Auteur Topic: Waarom Thomas NIET de Mol is!  (gelezen 48546 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #140 Gepost op: 12-02-2017, 20:20:03 »
Ik voel een mol-duel aankomen  ;D

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #141 Gepost op: 18-02-2017, 13:17:34 »
In aflevering 6 waren er wel wat kleine mollenstreken van Thomas, maar was het overall minder verdacht dan andere afleveringen.

Ik ben dus erg benieuwd wat we in aflevering 7 zullen gaan zien!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #142 Gepost op: 19-02-2017, 13:09:45 »
Ik vond het contrast van 6 afleveringen kandidatengedrag en nu molactie op molactie in aflevering 7, wel erg heftig.

Om toch nog wat hoop te creëren dat Thomas niet de Mol is: Thomas probeert zich zelf in aflevering 7 verdacht te maken, zodat mensen hem gaan verdenken als Mol, omdat hij zelf niet weet wie de Mol is.

:-X

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #143 Gepost op: 19-02-2017, 13:10:40 »
Op wie zit jij nu Jelsir? Jochem of Thomas? :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #144 Gepost op: 19-02-2017, 13:12:20 »
Op wie zit jij nu Jelsir? Jochem of Thomas? :)

Ik hoop Art.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #145 Gepost op: 19-02-2017, 13:14:39 »
Ik vond het contrast van 6 afleveringen kandidatengedrag en nu molactie op molactie in aflevering 7, wel erg heftig.

Om toch nog wat hoop te creëren dat Thomas niet de Mol is: Thomas probeert zich zelf in aflevering 7 verdacht te maken, zodat mensen hem gaan verdenken als Mol, omdat hij zelf niet weet wie de Mol is.

:-X



 ;D We krijgen meer van hoe je in 2009 ook bezig was Jelsir. De enige transitie die je Thomas ziet maken is dat hij zich tot aflevering zes gedeisd hield en kennelijk vanaf aflevering zeven zich op zijn gemak voelt. Het is handig om een Jochem en Sanne te hebben die openlijk Diederik uitdagen en confronteren opdat een Ima, Jeroen, Sigrid e.d. daarin trappen en zo het spel verlaten. Zodat ze onderling kunnen uitmaken wie winnaar of verliezer zal worden.

Toch verwacht ik dat Diederik slimmer is dan dat en dat ie net zo goed allang Thomas in de smiezen heeft.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #146 Gepost op: 26-02-2017, 17:15:35 »
Op de verdwenen polaroid na, was Thomas erg kandidaats deze aflevering.

In aflevering 8:
- Bij 'fietsen door Painted Hills' start Thomas bij de letter Z en neemt hij deze letter mee naar 'rechts': de 'juiste' richting. Uiteindelijk is dit ook de enigste letter die 'juist' hangt (mede door Jochem). Niet erg Mols. Daarnaast neemt hij de letter B 'terug' naar het begin. Ook een kandidatenactie. Helaas leverde dit alles geen geld op door tijdgebrek.
- Bij 'antieke spreekwoorden' is Thomas actief betrokken bij het bedenken van ideeën voor het fotograferen. Daarnaast raad hij/geeft aanleiding tot het raden van de volgende gezegden:
'de hond in de pot vinden' - 100 euro
'de poten onder de stoel vandaan zagen' - 100 euro
'varkentje wassen' - 100 euro
'vijfde wiel aan de wagen' - 100 euro
Formeel zorgt hij hier voor 400 euro (alhoewel 'een duveltje uit een doosje' en 'uit de kast komen' erg eenvoudig waren).
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #147 Gepost op: 26-02-2017, 23:42:32 »
Die letter Z is juist wel mols. De opdracht is mislukt, wat waarschijnlijk makkelijker ging voor de mol dan verwacht, maar het doel is gelukt. Wat is er dan mooier dan de enige letter die lukt, mede dankzij jou op de juiste plek staat? Dan kan je mooi de drie kandidaten de les lezen.

Wie van de vier heeft er niks goed gedaan bij de foto opdracht? Volgens mij doen ze alle vier goede dingen die geld opleveren. Sowieso deden Jochem en Diederik het het beste van de twee groepen. En Sanne deed het ook goed, vooral met raden beter dan Thomas die vrij stil was.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #148 Gepost op: 26-02-2017, 23:50:12 »
Het is niet Thomas die de z juist hangs, in mijn beleving.
Thomas neemt hem mee maar naar de verkeerde Kant. De beelden tonen later dat jochem de z uiteindelijk op de juiste plek hangt.

