Auteur Topic: De molbiechten  (gelezen 11741 keer)

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
De molbiechten
« Gepost op: 16-04-2017, 21:05:43 »
De mol is bekend.
In dit topic gaat de mol haar acties uit de doeken.
We zijn benieuwd ::hyper::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2017, 21:16:59 »
Op 13 januari stuurde ik, na enig getwijfel, mijn inschrijvingsformulier op. Iedereen die mij later in het spel om mijn formulier (tm vraag 39) vroeg, heeft dat ontvangen. Ongewijzigd. Ik wou hierbij niemand voortrekken.

Dit waren mijn antwoorden op de laatste vragen (ik bedacht me later dat er bij 46 maar 2 eigenschappen stonden :P):
45) Beschrijf 3 positieve (karakter) eigenschappen van jezelf die je zou willen gebruiken in het spel Fanatiek, slim, open
46) Beschrijf 3 negatieve (karakter) eigenschappen van jezelf die je het liefste niet wil terugzien in het spel soms blond, te goed van vertrouwen,
47) Overtuig ons met een leuke tekst/brief (mag zelfs met een video!) op originele en creatieve wijze waarom wij jou moeten kiezen om mee te doen aan het spel. Zorg dat deze tekst minimaal 100 en maximaal 1000 woorden bevat. Leg in je brief aan ons wel de nadruk op wie jij bent (wat voor persoon), hoe jij het spel wil gaan spelen en waarom jij onderdeel moet zijn van onze WIDM 2017 groep. Op basis van jullie inzendingen gaan wij een groep samenstellen.
Als jullie mij meenemen, neem je een oudere wijze (humhum) kandidaat mee, een vrouw (want daar is nogal eens gebrek aan  ;)) die fanatiek is, dol op spelletjes, soms iets te goed van vertrouwen in dergelijke spellen, maar zich wel altijd volop inzet en echt voor de winst gaat. Ik hou van een goeie sfeer op het forum, doe mijn best om het voor iedereen leuk te houden, protesteer nooit en zeur zo min mogelijk  :P Ik speel het spel zoals altijd, fanatiek, of ik nou mol ben of kandidaat. Ik kan het eigenlijk altijd wel met iedereen goed vinden. Als ik al eens geïrriteerd ben probeer ik toch nog in nette bewoordingen te blijven communiceren. Ik speel een spel niet alleen voor mezelf, ook voor de spelleiders (die immers meer hebben aan iemand die meedoet dan aan iemand die vrijwel niets van zich laat horen) als voor de kijkers. Zonder kijkers geen goede serie immers.
Mochten jullie besluiten om mij niet mee te nemen, even goeie vriendjes, ik zal het spel dan zeker als kijker volgen. Veel succes met het samenstellen van de groep!

48 ) Indien jij geselecteerd zou worden om mee te doen, wil jij dan de mol zijn jawel hoor
49) Waarom wil jij wel of niet de mol zijn? Het lijkt me wel leuk om het spel vanaf de andere kant te spelen, meedoen met de kandidaten maar toch niet echt, vertrouwen proberen op te wekken, kijken of ik ze een beetje voor de gek kan houden
50) Indien jij bij vraag 48 ja hebt geantwoord, wat wordt dan jouw tactiek als mol? (wat zou jij bijvoorbeeld anders doen dan eerdere mollen). Ik zou lekker fanatiek doen en dan op cruciale momenten stomme foutjes maken, net op het laatst het verkeerde kiezen en zo.



Per kerende post kreeg ik een bericht terug van Tim: Leuk dat je meedoet  ::bravo:: ::bravo::
Waarop ik antwoordde dat dat toch helemaal nog niet zeker was  ::)

De 20e januari werd nog even gevraagd hoe beschikbaar ik zou zijn de komende maanden, en 's avonds laat kreeg ik via Facebook Messenger de mededeling dat ik de Mol ben dit seizoen  :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2017, 21:23:28 »
Molbiecht aflevering 1

Jaaah, we zijn begonnen! Met 25 personen  :o

Ik mag met belg en Pjotr in de trein stappen. En we beginnen al direct goed. Pjotr vindt echt in no time de Waldo, daar was geen ontkennen meer aan. En belg zit mij bloedfanatiek op de huid. Ik moet de antwoorden posten, vooral de Waldo, ook al heeft Pjotr die gevonden. Ik durf niet eens te beginnen over alles op 1 antwoord inzetten, zodat we alles kwijtraken en zelfs iets uit de pot spelen, nee, er wordt scherp gespeeld, geld wordt gespreid en er is maar bar weinig mogelijkheid om iets te ondernemen. Zou die belg al iets doorhebben? Pfff... het valt nog niet mee om mol te zijn. Het enige wat ik kan doen is zorgen dat er zo min mogelijk geld wordt ingezet op de juiste antwoorden, en daar slaag ik bij vraag 2 en 3 goed in. Ik wacht niet af of ons antwoord op vraag 3 goed is, ik post direct de Waldo, maar de spelleiding geeft aan dat dat ok is en dat we dat geld dus verdiend hebben. Nja, we hebben niet het meeste geld verdiend, dat is in ieder geval iets...

Na afloop van deze eerste opdracht wordt bekend gemaakt wie er doorgaan. Pjotr en belg vallen beiden af, en belg stuurt me ten afscheid nog een cryptisch bericht. Hij lijkt me echt al stevig te verdenken? Nja, na het spel kletsen we daar wel een keer over door.

Ondertussen was er een spelletjesmiddag bij Lucy thuis. Ik heb vaak genoeg geroepen dat je altijd naar de meetings moet gaan als je aan een forumspel meedoet, dus ik zorg ook dat ik er ben. Tim is er ook, en hij krijgt het als spelleider best lastig. Ik heb het idee dat ik er nog aardig doorheen ga zonder al te veel verdenkingen. Molcrazy vraagt me hoe ik ga nep-mollen om langer in het spel te kunnen blijven. Starlight en Daisy zeggen niet zoveel over het spel. Maar Lucy denkt een aanwijzing te hebben gevonden. Bij de eerste opdracht moesten 2 groepjes zich verzamelen op een perron waar op het bord 'Groningen' als bestemming stond. Haar groepje, allemaal oud-mollen, en mijn groepje. Dus zal in mijn groepje wel de mol zitten... En bovendien is de kans groot dat de mol deze keer een vrouw is. Oh echt Lucy, verdenk je me nu al?  ::oink::

Met 14 personen reizen we verder. We moeten puzzelen met 45 vragen en 46 antwoorden. Ik weet dat we naar Dubai gaan, dus dat dat nergens bij een vraag moet staan. Al snel zie ik iemand Dubai als antwoord geven op een vraag. Er staat wel een vraagteken achter, maar dat kan ik mooi negeren als ik heel gedienstig roep dat ik wel even een overzichtslijstje ga maken. Het gaat de hele dag goed, er wordt zelfs al geroepen dat we wel kunnen gaan gokken op Atlanta of Toronto, en dan zeg ik, om even erg kandidaats te lijken, dat we dat natuurlijk nog niet moeten doen, met zoveel tijd over. Hier krijg ik de volgende morgen al spijt van. Lucy weet ineens alle antwoorden juist te plaatsen en weet zeker dat we dus naar Dubai gaan. Ze krijgt twee anderen daarin mee en voor ik online ben is het juiste antwoord al gegeven, bij de eerste poging. Ai! Het valt nog niet mee om te mollen...

