Auteur Topic: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark  (gelezen 24600 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #60 Gepost op: 20-02-2017, 00:31:39 »
Ik snap t commentaar op de beperkte uitleg niet echt. Dit was bewust zo gedaan, zodat de kandidaten moesten uitvinden dat ze niet met iedereen konden praten , maar in serie geschakeld waren.
De hele fun vd opdracht valt weg als je dat specifiek gaat uitleggen.

Verder in dit tijdsbestek een onmogelijke opdracht, zeker met een mol erbij.
 

Precies dit.
Langer tijdsbestek had de opdracht haalbaar gemaakt, de mol kan niet blijven blokken, dat gaat opvallen.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #61 Gepost op: 20-02-2017, 00:32:56 »
Mooi overzicht.
Ben ook al aan het schrijven en combineren geweest. Ik ga ervan uit dat iedere kandidaat vijf vragen heeft en iedere kandidaat heeft van die vijf vragen er twee op dezelfde kandidaat gehad. Tevens lijkt er in de volgorde van de vragen ook een patroon te zitten ( zie de vragenlijsten van Imanuelle en Thomas ( 1e drie vragen).  Bij Diederik wordt het patroon doorbroken en lijkt het of Sanne meer vragen heeft dan de anderen
In het schema hierboven heeft Sanne nu vijf vragen : Diederik 2x Sanne en Jochem 2x Sanne, Ima 1x Sanne. Thomas zou dus geen vraag op Sanne meer kunnen hebben. Maar Sanne heeft ook nog een vraag over de mol en test van Thomas. Dus Sanne heeft teveel vragen?????
Ik heb geprobeerd het anders te ordenen. Tenslotte is het wie is de mol maar ik kom er niet uit.
Of een verborgen hint haha.

Voor vandaag geef ik het op. Misschien kunnen we anders meer zekerheid krijgen over de acht goede antwoorden voor de pot. De fout ligt ergens bij Sanne , Diederik of Thomas.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #62 Gepost op: 20-02-2017, 05:29:30 »
Twee pagina's terug was ik nog heel zeker dat Thomas de kink in de kabel was. Maar na nog eens kijken en het schema van Crosswise (wow, mooi gemaakt) begin ik te denken dat Imanuelle per ongeluk het meest gemold heeft? En dan Diederik die zelf geen antwoorden heeft opgeschreven. Of zouden Jochem of Thomas alle vragen van Diederik hebben laten stranden om hem verdacht te houden?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #63 Gepost op: 20-02-2017, 07:21:49 »
Thomas lijkt het inderdaad beter te doen dan op het eerste gezicht, en zelfs beter dan dat in Moltalk werd gesuggereerd door Frits Huffnagel. Die gaf alle credits voor Jochem's 4 goede antwoorden van aan Diederik en Sanne, maar zag blijkbaar over het hoofd dat de keten helemaal rond moet. Dus is Thomas hier nu eens verdachter gemaakt in Moltalk dan zou moeten. (ter compensatie van al die keren dat hij uit de wind is gehouden, dan maar? :)).

Behalve uit wat er is doorgegeven, kunnen we m.i. ook nog wel het een en ander halen uit wie er wist aan wie hij/zij iets doorgaf. Ik heb dat al in een eerdere post geprobeerd, maar was toen nogal moe dus dat kwam niet helemaal uit de verf. Ik probeer het nogmaals. De m.i. relevante momenten beginnen rond 10'00 (ervan uitgaande dat er in de montage niet teveel met de chronologie is geknoeid).

10'10 - Thomas door de portofoon: "Wie hoort mij, dit is Thomas. Over". Ima staat bij de praatpaal en rent terug, maar is te laat om te horen wat hij heeft gezegd.

10'30 - Thomas nogmaals: "Dit is Thomas hier, maar ik hoor steeds Jochem door mijn telefoon". Nu hoort Ima het wel.

