Auteur Topic: [MO] De verborgen aanwijzingen  (gelezen 14937 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
[MO] De verborgen aanwijzingen
« Gepost op: 16-04-2017, 10:29:48 »
Vanavond volgen in dit topic de verborgen aanwijzingen naar de identiteit van de mol. En het zijn er weer een heleboel!

A.U.B niet posten tot alle aanwijzingen geplaatst zijn :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2017, 21:05:12 »
We beginnen met een brief van de mol:

De brief van de mol

In de brief van de mol zat een hint. Wanneer je de eerste letters van elke 7de woord pakt krijg je de volgende zin.

S. is de mol.

En waarom specifiek de 7e letter? Omdat 7 het geluksgetal van de mol is.


[/quote]

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2017, 21:06:19 »
Lage Zwaluwe
Sommige kandidaten kreeg de volgende GIF als prijs


Op het plaatje is een laagvliegend vliegtuig te zien. Een vliegtuig is een soort vogel. Deze vogel vloog laag. Een zwaluw is een vogel. Een lage zwaluw. Wie stond er op station Lage Zwaluwe? De mol ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 16-04-2017, 21:09:34 door MollenvangeR-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #3 Gepost op: 16-04-2017, 21:09:06 »
Het molboekje
Soms gebeurt het wel eens dat je onbedoeld een hint geeft. Ik schrok mezelf de tandjes, want ik dacht nou leuk: ik plaats een plaatje van een molboekje van Cecile (seizoen 16) ter illustratie.

Alleen ik schrok achteraf toen ik zag wat er onder elkaar in dat molboekje stond:
Schildpad
Vrouw

 ::oink::

Dat kon maar op 1 iemand slaan...
« Laatst bewerkt op: 16-04-2017, 22:06:45 door MollenvangeR-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #4 Gepost op: 16-04-2017, 21:11:06 »
Een hint in de test
Ik was zo vriendelijk om in de test van aflevering 5 een subtiele hint te stoppen. Als jullie goed hadden opgelet tijdens de test, hadden jullie de identiteit van de mol al zeker kunnen weten:

11. Welke quote is van de mol?
a. "D*N maak je zakken leeg! Heb bij jou nog steeds niet het gevoel dat er iets niet klopt"
b. "Kijk naar de feiten. Het is zeker dat specht chauffeur is."
c. "Ik kreeg het kistje als tweede dus waarom zou ik weten wat Lucy is  ???."
d. "::rofl:: We zijn heel slecht in anagrammen en nu moeten we een woord van 16 letters raden met maar 8-12 letters? :P"
e.  "Geen idee wat Wouterv aan het doen was. Ik dacht dat hij goed kaart kon lezen."
f. "Dus Miek heeft één fiche in het zakje gestopt, Politie agent zegt ze zelf, de chauffeur gepakt en die overige diamanten.....die hebben pootjes gekregen.  ::)
g. "Dat is wel erg snel, die lege portofoon. Of heeft Lama1997 de knop niet goed ingedrukt?"
h. "Bedankt (Maar geen idee wat je bedoeld mm)"

In alle quotes verwijst degene die het gezegd heeft naar actie/handeling van een andere kandidaat, op 1 quote na... de quote van  de mol. Die verwijst naar het collectief falen van de hele groep ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2017, 21:11:57 »
Expeditie Robinson in wie is de mol, waar hebben we dat eerder gezien?
In dit seizoen zitten veel verwijzingen naar eerdere edities van Wie is de mol op televisie. Deze opdracht is een verwijzing naar  aflevering 8, seizoen 14 inderdaad, op de Filipijnen. Die opdracht, waarin de kandidaten zich in Expeditie Robinson waande, speelde zich af op Turtle Island, en wie heeft er ook weer een schildpad in haar avatar staan? Bovendien heb ik de video zo gemonteerd, dat vlak voordat het mollogo in beeld komt, een schildpad en de naam van de mol te zien ;)


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #6 Gepost op: 16-04-2017, 21:13:49 »
Een afwijking (1)

In de derde challenge van de metro opdracht gaf ik een enorme koe van een aanwijzing. De cijfers die de kandidaten moesten koppelen aan de vragen, waren niet zomaar gekozen.

