Poll

Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?

Bella Hay
9 (6.4%)
Emilio Guzman
12 (8.6%)
Jan Versteegh
25 (17.9%)
Jean-Marc van Tol
12 (8.6%)
Loes Haverkort
23 (16.4%)
Olcay Gulsen
15 (10.7%)
Ron Boszhard
5 (3.6%)
Ruben Hein
5 (3.6%)
Simone Weimans
11 (7.9%)
Stine Jensen
23 (16.4%)

Totaal aantal stemmen: 140

Auteur Topic: Wie is de Mol? 2018  (gelezen 491072 keer)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #520 Gepost op: 21-06-2017, 18:57:01 »
Ik heb vanmiddag in de zon even lijstjes gemaakt van de kandidaat profielen van de afgelopen jaren. Ik heb vanaf 2005 opgeschreven maar ik denk dat we vooral waarde moeten hechten aan de bepaalde lijn sinds de laatste jaren, laten we zeggen 2011/2012.
Voor het gemak schrijf ik ze even vanaf die tijd op dat helpt ons wellicht met uitpluizen van de totale lijst.
Ik herkende namelijk zeker een bepaalde lijn en het is handig om het dan hier te kunnen terug lezen, bij vondst van evt nieuwe kandidaten.

Here you go.
misschien is er iemand die dit in een mooi pdf overzichtje wilt zetten, ik ben heel slecht met computer dingen, dit lijstje staat er ook weer lekker scheef bij, moi excuses  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::

2011                                                                             
1 schrijfster/ journaliste          
5 acteurs (waarvan 2 comedy gericht vooral)        
3 presentatoren                                                          
1 comedienne          

2012
1 schrijfster/journaliste
1 ex politica
1 ex sporter
1 rapper
1 presentatrice
1 comedian
2 musical acteurs
2 actrices

2013                                                                            
1 schrijfster/ journaliste           
1 muzikant (opera)                                                      
4 presentatoren                                                        
3 acteurs                                                                    
2 comediennes                                                          

2014
1 schrijfster/journaliste
1 radio vj
1 musical acteur
3 presentatoren
4 acteurs (waarvan 1 comedy gericht)

2015                                                                              
1 schrijfster/hoofdredactrice  
1 musical actrice                                                          
1 news anchor / journalist                                          
3 acteurs (waarvan 2 vooral comedy gericht)          
4 presentatoren            

2016
1 hoofdredactrice (modejournalistiek)                          
1 politie agente
1 ex sporter
1 radio vj
1 muzikant (harp)
2 acteurs ( waarvan 1 comedian)
3 presentatoren
                     
2017
1 schrijfster/journaliste
1 radio vj
1 musicalactrice
1 wetenschapper
1 choreograaf
1 presentator
4 acteurs (waarvan 1 vooral comedy gericht)



opvallend - elk jaar minstens 1 journaliste en/of schrijver /schrijfster. Grappig genoeg bijna altijd vrouwen.
                            - elk jaar minstens 1 comedian of acteur die vooral in het comedy genre te zien is op tv/theater
                            - bijna elk jaar een musical acteur of actrice (maar 2 uitzonderingen in de laatste 7 seizoenen)
                            - van de laatste 4 seizoenen waren er 3 waarvan minstens 1 iemand van de radio zat (sowieso een trend ook uit oudere seizoenen widm)
                            - elk jaar minstens 3 acteurs en minstens 2 presenatoren. Vaak meer, dit jaar uitzondering was er maar 1 presentator. Jochem
 
Wat ik ook opvallend vind is dat er hier vaak 'gezocht' wordt naar sporters en uit mijn lijstje blijkt dat er maar 2 hebben meegedaan in de geschiedenis van WIDM. Maarten in 2012 en Taeke in 2016. Ik heb de jaren 2005/2010 niet meegeteld maar als ik even goed reken zat daar ook geen sporter in. Wel mensen die sport 'verslaan' als presentator of presentatrice maar geen ex sporters. Ik vind Dick Jol niet meetellen.

Ik denk dat we de sporters dus misschien een beetje los moeten laten. Het zijn vaak wel fanatieke mensen en het zou prima kunnen maar ik denk dat we eerder moeten kijken naar journalisten, schrijvers, mensen uit de muziek (of muzikant of op de radio> vj) presentatoren en acteurs. Soms zitten er zelfs 4/5 acteurs in dus heb je al de helft van een lijst.

