Auteur Topic: [MO] Aflevering 3 opdracht 3.3 [Taroko Gorge Road] De tunnel met de 9 bochten  (gelezen 27743 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021

Kandidaten,
 
Welkom bij de Taroko Gorge Road, een van de gevaarlijkste wegen van Taiwan en van de Wereld. Deze route met scherpe bochten door dit gebergte vormt het decor van de volgende opdracht. Jullie gaan een deel van deze route niet per auto ontdekken, maar wandelend. Een wandeling van een half uurtje door de tunnel met de 9 bochten. Geniet van de prachtige omgeving van dit natuurgebied, maar houd je ogen goed open… want wie weet kom je iets waardevols tegen.

Goed, op dit moment zijn er drie spelers die een bom bij zich hebben (de enveloppen hebben bepaald). Zij ontvangen dit per pm. Zij weten dit niet van elkaar en mogen hier ook niet over overleggen met anderen. Wat is de bedoeling?

Enveloppe 1: Swifty
Enveloppe 2: Lama1997
Enveloppe 3: Mollenmania
Enveloppe 4: spechteke
Enveloppe 5: Wouter
Enveloppe 6: Molcrazy
Enveloppe 7: Miek1999
Enveloppe 8: D*N
Enveloppe 9: Starlight
Enveloppe 10: Lucy

Bij elk van de 9 bochten staan mandjes met interessante inhoud. Bij elke bocht is er echter voor elke speler steeds 1 mandje te weinig beschikbaar. Dat betekent dat er steeds iemand moet achterblijven. Daarover gaan jullie per keer discussiëren. De bedoeling is dat jullie bepalen wie er niet mee mag naar de volgende bocht. En dat is belangrijk, want er zijn drie spelers met een bom.

Het speelveld ziet er als volgt uit:
bocht 1: 9 mandjes - 10 mensen: 6 prijzen, 3 lege
bocht 2: 8 mandjes - 9 mensen:  4 prijzen, 4 lege
bocht 3: 7 mandjes - 8 mensen:  4 prijzen, 3 lege
bocht 4: 6 mandjes - 7 mensen:  3 prijzen, 3 lege
bocht 5: 5 mandjes - 6 mensen:  2 prijzen, 3 lege
bocht 6: 4 mandjes - 5 mensen:  2 prijzen, 2 lege
bocht 7: 3 mandjes - 4 mensen:  1 prijs, 2 lege
bocht 8: 2 mandjes - 3 mensen:  1 prijs, 1 lege
bocht 9: 1 mandje  - 2 mensen:  1 prijs

De kandidaat die bij het laatste mandje staat kan alle eerdere gewonnen prijzen voor de groep verzilveren, mits hij niet de bom bij zich heeft. Als de speler die de inhoud van het laatste mandje krijgt, een bom bij zich heeft, verliezen alle eerdere winnaars al hun prijzen en gaat er 750 euro uit de pot. Bovendien krijgt de speler met de bom een vrijstelling voor de komende test.

Wie is er nog te vertrouwen en wie niet? Welk mandje kies je? Wie gun je een leuke prijs? Wie offert zich op? Welke deals worden er gemaakt? Dit spel zet de verhoudingen in de groep op scherp. Discussie over wie er achter moet blijven wordt gevoerd in het topic.

Let op: voor het maken van de beslissing wie achter moet blijven geldt een deadline. Hoe jullie het bepalen maakt me niet uit, maar iemand blijft achter als voor de deadline de meerderheid de naam van de achterblijver dikdrukt in het topic. TBij een gelijke stand (bv. 4-4) of als er voor de deadline geen beslissing is gemaakt, bepaalt het lot wie er afvalt. Na de deadline kies je een mandje en overleggen jullie vast over de volgende ronde

Let op 2: wees op alles voorbereid..

Let op 3: als er een kandidaat zonder bom bij de finish komt, raken de spelers met bom hun items kwijt

Let op 4: als de kandidaat bij de finish de mol blijkt te zijn, kost dit de pot 1000 euro.

Bocht 1: deadline maandag 13 februari - 10.00 uur
Bocht 2: deadline maandag 13 februari - 18.00 uur
Bocht 3: deadline dinsdag 14 februari - 10.00 uur
Bocht 4: deadline dinsdag 14 februari - 19.00 uur
Bocht 5: deadline woensdag 15 februari - 10.00 uur
Bocht 6: deadline woensdag 15 februari - 19.00 uur
Bocht 7: deadline donderdag 16 februari - 10.00 uur
Bocht 8: deadline donderdag 16 februari - 16.00 uur
Bocht 9: deadline: donderdag 16 februari - 20.00.00 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 23:41:23 door MollenvangeR-MV »