10'42 - Ima door de luister-porto van Diederik: "Ima hoort alleen Thomas. Over.". Nu valt het kwartje pas bij Diederik dat het een cirkeltje is (hij zegt dit ook in de biecht), de anderen behalve Sanne lijken het systeem op dat moment al door te hebben.

11'05 - Ondanks dat Diederik nu eindelijk snapt hoe het werkt, doet hij iets onzinnigs. Hij zegt in de porto: "Imanuel, dan denk ik dat ik de enige ben die jou hoort, want ik hoor de rest niet". Hij zou zich nu toch moeten realiseren dat Ima hem niet kan horen.

11'10 - Sanne hoort deze opmerking van Diederik en staat te popelen om te laten weten dat ze snapt hoe het zit. "We kunnen alleen een iemand horen en tegen een iemand praten. Dus wie hoort mij? Geef het even door aan de volgende. Ja, hoe doe je dit... Sorry!".

Het begint te lopen, vragen en antwoorden worden doorgegeven. Toch komt Diederik met een vertragend voorstel. Dit is het tweede vertragende voorstel, nadat hij eerder al in alfabetische volgorde wilde gaan werken. Hij wil nu namelijk eerst de keten duidelijk krijgen.

13'25 - Diederik: "Wie mij hoort geef in vredesnaam even de keten door. Dit werkt niet. Imanuelle snapt het niet, die denkt dat Jochem haar hoort".

13'30 - Jochem richt zich voor het eerst rechtstreeks tot Thomas. "Thomas, jij hoort als het goed is mij".

Jochem kan deze conclusie alleen trekken als het voorstel van Diederik gedeeltelijk is uitgevoerd. Blijkbaar heeft Diederik zelf (buiten beeld) in de porto doorgegeven dat Ima Thomas hoort en dat hij op zijn beurt Ima hoort, en Sanne heeft dit (eveneens buiten beeld) doorgegeven aan Jochem met de toevoeging dat zij Diederik hoort. Of Jochem dit dan ook weer doorgeeft aan Thomas is onduidelijk. Een andere mogelijkheid is dat Jochem de mol is, en daarom weet hoe het zit.

13'50 - Diederik wil nog steeds graag weten wie wie nou hoort. Terwijl dit voor een goede uitvoering van de opdracht in feite helemaal niet nodig is. Het liep tot dan toe immers ook vrij gesmeerd. Niet heel slim van Diederik, je zou van een wetenschapper beter verwachten. Of tijdrekken, verwarring zaaien?  

14'00 - Jochem richt zich opnieuw rechtstreeks tot Thomas. "Thomas, dit is een vraag voor Emanuel". Thomas lijkt zich nu ook voor het eerst rechtstreeks te richten tot Ima. "Imanuelle, welke datum is bijzonder voor jou en waarom?".

Thomas kan alleen weten dat Imanuelle hem hoort, als hij de hele verdere keten (buiten beeld) van Jochem heeft gehoord, of als hij dit concludeert uit Jochem's "Thomas, dit is een vraag voor Emanuel", of als hij de mol is. Dezelfde gedachtegang als eerder bij Jochem.

14'30 - Diederik verzucht dat hij nog niets nuttigs heeft doorgekregen. En "Ik weet niet wie mij hoort, maar ik weet zelfs dat nog niet eens".

Het lijkt wel of Diederik eerst in kaart wil hebben hoe het hele systeem in elkaar zit, voor hij er met overtuiging mee aan de slag kan. Dat is een misrekening die hem m.i. niet staat. Maar misschien een routine van werken die hij uit de wetenschap gewend is. Sanne weet bijvoorbeeld ook niet tegen wie ze praat, maar heeft er geen last van. Of had Diederik zijn dag weer niet?

16'20 - Jochem richt zich voor de derde keer rechtstreeks tot Thomas: "Ik heb twee antwoorden nodig, Thomas". En Thomas richt zich voor de tweede keer rechtstreeks (schijnbaar geagiteerd) tot Imanuelle: "Imanuelle, geef jij überhaupt iets door of niet? Ik heb nog geen enkel antwoord gekregen op mijn vragen".

