Auteur Topic: [MO] Aflevering 5 opdracht 5.2 [Fort Zeelandia, Tainan] 'Ik hou van Holland'  (gelezen 13948 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Kandidaten,



Welkom hier bij het Anping Fort in Tainan, of zoals het in de tijd van de Nederlandse overheersing heette: Fort Zeelandia. Tussen 1624 en 1662 stond Taiwan beter bekend als Nederlands-Formosa. De VOC had hier gedurende 38 jaar een belangrijke handelspost. Goed, tot zo ver deze geschiedenisles. Op deze plek kunnen we maar een spelletje spelen...  IK HOU VAN HOLLAND  ::bravo::



En vanaf nu ben ik niet MVMV-presentator, maar Linda de Mol(llenvanger). Terug in mijn oude rol  ::ok::

Goed kandidaten,

We spelen 2 spellen uit Ik hou van Holland: de anagrammenronde en de finale met inschattingsvragen. Deel jezelf eerst in in 2 teams:

Team rood - wit - blauw
1.
2.
3.
4.

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.

Team Oranje
1.
2.
3.
4.

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Kandidaten,



Welkom hier bij het Anping Fort in Tainan, of zoals het in de tijd van de Nederlandse overheersing heette: Fort Zeelandia. Tussen 1624 en 1662 stond Taiwan beter bekend als Nederlands-Formosa. De VOC had hier gedurende 38 jaar een belangrijke handelspost. Goed, tot zo ver deze geschiedenisles. Op deze plek kunnen we maar een spelletje spelen...  IK HOU VAN HOLLAND  ::bravo::



En vanaf nu ben ik niet MVMV-presentator, maar Linda de Mol(llenvanger). Terug in mijn oude rol  ::ok::

Goed kandidaten,

We spelen 2 spellen uit Ik hou van Holland: de anagrammenronde en de finale met inschattingsvragen. Deel jezelf eerst in in 2 teams:

Team rood - wit - blauw
1.
2.
3. Wouterv
4.

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
1.
2.
3.
4.
5. Wouterv
6.
7.
8.

Team Oranje
1.
2.
3.
4.

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
2 enveloppen wouter :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Team rood - wit - blauw
1.
2. Swifty
3. Wouterv
4.

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
1. Swifty
2. Swifty
3.
4.
5. Wouterv
6.
7.
8.

Team Oranje
1.
2.
3.
4.

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Team rood - wit - blauw
1. D*N
2. Swifty
3. Wouterv
4.

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
1. Swifty
2. Swifty
3.
4. D*N
5. Wouterv
6.
7.
8. D*N

Team Oranje
1.
2.
3.
4.

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Team rood - wit - blauw
1. d'n
2. Swifty
3. Wouterv
4.spechteke

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
1. Swifty
2. Swifty
3. wouter
4. dn
5. Wouterv
6. spechteke
7. spechteke
8. dn

Team Oranje
1.
2.
3.
4.

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Chaos chaos ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Kandidaten,



Welkom hier bij het Anping Fort in Tainan, of zoals het in de tijd van de Nederlandse overheersing heette: Fort Zeelandia. Tussen 1624 en 1662 stond Taiwan beter bekend als Nederlands-Formosa. De VOC had hier gedurende 38 jaar een belangrijke handelspost. Goed, tot zo ver deze geschiedenisles. Op deze plek kunnen we maar een spelletje spelen...  IK HOU VAN HOLLAND  ::bravo::



En vanaf nu ben ik niet MVMV-presentator, maar Linda de Mol(llenvanger). Terug in mijn oude rol  ::ok::

Goed kandidaten,

We spelen 2 spellen uit Ik hou van Holland: de anagrammenronde en de finale met inschattingsvragen. Deel jezelf eerst in in 2 teams:

Team rood - wit - blauw
1.
2. Swifty
3. Wouterv
4.

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
1. Swifty
2. Swifty
3.
4.
5. Wouterv
6.
7.
8.

Team Oranje
1. Lama
2.
3.
4.

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
9. Lama
10.
11. Lama
12.
13.
14.
15.
16.


Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dit gaat lekker  ::rofl::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Ik presenteer weer eens IHVH, meteen chaos hoor  ::rofl:: en dan heb ik nog niks gedaan ;D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Ik presenteer weer eens IHVH, meteen chaos hoor  ::rofl:: en dan heb ik nog niks gedaan ;D

Je krijgt wel langzamerhand er een imago door ;D ;)
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Team rood - wit - blauw
1. d'n
2. Swifty
3. Wouterv
4.spechteke

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
1. Swifty
2. Swifty
3. wouter
4. dn
5. Wouterv
6. spechteke
7. spechteke
8. dn

Team Oranje
1. Lama
2. Lucy
3.
4.