Er zit een hint in deze opdracht. Je moet de cijfers even husselen maar dan krijg je:
S W I G(F) T Y (afwijking min één)

19 – 23 – 9 – 7(6) – 20 – 25

D E

4 - 5

M O L

13 – 15 – 12

Zoals je ziet is de F hier een G, oftewel een 7 is een 6. Dat is een afwijking. Maar wat was ook weer de afleveringstitel waarin de challenge opdracht zat...? Een afwijking min één, doe die 7 nou eens min 6... ga van de G naar de F en dan staat er: S W I F T Y D E M O L

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #7 Gepost op: 16-04-2017, 21:15:04 »
Lucky 7
Het getal 7 is vaak terug gekomen in de serie. Niet zo gek, want het getal 7 is het geluksgetal van onze Mol. Hier een opsomming van de keren dat het getal 7 voorbij kwam:

* De mol startte haar reis op perron 7
* Tijdens de metro challenges hadden de kandidaten 7 minuten om de woordzoeker op te lossen
* Tijdens de metro challenges waren de kandidaten na 7 fouten af bij de Forum ABC meets post-op-het-hele-uur-opdracht
* Het geldbedrag dat de mol het liefste ziet (::art:: euro) bevond zich in koffer 7 bij deal or no deal

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2017, 21:17:12 »
LOMED Treinreis
Door deze hint had je al vanaf aflevering 1 kunnen weten wie de mol is. Tijdens de allereerste opdracht van dit seizoen reisden de kandidaten het hele land door.

De mol reisde via de volgende route:
Lage Zwaluwe – Rotterdam CS - Almere - Utrecht – Woerden

Wanneer je van alle stations opeenvolgd de letters 1(L) - 2(O) - 3(M) - 4(E) - 5(D) neemt, krijg je het woord LOMED.
Draai dat eens om... DE MOL

Er was maar één persoon die die route af heeft gelegd, want voor de andere 2 spelers met wie zij in de trein zat (Pjotr/Belg) stopte het spel.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2017, 21:19:22 »
Hints in de afleveringstitels
Dit jaar heb ik behoorlijk wat hints in de afleveringstitels gestopt die op de een of andere manier verwijzen naar de identiteit van de mol. Of door iets wat er in de aflevering gebeurt, of door iets anders uit het spel.

* Aflevering 1 heette vertraging -- > Swifty heeft een schildpad als avatar en schildpadden staan nu niet bekend om hun snelheid..

* Aflevering 4 heette doorverwijzen --> Swifty is apotheker, en wie medicijnen van de huisarts krijgt wordt doorverwezen naar een apotheek

* Aflevering 5 heette Keiharde optelsom -- > Keiharde optelsom is een anagram voor De mol is apotheker. En uitgerekend in deze aflevering speelden we een anagrammenspel. Daarnaast is maar één persoon van beroep apotheker, de mol

* Aflevering 6 heette 'In gesprek...' -- > de kandidaten gaan in gesprek met oude bekenden, maar uitgerekend molletje Swifty had als doel in gesprek te treden met Lukie over zijn eerdere sabotages. En alleen een mol zou een mol vragen naar zijn sabotages, toch? ;)

* Aflevering 7 heette '1 mol... 2 pagodes... 3 vragen' Iedereen kreeg bij de 2 pagoges 3 vragen, maar er was maar 1 iemand (de mol) die 3 vragen kreeg over de vraag 'wie is de mol'? En laat dat nou net de mol zijn... ;)

* Aflevering 8 heette 'Een afwijking min één -- > Deze verwijst op meerdere manieren naar de mol.
1) Zoals jullie nu weten zat de mol bij elke executie voor/naast/schuin voor/achter de afvaller. Daarmee wees de mol de afvaller en haar eigen identiteit aan. Bij de speciale executie van aflevering 7 was dat niet zo, er viel immers niemand af. Bij de executie van deze aflevering weer wel. De afwijking zit dus niet in deze, maar de vorige aflevering, min één.

