Poll

Welk concept zou jíj willen voor het komende songfestival in het najaar?

Back to Eurovision
Back to basic
All American
No hablo inglés
Random
Covers
Southern Hemisphere
Back to the 00's

Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Malta 2017  (gelezen 91943 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Gepost op: 20-03-2017, 21:31:58 »


::confettie::

Merħba!
Welkom, bij alweer de 13e editie van het RN Songfestival!
Welkom in Malta, de dwergstaat van het Maltezer leeuwtje en onze laatste winnaar Red Electrick!
Laten we nog eens een keer luisteren naar het prachtige liedje: Young Again!
Geef een groot applaus voor Red Electrick en het Malta Philharmonic Orchestra!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En dan nu, is het de hoogste tijd voor een nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Het is tijd voor Realitynet's Song Contest Malta 2017!

Reglement Realitynet's Song Contest Malta 2017

1. Een ieder die mee wilt doen geeft via PM aan mij (Fabiann) een algemeen erkend land door, plus een tweede en derde keus voor het geval zijn/haar land ook door iemand anders gekozen wordt. Het is niet wie het eerst komt, het eerst maalt. Wanneer de inschrijfdatum is verstreken zal er worden geloot en geef ik via PM aan je door met welk land je deelneemt aan het songfestival.

2. Inschrijven is mogelijk tot vrijdag 21 april om 20:00:00 uur! Voor die tijd moet je dus in ieder geval 3 landen ingestuurd hebben. Je mag op eigen risico minder dan 3 landen insturen, als je vrijwel zeker bent dat niemand anders jouw eerste (of tweede) keus heeft. Het is niet nodig om ook alvast je liedjes in te sturen.

3. De definitieve keuze van je liedje moet je vóór zondag 30 april om 20:00:00 uur aan mij doorgeven via PM. Zonder liedje wordt het land dat je is toegewezen gediskwalificeerd.

4. De uitvoerende artiest van het liedje moet geboren zijn of al zeer geruime tijd woonachtig zijn in het land dat je hebt gekozen. Als je gekozen hebt voor een duo of een groep, dan moet in ieder geval een van de leden in het land zijn geboren. Wanneer een groep zijn oorsprong kent in het land is dit ook voldoende. Bij twijfel beslist de spelleiding.

5. Het zou fijn zijn als de uitvoerende artiest, leden van het duo of de groep op het moment van het plaatsen van deze post nog in leven zijn, zodat ze hun liedje nog op zijn minst (a)live ten gehore kunnen brengen.

6. Het zou leuk zijn als je een korte introductie bij je inzending schrijft met wat informatie over de uitvoerende artiest en het liedje.

7. Voor dit songfestival hanteren we een nieuwe puntentelling! Omdat dit songfestival mede mogelijk gemaakt wordt door Isle of MTV Malta zijn de videoclips van de liedjes belangrijker dan ooit tevoren! Er mag nu afzonderlijk punten gegeven worden op basis van de videoclip. Dit betekent dat per land naast de 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 punten voor de tien leukste/mooiste liedjes ook nog eens 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 punten aan de tien leukste/mooiste videoclips mag worden gegeven. Hierdoor is het mogelijk om een liedje dat met de oude puntentelling net te kort zou komen toch punten te geven. Je mag natuurlijk ook 24 punten aan 1 liedje geven.

8. Degene met de meeste punten wint de 13e editie van het RN Songfestival en daarmee heel veel eer! Daarnaast wordt de uitslag van het songfestival opgenomen in de RN Ranking!

De inschrijvingen zijn NU geopend!
Veel succes en vooral veel plezier!

