Auteur Topic: [MO] Weekopdrachten  (gelezen 31318 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #60 Gepost op: 25-02-2017, 14:11:57 »
Dat weet jij helemaal niet ::trots::  ::hypocriet::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #61 Gepost op: 25-02-2017, 15:29:58 »
Tijd voor de uitslag

In totaal hadden wij deze week 7 inzendingen.
Dit zijn de beoordeling:

Bovenaan staat nummer 1, onderaan staan nummer 7

- item 3: leuk, fijn ook die meerdere lagen. Ik zou wel eens een seizoen willen zien waar dit item inzit, lijkt me lachen!  ::ok:: Vooral het idee dat je dan ook wilt zorgen dat bepaalde deelnemers afvallen geeft een fijne gemene twist aan het spel. Daar hou ik van als kijker.

- item 7: ja, deze vind ik leuk. Ik vind hem niet alleen heel grappig klinken, maar dit is een nieuw gegeven dat we nog niet kennen (geen joker of vrijstelling varianten). Liever had ik een ander wisselsysteem gezien, maar dat kan altijd nog bijgeschaafd worden.

- item 6: heeft potentie. En een plaatje, yay! Leuk dat er een item bijzit om het geld te doen beïnvloeden. Het idee van dat wat de mol verdubbelt gaat eruit vind ik stom, zonder dat gegeven is deze interessant genoeg. Wellicht leuk om te kandidaten te laten stemmen wie de verdubbelaar krijgt  ::vergroot::

- item 1: interessant. Hij klinkt inderdaad mooi gebalanceerd: hij geeft niet teveel informatie weg, maar hij geeft wel wat heerlijke multi-interpretabele info. Plus, wanneer eenmaal bekend is dat deze joker in het spel is, is het verwarring zaaien van verdenkingen een extra laag die bij het spel komt, dat lijkt me leuk!

- item 4: een plaatje, yay! Leuk concept, maar nog niet helemaal volledig uitgewerkt heb ik het idee. Van wat is de rente afhankelijk of staat deze vast (en als hij vast staat, waarom staat dat niet in de omschrijving?). Verder: je moet je eigen code in een opdracht winnen? En dan kun je hem veranderen? En het raden van de codes is willekeurig? Met net iets meer uitwerking, had dit item nog wat plekjes omhoog kunnen gaan!

- item 2: beetje aparte naam, maar interessant gegeven. Verder zou ik denk ik, als ik deelnam aan het spel, deze vraag niet per se willen winnen, omdat hij te weinig weggeeft.

- item 5: het idee was om een nieuw item te verzinnen en de rest is nieuwer, dit is gewoon een zwarte vrijstelling maar dan alleen voor jokers. Meh.


1. informatiejoker (lijkt me een leuke, zeker omdat het de bezitter ook op het verkeerde been kan zetten)
2. het papier (simpel, maar doeltreffend. En ook hier kan de bezitter op het verkeerde been gezet worden)
3. gouden joker (een verbetering op de zwarte vrijstelling)
4. blauwe baret (lijkt me een leuke toevoeging op het spel, maar in deze uitwerking is hij me iets te machtig )
5. verdubbelaar (te grote invloed op de pot)
6. jokerkluis (een spel met minder jokers is interessanter en jij wil er juist meer toevoegen)
7. oranje vrijstelling (lijkt me niet echt werkbaar)

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #62 Gepost op: 25-02-2017, 15:30:08 »
Nummer 1: Item 3 - Wat mij betreft mag dit meteen ingevoerd worden in 1 van de komende edities. Komt echt tactiek bij kijken, meerdere lagen en addertjes aan het idee: numero uno!!
Nummer 2: Item 7 - Mooi uitgewerkt, mooi bedacht, mooie naam. Leuk idee gewoonweg.
Nummer 3: Item 6 - Een idee dat totaal verschilt van derest, daarom plek drie.
Nummer 4: Item 1 - Zeer leuk bedacht, en makkelijk in te voeren. Goed idee!
Nummer 5: Item 2 - Misschien iets te simpel, maar wel leuk en kan makkelijk geïmplementeerd worden in het spel. Door de vele geniale ideeën helaas maar plek 5, maar zeker leuk.
Nummer 6: Item 5 - Leuk, helaas niet zo super origineel aangezien er weinig verschil is met een zwarte vrijstelling eigenlijk. Ik zou dit naar analogie ook eerder de zwarte joker noemen.
Nummer 7: Item 4 - simpelweg wat te gecompliceerd denk ik voor het 'eenvoudige' spelletje dat WIDM is, en zou beetje uit de toon vallen bij de huidige tactische wapens die er zijn.