Kloppen de beelden, dan heeft Thomas de z dus verkeerd gehangen dus mols.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #149 Gepost op: 27-02-2017, 05:55:51 »
Thomas rijdt juist net als Diederik met de leesrichting mee. Hoewel het erop lijkt dat de de letters die goed hingen, in omgekeerde leesrichting hingen (als we Sanne geloven). Maar blijkbaar dumpt Thomas de letter of heb ik gemist dat hij hem aan Jochem geeft?

Iets anders opvallends, als mol met een zwart t-shirt aankomen en een rood kruis (lint) omgehangen krijgen. Lijkt bijna een hint dat Thomas de mol niet is ;)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #150 Gepost op: 27-02-2017, 08:37:51 »

Iets anders opvallends, als mol met een zwart t-shirt aankomen en een rood kruis (lint) omgehangen krijgen. Lijkt bijna een hint dat Thomas de mol niet is ;)

Laat maar 
Raam taal

Omgekeerd
Gespiegeld

Rode kruis (lint) wordt

Groen kruis (lint)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #151 Gepost op: 27-02-2017, 10:56:33 »
Op de verdwenen polaroid na, was Thomas erg kandidaats deze aflevering.
Dat soort getrol is eerder kandidaats, toch? Er was geen voorkennis voor nodig en hij maakt zich daarmee bewust verdacht bij iemand die hem toch al verdenkt.

Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat een van de doelen van de mol is om niet ontmaskerd te worden aan het einde van het spel. Tot nu toe is dat nog nooit een mol gelukt, dus misschien dat ik het spel niet helemaal snap. 


- Bij 'antieke spreekwoorden' is Thomas actief betrokken bij het bedenken van ideeën voor het fotograferen.
Dit gold ook voor de andere drie deelnemers. Ik kreeg de indruk dat zowel de kandidaten als de mol niet erg met WIDM bezig waren, maar dat het gewoon een leuke opdracht voor hen was. Nou ja, op die door Thomas zoekgeraakte polaroid na, dan.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2017, 10:59:49 door Amethyst »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #152 Gepost op: 27-02-2017, 11:11:33 »
Dat soort getrol is eerder kandidaats, toch? Er was geen voorkennis voor nodig en hij maakt zich daarmee bewust verdacht bij iemand die hem toch al verdenkt.

Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat een van de doelen van de mol is om niet ontmaskerd te worden aan het einde van het spel. Tot nu toe is dat nog nooit een mol gelukt, dus misschien dat ik het spel niet helemaal snap. 
Dit gold ook voor de andere drie deelnemers. Ik kreeg de indruk dat zowel de kandidaten als de mol niet erg met WIDM bezig waren, maar dat het gewoon een leuke opdracht voor hen was. Nou ja, op die door Thomas zoekgeraakte polaroid na, dan.

Het kan ook zijn dat Sanne het gedaan heeft om te zien hoe Thomas daarmee omgaat.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #153 Gepost op: 27-02-2017, 11:42:34 »
Het kan ook zijn dat Sanne het gedaan heeft om te zien hoe Thomas daarmee omgaat.
Kan idd, maar ik dacht dat uit alles bleek dat Thomas dat had gedaan. Ik zal het later vandaag nog even terugkijken.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #154 Gepost op: 27-02-2017, 12:16:40 »
Laat maar 
Raam taal

Omgekeerd
Gespiegeld

Rode kruis (lint) wordt

Groen kruis (lint)

Welke logica zit hier achter?
Ich bin ein Bärliner!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #155 Gepost op: 27-02-2017, 12:23:24 »
Kan idd, maar ik dacht dat uit alles bleek dat Thomas dat had gedaan. Ik zal het later vandaag nog even terugkijken.

Ik denk ook Thomas hoor  ;D
En ik denk ook dat hij als tactiek heeft kandidaats over proberen te komen door af en toe met opzet verdacht te doen. Zelfde met de omgewisselde envelop bij de posteropdracht, hij zei gewoon dat het zijn envelop was. Jochem verbaasd.
Kandidaten verwachten waarschijnlijk dat een echte mol de schuld altijd aan een ander gaat geven. Als Thomas de mol is (wat toch wel zo zal zijn  ;D) en dit was een tactiek om zijn mollega's om de tuin te leiden dan was dat wel heel slim gedaan.