Tegelijkertijd spelen we het traagste woord. Dat wil zeggen, alleen ik weet dat we dat spelen, de andere kandidaten moeten maar raden waarom we geduld moeten hebben. Juul laat zich door Tim uit de tent lokken. Ik pm nog een beetje pissig naar de spelleiding dat ze daarmee mijn strategie (1x een post plaatsen, net over de helft van de tijd) dwarsbomen :P maar ik zie tot mijn vreugde de volgende morgen bij het wakker worden dat niemand anders heeft gepost. Blij doe ik een berichtje, en stel daarmee de rode vrijstelling veilig. Lekker!

Tot slot moeten we gaan speeddaten. Die veel te slimme Lucy wil tegen mij spelen, maar gelukkig was Mollenmania haar voor. We hebben een leuk interview, we hebben eea gemeen qua opleiding. MV vraagt me welke vraag hij me moet stellen waarbij ik goed kan veinzen het niet weten, maar ik durf niet, ik weet echt alles veel te goed, ik heb toch te makkelijke vragen gesteld helaas. Ik laat Mollenmania als eerste het antwoord posten en hij bankt niet. Mooi, dan doe ik dat ook niet, ik hoop echt dat later in het spel mensen alsnog fouten gaan maken.
En inderdaad, de volgende dag maken D*N en Lama er een potje van. Ze geven allebei een fout antwoord en ze banken niet. Dag pot, lekker hoor!

MV weet me trouwens wel te vertellen dat ik bij die beide heren op het verdachtenlijstje sta, samen met 2-3 anderen. Hmm... hoe mol ik niet al te opvallend door, en kan ik toch net doen alsof ik een fanatieke kandidaat ben?
Ze hebben beiden mijn complete inschrijfformulier ontvangen, net als alle anderen die daar om gevraagd hebben. Waaronder Lucy, die mij ongetwijfeld ook verdenkt...
Nja, dat is van latere zorg verder allemaal. Eerst moeten zij de test maken, terwijl ik lekker een weekendje weg ga. Succes allemaal he! Na het weekend gaan we stemmen over het aantal af te vallen kandidaten, als we nu fijn voor 4 kiezen zet ik gelijk mijn rode vrijstelling in  >:D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #3 Gepost op: 16-04-2017, 21:24:11 »
Ik was nog wat vergeten in mijn eerste biecht.

Nog voor het spel begon, toen we nog maar net wisten welke 25 deelnemers er waren, en ik nog niet wist dat ik de mol zou worden, had ik al een berichtje van Ycaris in mijn inbox. Of ik wel wilde samenwerken. Ja natuurlijk wil ik dat. En zo wisselden we af en toe een berichtje uit.
Tijdens het gate-spel vond ze het nodig om mij te schrijven: goed bezig, maar niet te fanatiek he, straks verdenken ze je niet! :P
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #4 Gepost op: 16-04-2017, 21:30:25 »
Een vogel in mijn inbox:

Citaat van: spechteke op 10.02.2017, 07:25:27
Wat zou je ervan vinden om met mij een halve joker te ruilen?


Mijn antwoord: Heb jij ook een halve joker dan?

Citaat van: spechteke op 10.02.2017, 16:36:26
ja, 2.
In mijn molboekje zaten er 2


Ik: Oh wauw, mazzelaar! *jaloers*! Welke kleur wil je? Ik heb er dus 3

Citaat van: spechteke op 10.02.2017, 17:27:07
Ik wil rood of bruin.

Aah helaas, die heb ik niet:   >:(

Citaat van: LdHmolletje op  9.02.2017, 21:45:22
je hebt volgende halve jokers gewonnen:
1 x oranje
1 x paars
1 x blauw


Citaat van: spechteke op 10.02.2017, 18:04:25
Ik had trouwens een beetje gelogen en ik heb alleen een bruine, maar ik wou vooral weten of jij een bruine had zodat we die eventueel konden ruilen Of een andere deal maken. Sorry

ah
fijn dat je het opbiecht
met 1 halve joker van jou was er geen deal te maken he...

Citaat van: spechteke op 10.02.2017, 18:09:34
Maar als ik dat direct zei dan had je waarschijnlijk nergens op in gegaan. Nu kon er eventueel nog een deal met oog op de toekomst gemaakt worden. Maar soit, doet er nu Tog niet toe.

Nou, nu heb je wel info van mij, over welke kleuren Jokers ik heb...


Slimme speler!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2017, 21:30:49 »
Molbiecht aflevering 2

Wat een heerlijke week voor een Mol  ::bravo::

De week begon niet leuk, met het vertrek van 2 kandidaten. Ik was heel graag met 14 mensen doorgegaan, maar de groep besliste anders. Jammer dat er 2 weg moesten, en vooral jammer dat het Daisy en Ycaris waren. Daisy werd zo fijn verdacht door sommige mensen, was een leuke hulpmol de eerste aflevering. En Ycaris was mijn roomy. Tja, wie de Mol vertrouwt, en niemand anders, gaat er eigenlijk altijd als eerste uit. Sorry Ycaris ::sorry::

Na hun vertrek kwamen de opdrachten voor deze week online. Een heleboel opdrachten, maar wel hele leuke. Tijdens de vlucht op zoek naar enveloppen, en in Taiwan aan het puzzelen en op het juiste moment posten. En nog een soort quiz, waarvoor ik de teams heb mogen indelen.