2) Maar min één slaat nog ergens op. Ook daarvoor moet je terug naar aflevering 7. Bij de meet the mole opdracht in de tijger/draak pagode kregen alle kandidaten een vedieping aangewezen, waar hun mol wachtte. Deze verdiepingen waren niet zomaar gekozen:

- 3e verdieping (3)
- Begane grond  (0)
- 1e verdieping (1)
- Begane grond  (0)
- 7e verdieping (7)
- 4e verdieping (4)

Als je begane grond door 0 vervangt staat er 30 10 74 (je moet wel even husselen), maar, en dan komt het, 30 10 74 is niet de geboortedatum van de mol, dat is namelijk 30 10 73. Een afwijking dus, doe nu eens 74 min één... en je hebt de geboortedatum van de mol te pakken.  ::ok::

* Aflevering 9 heette: de negende aflevering -- > Na het afvallen van Starlight en Spechteke is er nog maar 1 speler over met een S als eerste letter van de forumnaam. Als je nou in mijn onderschrift zou kijken dan zie je bij #9 staan: ThomaS is de mol. S(wifty) is de mol, iets dat ik vanaf de negende aflevering 100% duidelijk maak :)

* Aflevering 10 heette: de laatste aanwijzing --> Aanwijzing moet je hier heel letterlijk nemen. Het hele seizoen (op de min één na), zat de mol (schuin)voor of (schuin) naast of (schuin) achter de afvaller. Hiermee wees zij elke week de afvaller aan. Een aanwijzing dus. Een aanwijzing van de mol, maar ook naar de mol. Bij de laatste test zat ze naast X. Die viel wel/niet af. Vandaar de vraagtekens, want is dit wel de laatste aanwijzing? Of hebben we die al gehad?

* Aflevering 11 heette: R is een mol, plus één? -- > Als je R uit R is nog geen mol neemt en je doet die R plus één, staat er: S is een mol. Vanaf/ en in aflevering 9 en via mijn onderschrift kon je al weten dat Starlight en Spechteke het niet zijn. Deze hint heb ik daarom ook tot het laatst bewaard. Er is nog maar één iemand waarvan de forumnaam met een S begint. S/Swifty is een mol... Deze werd door velen gevonden :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #10 Gepost op: 16-04-2017, 21:20:28 »
Hint in de introductieteksten
Ook in de introductieteksten heb ik een hint verborgen. Als je opeenvolgend de eerste 12 letters van elke intro had gepakt, kreeg je de volgende zin te zien...

Stomverbaasd waren ze... (afl 1 deel 1)
Ycaris, D*N, Starlight, Lama1997 (afl 1 deel 2)
Och, die arme Ycaris en Daisy (afl 2)
Wie is de mol online 2017 (afl 3)
De mol heeft het naar zijn zin in de groep (afl 4)
Een rode, een zwarte, misschien zelfs (afl 5)
De groep is inmiddels gehalveerd. (afl 6)
Nog een dame en vijf heren (afl 7)
Wie heeft de mol gezien en wie niet? (afl 8 )
In wie is de mol kan je het ene moment (afl 9)
Toen waren nog maar vier mensen over (afl 10)
Wie is het? Mollenmania, Swifty of toch WouterV (afl 11)

S C H I L D P A D M O L

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2017, 21:21:57 »
Tekeningen met een hint - aflevering 9
   

Bij de executie van aflevering 9 zaten een aantal visuele en tekstuele hints verstopt. De bovenste foto die we zien? Daar issie weer: een schildpad! Niet de eerste keer dat de schildpad voorbij komt dit seizoen. En die staat natuurlijk bovenaan, want degene met het schilpadje... is de mol. Maar er is meer...