« Laatst bewerkt op: 21-06-2017, 19:22:23 door Rämon »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #521 Gepost op: 21-06-2017, 19:25:22 »
Giel de Winter (StukTV en Gallileo) is nu al 2 weken niet te zien geweest bij een opdracht van Stuktv. Die opdrachten worden allemaal eerder opgenomen (soms zelfs een paar weken eerder). Dat zou goed matchen met een eventuele Wie is de Mol deelname. Ik denk zelf dat hij eerder mee zou doen aan Expeditie Robinson gezien zijn contract bij RTL, maar het zou ook kunnen dat hij Wie is de Mol kandidaat is. Ik vind hem er wel een type voor.

Hij tweet gewoon door en ook op instagram gaat hij door.. op veel foto's zie je hem zelf, hij is gewoon op reis voor dingen.
 
Zit niet in WIDM of Robinson. Idd wel een type ervoor en mogelijk om in te gaten te houden voor volgend jaar. Tweet  & insta't veel dus makkelijk te herkennen bij evt. deelname.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #522 Gepost op: 21-06-2017, 19:40:55 »
Hij tweet gewoon door en ook op instagram gaat hij door.. op veel foto's zie je hem zelf, hij is gewoon op reis voor dingen.
 
Zit niet in WIDM of Robinson. Idd wel een type ervoor en mogelijk om in te gaten te houden voor volgend jaar. Tweet  & insta't veel dus makkelijk te herkennen bij evt. deelname.


Eens, maar ik vermoed dat hij wel het type kan zijn om anderen te vragen om te blijven posten als hij mee zou doen met ER/WIDM... ???
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #523 Gepost op: 21-06-2017, 23:31:47 »
Eens, maar hij is wel zelf te zien op de huidige filmpjes./foto's. wat het lastig maakt.

Nog even ter aanvulling van mijn lijstje hierboven. Dit hebben we al voor 2018

Jan > Presentator
Olcay > Mode
Oren> Acteur
Simone> Nieuws anchor
Loes > Actrice
Ron > Presentator

Als ik de bovenstaande lijstjes bekijk en doorreken verwacht ik sowieso nog een schrijfster/schrijer of journalist(e), iemand van de radio en nog iemand uit de musical/theater wereld.
Een comedian zou nog kunnen. Misschien 1 van de dames van Toren c. Zijn niet op social media te vinden.
« Laatst bewerkt op: 21-06-2017, 23:35:31 door Rämon »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #524 Gepost op: 22-06-2017, 10:22:23 »
Jan Versteegh laat net weten dat er een baby op komst is. ::bravo:: Dit gooit toch geen roet in het eten van een deelname, hoop ik?
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #525 Gepost op: 22-06-2017, 10:49:46 »
Jan Versteegh laat net weten dat er een baby op komst is. ::bravo:: Dit gooit toch geen roet in het eten van een deelname, hoop ik?

Aangezien hij geen kind kan baren ga ik nu maar even uit van niet...
 ::helderziend:: ::baby:: ::proostbier::

Als zijn vriendin nu hoogzwanger was geweest in mei/juni , kon Jan misschien van de lijst. maar ze geeft nu pas aan zwanger te zijn wat betekent dat ze ergens begin volgend jaar is uitgerekend waarschijnlijk. Jan is gewoon mee gegaan.
en zelfs zwangere vrouwen kunnen meegaan en... winnen ::tandpastasmiley:: Hadewych Minis:)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #526 Gepost op: 22-06-2017, 10:51:15 »
Aangezien hij geen kind kan baren ga ik nu maar even uit van niet...
 ::helderziend:: ::baby:: ::proostbier::

 ::rofl:: Niets is wat het lijkt toch... :P
Maar je hebt gelijk inderdaad, vermoed ik.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #527 Gepost op: 22-06-2017, 12:56:50 »
Giel de Winter zou me echt leuk lijken, maar zeer waarschijnlijk zit hij niet in ER & niet in WIDM! Hij heeft het echt erg druk met StukTV, hé! Hij is zelf de baas van StukTV, dus als iemand van StukTV in WIDM één keer zou zitten dan zal het eerder Stefan of Thomas zijn.