Natuurlijk koos ik op de vlucht voor businessclass, de ster van de show gaat toch niet economy zitten ::) Ik wist waar de enveloppen lagen, en ik koos als eerste een stoel (na eerst even fijn blond gedaan te hebben door een niet-bestaande stoel te vragen) waar 2 leuke enveloppen omheen lagen: 1 met mingeld en 1 lege. Het duurde even voor ik de volgende stoel kon kiezen, maar RoyL speelde slim en koos een stoel in mijn buurt, in de hoop dat hij een envelop vond. Ja hoor, die vond hij ::ok:: De envelop met mingeld  ::tandpastasmiley:: Mooi! Kon ik rustig via nog een onopvallend tussenstapje de lege envelop pakken. En verder genieten van een redelijk chaotische vlucht, die slechts een goeie 300 euro opleverde. Terwijl er gewoon ook enveloppen met 250 en 125 euro lagen.

Eenmaal in Taiwan was het tijd voor de touretappes. Ik had naar mijn idee de teams redelijk eerlijk verdeeld, in ieder team nieuwe spelers en ervaren spelers, de fanatiekste spelers niet in hetzelfde team, zo moest de strijd een beetje spannend worden. Het team dat het meeste geld binnenbracht zou winnen, en dat geld zou in de pot gaan, tenzij de Mol in dat team zat.
Tja, en toen bleek dat Wouterv toch wel het allerfanatiekst van iedereen was. In de eerste ronde hield team 2 ons nog aardig bij, daarna waren ze nergens meer. Wouterv ging als een speer! De ronde met de steden heb ik langs me heen laten gaan, bij voetbal heb ik een paar teams genoemd, en ik wist ook wel een aantal vliegtuigmaatschappijen, vooral die net even wat meer geld opbrachten :P Bij de artiesten heb ik niet eens de 'duurste' artiesten kunnen noemen, Wouterv noemde de een na de ander. En zo wonnen we ineens met overmacht!
Sorry Wouterv ::sorry:: ik heb schandelijk misbruik gemaakt van jouw fanatisme deze opdracht  :-[ Je was geweldig!

De puzzels van host LdH moesten individueel worden opgelost. Nog voor ik de spelleiders kon vertellen dat ik de oplossingen niet wou hebben, had ik ze al in de inbox. Jammer, ik puzzel graag en ging er vanuit dat ik het ook wel zonder oplossingen zou kunnen doen. In ieder geval had ik van de Boggle geen oplossing ontvangen, dus daar kon ik sowieso fijn puzzelen, aldus LdH.
Er werd op het forum voorgesteld om een tijd af te spreken, zodat we niet teveel geld uit de pot zouden verliezen door te grote verschillen. Ja ehm, daar heb ik geen zin in hoor. Gelukkig zagen sommige anderen er ook geen brood in, en werd dit plan afgeschoten. Pfieuw, dan valt het hopelijk niet zo op dat ik erg mijn best ga doen :D

Tja, als je de antwoorden dan toch hebt, ga je toch bij een enkele vraag, waar je net even niet op het antwoord kunt komen terwijl je het echt wel weet, spieken. Bij het kruiswoordraadsel heb ik 2x gespiekt en oh ja gedacht, 1 antwoord wist ik niet en 1 heb ik gegokt. Achteraf bleek dat niemand het foutloos wist in te sturen, en mijn tijd was nog redelijk. Als ik niet gespiekt had, maar een paar minuten had nagedacht of straftijd had geïncasseerd was ik overall nog de snelste geweest. Toch vond ik het jammer dat ik gespiekt had, bij de andere puzzels heb ik dat dan ook niet meer gedaan.

Als tweede maakte ik de crypto. Die was leuk! En het ging erg lekker. Over drie oplossingen moest ik echt wel even wat langer nadenken. Hardop uitspreken naar mijn vriend en samen wat associërend kwam ik uiteindelijk toch zelf op het juist antwoord. En zo kon ik de hele crypto vrij snel insturen.
De Boggle was niet al te moeilijk. Voor de zekerheid stuurde ik wat meer dan 35 woorden in.
De Sudoku was vrij lastig. Het was alweer even geleden dat ik een Sudoku had opgelost, en de snelheid zat er niet echt in. Toch ging het nog redelijk, en na 3x checken of ik alle getalletjes echt goed had ingevuld stuurde ik de oplossing in. Achteraf bleek dat D*N maar liefst 3x zo snel was. Wauw, wat goed zeg, respect! ::respect::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #6 Gepost op: 16-04-2017, 21:31:06 »
(sorry, hij was te lang voor 1 bericht)

Een Tectonic had ik nog nooit gemaakt, maar het bleek vrij eenvoudig te zijn. Ook hier even goed checken dat ik de cijfertjes goed overneem, en insturen die hap. Ik dacht dat er wel iemand sneller zou zijn dan mij hier, het checken had toch even wat tijd in beslag genomen, maar tot mijn verrassing was ik hier de snelste. Bij de Boggle bleek ik de snelste foutloze te zijn, en ook bij de crypto was ik de snelste. Maar liefst 3 halve jokers voor mij, en een hele joker. Tja, ach, daar doe ik natuurlijk niks mee Tongue Waar ik wel blij mee ben is mijn totaaltijd. De snelste van iedereen, en alleen D*n wist nog geld in de pot te brengen. De anderen waren allemaal te traag en deze opdracht kostte dus fijn heel veel geld uit de pot. Lekker!

Tot slot moest er nog gewinkeld worden, op ieder heel uur, binnen 100 seconden, en hoe dichter bij de 100 seconden hoe meer geld. Hier kon ik ook fijn de fanatieke kandidaat spelen. Ik heb anderen uitgelegd hoe ze zo laat mogelijk konden posten (met behulp van een app), ik werd boos op iemand die te snel postte, en ik riep op om echt zo laat mogelijk te posten. Tot slot deed ik zelf 3 goeie pogingen, die ieder meer dan 90 euro hadden opgebracht, als niet iemand anders al sneller gepost zou hebben  Roll Eyes Tja, ik doe natuurlijk alleen een poging als er meer online zijn, er is allicht iemand sneller en zo lijk ik lekker fanatiek. Normaal wil ik 's nachts nog wel eens mijn best doen, maar deze keer niet. Niemand, bleek. Ach, niet zo erg, uiteindelijk werd er toch behoorlijk gescoord deze opdracht. Een goedmakertje voor al het geld wat er bij het puzzelen uit ging  Grin

En toen was het weer tijd voor de test. Het bevalt me wel, zulke rustige weekenden, alleen even een biechtje schrijven.
En oh ja, ook nog nadenken over die rode vrijstelling. Zal ik hem inzetten? Of zal ik nog een aflevering wachten? Er gaan er nu 2 uit, dus een grotere kans dat ik juist gok en alweer de fanatieke kandidaat lijk. Langer wachten kost meer geld. Best een lastige keuze. Ik ga er nog even over nadenken...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #7 Gepost op: 16-04-2017, 21:36:59 »
Mijn eerste actieformulier, bij de theeplantage:

Jaaah natuurlijk ga ik mollen!