 ::zwaai::

1 (informatiejoker): Ik vind deze het leukst bedacht. Vooral leuk dat je niet zeker weet of je er voordeel uit haalt op het moment dat je hem inzet. Je had nog even kunnen nadenken over hoe dit item een rode draad wordt. Hoe vaak komt de joker in het spel? Wat gebeurt er als hij is ingezet?

7 (blauwe baret): Rode draad, goed uitvoerbaar. Wat de werking betreft, vraag ik me af of er geen sterker voordeel te bedenken is dan het indelen van de groepjes.

4 (jokerkluis): Zeker een rode draad, maar ik twijfel aan de uitvoerbaarheid. Hoeveel jokers heb je nodig om de kluis interessant te maken? Je wilt er toch ook 1 of 2 bewaren voor de test. Hoeveel kandidaten hebben zoveel jokers? En zouden zij het risico nemen om jokers in de kluis te stoppen terwijl ze toch al een voorsprong hebben? Bovendien: in hoeverre leidt dit af van het daadwerkelijke spel?

6 (verdubbelaar): Goed uitvoerbaar. Er zit alleen geen individueel voordeel aan en het potgeld is virtueel. Wat dat betreft voelt het een beetje overbodig.

2 (papier): Leuk item om een keer in te kunnen zetten (volgens mij zat er in de vorige editie iets dergelijks), maar niet echt spelbepalend.

5 (gouden joker): In principe is dit een iets andere invulling van de zwarte vrijstelling. De gouden joker zou dan mijn voorkeur hebben, maar heel erg vernieuwend is het niet.

3 (oranje vrijstelling): Het gericht uit het spel werken van medekandidaten vind ik niet in de geest van WIDM. Ik zie dat liever niet aangemoedigd worden.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #63 Gepost op: 25-02-2017, 15:35:33 »
Citaat
Van wat is de rente afhankelijk of staat deze vast (en als hij vast staat, waarom staat dat niet in de omschrijving?). Verder: je moet je eigen code in een opdracht winnen? En dan kun je hem veranderen? En het raden van de codes is willekeurig? Met net iets meer uitwerking, had dit item nog wat plekjes omhoog kunnen gaan!


Stond allemaal in de omschrijving ::)....
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #64 Gepost op: 25-02-2017, 15:46:49 »
De uitslag is als volgt:

1. Swifty
1. Miek1999
3. Mollenmania
4. Lama1997
5. Wouterv
6. D*N
7. MC

De muntenverdeling is als volgt:
1. Swifty - 5 munten
1. Miek1999 - 5 munten
3. Mollenmania - 3 munten
4. Lama1997 - 2 munten
5. Wouterv - 1 munt

De muntenstand is als volgt:
1. Swifty (9 munten)
2. Mollenmania (8 munten)
3. D*N (5 munten)
3. Miek1999 (5 munten)
5. Lama1997  (5 munten)
6. Starlight (4 munten)
7. Molcrazy (3 munten)
8. Juulx1 (2 munten)
9. Wouterv (1 munt)

Te koop in het winkeltje van Sinkeltje:

* Halve gekleurde joker (5 munten)
* Een joker (10 munten)
* Een vraagteken (20 munten)

Aankopen kunnen via de PM gedaan worden ::jaja::

 
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #65 Gepost op: 25-02-2017, 15:49:41 »
Dankjewel jury  ::bravo::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #66 Gepost op: 25-02-2017, 15:52:52 »
Jeeeej, dankjewel jury ::dans::

Ik moet vaker onder tijdsdruk iets insturen ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #67 Gepost op: 25-02-2017, 16:03:35 »


#stommezuury #nietliev #byefelicia

Het is duidelijk dat mijn idee gewoon te ingewikkeld en te goed was voor de juryleden ::pinokkio:: ::hypocriet::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #68 Gepost op: 25-02-2017, 16:43:55 »
De meningen over mijn item (nummer 3 - de oranje vrijstelling) liepen nogal uiteen :P

Maar bedankt voor de twee munten!

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #69 Gepost op: 25-02-2017, 18:19:16 »
Wel grappig. Ik en NextGP hebben kwasi een identieke top 7 met item 3 helemaal bovenin, en de 2 andere Zuuryleden hebben deze helemaal onderin. Zo zie je maar dat een idee dat iedereen leuk en goed vind toch echt moeilijk is voor een spel als dit. Proficiat Swifty en Miek!! (al weet ik niet welk item jullie hadden want dat staat er dus niet bij  ::rofl:: )
« Laatst bewerkt op: 25-02-2017, 18:20:58 door Nys-Fan »
Lomperik..

