Auteur Topic: [MO] Weekopdrachten  (gelezen 31311 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #20 Gepost op: 15-02-2017, 16:34:11 »
Ik heb hier net twee uur lang een verpakking voor in elkaar zitten draaien, was bijna af.. maar toen crashte Gimp en ik had het niet tussendoor opgeslagen :\'( :\'( :\'(
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #21 Gepost op: 15-02-2017, 16:34:51 »
 ::hug:: ::hug:: ::hug::
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #22 Gepost op: 15-02-2017, 17:17:42 »
Ik heb hier net twee uur lang een verpakking voor in elkaar zitten draaien, was bijna af.. maar toen crashte Gimp en ik had het niet tussendoor opgeslagen :\'( :\'( :\'(

Komt mij bekend voor, maar dan bij een stedenbouwkundig ontwerp voor school. Ruim een uur bezig met digitaal inkleuren, loopt hij vast bij de laatste vakjes groen ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #23 Gepost op: 15-02-2017, 18:02:07 »
Komt mij bekend voor, maar dan bij een stedenbouwkundig ontwerp voor school. Ruim een uur bezig met digitaal inkleuren, loopt hij vast bij de laatste vakjes groen ::ohno::

En tussentijds niet opgeslagen? Of gaat dat niet?
2024: wie is de Mol?

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #24 Gepost op: 15-02-2017, 18:29:36 »
En tussentijds niet opgeslagen? Of gaat dat niet?

Probleem van het programma waarmee je inkleurt is dat het ...-lang duurt voordat hij de hele tekening had opgeslagen (ondertussen weet ik hoe het wel moet). Dus toen sloeg ik het niet op.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #25 Gepost op: 15-02-2017, 18:50:29 »
Probleem van het programma waarmee je inkleurt is dat het ...-lang duurt voordat hij de hele tekening had opgeslagen (ondertussen weet ik hoe het wel moet). Dus toen sloeg ik het niet op.

Balen :-\\
2024: wie is de Mol?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #26 Gepost op: 18-02-2017, 21:03:52 »
::nieuwsgierig::
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #27 Gepost op: 18-02-2017, 22:37:15 »
komt hier nog een uitslag van?
Wit is ook een kleur!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #28 Gepost op: 19-02-2017, 00:07:52 »
Die halve joker van 5 punten kan het verschil maken ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #29 Gepost op: 19-02-2017, 00:25:40 »
Omdat jullie het zo vriendelijke vragen ;D

De juryrapporten:

Bij 6, 7 en 8 kan ik wel raden wie het gemaakt heeft, maar goed.....

1. thee 5 (die zou ik wel willen proberen)
2. thee 4 (een kopje voor het slapen gaan)
3. thee 1 (hmmmm, feesten op thee in plaats van op red bull of alcohol, wat zouden de kroegbazen daar van vinden?)
4. thee 6 (is dit een variant op sterrenmunt?)
5. thee 7 (en nog een variant op sterrenmunt, maar er dan ook nog groene thee doorheen gemengd?)
6. thee 3 (noodles en koffie in de thee?)
7. thee 2 (lijkt me enorm smerig)
8. thee 8 (bestaat al)



1. Thee 5 - Ik vind de humor erg leuk  ::rofl::

2. Thee 6 - Plaatje erg leuk! Je ziet wel duidelijk wie het is maar ik vind het plaatje gewoon heel erg professioneel overkomen

3. Thee 4 - lastig deze! Ik denk dat de widm kandidaten dat wel elke dag drinken  :P

4. Thee 2 - Geniaal  ;D

5. Thee 1 - Plaatje is wel leuk maar het is erg druk

6. Thee 7 - Gezonde thee! :D Verdient sowieso geen laatste plaats

7. Thee 3 - Hij is saai maar wel aparte ingrediënten

8. Thee 8 - sorry lama  ::hug:: maar volgens mij bestaat brandnetelthee al.



- Nummer 6: Zo win je weekopdrachten. Geheel verzorgd, geheel eigen gemaakt, helemaal top. Er mocht van mij nog wel een verhaaltje bij (wat doet de thee? Wat maakt hem speciaal?) maar visueel gezien by far de sterkste speler.