Moeten we als groep het eens worden over welke smaak het is? Dan zal ik zeggen dat ik ze eerst alle vijf wil proeven, en dan mijn best doen om een paar smaken te verwisselen. Nummertjes of kopjes verplaatsen of zo, zodat de verwarring groot is. Daar waar ik het niet kan verwisselen, ga ik sterk inzetten op een smaak die er niet bij zit, en die de anderen mogelijk niet allemaal kennen, bijv witte thee roepen bij de groene thee (als het een lichte kleur heeft), of zeggen dat ik echt heel zeker weet dat het oolongthee is (als de groene thee vrij donker is). Als ik niet de kans krijg om als eerste iets te roepen bij een paar smaken, dan zal ik proberen mee te gaan met degene die een foute smaak noemt. Niet al te opvallend, soms moet je je naar de groep schikken helaas...

Of moeten we ieder individueel proeven? Maken we allemaal een eigen lijstje met smaken? In dat geval probeer ik te spieken bij mijn buren, om hun foute antwoorden over te nemen.


Ik denk dat ik maximaal 2 soorten thee goed ga benoemen. En dan het liefst diegene die de anderen niet goed herkennen...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2017, 21:40:36 »
En weer die 'rare' vogel in mijn inbox ;D Deze keer mbt de rode vrijstelling die hij nu in zijn bezit heeft

Citaat van: spechteke op 16.02.2017, 22:09:55
En je zin om een deal te maken en nog een vrijstelling te winnen


Wat voor deal stel je voor?

Citaat van: spechteke op 16.02.2017, 22:36:52
Ik zet mijn rode vrijstelling op jou in en ik krijg jou halve jokers/jokers.
Dus jij bent dan voor 2 afl veilig


Waarom zou je je rode vrijstelling op mij inzetten? Waarom heb je dan dat ding willen winnen?

of bedoel je dat je m de volgende aflevering op mij wilt inzetten?

Citaat van: spechteke op 16.02.2017, 22:42:39
Nee, nu deze aflevering, maar als jij mij jou jokers geeft. Allemaal, dan kan ik zorgen dat jij de vrijstelling krijgt en zeker tot aflevering 5 blijft

Die drie halve Jokers? Klinkt wel als een goeie deal voor mij. Maar waarom doe jij jezelf een miljojer aan dan? (Ik zoek het addertje onder het gras...)

Citaat van: spechteke op 17.02.2017, 07:29:44
Die minjokers kan ik ophalen dan

 ::ok::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2017, 21:42:48 »
En ik maak een fout bij de bochtenopdracht, ik roep ergens dat D*n daar een vrijstelling heeft gewonnen, en dat schijnt niet openlijk op het forum gezegd te zijn :-[

Dus ik ontvang een pb van D*n:

Citaat van: D*N op 17.02.2017, 18:18:34
Wie heeft hier iets gezegd over een vrijstelling?  ::vergroot:: In de opdracht staat, je krijgt een vrijstelling als je met een bom het einde haalt, meer niet...

...
..
.




Heb jij geen vrijstelling gekregen dan?



(oh wat was dat suf van me!)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #10 Gepost op: 16-04-2017, 21:43:15 »
Molbiecht aflevering 3

Was het vorige week een heerlijke week voor een mol, deze week begon het anders. Ze hebben me door blijkbaar, en dus werd ik direct buitenspel gezet bij het bochtenspel in de tunnel. Grmbl! Wel knap dat Spechteke daar een goeie reden voor wist te verzinnen zonder te zeggen dat ik waarschijnlijk de Mol ben. Ik had het voornemen om nog te sturen naar een bom tot het einde, maar dat kon ik natuurlijk helemaal niet. Lucy speelde het heel goed moet ik zeggen, als ik een fanatieke kandidaat was had ik het ook zo gedaan.

Maar gelukkig waren er nog 2 andere opdrachten. De actie-opdracht was leuk om over na te denken. Ik heb een aantal mol-suggesties gedaan en die zijn prima opgenomen in het verhaal. Goed geschreven!

De kabelbaan was een fijne opvolgopdracht, heel leuk bedacht. Natuurlijk ga ik tekenen, dat is mijn talent :P en het zit fijn achteraan in de keten. Lucy zit me op de huid, zij wordt mijn duo-partner.

Ik krijg van haar een pm zodra de opdracht in onze inbox zit, en zij heeft direct 2 van de 6 herkend. Als ik de andere liedjes zie, weet ik ook direct wie er bedoeld worden. Ik geef HDD en Lukie direct door aan Lucy, en doe of ik nog even moet nadenken over de vliegtuigspotter en Lifehouse.  Ondertussen gaat er wel een berichtje van mij naar de presentatoren, met de vraag of Tim of LdH bedoeld wordt met het vlieg-liedje. Tim geeft aan dat hij het is en dat het wel lastig zal worden om dat te ontkennen.

Lucy bedenkt ondertussen ook dat het Tim of LdH moet zijn, en ik schrijf een heel verhaal over hoe ik LdH zou tekenen, met trompet in een uniform. Maar Lucy grijpt in, het moet Tim zijn volgens haar. Ja, ik heb geeeeen ideeee hoe ik Tim moet tekenen ::hypocriet::

Over het laatste liedje probeer ik wat te draaien. Onze voorgangers hebben de ene keer de artiest bedoeld en de andere keer de songtekst. Ik kan echter niets bedenken mbt de songtekst van Lifehouse dus ik ga toch maar zeggen dat het wel Daisy moet zijn. Scoor ik misschien nog wat anti-mol-punten bij Lucy...

Ik geef voor Aapje, Lukie, HDD, Daisy en B&W aan hoe ze getekend kunnen worden, en Lucy neemt mijn suggesties over. Geïnspireerd door mijn voorgangers heb ik natuurlijk niet de meest logische voorstellen gedaan. De ene keer de naam (evt vertaald naar het Nederlands ), de andere keer de avatar.
Mijn doel is vooral dat ze niet alle 6 geraden worden. Ik laat Lucy de keuze welke 3 zij wil tekenen, en zij kiest oa Tim, ze gaat een vliegtuigspotter tekenen. Dat ik daar toch niet aan gedacht heb  ::hypocriet::
Ik heb echt geen idee waarom ze mijn suggestie over B&W overneemt, het was echt zoveel duidelijker geweest als wij de vos in zijn avatar zouden tekenen, het liedje wees immers ook naar een vos en daardoor wist Lucy zelf direct dat B&W bedoeld moest zijn.