Beetje lacherig : "weggewaaid zeker". Dat gelooft Sanne ook niet. Maar misschien is dat wel de bedoeling, Thomas kan niet zo goed liegen.

Komt hij daarom overal mee weg? Ach Thomas probeert een beetje te nepmollen...de onschuld zelve...kan niet liegen...steelt een joker maar heeft last van z'n geweten...die kan toch nooit de mol zijn?!  ;)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [THEORIE] Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #156 Gepost op: 27-02-2017, 13:23:24 »
Ik denk ook Thomas hoor  ;D
En ik denk ook dat hij als tactiek heeft kandidaats over proberen te komen door af en toe met opzet verdacht te doen. Zelfde met de omgewisselde envelop bij de posteropdracht, hij zei gewoon dat het zijn envelop was. Jochem verbaasd.
Kandidaten verwachten waarschijnlijk dat een echte mol de schuld altijd aan een ander gaat geven. Als Thomas de mol is (wat toch wel zo zal zijn  ;D) en dit was een tactiek om zijn mollega's om de tuin te leiden dan was dat wel heel slim gedaan.

Beetje lacherig : "weggewaaid zeker". Dat gelooft Sanne ook niet. Maar misschien is dat wel de bedoeling, Thomas kan niet zo goed liegen.

Komt hij daarom overal mee weg? Ach Thomas probeert een beetje te nepmollen...de onschuld zelve...kan niet liegen...steelt een joker maar heeft last van z'n geweten...die kan toch nooit de mol zijn?!  ;)
Yep, of toen hij zo raar zat te doen voordat hij de jokers moest gaan branden met Jochem.  ::ohno::

Aan de andere kant weet iedereen dat hij acteur is, dus zouden ze deze tactiek kunnen (moeten?) doorzien. Dat een succesvol acteur helemaal niet zou kunnen liegen ...of in ieder geval veel minder dan elke overgebleven kandidaat ...nou ja.

Als hij een kandidaat is zou hij deze tactiek ook kunnen gebruiken door net te doen of hij een mol is die zich kandidaats gedraagt. Minder waarschijnlijk natuurlijk. 

Maar ja ik zit nog steeds voor 60% op Thomas en 40% op Sanne. Dat laatste vooral omdat ik zo hoop dat dit seizoen ingewikkelder in elkaar zit dan het op het eerste gezicht lijkt. Dan neem ik op de koop toe dat Sanne voor en na de veiling niet veel geld uit de pot heeft weten te houden. Ja, ik weet dat ik me aan een strohalm vasthoud.. maar je moet wat als Thomas er al sinds afl. 1 uitspringt.


edit: inmiddels zit al weer even op Jochem  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 16:23:34 door Amethyst »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #157 Gepost op: 5-03-2017, 15:18:42 »
Aflevering 9: als Thomas de mol was geweest had hij de oplossing van de puzzel in het bos geweten, om uiteindelijk de verdubbelaar van de pot te niet te doen. Hij deed dit niet terwijl daar wel de kans voor was. Of te wel, geen voorkennis dus geen Mol.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #158 Gepost op: 5-03-2017, 15:21:50 »
Aflevering 9: als Thomas de mol was geweest had hij de oplossing van de puzzel in het bos geweten, om uiteindelijk de verdubbelaar van de pot te niet te doen. Hij deed dit niet terwijl daar wel de kans voor was. Of te wel, geen voorkennis dus geen Mol.

De Mol heeft niet altijd voorkennis, misschien ook nu niet. De strijd tussen Mol en kandidaat die in dit geval allebei hetzelfde doel hebben is zonder voorkennis ook veel leuker.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Waarom Thomas NIET de Mol is!
« Reactie #159 Gepost op: 5-03-2017, 15:23:28 »
Aflevering 9: als Thomas de mol was geweest had hij de oplossing van de puzzel in het bos geweten, om uiteindelijk de verdubbelaar van de pot te niet te doen. Hij deed dit niet terwijl daar wel de kans voor was. Of te wel, geen voorkennis dus geen Mol.

Sowieso de eerste keer een fout antwoord inleveren en dan weer terug moeten.