- Nummer 5: Ja, dit wil ik zien! Een eigen gemaakte poster, humor en gerelateerd aan zowel de locatie als het spel! Daarnaast, ook fijn ingeleid met een tekstje met een goed verkooppraatje, werkt ook zeker mee! Als feedbackje: de letters mogen wel iets leesbaarder.

- Nummer 7: Wil je scoren bij mij: handgemaakte ontwerpen of opdrachten scoren altijd pluspunten. De woordgrap vind ik leuk. Verder is de thee mooi verkocht en uitgebreid beschreven.

- Nummer 1 (Partea): love the woordgrap. Postertje erbij. Helemaal prima. De poster is wel plaatjes van internet over elkaar heen geplakt - maar er is in ieder geval goed aandacht besteed.

- Nummer 4: Jeej, een plaaje! Jeej, WIDM-gerelateerde thee! Leuk! Jammer dat het plaatje bestaat uit twee plaatjes over een ander plaatje en dat er niet meer dan 2 zinnen in deze weekopdracht staan.

- Nummer 3: mooi gerelateerd aan het Taiwanese thema. Ook leuk dat er echt een recept gegeven is. Verder, de presentatie... Fijn dat er plaatjes van theezakjes bijstaan want ik wist niet hoe die eruit zagen. En spellingsgewijs ziet het eruit alsof het vlug-vlug-vlug is gedaan: geen hoofdletters bij zinnen. Verzorg je werk en laat het er mooi uitzien, daar score je pluspunten mee.

- Nummer 8: oké, leuk. Maar met negen zinnen verdien je het niet om een weekopdracht te winnen.

- Nummer 2: oké, leuk. Maar met zes zinnen verdien je het niet om een weekopdracht te winnen.



Laat ik maar even beginnen met de opmerking dat ik het niveau behoorlijk hoog vond. ::ok::


1. Thee 3. Leuk gebruik gemaakt van het land en noodles geldt zeker als verrassingselement. Dit is de thee waar ik het meest benieuwd naar ben.

2. Thee 7. Mooi in character gebleven en een goed uitgewerkt concept.

3. Thee 5. Leuke link naar zowel WIDM als Taiwan. Thee met een vleugje humor.

4. Thee 4. Nog een op WIDM geïnspireerde thee. Iets minder uitgewerkt dan de vorige.

5. Thee 1. Leuk concept, had verder uitgewerkt kunnen worden.

6. Thee 6. Mooi gemaakt, maar ik mis het verhaal erachter.

7. Thee 2. Moest hier wel om lachen. Minder creatief dan de andere inzendingen.

8. Thee 8. De minst creatieve. Volgens mij bestaat brandnetelthee ook al.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #30 Gepost op: 19-02-2017, 00:35:12 »
En daarmee kop ik op een eindstand van deze opdracht van:

01. Mollenmania
02. Starlight
03. Molcrazy
03. Swifty
05. D*N
06. Spechteke
07. Wouterv
08. Lama1997

Daarmee verdienen de volgende personen muntjes:
01. Mollenmania - 5 munten
02. Starlight - 4 munten
03. Molcrazy - 3 munten
03. Swifty - 3 munten
05. D*N - 1 munt

* Zowel MC als Swifty zijn gelijk geëindigd ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #31 Gepost op: 19-02-2017, 00:37:48 »
de zuury was dit keer niet echt eensgezind  ::oink::
Wit is ook een kleur!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #32 Gepost op: 19-02-2017, 00:38:44 »
De muntenstand is als volgt
1. Mollenmania (10 munten)
2. D*N (5 munten)
3. Starlight (4 munten)
3. Swifty (4 munten)
5. Molcrazy (3 munten)
5. Lama1997  (3 munten)
7. Juulx1 (2 munten)

Te koop in het winkeltje van Sinkeltje:

* Halve gekleurde joker (5 munten)
* Een joker (10 munten)
* Een vraagteken (20 munten)

Aankopen kunnen via de PM gedaan worden ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #33 Gepost op: 19-02-2017, 00:49:26 »
Wauw, weer eerste  :o Dankjulliewel jury!

Alle muntenwinnaars gefeliciteerd!

Ben nu wel erg benieuwd naar de andere inzendingen, vooral thee 2  ::rofl::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #34 Gepost op: 19-02-2017, 00:49:43 »
Ik moet me duidelijk eens gaan verdiepen in de verschillende theesoorten ::schaam::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #35 Gepost op: 19-02-2017, 09:12:03 »
Wauw, weer eerste  :o Dankjulliewel jury!

Alle muntenwinnaars gefeliciteerd!

Ben nu wel erg benieuwd naar de andere inzendingen, vooral thee 2  ::rofl::

De inzendingen komen eraan  ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #36 Gepost op: 19-02-2017, 09:30:15 »
De theesmaken

Partea theesmaak



Wil jij de hele avond door kunnen? Vol energie de dag beginnen? Of heb je gewoon een boost nodig. Dan is hier nu de nieuwe Partea thee! Deze thee zorgt ervoor dat elk moment in je leven een feestje is.
Partea thee heeft een energieverwekkende werking en bevat geen caffeïne

Ingrediënten: Ginseng, Rhodiola Rosea, Maca, Citroengras


Get this Partea started!

mijn thee is ... de koffiethee

Weet je niet wat je wilt? Ben je een eeuwige twijfelaar?

Geen probleem, koffiethee lost dit helemaal op voor jou.

Dankzij de rustgevende caffeine voel je je helemaal fris en actief om terug te starten.

Koop het nu in de betere viswinkel...

ik heb mijn enige echt taiwanese noodels thee.

in taiwan is thee heel populair net als noodels en koffie. dit bracht mij op een idee. ik maak een thee met taiwanese specialiteiten. Als basis voor mijn thee gebruik ik heel simpele groene thee, er zijn daar genoeg plantages en dit valt goed in de smaak bij de lokale bevolking.

Wat bevind zich nu in ons theezakje?

1) 40 procent blaadjes voor groene thee als basis
2) de grote hoeveelheid wordt direct verdund met een stukje wampee, dit is een lokale vrucht die heel veel vitaminen bevat. dit maakt de thee wat pittig en het geeft de thee een mooie gele kleur
3)een paar fijngemalen noodles slierten kunnen niet ontbreken als we het over taiwanese specialiteiten hebben. dit compenseerd de sterk smakende wampee en krijg je een mooi geheel.
4) verder doen we er nog wat aroma extracten van vruchten in en wat tijm voor de smaak
5) als finishing touch doen we er nog 1 koffieboon in. je zou denken waarom 1 koffieboon en dat past toch niet. jawel, dit past perfect. het maakt dat de thee voor iedereen in de smaak zal vallen. het geeft een extra dimensie aan de thee, maar het smaakt ook niet door.



dit geheel zorgt voor een geweldige smaak die je nog nooit beleefd hebt. een plezier voor de smaakpapillen.
ik doop mijn thee tot Huáng pí chá. vrij vertaald wampee thee
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #37 Gepost op: 19-02-2017, 09:31:17 »
Dag presentatoren

Deze week ben ik het niet vergeten, de weekopdracht! Speciaal voor jullie presenteer ik de thee 'Underground':



Ingrediënten
- tijm
- rozemarijn
- oregano
- dille
- kamille
- koriander
- speciale kruidenmix

Effecten
De 'Underground'-thee is een zachte thee op basis van kruiden. Bij gewoon gebruik (max. 3 kopjes per dag) dommel je lekker in en zullen zoete dromen je naar luilekkerland brengen. Let echter op bij overmatig gebruik: rusteloosheid, achtervolgingswaanzin en wantrouwen tov je omgeving maken zich dan van je meester.

 ::zwaai::

Geachte presentatoren en geachte leden van de jury,
Hierbij presenteer ik met trots de nieuwe sensatie op het gebied van thee: TNT s.e., oftewel Taiwanese Thee special edition. Deze zoetzuur explosief hete, maar gezonde thee kenmerkt zich door het unieke aroma en is speciaal bereid voor fans van Wie is ... de Mol? ! Wees er echter niet te scheutig mee, want met name voor molloten zitten hier risico's aan... Enjoy!







Proost



 ::zwaai::

Bij dezen mijn zelfbedachte theesmaak :D


We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #38 Gepost op: 19-02-2017, 09:32:55 »
Swiftea

Swiftea is natuurlijk een groene thee, want groen is de kleur van mijn schildpadje. Bovendien is groene thee de gezondste thee*. Alleen maar groene thee is wel een beetje saai, dus aan de theeblaadjes voeg ik nog wel wat (groene) kruiden toe:
- een beetje munt voor de frisse smaak, en omdat munt vol zit met anti-oxidanten, het verkoelt en verdooft pijn, het is antibacterieel en ontstekingsremmend, het opent de luchtwegen en het versterkt het immuunsysteem
- wat kamille, omdat dat ook pijnstillend en ontstekingsremmend is, en daarnaast rustgevend en verzachtend
- een vleugje gember dat ook al pijnstillend en ontstekingsremmend is, maar daarnaast ook goed voor het cholesterol en de bloedsuikerwaardes, het verbetert het geheugen en het stimuleert de spijsvertering
- als verrassend element, wat je niet vaak in thee tegenkomt maar wat wel een heerlijke toevoeging is, wat basilicum. Dit kruid bevat ook veel anti-oxidanten, werkt antibacterieel, vermindert de symptomen van depressie en bestrijdt stress en het is heel goed voor hart, vaten, lever en darmen.

Om de smaak optimaal te genieten is het een losse thee. Het wordt aanbevolen om zes maal per dag een glas van 250ml heet (70o Celcius) water zeven minuten te laten trekken met een halve theelepel van deze thee, en dat dan helemaal op te drinken. Zo zul je fit en gezond voelen!


 



* Volgens https://sochicken.nl/groene-thee :
- Groene thee heeft anti-bacteriële, ontgiftende, antivirale, schimmelwerende, kankerremmend (inclusief borstkanker), UV-beschermende werking.
- Daarnaast beschermt groene thee in het algemeen tegen diverse andere aandoeningen en kwaaltjes.
- Groene thee vermindert mogelijk misselijkheid, pijn en stress.
- Daarnaast helpt groene thee bij het versnellen van onze stofwisseling.
- Groene thee verkleint de negatieve effecten van ons LDL cholesterol (slecht cholesterol) en vergroot de effecten van goed cholesterol (HDL).
- Een stofje in groene thee (ECGC) oxideert vet, zodat het lichaam vet makkelijker kan gebruiken als energiebron. Dit kan ondersteunend werken bij het afvallen.
- Groene thee bevat L-theanine wat de nachtrust bevordert waardoor je overdag minder vermoeid bent.
- Heeft een preventieve werking bij ziektes als alzheimer, multiple sclerosis (MS) en parkinson.
- Groene thee versterkt de weerstand. En als je het gorgelt dan kan het zelfs helpen bij het voorkomen van verkoudheid. Groene thee is ook een zeer effectief mondwater.


Hoi organisatoren,

Ooit wel eens gehoord van brandnetelthee? Dat kan kloppen, want het is pas net (door mij :P) op de markt. Het bestaat uit alleen maar kruiden en sappen van de brandnetel en het is ontzettend gezond voor je lichaam. Vooral mensen met vermoeidheidsklachten kunnen hier hun heil in vinden. Door de kruiden en de opgeslagen vitaminen van de zon zorgt het voor een langdurige en effectieve energieverhoging in het lichaam. Dit zorgt er op zijn beurt weer voor dat je je over het algemeen veel beter voelt. Door regelmatig dit te drinken, zorg je voor een fitter bestaan en voor een betere welzijn. Daarnaast heeft het een heerlijke frisse smaak en is het geheel biologisch gemaakt. Drie vliegen in een klap! ::ok::

Lama1997 ::zwaai::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO] Weekopdrachten
« Reactie #39 Gepost op: 19-02-2017, 09:44:24 »
Duncton je bent een held.  ::bravo::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online