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Wow, de eerste deadline is er al snel :o
2024: wie is de Mol?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Oke zeg het maar, wie heeft de bom?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Ja crap, ik wilde gaan slapen, krijg je zo'n opdracht :-\\

Het zou natuurlijk heel aardig zijn als de spelers met bom gewoon even kunnen zeggen dat ze hem hebben, maar 1. volgens mij mag dat niet en 2. dan lopen die een vrijstelling mis dus dat doen ze toch niet :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ok. Ik begrijp dat iedereen graag een vrijstelling wil voor de volgende ronde. Dus als je een bom hebt dan ga je daarvoor, ondanks dat dat geld kost. Maar ik vraag de mensen zonder bom om even na te denken over het volgende:
Ik heb al een vrijstelling voor de volgende ronde. Ik heb geen bom. Als iemand met een bom bij de laatste bocht staat zijn er dus 2 mensen met een vrijstelling. Van de tien spelers. Dat maakt de kans dat je zelf afvalt een stuk groter. Het lijkt me daarom handig dat ik doorga tot de laatste bocht.
Keep calm and eat chocolates!

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
En nog meer jokers pakken. Je hebt er al 3 halve en 1 hele.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Hmm, ik wilde in eerste instantie zeggen dat het wel een goed idee is Swifty maar spechteke heeft ook wel een punt :-\\
2024: wie is de Mol?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Eens met Spechteke!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Snap dat het voor jullie zo lijkt. Maar ik kan volledig op de verkeerde mol zitten, wat dat betreft helpen de Jokers niet echt zeg maar, misschien ben ik met mazzel door zo.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Hm, er zit wel wat in moet ik zeggen - er vanuit gaande dat Swifty inderdaad geen bom heeft. En mocht ze die wel hebben - naja, dan heeft ze toch niets aan die vrijstelling (want die heeft ze al) en heeft niemand wat.

Aan de andere kant heeft Spechteke inderdaad ook wel gelijk :-\\

Ik vraag me wel af wat de "interessante inhoud" van de mandjes dan is. Neem aan dat hier dan geen vrijstellingen tussen gaan zitten maar halve/hele jokers en pak-afs?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Ik vraag me wel af wat de "interessante inhoud" van de mandjes dan is. Neem aan dat hier dan geen vrijstellingen tussen gaan zitten maar halve/hele jokers en pak-afs?

Zou ook een vrijstelling in kunnen zitten natuurlijk maar misschien één die pas geldt vanaf de volgende aflevering ofzo.
2024: wie is de Mol?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik volg spechteke ook wel.
klaar voor de strijd

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Maar uhm, de eerste achterblijver heeft dus per definitie geen inhoud van een mandje? Misschien dat we dan juist als eerste achterblijver iemand kunnen kiezen die al veel jokers heeft?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik snap het principe dat er eentje per halte achter moet blijven. Maar wat bepaalt wie welke mandje krijgt?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Ik snap het principe dat er eentje per halte achter moet blijven. Maar wat bepaalt wie welke mandje krijgt?
Oh, ja, dat vroeg ik me inderdaad ook al af.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Maar uhm, de eerste achterblijver heeft dus per definitie geen inhoud van een mandje? Misschien dat we dan juist als eerste achterblijver iemand kunnen kiezen die al veel jokers heeft?

Lijkt me wel een goed plan. Maar belangrijker nog lijkt me de mensen met bom te achterhalen en weg te spelen.

Of heb jij soms een bom?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Verder wel gave opdracht btw! ::bravo::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Zodra de beslissing is gevallen (en er meerderheid van stemmen is), mag je een mandje claimen. Zoals jullie ook de enveloppen hebben geclaimd.

Voorbeeld: overleg wijst voor de deadline  uit dta meerderheid wil dat Starlight achterblijft. (6 keer dikgedrukt), daarna mogen kjullie discussieren over de volgende achterblijver en ondertussen een mandje kiezen.

Mandje 1:
Mandje 2:
Mandje 3:
Mandje 4:
Mandje 5:
Mandje 6:
Mandje 7:
Mandje 8:
Mandje 9:

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Als ik de antwoorden op mijn voorstel zo lees, zou ik bijna denken dat Spechteke, Lama en Wouter een bom hebben? ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Lijkt me wel een goed plan. Maar belangrijker nog lijkt me de mensen met bom te achterhalen en weg te spelen.

Of heb jij soms een bom?
Nee, ik heb geen bom. Ik probeer maar een voorstel te doen aangezien we wel voor morgen 10.00 iemand moeten achterlaten. Zou ideaal zijn als dat dan meteen iemand is met een bom, maar zo niet hebben we daar nog genoeg andere bochten voor. En ik ben bang dat we toch nooit met zekerheid gaan achterhalen wie een bom hebben, dus het blijft altijd een risico :-\\
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"