Gelukkig is het laatste duo lekker aan het mollen. AaPje61, really? De P wel als hoofdletter, maar de cijfers andersom? Wannabeemol Mollenmania ;D
Ik heb heel duidelijk een madeliefje getekend en geen margriet (het gras is ongeveer even hoog, margrieten zijn echt veel groter). Hebben jullie echt niet aan een madeliefje gedacht, mensenkennisduo?
En natuurlijk is Black&White niet herkend, heerlijk als je plannetje werkt  ::tandpastasmiley::

Ondertussen nog even een leuke thee bedacht bij de weekopdracht. Tja, je speelt de fanatieke kandidaat of niet. Ik heb natuurlijk niks aan die muntjes, maar toch doe ik mijn best, en stiekem ben ik een heel klein beetje teleurgesteld dat ik gedeeld derde ben. Nja, maakt niet uit, de winnaar heeft zeer terecht gewonnen, en de anderen zijn ook blij met de muntjes. Op naar de volgende week!
« Laatst bewerkt op: 16-04-2017, 21:47:03 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2017, 21:45:03 »
Oh en Spechteke heeft toch de rode vrijstelling niet ingezet, dus ik geef aan dat de deal niet doorgaat.

Citaat van: spechteke op 19.02.2017, 16:23:00
nee, i'm sorry. ik had geen zekerheden en was in de war.


Ok, dan hou ik ze zelf, ik heb bijna genoeg muntjes om een halve joker te kopen...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2017, 21:47:34 »
Molbiecht aflevering 4

En weer een week achter de rug, het gaat snel! De kandidaten waren ook al snel, direct bij het begin van de Ghostbustersopdracht, ik had niet meer de kans om een envelop te kiezen. En dus werd ik Ghost ipv Buster. Als Buster had ik de Ghosts graag willen helpen, nu leek het me iets lastiger om de Ghosts te laten winnen.
Mijn mede-Ghosts waren D*N en Mollenmania, de twee die er al volledig van overtuigd leken dat ik de Mol ben. Vorige week heb ik door samen te werken met Lucy haar wat aan het twijfelen gebracht, en MV schrijft me nu dat dat nu misschien ook wel lukt met D*N en MM.
D*N zegt in ons Ghost-overleg iets over dat hij mij wel onverdacht kan lijken bij een aantal Busters. Hij geeft geen uitleg, maar ik neem aan dat het iets te maken heeft met zijn verdenking van mij als Mol. Ergens later in de opdracht schrijft MM ook zoiets naar mij, en ik antwoord dat ik heel verbaasd ben dat ik zo verdacht wordt  ::)
D*N wordt al heel snel ontmaskerd door Buster Miek, en voordat Miek vertrekt maakt ze MM ook verdacht. Daarin slaagde ze bijna, gelukkig is er nog Molcrazy. Die gaat ineens een stille Spechteke verdenken, en daar sluiten we ons snel bij aan. Na uitschakeling van slimme speler Wouterv overleggen MM en ik over hoe we Lama en MC verdeeld kunnen laten stemmen. Ergens maak ik nog een fout, ik probeer Lama verdacht te maken bij MC, ipv MM, maar MC speelt echt niet zo scherp (of is aan het mollen) en als hij MM verdacht maak zeg ik dat ik met hem mee stem, terwijl MM zegt dat hij met Lama meestemt op mij. En zo lukt het MM en mij, de Ghosts winnen en er komt geen geld in de pot!
We moeten 4 jokers verdelen met z'n 3en, en dit is dus mijn kans om kandidaatachtig over te komen, ik eis 2 van de 4 op omdat ik bij de mandjes niets heb kunnen rapen. D*N gunt ze mij, maar MM niet, en als wisselgeld beloof ik beide heren een halve gekleurde joker, zodat zij ook aan de 2 jokers kunnen komen.
Ik ben blij met deze opdracht, geen geld in de pot en wellicht wat twijfel kunnen saaien.

Bij de andere spellen moest ik sneller zijn met het kiezen van enveloppen, en dat is gelukt.
Voor het rondje om het meer kreeg ik de opdracht om de envelop met de hoofdstad van MOLdavie te kiezen. Ik denk dat het wat too obvious is, als MC nu nog straks met de test op Miek blijft stemmen is het echt geen goeie mollenzoeker :P
Al snel nemen Lucy en D*N het heft in handen, en ik kan niets doen dan braaf naar de plek wandelen waar ik volgens anderen moet staan. Ik probeer nog wat tijd te rekken, maar dat lukt voor geen meter. Veel geld in de pot deze opdracht, niet zo'n geslaagde opdracht voor de Mol, maar het zat m hier ook meer in de hint denk ik. Ben benieuwd of iedereen het oppakt.

Dan was er nog Per Seconde Wijzer. Spelleider LdH heeft fijn misleidende titels verzonnen, ik ga voor het shirtje van C&A want wie verwacht nou dat daar een auto-vraag bij hoort ::) Ik probeer vrij serieus te spelen, heb een aantal auto's goed, sommige heb ik bewust fout maar die verbeter ik nog bij mijn laatste antwoord, wat helaas echt net buiten de tijd is, wat jammer nou zeg :P
Ik heb niet veel verdiend. Natuurlijk zijn er mensen die het altijd nog slechter spelen, maar toch, als Mol niet slecht gedaan denk ik zo.

Ghostbusters heeft me erg in beslag genomen deze week, en pas twintig minuten voor de deadline denk ik aan de weekopdracht. Gelukkig krijg ik nog een goeie ingeving, en de jury is lief, ik win zomaar (net als Miek) 5 muntjes, waarmee ik jokers kan kopen die ik helemaal niet nodig heb :P
Nog even een biecht-opmerking maken deze week, en in de bar iets zeggen over de test, en dan hoop ik genoeg twijfel gezaaid te hebben. Op naar de volgende week, zonder MC want waarom hij nou nog steeds Miek verdenkt?  ???
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2017, 21:48:25 »
Actieformulier fotografenopdracht:

Actie-formulier:
1 Ik ga wel/niet mollen
2 Hoe ga je het aanpakken
3 Hoeveel unieke foto's maak jij met je team
4 Nog andere dingen?