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #70 Gepost op: 25-02-2017, 18:22:22 »
De items post ik nog. Had ik vanmiddag geen tijd voor.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #71 Gepost op: 26-02-2017, 16:57:35 »
En tijd voor een nieuwe weekopdracht, geheel in stijl.

Nieuwe weekopdracht



Ik hou van Holland
We kennen allemaal dit filmpje: Netherlands second. Stel dat een groep rijke Taiwanezen wil investeren in Nederland. Hoe zou jij Nederland dan promoten? Verkoop Nederland aan deze buitenlandse inbvesteerders op een zo leuk mogelijke manier (video, gedicht, collage, tekening, animatie, brief). Het mag zo creatief zijn als je wilt.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #72 Gepost op: 26-02-2017, 23:12:15 »
Wat waren de items?
klaar voor de strijd

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #73 Gepost op: 27-02-2017, 07:49:19 »
Heb ik die nog steeds niet gepost. Goed bezig Tim. ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #74 Gepost op: 27-02-2017, 12:44:11 »
Heeft de nieuwe weekopdracht ook nog een deadline?  :P
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #75 Gepost op: 27-02-2017, 13:23:34 »
Woensdagavond 19:59:59
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #76 Gepost op: 27-02-2017, 21:56:36 »
Hierbij nog de items

Hier is mijn idee voor tactisch item:

Naam: de informatiejoker

Werking: Met deze joker kun je informatie krijgen over het totale aantal goed beantwoorde vragen van de test. Je kunt hem inzetten wanneer je wilt (hoeft dus niet bij de test te zijn) en dan hoor je hoeveel vragen er in totaal goed beantwoord zijn bij de meest recente test.

Hoe verkrijg je deze joker: Deze joker verkrijg je net als andere jokers tijdens opdrachten

Waarom is dit een nuttig item: Als je weet dat veel mensen op persoon X hebben ingezet, en er zijn vervolgens wel relatief weinig juiste antwoorden, dan weet je dat persoon X waarschijnlijk niet de mol is. En dat is waardevolle informatie  ::jaja::

 ::joehoe::

mijn idee: het papier.

Degene die het papier hebben gewonnen, verdienen het recht om
één testvraag uit de test van de afvaller op te vragen.
Hier krijgt die te zien wat die afvaller geantwoord heeft op de gevraagde testvraag.

Er is 1 beperking: vraag 20 mag niet opgevraagd worden. Alle andere vragen zijn vrij spel.

Hoi organisatoren en leden van zuury (zoals Witte het zou noemen),

Ik kwam op het idee van een oranje vrijstelling. Dit is geen gewone vrijstelling, maar een speciale. Als je deze vrijstelling wint in een bepaalde opdracht, moet je 2 namen noemen die ook verbonden zijn aan deze vrijstelling. De oranje vrijstelling verandert dan in een groene vrijstelling, wanneer deze twee kandidaten uit het spel liggen. Dit kan heel wat intriges met zich meebrengen. Want hoe zorg je ervoor dat deze twee personen eerder het spel verlaten? Welk plan heb je daarvoor? Hoe zet je ze op het verkeerde been.
Als jij, als bezitter, eerder het spel verlaat dan een of meerdere van de uitgekozen personen, dan krijgt diegene de vrijstelling. Mochten ze allebei overblijven, dan wordt de vrijstelling geloot.

Maar er zit nog een addertje onder het gras. Want als je als bezitter de mol als betrokken persoon uitkiest, kun je uiteraard geen kans maken op die vrijstelling. Maar dat is niet het enige.... Daarnaast gaat er ook nog eens 1000 euro uit de pot. Iets om heel goed over na te denken dus!

Lama ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #77 Gepost op: 27-02-2017, 21:57:28 »
De Jokerkluis


De kandidaten krijgen de mogelijkheid om de code te winnen voor hun enige echte eigen jokerkluis. Deze jokerkluis heeft verschillende regels en mogelijkheden namelijk:

- Jokers die je in deze kluis legt kan je pas de aflevering erna eruit halen. Maar voor elke joker die jij in je kluis hebt krijg je rente. Die verschilt per aflevering, het kan zijn dat je 1 joker erin hebt liggen en je een halve joker rente krijgt voor aflevering. Maar dit kan ook 1/4de joker zijn. Deze kan je niet bemachtigen dus is dit gewoon een getal. Pas bij 0,5 of 1 kan je de rente er uithalen in de vorm van een halve of hele joker.
- Hoe meer jokers je er hebt liggen, hoe hoger je rente uiteraard.
- Jokers die hierin liggen zijn veilig voor de pakaf en kunnen dus niet gestolen worden op deze manier.
- Wel wanneer je een eigen kluis hebt kunnen andere kandidaten proberen deze te kraken. Wanneer je de code voor je kluis hebt gewonnen mag je hem zelf eenmaal veranderen naar een eigen code. Een kandidaat kan 3 keer per aflevering proberen je kluis te kraken door de code te raden, maar kijk uit bij 3 keer raden gaat het alarm af en krijgt de kandidaat van wie de kluis is een seintje wie er in zijn kluis probeert in te breken.
- Mocht het iemand lukken om in de kluis te breken dan zijn alle jokers die erin zitten voor de inbreker. Ook rentejokers kunnen meegepakt worden zolang ze maar half of heel zijn.
- Ook kluizen van afgevallen kandidaten kunnen gekraakt worden. Nadat iemand is afgevallen mogen ze de code doorgeven aan iemand nog in het spel, maar dit is uiteraard niet verplicht.