Wie ik ook echt al een aantal jaren hoop om te zien in Wie Is De Mol? is Miro Kloosterman. Hij lijkt me trouwens ook echt een goede mol!
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #528 Gepost op: 22-06-2017, 14:28:07 »
Ik weet niet welke criteria je in 2012 gebruikt hebt. Maar daar zat zowel een journaliste als een schrijfster in. Liesbeth Staats en Marion Pauw. En de ex-politica in dat jaar is Frits Huffnagel.  Ex-politicus, dus...
« Laatst bewerkt op: 22-06-2017, 14:31:05 door Bodejos »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #529 Gepost op: 22-06-2017, 18:44:58 »
Ik weet niet welke criteria je in 2012 gebruikt hebt. Maar daar zat zowel een journaliste als een schrijfster in. Liesbeth Staats en Marion Pauw. En de ex-politica in dat jaar is Frits Huffnagel.  Ex-politicus, dus...

Schrijfster/journaliste. Die / staat er niet voor niks. Ik ben uit gegaan van journalistes die uiteindelijk ook schrijfster zijn geworden. of columns doen.
Liesbeth Staats is presentatrice maar ook journaliste. maar ik vond Marion Pauw in dat seizoen meer de schrijfster/journaliste van dat seizoen. Liesbeth is ook journaliste maar presenteert tv.
Zo kun je dan bij elk jaar wel bedenken wat is die persoon 'meer'. Ik heb marit ook onder actrices gezet dat jaar, maar ze presenteert ook. Hadewych heb ik bij actrices gezet maar is ook zangers. Ik had haar ook onder zangeres kunnen benoemen om de muzikanten wat populairder te maken maar ik vind haar een duidelijke actrice.
Enfin, doet er ook niet toe. Dat veranderd niets aan het feit dat er minstens elk jaar 1 journaliste/schrijfster bij zit.

En sorry voor politica ipv politicus, Jos.

Nog inhoudelijke opmerkingen verder? Daarmee bedoel ik dingen die opvallen aan het lijstje buiten spelfouten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #530 Gepost op: 22-06-2017, 18:54:22 »
Nog inhoudelijke opmerkingen verder? Daarmee bedoel ik dingen die opvallen aan het lijstje buiten spelfouten.


 ::tandpastasmiley::

Ja: Ik waardeer jouw / jullie inzet! Ik heb ook een paar namen opgezocht maar lang niet zo veel als jullie. Ik dacht bijvoorbeeld aan Johan Kenkhuis want gay en ex-sporter dus dan heb je er 2 in 1 :P Slechts 3 tweets in de opnameperiode geloof ik maar ik vind hem geen naam voor WIDM.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #531 Gepost op: 22-06-2017, 18:57:35 »
::tandpastasmiley::

Ja: Ik waardeer jouw / jullie inzet! Ik heb ook een paar namen opgezocht maar lang niet zo veel als jullie. Ik dacht bijvoorbeeld aan Johan Kenkhuis want gay en ex-sporter dus dan heb je er 2 in 1 :P Slechts 3 tweets in de opnameperiode geloof ik maar ik vind hem geen naam voor WIDM.

Goede naam toch? Dit zou ik dan weer realistisch vinden ofzo. Heb even op zijn twitter gekeken en tweet niet tijdens opnameperiode. Maar tweet over het algemeen amper dus valt niet iets uit te halen om hem meteen op een lijst te zetten maar wel iemand waarvan ik niet verast zou zijn als hij zou meedoen. ken hem verder niet, dat gezegd hebbende.

EDIT: was op 28 mei in Vondelgym Oost.
« Laatst bewerkt op: 22-06-2017, 18:59:57 door Rämon »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #532 Gepost op: 22-06-2017, 20:20:55 »
@Rämon: van mij was het dus ook een aanvulling. Soms is de scheidslijn niet helemaal duidelijk, omdat een presentator ook acteur kan zijn. En een journalist ook schrijver, etc.


En van Frits was ook wel duidelijk wat je bedoelde.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #533 Gepost op: 22-06-2017, 22:09:18 »
@Rämon: van mij was het dus ook een aanvulling. Soms is de scheidslijn niet helemaal duidelijk, omdat een presentator ook acteur kan zijn. En een journalist ook schrijver, etc.


En van Frits was ook wel duidelijk wat je bedoelde.