1. Ja natuurlijk ga ik mollen :D denk dat het nu wel een beetje duidelijker mag worden...
2 Ik zou heel erg mijn best doen om de portofoon een poos in mijn handen te hebben, en dan continu het uitzendknopje indrukken zodat de batterij snel leeg is. Ik denk dat niet iedereen in het team mij de portofoon gunt, dus ik wil hem vooral direct aan het begin van de opdracht, zodat ik de batterij al flink heb opgebruikt voordat iemand hem afpakt. Dan wil ik graag het stadsplattegrond, terwijl ik die als blond vrouwtje natuurlijk helemaal niet goed kan lezen ::) ik zal er steeds mee draaien als we een andere straat inlopen, zodat het onduidelijk wordt naar welke kant we lopen. Staan de namen van de kloosters op het plattegrond? Zo niet, dan zoek ik daar eerst heel lang naar, voordat we doorhebben dat we op straatnaam moeten zoeken. Verder heb
3 Ik denk dat we maximaal 3 unieke foto's maken, hopelijk maar 2
4 Ik heb natuurlijk ook geen praktische wandelschoenen of gympen aan, maar mooie open sandaaltjes waar steeds steentjes in komen te zitten, en waarmee ik struikel over de ongelijke straat en op een gegeven moment heb ik pijnlijke voeten en kan ik dus echt niet zo ver meer lopen...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2017, 21:49:25 »
Molbiecht aflevering 5

Het was een luie week voor de mol deze week. Ik Hou van Holland werd gespeeld, het favoriete spel van MV :P en ik hoefde gewoon niets te doen. Ja, een anagram kiezen waar een vrij essentiële letter uit moest komen, en dat anagram dan niet oplossen. Af en toe zeggen dat anagrammen zo moeilijk zijn (terwijl iedereen toch weet dat ik van puzzelen hou en wordfeud speel...), niet meeraden, dan tot 2x toe een deadline missen bij het inzetten op hoger lager (al was de spelleider zo lief om dat 1x door de vingers te zien).

Het is alleen wel lastig dat veel van de kandidaten die nog over zijn mij inmiddels verdenken, en als ik A zeg wordt er dus voor B gekozen. Dat maakte dat ik maar geen enveloppen met geldbedragen koos. Misschien de volgende keer maar bewust een envelop met veel geld kiezen, dat zal ze leren  >:D Gelukkig kozen ze ook zonder mijn hulp slecht en werd er deze hele opdracht maar 1 euro verdiend ;D

De Godfather, wat een leuk spel was dat! En wat lastig als je als Mol ook een keer de rolverdeling niet weet! Ik kon dief of handlanger worden, en natuurlijk koos ik voor handlanger. Net als Mollenmania, die zal eens niet de badguy zijn ::)
D*N wierp zich ook op als handlanger, en schreef vrij duidelijk op het forum dat hij mij verdenkt als Mol (tenminste, dat heeft hij gezegd tegen Lama), waardoor Lama de juiste keuze maakte en Wouter aanwees als dief.
Erg knap van Lama dat hij daarna D*N aanwees en niet MM. Toen waren de handlangers duidelijk, maar de laatste keuze was lastig. Had ik maar toegegeven aan MM's voorstel, of koos Lama juist Miek omdat hij dacht dat ik als Mol de rollen kende en hem dus verkeerd aan het sturen zou zijn?
Nja, al met al niet slecht, al kwam door de winst van de chauffeur er toch nog 500 euro extra in de pot. Vooral een erg leuk spel gespeeld :D

Tot slot een actieformulier. Ik heb goed mijn best gedaan met het bedenken van molacties, en die zijn ook wel aardig in het verhaal verwerkt. Blijkbaar hadden de anderen toch meer zin in het binnenhalen van geld, 9 van de 10 foto's zijn behaald. Het is toch wat lastiger sturen als Mol bij een actieopdracht.

De weekopdracht leek me eerst veel te lastig voor mij, ik verwachtte allemaal geweldige filmpjes van oa D*N en Lucy, dus ik achtte mezelf kansloos. Toch iets ingestuurd, en warempel, weer drie munten gewonnen. Omdat MM een halve joker heeft gekocht op aanraden van D*N en mij vorige week :P staan we nu gezamenlijk bovenaan met 12 munten. Zou hij er 10 investeren in een joker? Ik heb mijn zinnen gezet op het vraagteken... nog 2 goeie weekopdrachten scoren en hij is binnen handbereik :D

Ben benieuwd naar de test. Ik verwacht zomaar dat Miek afvalt deze week. En wat zullen de dieven voor info hebben gekregen bij het Godfatherspel?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2017, 21:51:51 »
Molbiecht aflevering 6

Het verschil tussen de kandidaten wordt steeds duidelijker voor iedereen. Er is al meerdere keren geschreven dat Lucy en D*N voor de pot gaan; Mollenmania, Spechteke en Lama in wisselende mate betrouwbaar zijn; en dat Wouterv en Swifty vrijwel geen geld hebben binnengebracht.

Bij de taxi-opdracht grijp ik dan ook direct de gelegenheid om bij Wouter in de taxi te gaan zitten. Tijd om eens echt niets zinnigs te doen, en te zien hoe ver hij dan komt. Dat bleek nog behoorlijk ver te zijn. Ik heb slechts 1x de kans om een fout antwoord te posten, wat ons 75 euro kost. De juiste antwoorden worden allemaal door Wouter gevonden, met wat tips van met name Lucy, dat wel. Al bij het derde plaatje wordt mij duidelijk dat het overkoepelende thema Monopoly is, en na het vierde plaatje is dat voor iedereen wel zeker. Dus dan post ik dat antwoord dan toch maar, heb ik toch nog iets gedaan  ::hypocriet:: Helaas bijna de volle opbrengst, maar voor de oplettende kijker/kandidaat moet nu toch wel duidelijk zijn dat Wouter de Mol niet is?

De opdracht waarbij we opgesloten zitten in de cel kan leuke extraatjes opleveren. Het is wel duidelijk dat de vrijstelling natuurlijk gepakt zal worden. Ik besluit dat het mijn doel wordt om vooral niet te vroeg uit de cel te gaan. Aangezien ik toch als niet te betrouwbaar wordt geacht, gooi ik in de groep dat we deze keer juist de betrouwbaarste mensen als eerste moeten laten gaan, en het zinvolle daarvan zien de anderen ook in. D*n wordt de gelukkige, en die grijpt direct de vrijstelling. Mooi, daar wordt hij dan toch gelijk een stukje minder betrouwbaar mee.
Als we de kans krijgen om Miek en de zwarte vrijstelling terug te laten komen in het spel, is men het snel eens. Dat vind ik niet leuk, dus open ik de discussie, en ik krijg Spechteke met me mee. Op het laatste moment stemt zelfs Mollenmania met me mee, als ik beloof dat ik hem vertel wanneer ik de zwarte vrijstelling inzet. Helaas zijn de andere vier niet over te halen. Nja, geen 750 euro in de pot, en toch even een beetje discussie gecreëerd, best leuk.