In mijn intropraatje zeg ik:
1) Kijk vooral goed naar de tekeningen (wat natuurlijk betekent dat er een hint in zit)
2) voor het te laat is en de groep van 5 naar 4 mensen gaat (we zien Sneeuwwitje en 4 dwergen, 4 mannen 1 vrouw, een afspiegeling van de groepssamenstelling, en met de afbeelding van de schildpad weet je dat de enige vrouw nooit zal vertrekken).
3.1) Wie was er het slechtst? (verwijst niet naar de afvaller, maar naar de heks, een slechte vrouw, nu is Swifty zelf geen slechte vrouw, maar wel de enige vrouw in de groep. En zij heeft de rol van de mol/de slechterik op zich)
3.2 Wie bijt er straks door de zure appel heen? (verwijst naar de appel die vastgehouden wordt door de heks)

De combinatie van deze tekeningen hadden je dus naar de identiteit van de mol kunnen leiden.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2017, 21:23:49 »
Lukie 7

In het bar-topic poste Tim onderstaande foto. Daar zie je zevenmaal de avatar van Lukie oftewel Lukie 7.
Lukie kan je uitspreken als luukie of lucky.
Lucky met 7 wordt in het engels Lucky 7.
Lukie was de vorige mol
Lukcy zeven wordt weer vaak geassocieerd met geluksgetallen.
Wiens geluksgetal is 7? De mol ::jaja::



Bovendien bestelde ik daarna een Seven-up in de bar. Dat deed ik natuurlijk om de nadruk op de zeven te leggen ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2017, 21:25:21 »
'Model'treintjes
Ook in de route van de mol in afl. 11 bij de Per Spoor opdracht zit een aanwijzing. We werken met MODEL treintjes. Model is een anagram van DE MOL. De route van de mol:

Maastricht
Oss
Delft
Eindhoven
Leiden (startpunt teamopdracht)


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2017, 21:30:17 »
Kleine subtiele hints

Er zaten ook wat leuke kleine hints in

Groningen
De mol kwam zelf met deze 'hint', die zij tijdens de spelletjesdag had vernomen van Lucy. Het groepje met de oud-mollen (Lukie4, Lucy en D*N) kregen bij de teamverdeling een plaatje met het vertrekbord Groningen te zien. Het andere groepje dat dat plaatje te zien kreeg, was het groepje van de mol. De mol volgde haar voorgangers naar Groningen.

De langaam-hints
verspreid over de serie kwamen termen als langzaam, traag, vertraging etc. regelmatig voor. Swifty's avatar is een schildpad. En die is niet erg snel. Enkele voorbeelden:

De titel van aflevering 1 heette vertraging

Tim en ik efereerde aan het woord vertraging net voor de start van opdracht 1
Citaat
Iemand zin in gratis koffie of thee van de Kiosk?
Dat is alleen bij vertraging toch? Hebben we vertraging?


En natuurlijk het traagste woord, die toevalligerwijs gewonnen werd door Swifty (de schildpad).

Tim reageerde ook nog ook MC:
Citaat
Reken op ongeveer 15 minuten in totaal. Langer zou het normaal gesproken niet duren. Of MV's internetverbinding moet weer traag zijn of wegvallen zoals gisteravond

Moldavie
In aflevering drie had de mol de plaats Chisinau in haar envelop. Chisinau is de hoofdstad van MOLdavië. Inderdaad goed gevonden Daisy Bravo!

Anagrammen
In aflevering vijf, bij de anagrammenopdracht begonnen 2 anagrammen met de woorden hint of Mol. De mol zat in het team die deze anagrammen moest oplossen. Hierdoor kon je al 4 personen afschrijven.

strandstoel 102-hint
Bij de Duikers van Pescadores lag het kistje met de kaart onder strandstoel nummer 102. Geef de naam Swifty cijfers (A=1, B=2 enz) en tel de cijfers bij elkaar op. Je krijgt dan... 102!