16'50 - Thomas noemt Imanuelle niet maar de vraag is opnieuw rechtstreeks: "Wat zijn jouw lievelingsnummers, de top 3 van jouw lievelingsnummers?". En opnieuw, voor de vierde keer in beeld: "Imanuelle, Thomas hier. Jochem heeft al 4 vragen goed, en ik nog geen enkel. Geef je alles wel door?".

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #64 Gepost op: 20-02-2017, 07:25:10 »
17'25 - Imanuelle weet nog steeds niet wie haar hoort. "Wil iemand alsjeblieft doorgeven aan de volgende dat Thomas emotioneel wordt van klassieke muziek". Dus Thomas heeft de keten niet verder doorgegeven. En even later tenslotte, vlak voor tijd Jochem voor de vierde keer rechtstreeks: "En Thomas, Immanuelle heeft ingevuld bij de laatste test..".
 
Al met al, kijkend vanuit een "wie praat tegen wie"-invalshoek vind ik Diederik, Jochem en Thomas verdacht, Sanne en Ima helemaal niet. Diederik wil graag weten wie wie hoort en werkt daarmee vertragend, en Jochem en Thomas lijken de enige twee die het (althans wat henzelf betreft) op een gegeven moment daadwerkelijk weten.

M.i. meest waarschijnlijke scenario:
- Diederik en Sanne hebben het hun bekende deel van de keten doorgegeven. Jochem heeft dit op zijn beurt doorgegeven aan Thomas, of heeft dit nagelaten maar Thomas weet toch al tegen wie hij praat omdat hij de mol is. Thomas geeft de keten niet (of pas heel erg laat) door aan Ima, en de keten is dus bij hem gestuit. Thomas is de mol.

M.i. minder waarschijnlijk, maar toch mogelijk:
- Het maakt niet uit of Sanne de info m.b.t. Diederik's wens de keten in kaart te brengen al dan niet heeft doorgegeven aan Jochem, omdat Jochem die voorkennis toch al heeft. Hij laat zich (buiten beeld) bewust of onbewust ontvallen tegen Thomas dat die tegen Imanuelle praat, zonder verdere info of opdracht e.e.a nog verder door te geven. In dat geval is het niet gek dat de keten vervolgens stuit bij Thomas. Jochem is de mol.

M.i. minst waarschijnlijk, maar toch mogelijk:
- Diederik doet net alsof het voor hem heel belangrijk is eerst de keten duidelijk te krijgen, maar in feite weet hij allang hoe die in elkaar zit. Hij werkt met zijn verschillende tactieken vertragend, en doet (voor de kijker) alsof hij moedeloos wordt als hij niet precies snapt hoe het zit. Terwijl weten wie wie hoort voor de opdracht helemaal niet nodig is (zie bijvoorbeeld Sanne). Sanne werkt desondanks mee en geeft de keten-info door aan Jochem en Jochem weer aan Thomas, die (bv. vanwege onduidelijkheid van Jochem's kant wat de bedoeling is) nalaat om dit terug te koppelen naar Ima. Diederik is de mol.

Via "wie tegen wie" kom ik dus uit bij Thomas als meest waarschijnlijke mol hier, meer dan via "wat tegen wie". Lang verhaal, maar ik wist niet hoe ik dit korter kon weergeven. En zulke mooie schema's als die van Crosswise heb ik even niet in huis ::tandpastasmiley::::ok::.

Moderators: sorry voor de lange post! Eenmalig, hoor!  ::schaam:: ::hug::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #65 Gepost op: 20-02-2017, 07:50:24 »
De truc is om dingen selectief door te geven. Als de mol de antwoorden van Diederik niet doorgeeft dan wordt Diederik meer verdacht door de medekandidaten. Kijk  naar de uitslag Jochem 4 antwoorden Thomas 3 antwoorden Diederik nul.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #66 Gepost op: 20-02-2017, 08:42:35 »
Mooie analyse Newbie. Ik kreeg tijdens het kijken alleen wel de indruk dat er in de montage erg veel gerommeld is om het voor ons veel verwarrender te maken dan het eigenlijk was.