Bij het diner vermaak ik me kostelijk. Heerlijk om allerlei mensen antwoorden te zien ontlopen, en ik doe daar zelf aan mee door de seizoenvraag van Lama te blijven ontwijken. De spelleiding wijst me erop dat zijn opdracht is dat ik in vier verschillende posts de seizoenen noem, en dat maakt het makkelijker voor me, ik noem ze dan toch allemaal, en dan wel in 1 post.
Zelf moet ik de mol van de vorige editie vragen naar zijn mollenstreken. Het kost me wat doorvragen, maar uiteindelijk vertelt hij er dan toch drie. In 1 post, tja, ook hij had dat moeten verdelen over meerdere berichten, jammer, weer niet geslaagd. Voor de vorm vraag ik Wouter naar zijn werk bij de Belgische spoorwegen, maar hij doet niets aan omroepen dus het lukt mij niet om hem het omroepbericht over vertraging te laten posten.
Wel komt de spelleiding enthousiast melden dat er hierdoor een kwartje valt bij enkele kandidaten, over alle trein-opdrachten in deze editie en het werk van Wouter. Wat een geweldige nephint!

De weekopdracht wordt helaas maar door 1 jurylid beoordeeld, en dat is net het jurylid dat gemiddeld genomen mijn inzending altijd minder positief beoordeelt dan de andere juryleden. Nja, ik ben nog in de race voor het vraagteken, hopelijk nu 2 goeie weken wat dat betreft en dan ben ik er.

Ik ben benieuwd naar de test deze week, zullen ze nu wel of niet voor Wouter gaan? Het is voor mij deze keer niet te voorspellen wie er afvalt, ik ben zeer benieuwd!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2017, 21:53:04 »
Extra biecht:

Wat een mazzelaar/slimmerd die D*N! Zijn theorie delen met Lucy, zelf de vrijstelling inzetten en dan Lucy zien afvallen waardoor hij weet dat zijn theorie onjuist is. Ai! Arme Lucy!

Citaat van: LdHmolletje op 12.03.2017, 15:45:34
Ook zonder z'n vrijstelling zou Lucy zijn afgevallen. D*N had bij een paar vragen een antwoord op jou ingezet.

Heel sneaky (of slim)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2017, 21:56:58 »
En weer eens een dier in mijn inbox:

Citaat van: Lama1997 op 12.03.2017, 20:55:45
Hoi Swifty   ::zwaai::

Ben jij de mol?  ::joehoe::



 

Ja   ::)


En jij, ben jij de Mol?

Citaat van: Lama1997 op 12.03.2017, 21:35:26
Dacht ik al   ;)

Nee, ik ben niet de mol, maar soms speel ik 'm   ::jaja::

Ik vind je wel een leuke deelnemer overigens   ::ok::



Dankjewel. Ik vind jou ook een leuke deelnemer en ben blij dat je meedoet.

Ik vind het heerlijk om mollig te spelen. Ik geloof dat mijn tactiek goed werkt, D*N heeft al heel vaak gepost dat ik zo weinig geld heb binnengehaald  ;D
Ik heb inmiddels goeie hoop dat ik wel goed zit met mijn Mol, dus ik ga lekker zo door  ;)

Citaat van: Lama1997 op 12.03.2017, 21:59:33
Ah dat aardig!  :)

Haha nou ik moet zeggen. Ik had hele erge tunnelvisie op je, maar na de exit van Lucy begin ik te twijfelen. Maar het is dus bewust? Je molt om verdacht over te komen? Doe je goed.

Heb je mij ooit verdacht?  :)



Ik heb in het begin wel een beetje gespreid op jou, maar je was nooit mijn hoofdverdachte.

Ja ik mol om verdacht over te komen en het bevalt me heel goed  :P

Jij denkt zeker te weten dat Lucy op mij ging dus? Ik weet niet wie zij en D*N als hoofdverdachte hebben.

In je andere berichtje vraag je naar mijn bondjes. Ik heb een bondje gehad met Ycaris en Daisy, in zoverre dat we na het uitwisselen van onze vragenlijsten nog even hebben doorgebabbeld over wat we invulden op de testen. Ik weet dus op wie zij gingen toen ze afvielen, en dat heeft wel geholpen om al vrij snel mensen uit te sluiten.

Met Molcrazy heb ik meer gedeeld, maar dat is helaas dus ook afgelopen nu. Ik weet ook van hem wie zijn hoofdverdachte was toen hij eruit ging. Dat was een andere verdachte dan ik had, en hij zat dus fout  :P

Nu ben ik bondloos helaas. Maar ik ben wel vrij zeker.

Citaat van: Lama1997 op 12.03.2017, 22:55:02
Haha doe je zeer goed!

Nee, dat weet ik niet helaas. Het was ook meer gebaseerd op wat Lucy wel eens op het forum postte. Dat je molde enzo   ::rofl::

Ah dan heb jij op een tactische manier heel veel informatie gekregen van Ycaris, Daisy en MC. Knap hoor  ::ok:: Alleen wel verdacht dat ze allemaal heel vroeg het spel verlieten  ::vergroot::

Ah je denkt dat je de finale wel kan bereiken?


Nja, aan de vragenlijsten van mn Ycaris en Daisy had ik dus iig niets  :P het enige voordeel van vroege vertrekkers die wel vooraf vertelden wat ze zouden invullen op de test is dat je weet wie je niet meer hoeft te verdenken.

Ik hoop van harte dat ik de finale kan halen! Anders zou het met alleen maar mannen zijn, dat kan toch niet  :P

Denk jij dat je de finale haalt?

________________


En een berichtje van mijn voorganger, op een suf antwoord ergens in het spel ;D

Citaat van: Lukie4 op 12.03.2017, 21:30:38
really ?   :P



 ::hypocriet::


 :P
« Laatst bewerkt op: 16-04-2017, 21:59:54 door Swifty »
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2017, 22:02:46 »
En ook Mollenmania duikt ineens op:

Citaat van: Mollenmania op 13.03.2017, 18:27:10
Hey Swifty.

Allereerst: Ben jij de mol?

Als je het niet bent, wil je dan een bondje met mij aan gaan? Ik had een bondje met Lucy. Verder alleen wat vage contacten met Lama en wouter.

Ik hoor van je  ::ok::


Jaah tuurlijk ben ik de mol  ;D
En jij, ben jij de mol?