 ::cheerleader:: ::cheerleader:: ::cheerleader::
🜃

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #1 Gepost op: 20-03-2017, 21:34:58 »
Spannend
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #2 Gepost op: 20-03-2017, 21:47:16 »
Het songfestival is back ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #3 Gepost op: 20-03-2017, 21:49:42 »
Leuke originele, interessante, nieuwe twist heb je eraan gegeven Fabiann met die videoclips  ::ok::  ::bravo::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #4 Gepost op: 20-03-2017, 21:59:13 »
Thnx MV! :D

Ik dacht: Back to basic, Malta, Isle of MTV, MTV, videoclips! ::tandpastasmiley::
🜃

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #5 Gepost op: 20-03-2017, 22:08:01 »
Leuk dat het songfestival er weer is ::bravo:: Maar ik ben om eerlijk te zijn niet zo enthousiast over het videoclip idee :-X Het gaat voor mij om de kwaliteit van de liedjes, maar dan zou een liedje wat ik heel slecht vind maar een leuke clip heeft toch ineens nog hoog scoren? :-\\ Of worden de punten niet bij elkaar opgeteld en is er in feite een aparte wedstrijd voor het liedje en een aparte voor de clip?
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #6 Gepost op: 20-03-2017, 22:18:30 »
Punten worden gewoon bij elkaar opgeteld. ::jaja::

Het is nog steeds aan een ieder om zelf te bepalen hoe hij/zij de punten verdeelt. Je zou in theorie ook 2 identieke lijstjes met punten kunnen sturen. Het enige verschil is dat je nu niet 58 punten, maar 116 punten te verdelen hebt.

Maar je hebt gelijk dat het kan gebeuren dat een in jouw ogen heel slecht liedje met een leuke clip hoog kan scoren, alleen was dat voorheen natuurlijk ook al zo. ;)
🜃

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #7 Gepost op: 20-03-2017, 22:29:46 »
Ik vind videoclip ook niet zo leuk. Maar ik zal verder niet zeuren. Doe ik nooit hier  ;D
You'll never walk alone

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #8 Gepost op: 20-03-2017, 22:41:03 »
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #9 Gepost op: 20-03-2017, 22:46:13 »
Maar je hebt gelijk dat het kan gebeuren dat een in jouw ogen heel slecht liedje met een leuke clip hoog kan scoren, alleen was dat voorheen natuurlijk ook al zo. ;)
Natuurlijk, ik bedoelde eigenlijk dat het dan in mijn eigen puntentelling ineens hoger zou moeten scoren. Dus dat ik geen idee heb wat ik dan aanmoet met de puntentelling :P

En als je ook twee identieke lijstjes met punten kan insturen, betekent dat dus dat sommige mensen wel op videoclip beoordelen en anderen niet. Dan krijg je helemaal een vertekende eindstand, want sommige liedjes krijgen dan dubbele punten omdat iemand ze goed vond, en andere komen juist hoog te staan op enkel de videoclip. Natuurlijk wegen mensen nu ook al verschillende dingen mee in hun beoordeling, maar als je een tweede extra beoordeling hebt waarbij sommige mensen daadwerkelijk de clip gaan beoordelen en anderen het gaan gebruiken om hun favoriet hoger te krijgen, heb ik toch het idee dat er een wat oneerlijke puntentelling ontstaat.

Maar waarschijnlijk doe ik gewoon te moeilijk voor een spelletje ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #10 Gepost op: 20-03-2017, 22:57:31 »
ruilt  9 en 10 om ::0

ik vind het nieuw en ik hou niet van nieuwe dingen.
Dus ik denk dat het een succes wordt.
Maakt de keuze nog wel moeilijker van het juiste liedje.
Disney doet het goed bij D*N maar doet D*n mee?
eeeeh mooie mannen doen het goed bij alle dames hier.....
hmmm jeetje.... ik zie opties
Ik zal eens een Oostenrijk gaan zoeken
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #11 Gepost op: 21-03-2017, 00:11:15 »
ik vind het nieuw en ik hou niet van nieuwe dingen.
Nee joh, nieuw is juist leuk :D (behalve als het om een rode vrijstelling gaat :P )

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #12 Gepost op: 21-03-2017, 07:27:22 »
Hall of Fame

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


Realitynet Eurovisie Songfestival | Lukie4 | | Oostenrijk | Falco - Jeanny

Realitynet International Songcontest | tdietz | | Nieuw-Zeeland | Brooke Fraser - Something In The Water

Realitynet Songfestival: Christmas Edition | tdietz | | Portugal | Mia Rose - What Would Christmas Be Like?