Twee pagina's terug was ik nog heel zeker dat Thomas de kink in de kabel was. Maar na nog eens kijken en het schema van Crosswise (wow, mooi gemaakt) begin ik te denken dat Imanuelle per ongeluk het meest gemold heeft? En dan Diederik die zelf geen antwoorden heeft opgeschreven. Of zouden Jochem of Thomas alle vragen van Diederik hebben laten stranden om hem verdacht te houden?
Maar uit het overzicht van Crosswise blijkt toch ook dat Ima het erg goed gedaan heeft, zelfs het beste van iedereen? Ze schrijft 2 goede antwoorden op en blokkeert slechts 1 keer een vraag.

Voor elke 100 euro moeten ze alle 5 meewerken: Eerst vragen goed doorspelen, goed antwoord geven en goede antwoorden doorspelen. Wie er uiteindelijk  het goede antwoord opschrijft maakt zelfs niet eens zoveel uit, want het geld wordt niet alleen daarmee verdiend.
Ima & Thomas deden het dan het beste, beiden slechts 1x de keten doorbroken, de rest allen 2x. En Ima schrijft dan ook nog eens 2x een goed antwoord op waarmee ze het geld veilig stelt.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 09:00:20 door molecula »

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #67 Gepost op: 20-02-2017, 09:02:47 »
Ik verdenk Thomas ervan antwoorden te hebben doorgegeven zonder de knop van de porto in te drukken.
Ik zou dat als Mol ook hebben gedaan zoals het lijkt voor de kijker dat je zogenaamd wel de vragen en antwoorden door geeft.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #68 Gepost op: 20-02-2017, 09:09:36 »
Ik verdenk Thomas ervan antwoorden te hebben doorgegeven zonder de knop van de porto in te drukken.
Ik zou dat als Mol ook hebben gedaan zoals het lijkt voor de kijker dat je zogenaamd wel de vragen en antwoorden door geeft.

Hij zal het niet bij alle vragen gedaan hebben, maar ben het wel met je eens dat hij niet altijd even fanatiek was met het indrukken van de porto knop.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #69 Gepost op: 20-02-2017, 09:26:07 »
Ik verdenk Thomas ervan antwoorden te hebben doorgegeven zonder de knop van de porto in te drukken.
Ik zou dat als Mol ook hebben gedaan zoals het lijkt voor de kijker dat je zogenaamd wel de vragen en antwoorden door geeft.

Klinkt logisch, maar dan zit het niet in de uitzending, wat weer vreemd zou zijn voor een molactie die ze in aflevering 10 willen laten zien.
Het overzicht van Crosswise laat namelijk zien dat alles wat Thomas door de portofoon doorgeeft ook daadwerkelijk bij Ima aankomt. Zelfs de vraag wat er onder het bed van Jochem ligt horen we bij Ima aankomen, ondanks dat de enige info is die zij niet doorgeeft aan de volgende.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #70 Gepost op: 20-02-2017, 11:05:29 »
Je kunt als Mol wel enorm vertragen.
Een beetje geld in ds pot kan nooit kwaad.
Twee derde van het geld is er niet verdiend.
Wat ligt er onder het bed van Jochem?
Pita Shoarma?
Gyros?


Lekker verongelijkt spelen...

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #71 Gepost op: 20-02-2017, 11:09:22 »
Een van de vragen van Ima was: "In welke serie zou Thomas de hoofdrol willen spelen?" In Wie is de Mol natuurlijk!