Ik ben ook bondloos op t moment, dus een bondje komt mij zeker wel uit. Weet je zeker dat je niet meer dan een vaag contact hebt met Lama? Jullie waren heel toevallig alleen op de chat toen de test online kwam  ::)

Citaat van: Mollenmania op 13.03.2017, 22:54:20
Ben jij een beetje zeker over jouw mol?

Ik twijfel tussen wouter, jou en soms lama, maar hij doet het nu weer heel goed... dus eigk schrijf ik hem wel af. D*N is het niet en specht lijkt me ook sterk.

En heb jij al een mol in de pagode gezien? Ik nog niet.




Ik ben zeker van Wouter. Lama en Specht en D*N zijn het zeker niet, jij bent soms mollig en soms niet, dus ik ga al een poosje vol voor Wouter. En nee ik heb nog niets gezien in de pagode. Maar ja, die tweede vraag is ook een gokvraag he, je bent eigenlijk nooit zeker of je die goed hebt...

Citaat van: Mollenmania op 13.03.2017, 23:09:44
Wow dat is best een risico :o Ik spreid nog wel in de test, maar het meest op wouter.

Die 2e vraag van de pagode mag je na de vragen wel opzoeken neem ik aan? Dan weet je of je die goed had. Vraag 1 vind ik vooral een gok.


Ik kan die tweede vraag niet opzoeken  :(
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2017, 22:04:00 »
Molbiecht aflevering 7

Deze week heb ik een voordeeltje ontdekt van het feit dat iedereen denkt dat je de Mol bent: als je dingen zegt die kloppen, gaan ze dat in twijfel trekken. Ik moet toch eens kijken of ik daar in de volgende opdrachten gebruik van kan maken  >:D

Er was een meet the mole opdracht, altijd leuk. Een serie vragen waarvan je niet zeker weet of alle antwoorden juist zijn (tenzij je ze voorgezegd krijgt als Mol) en dan krijg je al of niet je Mol te zien (hey, ik zag mezelf  :D) Ben benieuwd of de anderen conclusies hebben getrokken uit wat ze te zien kregen...

En er waren Waldo's, veel Waldo's... En die waren lastig ook! De eerste heb ik niet naar gezocht, teveel parken in Kaohsiung ::) de tweede heb ik iets gezegd over een oud vliegtuig en dat er dus gekeken moest worden bij vliegvelden. Bij de derde riep ik iets over een snelweg waarop je kunt parkeren, waarop ik direct een pm ontving van de vorige Mol, Lukie4, met de tekst 'really?'. Ik heb maar een paar rollende ogen teruggestuurd  ;D
Helaas was Wouterv zo slim om te bedenken dat het een luchthaven was, en zowaar heb ik die Waldo toen gevonden. Dat was genoeg inzet van mijn kant voor deze opdracht :P Ik heb alleen op een vraag van Spechteke over een station een beetje vaag geantwoord, waardoor hij toch een verkeerd antwoord postte ;D  terwijl ik het vooral schreef om wat tijd te rekken. Uiteindelijk vond hij het goeie station, maar wel te laat :P
De anderen wisten toch wel goed te zoeken, uiteindelijk 7 Waldo's goed, dat is een veel betere score dan ik had gedacht. Volgende keer toch maar wat meer proberen te blokkeren ::)

Tot slot was er een cadeautjes-voor-afvallers-opdracht. Leuk! D*n kent vooral Lucy en Starlight heel goed, dus binnen no time stond er bij die 2 een lange lijst cadeaus. Gelukkig niet allemaal goed, ik zag geen noodzaak om iets te verbeteren. Mijn inbreng werd hier behoorlijk in twijfel getrokken.
Ik kreeg tijdens deze aflevering ineens van D*n, Lama en Mollenmania berichtjes over dat ze wilden samenwerken met me. Het wegvallen van Lucy zorgde voor paniek? Ik heb braaf iedereen gezegd dat ik wel een bondje wil, maar toen D*n vroeg om het laatste stukje van mijn vragenlijst heb ik dat geweigerd. Hij vroeg nog wel of ik dat dan met iemand anders gedeeld had. Dat is niet zo, en daarmee nam hij wel genoegen.
Ik heb ze alledrie verteld dat ik vol op Wouterv zit, geen idee of ze me daarin geloven :P MM zegt nog wel dat hij twijfelt tussen mij en Wouterv, zou ik hem in onze samenwerking nog kunnen misleiden?
Afgelopen week zag ik Lama en MM samen in de chat rondhangen toen het tijd was voor de test, dus ik heb ze allebei maar eens gevraagd naar hun verbondje. Volgens MM is het een schijnverbond, hm hm...
Er werd ook gevraagd of ik bondjes had lopen, en ik heb verteld dat ik bondjes had met Daisy en Ycaris. Niet zo handig want bij de cadeautjes-opdracht werd ik dus direct onder druk gezet om de lijst bij Ycaris te vullen. Ik heb een paar goeie antwoorden gegeven en veel foute antwoorden. Daar had ik wel lol in. Nog grappiger was dat 1 van de juiste antwoorden, NRC, in twijfel werd getrokken, want vanwege de twitter-kop op de voorpagina was dit bij Daisy gezet.
Ik heb nog wat suggesties gepost, en de laatste ochtend gewezen op de deadline. Niemand had tijd blijkbaar, dus heb ik me van mijn goeie kant laten zien en net voor de deadline de antwoorden gepost. Ik was alleen vergeten om een lijstje van 10 te maken met cadeautjes voor niemand. En bovendien heb ik op het laatste moment nog fijn wat foute antwoorden ingeleverd. En 1 antwoord (NRC/twitter) bij 2 mensen geplaatst :P
Al met al scoorden we slecht met deze opdracht, goh ;D alleen bij Lucy en Starlight en Diasy wat verdiend, allemaal met antwoorden die ik niet had geplaatst. Wat een heerlijk spel is dit toch ;D alleen jammer dat MM nog even iets moest opmerken over de vele foute antwoorden bij Ycaris. Ik hou mijn mond daar maar even over  :-X

We hebben zowaar een groepsvrijstelling gewonnen bij Meet the Mole  :D en dus is er een test met vragen over toekomstige opdrachten. Eindelijk mag ik ook een test maken ;D
Ik krijg van de spelleider door dat Spechteke ineens twijfelt, door het afvallen van Lucy, die volgens hem op mij zat als Mol. Mooi Spechteke, ik ga jouw twijfel eens fijn voeden de komende aflevering  >:D
Keep calm and eat chocolates!