Volgens mij geeft dit een hele nieuwe dimensie aan het spel en mogelijk wat grappige momenten van mensen die proberen in te breken ;D.

Dag presentatoren

Bij deze mijn weekopdracht. Ik presenteer jullie de gouden joker! Een minjoker - die je kan inzetten op een kandidaat naar keuze en die een goed antwoord fout rekent - hebben we al gezien in de fanreeks van WIDM 'Een Mol in' maar een gouden joker nog niet. Wie deze joker inzet, haalt alle ingezette jokers tijdens de test uit het spel. De gouden joker is dus wat te vergelijken met de zwarte vrijstelling alleen heeft de gouden joker geen effect op ingezette groene vrijstellingen.



Vind dit machtige tactische wapen en zet iedereen die de test moet invullen op gelijke voet!

Groeten ::zwaai::
MC

Beste producers van Wie is... de Mol?, hierbij presenteer met trots een nieuw item voor jullie reality-programma: de verdubbelaar.

De verdubbelaar

In het spel is voorafgaand aan elke aflevering een verdubbelaar te verdienen. Om te bepalen wie de verdubbelaar krijgt wordt er voorafgaand aan elke aflevering een minigame gespeeld. 

De kandidaat die op het moment dat een opdracht begint de verdubbelaar in zijn bezit heeft kan deze aan het begin van de opdracht inzetten. Als een kandidaat deze inzet wordt het bedrag wat met de opdracht verdiend wordt verdubbeld (dus mingeld ook!), maar als de mol deze inzet gaat het dubbele van het verdiende bedrag UIT de pot (en dus niks er in).

Een paar regels:
- De verdubbelaar kan slechts 1 keer per aflevering ingezet worden.
- Iemand kan niet 2 afleveringen achter elkaar de verdubbelaar in zijn bezit hebben. De vorige eigenaar speelt dus niet mee met de eerstvolgende minigame.

Hierbij zien jullie een eerste ontwerp voor de verdubbelaar (zonder de hoekjes):




In afwachting van uw reactie verblijf ik,

[onbekende kandidaat]  ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #78 Gepost op: 27-02-2017, 21:58:28 »
Een tactisch wapen voor een volgende editie:

De Blauwe Baret:

Degene die de Blauwe Baret bezit heeft een sleutelpositie in 1 of 2 van de 3 opdrachten per aflevering. Deze persoon mag namelijk bepalen wie op welke positie begint of hoe verschillende groepjes worden ingedeeld. De spelleiders bepalen welke opdrachten door de Blauwe Baret ingedeeld mogen worden. Stel dat de Blauwe Baret er in deze week al was geweest, dan had dus bij 1 of 2 van de 3 spellen niet een envelop of een quiz-vraag gekozen moeten worden door de kandidaten, maar dan had de Blauwe Baret het kunnen indelen. Of bij een spel wat in duo's/trio's gespeeld moet worden waren de groepjes door de Blauwe Baret samengesteld.

De Blauwe Baret moet in de eerste aflevering gewonnen kunnen worden. Als degene die de Blauwe Baret heeft afvalt, komt hij opnieuw in het spel. Sowieso wordt in aflevering 4 opnieuw voor de Blauwe Baret gespeeld.

Oh ja, de Blauwe Baret dient de gehele opdracht door de betreffende kandidaat gedragen te worden. Als de Baret niet gedragen wordt aan het begin van de opdracht, bepalen de spelleiders de indeling van de kandidaten.
(Lees: de avatar van de bezitter van de Blauwe Baret moet aangepast worden door de kandidaat, er moet een Blauwe Baret op de gebruikelijke avatar komen te staan. Bijv op het schild van de schildpad of op het hoofd van D*n of op het woord Molcrazy of op de specht, etc etc)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #79 Gepost op: 1-03-2017, 23:25:49 »
Had helemaal een filmpje voorbereid, maar toch te weining tijd om het op te nemen :(.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human