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #72 Gepost op: 20-02-2017, 13:30:51 »
Het overzicht van Crosswise laat namelijk zien dat alles wat Thomas door de portofoon doorgeeft ook daadwerkelijk bij Ima aankomt. Zelfs de vraag wat er onder het bed van Jochem ligt horen we bij Ima aankomen, ondanks dat de enige info is die zij niet doorgeeft aan de volgende.
Ik heb mijn overzicht gebaseerd op wie wat zei in de uitzending. Het (niet) indrukken van porto's is niet meegenomen in het schema, omdat dit onduidelijk te zien is, en dus eigenlijk enkel speculatie is.
Dit zou kunnen betekenen dat Thomas, of iets algemener gezegd: De Mol, als molactie niet telkens de porto's heeft ingedrukt.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #73 Gepost op: 20-02-2017, 13:44:42 »
Mooie analyse Newbie. Ik kreeg tijdens het kijken alleen wel de indruk dat er in de montage erg veel gerommeld is om het voor ons veel verwarrender te maken dan het eigenlijk was.

Maar uit het overzicht van Crosswise blijkt toch ook dat Ima het erg goed gedaan heeft, zelfs het beste van iedereen? Ze schrijft 2 goede antwoorden op en blokkeert slechts 1 keer een vraag.

Voor elke 100 euro moeten ze alle 5 meewerken: Eerst vragen goed doorspelen, goed antwoord geven en goede antwoorden doorspelen. Wie er uiteindelijk  het goede antwoord opschrijft maakt zelfs niet eens zoveel uit, want het geld wordt niet alleen daarmee verdiend.
Ima & Thomas deden het dan het beste, beiden slechts 1x de keten doorbroken, de rest allen 2x. En Ima schrijft dan ook nog eens 2x een goed antwoord op waarmee ze het geld veilig stelt.


Crosswise heeft wel zelf al benadrukt dat de keten-breuken in zijn overzicht, zijn gebaseerd op hoe het uit de montage komt.
Het is dus niet zo dat die vragen/antwoorden ook daadwerkelijk op die plekken niet meer verder zijn gekomen.

Sterker nog, ik denk dat er in de montage is geprobeerd om ervoor te zorgen dat er ogenschijnlijk bij iedereen minimaal 1 keer de keten is doorbroken. En met omzet bij de mol slechts 1 keer.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #74 Gepost op: 20-02-2017, 14:18:09 »
Ik heb mijn overzicht gebaseerd op wie wat zei in de uitzending. Het (niet) indrukken van porto's is niet meegenomen in het schema, omdat dit onduidelijk te zien is, en dus eigenlijk enkel speculatie is.
Dit zou kunnen betekenen dat Thomas, of iets algemener gezegd: De Mol, als molactie niet telkens de porto's heeft ingedrukt.

Dank je voor je toelichting. Het is helder dat het kruis van "halen bij de Chinees Jochem" dat nu bij Thomas staat, ook bij Ima of Diederik pas kan vastgelopen zijn. Uit de montage wordt dat inderdaad niet duidelijk.

Maar het gaat hier om wat hij wel allemaal goed doet. Als de Mol gemold zou hebben door het niet indrukken van de porto (wat inderdaad heel logisch zou zijn) dan zouden ze toch in de montage minimaal een keer een vraag of antwoord van Thomas hebben laten zien, dat vervolgens niet doorgekomen is. En dat is juist niet in de uitzending gekomen. Sterker nog, Thomas doet volgens de montage op de Babi Pangang na alles perfect, hoogstens heeft hij de boel iets lopen te vertragen.

Eerlijk gezegd zou ik het dus een beetje flauw vinden als ze in aflevering 1O met vragen of antwoorden die Thomas niet heeft doorgegeven, maar die wij ook niet hebben kunnen zien.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #75 Gepost op: 20-02-2017, 14:28:42 »
De truc is om dingen selectief door te geven. Als de mol de antwoorden van Diederik niet doorgeeft dan wordt Diederik meer verdacht door de medekandidaten. Kijk  naar de uitslag Jochem 4 antwoorden Thomas 3 antwoorden Diederik nul.

