebleven deelnemers aan het programma. Details geven over de rest van het seizoen wil ze niet. Niet alleen zij tekende daar een geheimhoudingscontract voor, maar ook haar gezin. Voor haar dochters was er "een kindercontract".

"Ze hebben het uitstekend gedaan en aan niemand iets verteld. Dat vond ik zo te gek. Ze vinden het ook heel cool dat ik mee ging doen. En ze weten verder niks, ook niet of ik de mol ben of niet", aldus Wallis de Vries.
Hecht en intens

Haar deelname aan het programma is een van de leukste dingen die ze ooit gedaan heeft. "Ik was in een ander land met mensen die ik daarvoor niet kende, en niemand weet waar je bent. Heel spannend. Die situatie maakt het meteen heel hecht en intens."

Wie is de Mol? is iedere zaterdagavond om 20.30 uur te zien bij NPO1. Op 11 maart is de finale in het Vondelpark.

http://www.nu.nl/media/4493166/sanne-wallis-vries-moest-mol-eerst-twee-keer-afwijzen.html
« Laatst bewerkt op: 24-02-2017, 18:44:14 door Amethyst »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #264 Gepost op: 24-02-2017, 21:43:22 »

Bij Jochem gaat hetzelfde op : 23-05-1963. Kom je ook op elf uit.

Ja. Gelukkig maar!

Wat ik lastig vind bij de tweeling hint van Thomas is (heb dit opgezocht) dat Thomas zijn naam tweeling betekent maar dit een Bijbelse achtergrond heeft en zijn tweelingbroer zou het lichaam van Christus zijn. Wat is ook opzocht hierover, dit komt er steeds uit. Ik kan dit niet zo goed rijmen met Widm en de aard van het programma. Misschien heeft hij ooit meegedaan aan de Passion of iemand anders die hier licht op kan werpen?
Die bijbelse/Aramese betekenis klopt wel, maar het gebruik daarvan, gezien de aard van het programma, lijkt me ook niet iets wat de makers zouden gebruiken als hint. Maar ja, je weet maar nooit hoe ver ze gaan.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #265 Gepost op: 24-02-2017, 23:28:10 »
Die twee eendjes in het bos...
Die zouden kunnen refereren aan "double duck". Dat is een doorlopend Donald Duck verhaal waarin hij werkt als geheim agent of ook wel “double agent”. Een double agent noemen we ook wel MOL.
Er kwam dacht ik ook nog ergens een shot met twee agenten op een paard voorbij. Double Agents dus.

En ik denk ook te weten naar welke mol dit wijst: Thomas.
Zijn rol als de Soldaat van Oranje vormt volgens mij de rode draad in dit sezoen. De soldaat van oranje was een "double agent" in de oorlog.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #266 Gepost op: 25-02-2017, 04:35:10 »
Ja. Gelukkig maar!
Die bijbelse/Aramese betekenis klopt wel, maar het gebruik daarvan, gezien de aard van het programma, lijkt me ook niet iets wat de makers zouden gebruiken als hint. Maar ja, je weet maar nooit hoe ver ze gaan.

Alvast excuses dat ik waarschijnlijk in herhaling val. Maar Diederik is een samengestelde naam namelijk heerser en volk en betekent letterlijk "heerser over het volk".  In het kader van de 'verdeel en heers tactiek', het feit dat Diederik degene is die het vaakst "twee" heeft genoemd, hij jarig is op 22 6 (iets wat bovendien letterlijk op een opdrachtkaartje te vinden is, 6 22 millimeter geweren) en weerspiegeld werd in een laptopscherm met groot het logo van 'de mol' over zijn gezicht heen, zou ik eerder aan Diederik dan aan Thomas denken.

Than again, eerder verwezen bloemen naar mol Margriet dus waarom niet tweelingen naar de betekenis van de naam Thomas. Vaak doen ze in WIDM helemaal niet zo bar ingewikkeld.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #267 Gepost op: 26-02-2017, 00:31:34 »
2x "De Mol"
@40.03
Omnia vincit amor

Offline MichaV

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #268 Gepost op: 26-02-2017, 08:25:30 »
Jochem bij de vrijstelling dood dacht: 2 woorden achter elkaar herhalen (in ieder geval het woord "AFWACHTEN"
Voor de 2e keer in kamer 508.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #269 Gepost op: 26-02-2017, 19:03:34 »
Voor wie er niet genoeg van kan krijgen  ;)






Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #270 Gepost op: 2-03-2017, 10:21:54 »
Ik was de molboekjes aan het uitpluizen om te vinden wie watch your personal belongings!! heeft geschreven toen onderstaande me opviel:

Origineel uit de leader bij 25 seconden.


Uit het  molboekje

De T van Thomas en de J van Jeroen

De T van Trace

Het origineel heb ik gedraait en gespiegeld en de molboekfragmentjes er in geplakt



 :-[ Vergeten erbij te zetten dat beide fragmentjes uit het molboekje van Diederik komen.

Edit:

Ik deze aangevuld met de ruiten J/T en de TJ uit de foto opdracht.
Die letters houden me bezig  ???