Opdracht 11.2 begrippen droneshow
Als je goed kijkt zie je in de opdracht de volgende begrippen voorbijkomen:
- D*N
- Mangatar
- Boerin Bertie

Overeenkomst? Het zijn de avatars van 3 van de 4 halve finalisten. Welke ontbreekt? De schildpad, de avatar van de mol

Moil-hint
Swifty plaatst bij de fles van de mol bewust: deze fles is van de moil, moi = ik, ik = mol
« Laatst bewerkt op: 16-04-2017, 21:55:00 door MollenvangeR-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2017, 21:33:03 »
Keiharde Opstelsom-hint
Zoals al vermeld bij de afleveringstitels heette aflevering 5 'Keiharde optelsom'. Deze titel is een anagram voor De mol is apotheker. Maar deze anagram kwam nogmaals terug in deze serie. Bij de flessenpostopdracht kregen de kandidaten 16 flessen met brieven toegestuurd.
Wanneer je op volgorde van flessen de eerste letter van elke brief pakte (de aanhef niet meegerekent), kreeg je de volgende letters:

Kan het zijn dat één of meerdere personen mij heeft gezien in de tempel?
Elke dag kon ik kijken naar het prachtige aanzicht van Domtoren,
Iedereen weet gelijk over wie het gaat als mijn introtune gespeeld wordt.
Heel veel van jullie zullen niet weten wie ik ben.
Als vooraanstaand burger van Taiwan hoop ik dat u met veel plezier een bezoek aan het brengen bent aan ons land.
Raar maar waar, wat ik nu ben was ik vroeger totaal niet.
Door een zoveelste fout is het weer eens uit tussen mij en mijn 'wat dikkere vriendin'
Er is wel eens door mij gezegd dat je moet schieten, want anders kun je niet scoren

Ook al ben je rijk, het is een kunst om een deel van je geld te geven aan andere
Persoonlijk ben ik erg benieuwd hoe jullie Taiwan vinden.
Terwijl jullie een paar dagen op een eiland moeten zien te overleven,
Eerlijk gezegd heb ik best wel respect voor jullie
Liever deed ik veel meer dan alleen acteur en presentator zijn.
Sometimes I am think about your country.
Ook ik wil jullie vragen om tijdens jullie verblijf eens na te denken over jullie leven.
Met veel plezier heb ik nu, na 8 jaar een van de belangrijkste banen ter wereld gehad te hebben,

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2017, 21:42:54 »
De stoelverdeling
Bij elke test plaatste ik de mol naast, voor of schuin voor een afvaller of voor een van de afvallers als er meerdere waren. Behalve in de aflevering waarin niemand afviel, die dan ook Een afwijking, min één heet. Een verwijzing vanuit aflevering 8, naar aflevering 7.

Afl 1.
Rij 1: Daisy (stoel 1) Lucy (stoel 2) Mollenmania (stoel 3) Molcrazy (stoel 4) Spechteke (stoel 5) Starlight (stoel 6) Juulx1 (stoel 7) 
Rij 2: Swifty (stoel 8 ) Lama1997 (stoel 9) Ycaris (stoel 10) D*N (Stoel 11) WouterV (stoel 12) Miek1999 (stoel 13) RoyL (stoel 14)

Afl 2.
Stoelverdeling executie 2 - Taipee 101
Rij 1: WouterV (stoel 1)  Juulx1 (stoel 2) Miek1999 (stoel 3) Lama1997 (stoel 4) Swifty (stoel 5) Starlight (stoel 6)
Rij 2: D*N (stoel 7) Lucy (stoel 8 ) Spechteke (stoel 9) Molcrazy (stoel 10) RoyL (stoel 11) Mollenmania (stoel 12)

Afl 3.
Rij 1: Swifty (stoel 1) D*N (stoel 2) Mollenmania (stoel 3) Miek1999 (stoel 4) Lucy (stoel 5)
Rij 2: Starlight (stoel 6) Lama1997 (stoel 7) WouterV (stoel 8 ) Spechteke (stoel 9) Molcrazy (stoel 10)

Afl 4.
Rij 1: Lama1997 (stoel 1) Spechteke (stoel 2) Molcrazy (Stoel 3) Mollenmania (stoel 4) WouterV (stoel 5)
Rij 2:                           Miek 1999 (stoel 6) Swifty (stoel 7) Lucy (stoel 8 ) D*N (stoel 9)