Mee eens, maar ik weet niet wie je daarmee nu verdenkt? Iedere vraag moet de cirkel helemaal rond om een goedgekeurd antwoord te krijgen. De mol kan vooraf precies bepalen hoeveel vragen goed (en dus hoeveel geld erbij in de pot) hij een acceptabele uitkomst vindt. Vervolgens kan hij dan vragen en antwoorden filteren, die van sommigen wel doorlaten, en van anderen niet. Maar om als mol dan zelf het minst verdacht over te komen, zou ik ervoor kiezen om zelf een aantal vragen goed te hebben, en de personen direct na mij ook. En die van de personen die daarna komen maar mondjesmaat door te laten, zodat die de verdenking op zich krijgen. Zo beschouwd is Jochem hier het meest mollerig. Hij heeft de meeste vragen goed (3x), en degenen na hem hebben ook een paar vragen goed (Thomas 1x, Ima 2x). Zie schema van Crosswise. Dus bij elkaar 7 van de 8. Bovendien lopen er bij Jochem 2 lijnen dood, herroept hij een antwoord, en geeft hij ook nog een verkeerd antwoord door. Bij Thomas loopt er maar een lijn dood. En zelfs die ene is twijfelachtig, begrijp ik uit de laatste post van molecula.

Als Thomas de mol is, heeft hij hier niet optimaal staan mollen. Als Jochem de mol is, dan heeft hij hier zo te zien goede zaken gedaan.

EDIT: Misschien voelde Thomas zich een beetje klem staan tussen Jochem en Ima, die een bondje hadden en na afloop gemakkelijk konden nagaan wat hij wel en niet had doorgegeven. En beperkte dat zijn vrijheid tot mollen. Maar dan had hij ook gewoon een andere opstelling kunnen kiezen. Misschien heeft hij dus wel juist voor bijna niet mollen gekozen om zich door Jochem en Ima definitief te laten wegstrepen.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2017, 15:13:01 door Newbie2 »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #76 Gepost op: 20-02-2017, 17:26:26 »
Wat iedereen hier mist (volgens mij heb ik het niet gezien nog in dit topic), is dat een medekandidaat ook iets kan weten van een andere kandidaat, zonder dat die kandidaat dat zelf heeft hoeven antwoorden. Dus, als ik bijvoorbeeld als Sanne het antwoord weet wat Jochem het liefste bij de Chinees bestelt, dan hoeft dat antwoord niet de hele keten rond.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #77 Gepost op: 20-02-2017, 18:06:21 »
Ik vraag me af of er vragen tussen zaten die een ander zomaar even had kunnen weten... Althans, ik ga ervan uit dat de kandidaten elkaar echt niet zo goed weten dat ze zomaar weten wat het favoriete eten van de een is of waar de ander kippenvel van krijgt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #78 Gepost op: 20-02-2017, 18:15:53 »
Wat iedereen hier mist (volgens mij heb ik het niet gezien nog in dit topic), is dat een medekandidaat ook iets kan weten van een andere kandidaat, zonder dat die kandidaat dat zelf heeft hoeven antwoorden. Dus, als ik bijvoorbeeld als Sanne het antwoord weet wat Jochem het liefste bij de Chinees bestelt, dan hoeft dat antwoord niet de hele keten rond.

Als ik me goed herinner, klopt dit niet helemaal. Art zei volgens mij dat enkel antwoorden die over de porto gegeven werden telden. En zodra jij de antwoorden niet mag geven, moet de vraag (en antwoord) de hele cirkel rond. Alle vragen van vb. Ima moeten langs Diederik, Sanne, Jochem en Thomas, onafhankelijk van wie het antwoord weet.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 7 - opdracht 1 - vragen oplossen in Lavapark
« Reactie #79 Gepost op: 20-02-2017, 18:29:11 »
Ik snap t commentaar op de beperkte uitleg niet echt. Dit was bewust zo gedaan, zodat de kandidaten moesten uitvinden dat ze niet met iedereen konden praten , maar in serie geschakeld waren.
De hele fun vd opdracht valt weg als je dat specifiek gaat uitleggen.

Verder in dit tijdsbestek een onmogelijke opdracht, zeker met een mol erbij.
 
Eens. Maar het had voor mij als kijker wel leuk geweest als ik meer informatie had gehad (voiceover)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"