Offline cinner

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #271 Gepost op: 4-03-2017, 02:17:11 »
Ik was de molboekjes aan het uitpluizen om te vinden wie watch your personal belongings!! heeft geschreven toen onderstaande me opviel:

Origineel uit de leader bij 25 seconden.


Uit het  molboekje

De T van Thomas en de J van Jeroen

De T van Trace

Het origineel heb ik gedraait en gespiegeld en de molboekfragmentjes er in geplakt



 :-[ Vergeten erbij te zetten dat beide fragmentjes uit het molboekje van Diederik komen.

Edit:

Ik deze aangevuld met de ruiten J/T en de TJ uit de foto opdracht.
Die letters houden me bezig  ???



Denk nog steeds dat Imanuelle de tekst in het molboekje van Jochem heeft gezet. Of we zien de tekst in een nieuw molboekje, dat heeft hij van Diederik gekregen (die blijkbaar met nogal wat molboekjes rond liep :) ).

Maar het is wel opvallend dat de J op het scherm in de bios overeen komt met het handschrift van Diederik. De Jack of Diamonds vond ik al opvallend. En wat te denken van de J die op het boek "Miss Mole" stond. Nergens op internet was die J terug te vinden op die betreffende druk.

Het enige wat hier enorm dwars zit is de laatste test en exit van Imanuelle. We zullen zaterdag zien of Diederik eruit vliegt of niet.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #272 Gepost op: 4-03-2017, 11:08:39 »
Denk nog steeds dat Imanuelle de tekst in het molboekje van Jochem heeft gezet. Of we zien de tekst in een nieuw molboekje, dat heeft hij van Diederik gekregen (die blijkbaar met nogal wat molboekjes rond liep :) ).

Maar het is wel opvallend dat de J op het scherm in de bios overeen komt met het handschrift van Diederik. De Jack of Diamonds vond ik al opvallend. En wat te denken van de J die op het boek "Miss Mole" stond. Nergens op internet was die J terug te vinden op die betreffende druk.

Het enige wat hier enorm dwars zit is de laatste test en exit van Imanuelle. We zullen zaterdag zien of Diederik eruit vliegt of niet.

Ik vind de 'J' op het scherm vooral bijzonder grote overeenkomst vertonen met de 'J' die Jochem op het voorhoofd van één van zijn fans zet (heb ik al eerder gemeld, met foto; zie daarvoor ook zijn twitter-account).

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #273 Gepost op: 4-03-2017, 20:58:04 »
Daar kwamen de eendjes weer voorbij  ::tandpastasmiley::

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #274 Gepost op: 4-03-2017, 21:00:38 »
Daar kwamen de eendjes weer voorbij  ::tandpastasmiley::

En kamer 220 bij Thomas: dubbel 2 :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #275 Gepost op: 4-03-2017, 21:37:03 »
En kamer 220 bij Thomas: dubbel 2 :)

Maar vooral twee puzzels om voor verdubbeling te spelen. Er stond zelfs 2X op dat vierkantje.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #276 Gepost op: 4-03-2017, 23:23:41 »
oke maar stel dat de theorie klopt en het er twee zijn, wie wint er dan volgende week? Stel dat het Jochem en Thomas zijn en Sanne heeft op Thomas gestemd, wint ze dan maar half? Ik heb geen idee hoe een finale gaat bij widm dus vraag me af hoe ze 2 mollen in zo'n finale zouden verwerken. Dan kan de overige kandidaat toch eigenlijk niet winnen?
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #277 Gepost op: 4-03-2017, 23:25:32 »
oke maar stel dat de theorie klopt en het er twee zijn, wie wint er dan volgende week? Stel dat het Jochem en Thomas zijn en Sanne heeft op Thomas gestemd, wint ze dan maar half? Ik heb geen idee hoe een finale gaat bij widm dus vraag me af hoe ze 2 mollen in zo'n finale zouden verwerken. Dan kan de overige kandidaat toch eigenlijk niet winnen?

Twee mollen kan nooit. De theorie zou zijn dat Thomas de Mol is en dat alle dubbelingen naar zijn sterrenbeeld tweelingen verwijzen.

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #278 Gepost op: 4-03-2017, 23:28:21 »
Twee mollen kan nooit. De theorie zou zijn dat Thomas de Mol is en dat alle dubbelingen naar zijn sterrenbeeld tweelingen verwijzen.

In het geval van Thomas is de link de betekenis van zijn naam, bij Jochem het sterrenbeeld. In theorie kunnen dubbelingen en tweelingen nog naar beide wijzen ;) Maar twee mollen geloof ik inderdaad ook niet in.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Theorie: Tweelingen / dubbele dingen
« Reactie #279 Gepost op: 4-03-2017, 23:29:26 »
In het geval van Thomas is de link de betekenis van zijn naam, bij Jochem het sterrenbeeld. In theorie kunnen dubbelingen en tweelingen nog naar beide wijzen ;) Maar twee mollen geloof ik inderdaad ook niet in.

En het kan naar Sanne verwijzen als 'tweelingzus' van Beatrix  ;D
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!