Realitynet Eurovisie Songfestival: Back to Basic | JustinSme | | Zwitserland | 77 Bombay Street - Long Way

Realitynet World Songfestival II | Nieky | | Nederland | Handsome Poets - Sky On Fire

Realitynet's American Song Contest 2013 | grasisgroen | | Texas | Erin McCarley - Love, Save The Empty

Realitynet's Global City Song Contest 2014 | Molcrazy | | Parijs | Indila - Dernière Danse

Realitynet's Global City Song Contest 2015 | Mollenvanger-MV | | Kaapstad | Matthew Mole - You & Your Crown

Realitynet's Song Contest Cape Town 2015 | Meezter | | Waldorf | The Madden Brothers - We Are Done

Realitynet's Song Contest 2015: Niet-Engelstalig | Molbelg | | Italië | Marco Mengoni - Guerriero

Realitynet's Song Contest Rome 2016 | KD. | | Zweden | Laleh - Some Die Young

Realitynet's Song Contest Stockholm 2016 | KD. | | Malta | Red Electrick ft. MPO - Young Again


 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Klik hier voor alle liedjes en informatie over de vorige edities!
🜃

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #13 Gepost op: 21-03-2017, 08:03:16 »
Ben t wel met Starlight, Lukie en Nieky eens.

Ik denk dat de kans dat een 'matig' liedje met toevallig een geinige clip zo wel kan winnen, als we die allemaal veel punten geven. Verder heb ik ook niet veel met clips, dus ik vind dat ook lastig te beoordelen. Ik kan 2x dezelfde punten lijst inleveren, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling (edit: lees dat dat ook niet mag, maar ik hoef alleen maar de nr 10 te veranderen om onder de regel uit te komen).

Verder zeur ik niet, maar ik twijfel wel of ik ga meedoen. Maar er is nog tijd zat om me te bedenken.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2017, 14:31:17 »
Ik vind het dichter bij het echte songfestival aanleunen, waar het, let's face it, ook vaak om de show en het spektakel draait. Alle bombarie over welke jurk ga je dragen en dat ene grappige danspasje en die andere die op een videowall klimt, etc, etc draagt allemaal bij aan het totaalspektakel waar mensen punten voor geven. Het gaat bij het songfestival niet enkel en alleen om het liedje en de stem, want dan had het een show op de radio moeten zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2017, 17:58:35 »
Ik vind het dichter bij het echte songfestival aanleunen, waar het, let's face it, ook vaak om de show en het spektakel draait. Alle bombarie over welke jurk ga je dragen en dat ene grappige danspasje en die andere die op een videowall klimt, etc, etc draagt allemaal bij aan het totaalspektakel waar mensen punten voor geven. Het gaat bij het songfestival niet enkel en alleen om het liedje en de stem, want dan had het een show op de radio moeten zijn.
Daarom ligt het niveau over het algemeen ook een stukje hoger hier dan op het echte songfestival :-X ;D

Ik weet het nog niet zo met deze videoclip "twist". Ik denk dat het vooral lastig is om een liedje te vinden wat aanslaat en ook nog eens een leuke clip heeft. Vooral omdat de trend hier wel een beetje is om onbekende muziek in te sturen van vaak artiesten die minder of zelfs geen budget hebben voor videoclips. Maar hey, we laten het even bezinken en misschien wordt het wel erg leuk ;D.

Verder zeur ik niet, maar ik twijfel wel of ik ga meedoen. Maar er is nog tijd zat om me te bedenken.
Maar jij bent één van de 3 mensen die nog nooit een songfestival heeft gemist :o
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #16 Gepost op: 21-03-2017, 18:00:19 »
Landen ingestuurd. :D

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #17 Gepost op: 21-03-2017, 18:08:20 »
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #18 Gepost op: 21-03-2017, 18:54:25 »
Ik vind het wel tof eigenlijk. Er zijn best wel liedjes te bedenken waarbij de videoclip het nummer sterker maakt. Leuk om over na te denken ::jaja:: (en ik heb al een paar ideetjes).

Eerste domper: van een nummer wat al langer op mijn shortlist staat, is de officiële videoclip offline geknikkerd. Die wordt het dus in ieder geval niet. :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet's Song Contest Malta 2017
« Reactie #19 Gepost op: 21-03-2017, 18:57:39 »
Ik ga eerst maar eens uitgebreid zoeken...
Ich bin ein Bärliner!