Gelukkig maar, Jos. Ik vond het ook best lastig in sommige gevallen, maar volgens mij helpt dit lijstje ons wel met focussen op de juiste kandidaat profielen.
Dat wil niet zeggen dat er bijvoorbeeld nooit een timmerman in WIDM zou kunnen komen, in sommige van bovenstaande 'beroepen' waren dat ook de eerste die meededen aan het programma maar ik denk dat ze heel goed schakelen naar bepaalde kandidaten
Bijv was Cecile in 2016 eigenlijk de eerste echte mode vrouw die meedeed. Dit jaar zagen we Yvonne (niet perse in de mode, maar wel vloggen/beauty/fashion) en evt dit jaar Olcay. Ik zie daar persoonlijk een trend in.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #534 Gepost op: 23-06-2017, 01:40:08 »
Goede naam toch? Dit zou ik dan weer realistisch vinden ofzo. Heb even op zijn twitter gekeken en tweet niet tijdens opnameperiode. Maar tweet over het algemeen amper dus valt niet iets uit te halen om hem meteen op een lijst te zetten maar wel iemand waarvan ik niet verast zou zijn als hij zou meedoen. ken hem verder niet, dat gezegd hebbende.

EDIT: was op 28 mei in Vondelgym Oost.

Van wat ik van hem gezien heb vind ik hem niet het type dat WIDM nou echt leuk vindt maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Zou me gewoon verbazen als hij aan zoiets zou meedoen. Maar kan dus ook niet, of een vroege afvaller? Kandidaten die vroeg afvallen keren weer terug naar NL en mogen dan toch ook snel weer aan het werk? Zoals Vincent met zijn dans-video release tijdens de opnames.

Maar idd Johan tweet sowieso niet veel dus vond ik ook moeilijk wat uit te halen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #535 Gepost op: 23-06-2017, 13:16:16 »


Wie ik ook echt al een aantal jaren hoop om te zien in Wie Is De Mol? is Miro Kloosterman. Hij lijkt me trouwens ook echt een goede mol!

Vooral een heel erg lekkere. ::zweep::

Maarrrrrr.... mannen van dat kaliber komen er om een of andere reden niet in. Past blijkbaar niet binnen het WIDM profiel... :P

Ik gok dat er geen homo man of hetero vrouw binnen dat team zit met echte invloed daarop, terwijl het lijkt of er soms vrouwen vrijwel alleen om hun uiterlijk worden uitgekozen. Yvonne dit seizoen. Al kan het goed samengaan. 

Gemiste kans wat mij betreft, zou ook niet slecht zijn voor de kijkcijfers om eens uit te pakken met een echt mooie man. Die dan bij voorkeur ook nog interessant is.


Iets anders. Zitten we nog met de leeftijden. Is Ron Boszhard normaal gesproken de oude bok van dienst, of zou er nog een type Viktor Löw bijkunnen of zo?  :-\\
 




Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #536 Gepost op: 23-06-2017, 13:50:38 »
Miro Kloosterman lijkt mij onmogelijk, aangezien hij sinds Pasen weer in de Bodyguard schijnt te spelen.

http://www.ad.nl/show/miro-kloosterman-keert-terug-in-the-bodyguard~a7d7708a/
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #537 Gepost op: 23-06-2017, 15:37:20 »
Miro Kloosterman lijkt mij onmogelijk, aangezien hij sinds Pasen weer in de Bodyguard schijnt te spelen.

http://www.ad.nl/show/miro-kloosterman-keert-terug-in-the-bodyguard~a7d7708a/

Klopt! Ik zou ook alleen dat hij mij een interessante kandidaat zou lijken, vooral als mol! Ook benieuwd hoe hij is in WIDM en niet als acteur, tenzij hij de MOL is moet hij natuurlijk wel acteren, maar is er niet iemand toevallig vervangen door Miro die misschien in WIDM zit?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #538 Gepost op: 23-06-2017, 15:56:00 »
Niet dat ik weet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Wie is de Mol? 2018
« Reactie #539 Gepost op: 23-06-2017, 17:43:41 »
Misschien ook nog een mogelijke kandidaat kan Leona Philippo zijn. Ze is zangeres & actrice. Elk jaar hebben we wel iemand in de muziek, dus zou ze goed in het plaatje passen. Ze is lesbisch dus kan eventueel ook kloppen. Ik heb gekeken en heeft de hele maand april & mei geen concerten gehouden. Op 15 juni gaf ze weer een concert met een kinderkoor die geld ophalen voor Het Vergeten Kind. Qua datum zou het wel eens kunnen! Rond 15 juni gingen de eerste kandidaten ook weer tweeten etc.. Op Instagram en Twitter heeft ze vanaf eind februari al niet meer getweet, maar ze is niet zo actief op social media, dus kunnen we weinig over zeggen, ook nu heeft ze nog steeds geen foto's en tweets gestuurd.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans