Poll

Wie is de Mol?

Annelies
Davey
Eline

Auteur Topic: [poll] De Mol is...  (gelezen 67852 keer)

Online Luc

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #360 Gepost op: 23-03-2017, 22:31:33 »
Na herbekijken van de afleveringen en overwegen van positieve acties en eventuele molacties kom ik tot de conclusie dat Annelies uiteindelijk toch de mol is.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #361 Gepost op: 24-03-2017, 14:19:35 »
Ik blijf geloven in dat iemand doet wat zijn functieomschrijving zegt dat hij zou moeten doen

Davey is dus geen mol want hij heeft te vaak de groep geen geld Gekost maar juist geld bijgedragen aan de pot. Gps, hunger games.  Echter wijzen we veel hints zijn Kant in.

Annelies is dus geen goede mol omdat ze de groep gewoon geld laat oaken in de museumroof. Verder is niet drukken in opdracht in mijn boek vreemd voor een mol. Wel mooie hint in de bril in t donker.

Houden we over eline , ook geen echt opvallende mol . We zien ze zelden geld uit de pot spelen, maar ze slaagt er ook zelden in om in een proef geld te winnen.


Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #362 Gepost op: 24-03-2017, 18:37:19 »
Slap gedoe met percentages, tsja  :P
Het geeft wel mooi weer hier hoe verdeeld mensen niet alleen onderling zijn, maar ook inwendig. Echt een van de allerlastigste molfinales die ik ooit heb gezien in het mollenverleden, voor mij althans. Anderen hier zijn gelukkig zekerder van hun stuk.

Ik kom terug op m'n eerdere percentages en het wordt gewoon Davey, kaboom. Annelies zal het dan w'schl. zijn, maar ik ga voor hem.

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #363 Gepost op: 24-03-2017, 19:13:41 »
Hoezo zijn percentages slap gedoe? Vind het juist goed dat iemand niet voordoet alsof ie allang weet wie het is.
Davey 80%
Eline 15%
Annelies 5%

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #364 Gepost op: 24-03-2017, 20:01:20 »
Hoezo zijn percentages slap gedoe? Vind het juist goed dat iemand niet voordoet alsof ie allang weet wie het is.
Davey 80%
Eline 15%
Annelies 5%

Ik reageerde op het bericht van Heinz van gisteravond, sorry.

Wat een slap gedoe zeg met die percentages. Er is maar één Mol, spreek je uit. :P

Nee ik vind die percentages ook prima en begrijpelijk, maar misschien heeft het ermee te maken dat sommigen nu bij de finale gewoon één tunnel willen zien..

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #365 Gepost op: 24-03-2017, 20:28:05 »
Heinz wil wsl gewoon zeggen dat je 'ballen aan je lijf moet hebben' en de volle 100% voor 1 iemand moet durven gaan!
(en ik vind dat wel leuk... DURVEN!) 
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #366 Gepost op: 24-03-2017, 22:22:59 »
Ik vind dat ook ballen aan je lijf en 1 mol aanduiden. Tuurlijk is er twijfel bij de meeste van ons, maar toch je kan maar 1 keuze maken. Eline

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #367 Gepost op: 24-03-2017, 23:26:19 »
Heinz wil wsl gewoon zeggen dat je 'ballen aan je lijf moet hebben' en de volle 100% voor 1 iemand moet durven gaan!
(en ik vind dat wel leuk... DURVEN!) 

Mee eens. Daarom kwam ik ook terug op m'n eerdere 51% Annelies 49% Davey. Nav. Heinz' opmerking. Nu het de finale is mag er wel één eindmolkeus zijn inderdaad  ::ok::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #368 Gepost op: 25-03-2017, 00:22:44 »
Ik ga voor Annelies. Maar ben niet zeker
Davey doet soms megaverdacht en soms totaal niet. Eline doet eigenlijk weinig megaverdacht maar ook weinig goed.
Annelies heeft een passieve tactiek binnen spellen maar is dominant aanweizg bij het maken van keuzes.
You'll never walk alone

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #369 Gepost op: 25-03-2017, 07:35:46 »
Ik ga voor Annelies. Maar ben niet zeker
Davey doet soms megaverdacht en soms totaal niet. Eline doet eigenlijk weinig megaverdacht maar ook weinig goed.
Annelies heeft een passieve tactiek binnen spellen maar is dominant aanweizg bij het maken van keuzes.
Mooi omschreven dat gedrag van annelies.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #370 Gepost op: 25-03-2017, 10:46:28 »
Mooi omschreven dat gedrag van annelies.

Ja idd, die tegenstelling is voor mij misschien wel de grootste reden om Annelies te verdenken. "Goht eraf Davey."

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #371 Gepost op: 25-03-2017, 11:05:11 »
Final verdict. Ik ( en dat is dus puur mijn mening) zou davey een slechte mol Vinden omdat hij gewoon vrij vaak geld in de pot heeft gespeeld waar t niet nodig was. Puur voor wat goodwill is 2 k Alleen al bij de hunger games veel.

Ik zou annelies een matige mol Vinden omdat dan haar niet kunnen , niet willen onderdeel gaat zijn van een tactiek die me niet aanstaat. Verder heeft ze in teveel proeven gewoon geen controle gehad over de uitkomst van de proef en in die positie denk ik dat je als mol niet t beste tot je recht komt.

Ik zou eline ook een matige mol Vinden. Ze is gewoon te weinig beslissend in beeld geweest, heeft zelden iets goeds gedaan, maar buiten een paar mogelijke mol acties ook weinig verkeerds.als kandidaat niet veel in beeld maar als mol ook niet.

Ik zie liever een mol als Thomas of Gilles. Wat aanweziger, misschien wel wat opvallender maar in elk geval wat gedurfder. Eigenlijk  zou robin de ideale mol voor mij in deze serie zijn geweest, al heb ik hem nooit verdacht, maar qua houding en acties in zowel spel als in groepsdiscussie.

Online Luc

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #372 Gepost op: 25-03-2017, 11:58:06 »
Gilles heeft met de opdracht met de gans veel geld binnengehaald, dat vond ik erg teleurstellend als mol. En sommige opdrachten heeft hij niet goed ingeschat (bankroetlama, schilderijen) wat hij zelf heeft toegegeven.

Annelies lijkt passief maar indien het gaat om (foute) groepsbeslissingen of verdeling van de taken neemt zij altijd het voortouw, reden waarom zij volgens mij de mol is. Nog een reden waarom ik haar verdenk is dat zij in die busrit als enige van de overblijvende kandidaten voor de pasvragen is gegaan. Ik neem aan dat de mol opdracht heeft gekregen om Hans terug in het spel te brengen door hem pasvragen te bezorgen, het zou voor de productie en de kijkers niet interessant zijn als zijn rol beperkt is tot de busrit en het invullen van één test.

Annelies koos ten onrechte Eline uit als toonvaste kandidaat (kan ook een opdracht zijn voor de mol). Niet alleen omdat de opdracht daardoor mislukt maar omdat het grappige passages oplevert voor de kijkers en dat wil de productie juist.

Tot nu toe is er maar 27% van het te winnen totaalbedrag in de pot, lager dan vorig jaar, dus kun je moeilijk zeggen dat de mol het matig heeft gedaan. Al zijn natuurlijk niet alle mislukte opdrachten aan de mol toe te wijzen (Hunger Games).
« Laatst bewerkt op: 25-03-2017, 12:38:24 door Luc »

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #373 Gepost op: 25-03-2017, 12:04:43 »
Er zijn voor alledrie de finalisten al een rits aan opsommingen van hun molacties gemaakt, in hun eigen persoonlijke topics. Of je de mol dit seizoen goed of slecht vindt, tsja, daar is steeds iets voor te zeggen. Maar overall vind ik een serie waar je in de finale nog zo kunt twijfelen juist heel erg leuk. Je kunt stellen dat dat komt omdat alledrie de overblijvers matige mollen zouden zijn, wat ruimte voor twijfel laat, maar ik heb liever een subtiele mol, dan een overduidelijke. Om een onopvallende mol te zijn hoef je niet elke opdracht te verknallen, voor mij.

Ik zou Davey een gave mol vinden. Mee eens, Robin zou een super mol kunnen zijn geweest, juist omdat hij zo bloedfanatiek leek (was), maar voor Annelies is ook een hoop te zeggen, en Eline is me nog nooit als mol opgevallen -ondanks de opmerkingen hier over haar want die deel ik niet echt, dus petje af als zij het is.

Final verdict. Ik ( en dat is dus puur mijn mening) zou davey een slechte mol Vinden omdat hij gewoon vrij vaak geld in de pot heeft gespeeld waar t niet nodig was. Puur voor wat goodwill is 2 k Alleen al bij de hunger games veel.

2K. alleen al bij de Hunger Games eruit? Hoe kom je daarbij? Er ging 1K uit de pot toen dankzij Davey en hij speelde ook de 5000 euro zak uit het spel. Het 'wat als stel dat' verhaal tav Hans die mogelijk moord + zelfmoord had kunnen plegen in de bosjes is niet heel erg relevant want dat is niet gebeurd. Had hij Eline en Robin niet afgeschoten, dan had hij net zo goed een sticker 'ik ben de mol' op zijn hoofd kunnen plakken. Er kan altijd meer geld geblokt worden, maar als je zo rekent dan heeft Annelies ook heel wat geld laten liggen. Einduitslag was 1K eruit bij de Hunger Games
« Laatst bewerkt op: 25-03-2017, 12:17:25 door Nat007 »

Online Luc

  • Forumlid
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #374 Gepost op: 25-03-2017, 12:32:55 »
Robin heeft misschien molkwaliteiten maar had ik dadelijk geschrapt als mol wegens te fanatiek, teveel op de voorgrond.

Davey had ik ook een tijd als mol verdacht maar nadat hij in 3 opeenvolgende opdrachten geld in de pot bracht niet meer. Uiteindelijk heeft hij van de 3 finalisten verreweg het meeste geld in de pot gebracht en daarom is hij ongeloofwaardig als mol.

Eline is de minst opvallende kandidaat en heeft ook niet veel in de pot gebracht maar ik denk dat ze eerder bezig was met de kandidaten (en de mol) te observeren dan met de opdrachten. Bovendien bleek dat zij niet goed kan liegen wat juist een eigenschap van de mol is.
« Laatst bewerkt op: 25-03-2017, 13:49:33 door Luc »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #375 Gepost op: 25-03-2017, 13:44:42 »
Hunger games : we hebben geen idee hoeveel bollekes davey nog heeft dus hij zou - theoretisch bekeken zonder spel adrenaline - als mol prima hebben kunnen opteren om te acteren alsof hij geen munitie meer had en dus t gevecht verliezen. Wat zou de mol dat uitmaken? Zeker geen 5 k in het spel en meer deelnemers in het spel. Hij loopt als mol- naar mijn mening- vaker risico om geld in de pot te spelen ( bv Waar of niet, gps)

Eline en niet kunnen liegen. Wat is t gevolg van t niet goed kunnen liegen over de Dino?
0 euro in de pot. De tactiek van eline in deze opdracht als zij de mol is, is t gedeelte in de kamer. Het maakt daarna niet uit of ze betrapt wordt op een leugen of niet. Pasvragen heeft een mol niet nodig en 0 euro voor de pot is ook geen ramp.

Bij Gilles had ik vorig jaar ook erg veel moeite met wat hij gedaan had bij de gans. Ik vind dat een vreemde actie voor een mol.  En tuurlijk krijg je als mol tegen spel van de Andere deelnemers, maar als hij hier op hanne  had gewacht was de proef om zeep.

Mijn matige mol heeft niet te maken met of er veel in de pot zit of juist niet. De actie met de gans van Gilles vind ik een totaal misplaatste molactie , maar toch de aanwezigheid  van gilles, zijn air tijd ( tijd dat hij in beeld was) en zijn spel houding maakt dat IK hem dat kan vergeven.

Een mooi seizoen waarin er voor elke finalist nog mooie tunnels zijn, loopt ten einde.
Bij davey als mol, zit ik met vragen waarom sommige proeven toch zo zijn geeindigd.
Bij annelies als mol, zit ik met t fiasco van de museumroof en haar houding t kan niet, t Lukt niet, ik zie niks
Bij eline als mol, had ik haar graag wat aanweziger gezien, wat meer sturend. Zij laat te vaak de groep de beslissing maken.

Ik besef dat ik waarschijnlijk net als in widm hoge verwachtingen heb en niet iedereen is een George of Dennis  ::jaja::

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #376 Gepost op: 25-03-2017, 14:04:11 »
Hunger games : we hebben geen idee hoeveel bollekes davey nog heeft dus hij zou - theoretisch bekeken zonder spel adrenaline - als mol prima hebben kunnen opteren om te acteren alsof hij geen munitie meer had en dus t gevecht verliezen. Wat zou de mol dat uitmaken? Zeker geen 5 k in het spel en meer deelnemers in het spel. Hij loopt als mol- naar mijn mening- vaker risico om geld in de pot te spelen ( bv Waar of niet, gps)

Wat heeft Annelies dan gedaan die opdracht om geld weg te spelen?  ::ohno::
Idem voor de fietsopdracht, de museumopdracht.

Ben het verder met je analyse eens trouwens. Er valt op alledrie een hoop af te dingen als mol. Maar ik vind het wel leuk dat er nog altijd onduidelijkheid is bij veel kijkers. Niet bij iedereen uiteraard  8)
« Laatst bewerkt op: 25-03-2017, 14:08:51 door Nat007 »

Offline Moloproller

  • Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #377 Gepost op: 25-03-2017, 14:06:46 »
Final verdict. Ik ( en dat is dus puur mijn mening) zou davey een slechte mol Vinden omdat hij gewoon vrij vaak geld in de pot heeft gespeeld waar t niet nodig was. Puur voor wat goodwill is 2 k Alleen al bij de hunger games veel.
Vergeet ook niet te rekenen wat ze mogelijk uit de pot gespeeld hebben. Bij Davey bv de kooiproef en beslissende rol bij de waar of niet, rugby. En idd de 5000 bij de hunger games
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #378 Gepost op: 25-03-2017, 14:09:15 »
Wat heeft Annelies dan gedaan die opdracht om geld weg te spelen?  ::ohno::
Idem voor de fietsopdracht, de museumopdracht.

Fietsen min €500,- Paintballen was overmacht, is ze waarschijnlijk gewoon niet goed in. Te langzaam.

Maar belangrijker is de vraag wat ze gedaan heeft om geld ín de pot te spelen. Geen moer.




Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] De Mol is...
« Reactie #379 Gepost op: 25-03-2017, 14:11:32 »
Vergeet ook niet te rekenen wat ze mogelijk uit de pot gespeeld hebben. Bij Davey bv de kooiproef en beslissende rol bij de waar of niet, rugby. En idd de 5000 bij de hunger games

Mee eens.. dat is soms wel het punt bij alle 'follow the money' berekeningen; soms is er ook gemold door geld indirect uit de pot te houden. Of door aanzetten te geven waarna anderen geld uit de pot houden of spelen. Idem. voor Davey. Maar bij alledrie zal er het nodige mislukt zijn als mol. Is het Annelies echter (daar vrees ik onderhand wel voor) dan zijn blackouts die ze had, die hele museumproef en de manier waarop ze vroeg aftaait soms voor mij persoonlijk een moldompertje. Paintball proef was geen overmacht; dat was als laatste met z'n tweetjes in het open veld blijven klooien. Leek geen enkele tactiek of vooropgezet plan bij voor Annelies.

Maar die discussie is al vaker gevoerd :)
« Laatst bewerkt op: 25-03-2017, 14:18:15 door Nat007 »