Afl 5:
Rij 1: D*N (stoel 1) Lama1997 (stoel 2) Spechteke (stoel 3) Swifty (stoel 4)
Rij 2: Lucy (stoel 5) WouterV (stoel 6) Mollenmania (stoel 7) Miek1999 (stoel 8 )

Afl 6:
Rij 1: Spechteke (stoel 1) D*N (stoel 2) Mollenmania (stoel 3) WouterV (stoel 4)
Rij 2:           Lama1997 (stoel 5) Lucy (stoel 6) Swifty (stoel 7)

Afl 7: De mol zat willekeurig
Rij 1: Swifty (stoel 1) Mollenmania (stoel 2) WouterV (stoel 3)
Rij 2: Lama1997 (stoel 4) - Spechteke (stoel 5) D*N (stoel 6)

Afl 8:
Rij 1: Mollenmania (stoel 1) Spechteke (stoel 2) WouterV (stoel 3) 
Rij 2:       Lama1997 (stoel 4) Swifty (stoel 5) D*N (stoel 6)

Afl 9:
Rij 1: D*N (stoel 1) Swifty (stoel 2) Lama1997 (stoel 3)
Rij 2:     Mollenmania (stoel 4) WouterV (stoel 5)

Afl 10:
1. Mollenmania 2. WouterV. 3. D*N 4. Swifty

De 10e aflevering heette de laatste aanwijzing? Op dat moment was nog niet zeker of er 3 of 4 finaliosten zouden zijn. Uiteindelijk bleek er dus wel letterlijk een laatste aanwijzing te zijn. Swifty wees ook D*N aan als afvaller.


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2017, 21:45:42 »
De ontmoeting met Mol-pagode/verjaardag
Aflevering 8 heette 'Een afwijking min één

Je moet hiervoor aflevering 7. Bij de meet the mole opdracht in de tijger/draak pagode kregen alle kandidaten een vedieping aangewezen, waar hun mol wachtte. Deze verdiepingen waren niet zomaar gekozen:

3e verdieping 3
Begane grond  0
1e verdieping 1
Begane grond  0
7e verdieping 7
4e verdieping 4

Als je begane grond door 0 vervangt staat er 30 10 74 (je moet wel even husselen), maar, en dan komt het, 30 10 74 is niet de geboortedatum van de mol, dat is namelijk 30 10 73. Een afwijking dus, doe nu eens 74 min één... en je hebt de geboortedatum van de mol te pakken.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2017, 21:51:54 »
De spelregelhint - het stond er al van voor we begonnen
Ik eindig met een hint, die toen ik hem bedacht had wel echt doodeng vond. Het had een Klaashint 2.0 kunnen worden. Maar op Starlight na, (die er erachter kwam omdat ik haar in een privé-gesprek cryptisch die kant op stuurde), heeft niemand dit gezien...

Voor ons als spelleiders was dit echt een van de meest gewaagde hints ooit. De spelregels zijn later gepubliceerd, dat is bewust zo gedaan. Zoals jullie misschien wel weten heeft de mol getwitterd (totaal mislukt, maar oké). In het spelreglement legde ik uit hoe twitter werkte. Ik wees het twitterbalkje aan met een pijl.

Maar kijk eens heel goed (vergroot de afbeelding desnoods) wat staat er aan de andere kant van het pijltje? Het vakje met het laatste bericht dat gepost is. Het laatste bericht is er een van Swifty in het topic 'Speler van het Jaar'.

Wie is de speler van het Jaar in ons de spel?? Inderdaad de Mol oftewel Swifty. Bovendien staat er boven ook nog een topic van Tim: aanwijzing naar de... waardoor je had kunnen weten dat hier een hint in zat. 

« Laatst bewerkt op: 16-04-2017, 21:57:56 door MollenvangeR-MV »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO] De verborgen aanwijzingen
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2017, 21:53:14 »
Zo alle de aanwijzingen zijn geplaatst. Wat vinden jullie ervan? Welke zijn goed? Welke heeft een: "dat we die niet hebben gezien" waarde?

Er mag weer worden gepost.