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
9. Lama
10.
11. Lama
12.
13.
14.
15. Lucy
16. Lucy
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw

Team rood - wit - blauw
1. d'n
2. Swifty
3. Wouterv
4.spechteke

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
1. Swifty
2. Swifty
3. wouter
4. dn
5. Wouterv
6. spechteke
7. spechteke
8. dn

Team Oranje
1. Lama
2. Lucy
3. Miek1999
4. Mollenmania

En zet je naam meteen bij 2 van deze 8 enveloppen (iedereen krijgt dus 2 anagrammen)
9. Lama
10. Miek1999
11. Lama
12. Mollenmania
13. Mollenmania
14. Miek1999
15. Lucy
16. Lucy

Gelijk even afgemaakt  :)
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Goed, elk teamlid heeft dus 2 anagrammen. In de eerste ronde krijgen jullie 16 anagrammen met een handicap. 8 anagrammen per team, 2 per persoon. De handicap van een anagram zit hem in het volgende: in elk anagram zit een extra letter verstopt. Die letters hebben jullie nodig om een woord te vormen. Voor het oplossen van de anagrammen gelden een aantal regels:

Regels
- De anagrammen worden in eerste instantie individueel opgelost. Jouw antwoord is geldig als je dit dikdrukt in het topic. Per juist opgelost anagram: 100 euro maar...

- Stel dat je de oplossing niet weet, kun je de categorie kopen, zodat je een aanwijzing hebt van in elke richting moet denken. Je doet dit door te plaatsen: ik wil de categorie kopen. Jouw anagram is dan nog slechts 50 euro waard.

- Stel dat jij het anagram van een medespeler weet, mag je dit aangeven in je team. Als jij een anagram van een medespeler oplost, is deze 50 euro waard. Indien een medespeler al eerder een categorie heeft gekocht, en jij dan zijn/haar anagram ziet, levert dit 25 euro op. Als je een antwoord op een anagram van iemand anders wilt geven plaats je: Ik heb de oplossing van de anagram van persoon X: OPLOSSING Overleg dus wel eerst even voordat je dat doet!

- Spelers van team rood/wit/blauw mogen alleen elkaars anagrammen oplossen, ditzelfde geldt voor team oranje.

- Speciaal voor onze Zuiderburen zitten er ook verspreid over beide teams 2 Vlaamse anagrammen in :) (1 v/d 8 anagrammen is een Vlaamse)  ::ok::

Deadline indienen antwoorden anagrammen: dinsdag 28 februari: 19.00 uur
 
Na die deadline hebben jullie tot woensdagochtend 1 maart 10.00 uur de tijd om als gehele groep het woord te vormen dat met de extra letters uit de anagrammen gemaakt kan worden. Lukt dat? 1250 euro voor de pot!

De anagrammen voor team rood-wit-blauw
1 Stofte echt dalen
2 De Finale en dips oor
3 Hint soir jus ratjetoes
4. Mol sluw bees in vlag
5. Gepanineerden draagt aan sst  
6 Je Moederzon biedend erg stom 
7 Bushuur pishoed
8 Jawel voor geen

Anagrammen team Oranje
9 Loekjes saver
10 Leo viste snel toe
11 Lucht gamen dabt zo
12 Tram sagen noes
13 Vlug baas ril mier
14.Bij dons kat
15. Nicht jodelen dist degreetje
16. Lobde egel digo
« Laatst bewerkt op: 26-02-2017, 17:36:00 door MollenvangeR-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Het is stil hier. Zijn de anagrammen zo lastig?  :o anders ga ik de categorieën er bij geven..

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik ga er aan het einde van de middag even goed voor zitten ::ok::

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ik ga er aan het einde van de middag even goed voor zitten ::ok::

Ik deze avond
klaar voor de strijd

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Het is stil hier. Zijn de anagrammen zo lastig?  :o anders ga ik de categorieën er bij geven..
Ik ben blij dat ik de anagrammen niet hoef op te lossen. Ik vind anagrammen eigenlijk altijd zeer lastig, zelfs de meest makkelijke... Haha!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ik vind ze vreselijk lastig. Zeker ook omdat er een letter teveel in zit
Keep calm and eat chocolates!