Auteur Topic: De molbiechten  (gelezen 11747 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #20 Gepost op: 16-04-2017, 22:07:36 »
Actieformulier duikersopdracht

Hierbij mijn actieformulier dan eindelijk :D


Ik ben een duiker en ik ga natuurlijk mollen  :P

Ik ga mijn best doen om de anderen ervan te overtuigen dat we beter eerst naar de verre kistjes kunnen zwemmen, omdat we dan nog fit zijn, dan kunnen we als we vermoeider zijn beter wat kistjes dichterbij of op lager water gaan zoeken. Als ze daar in trappen verbruik ik natuurlijk al hartstikke veel energie met die verre/diepe kistjes.

Zijn de kistjes zwaar? Ik zal in ieder geval een paar keer de grip verliezen en een kistje uit mijn handen laten vallen, zodat ik ze weer moet opduiken.
Kan ik op 1 of andere manier een kistje open maken of zien wat de inhoud is? Ik wil natuurlijk als ik een kistje aan land heb gekregen het liefst zeker weten dat er mingeld of half geld in zit. Of weten de coördinatoren wat er in welk kistje zit? In dat geval kan ik ze slecht horen (water in mijn oren :P) en duik ik niet het kistje op wat zij willen, maar een kistje wat daar net naast ligt.

Bij de laatste pogingen kan ik mijn adem niet genoeg meer inhouden om het kistje in 1x los te maken en moet ik tussendoor even naar boven om adem te halen.

Veel succes met het verhaal!  ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #21 Gepost op: 16-04-2017, 22:08:34 »
Molbiecht aflevering 8

Dit was een lastigere week om te mollen. Niet bij de actieopdracht, daar heb ik genoeg input gegeven. Leuk om te lezen dat anderen ook mollen. Maar de goeie lezer zal daar gezien hebben dat ik de enige echte Mol ben.

Expeditie Robinson! Wouterv en Lama hadden al snel ieder een team gekozen. Aangezien Wouter de enige is die soms nog verdacht wordt, besloot ik om bij hem in het team te gaan. Mollenmania zit me op de huid, dus die sloot heel snel aan.
Het stenen stapelen ging eerst nogal beroerd, met name D*n zat ons erg dwars. Maar na een nachtje slapen besloten mijn teamgenoten 's ochtends fanatiek te bouwen. Mooi! Want als de Mol in het winnende team zit gaat er 1000 euro uit de pot. Dankjewel heren, daar heb ik niets voor hoeven doen.
Als dank mochten zij van mij met z'n 2en uitvechten wie de finale-vrijstelling zou krijgen. Mollenmania bood jokers aan, en zowaar, Wouterv accepteerde dat. Voor 2 jokers mocht MM de finale-vrijstelling krijgen. Acuut kreeg ik een pm van MM. Hij schreef dat Wouter als Mol toch niets aan die vrijstellingen had. Zou hij dat echt menen? Kan me niet voorstellen dat hij ineens op Wouter zit. Maar goed, het aanbod om een halve joker voor mij te kopen sloeg ik niet af. Hij is tenslotte de grootste concurrent in de munten-race bij de weekopdrachten, en ik wil toch die envelop wel kopen.
Alleen jammer dat het deze week een weekopdracht was waar ik totaal geen inspiratie voor had. Voor het eerst sla ik een opdracht over. Wel jammer, want volgende week ben ik er amper, en zal ik dus ook de weekopdracht niet maken.

De groepsopdracht op het Eiland was flessenpost, van 16 bekende figuren. Ik vond de brieven over het algemeen erg makkelijk, maar hield mijn mond, wou het aan de groep overlaten. Ik verbaasde me wel, waarom denken ze niet onmiddellijk aan Nelson Mandela, Michelle Obama en Pink Panther?
Ook hier was er een gokker. En dat maakt mollen lastig, hoeveel juiste antwoorden denkt de gokker dat wij hebben... Uiteindelijk heb ik de spelleiding maar eens gevraagd hoe de gokker heeft ingezet. En hij had het tactisch gedaan. Ik kon nog het beste mollen door te proberen alle flessenpost juist op te lossen. Dus schreef ik dat ik nu eindelijk tijd had om alles goed te lezen, en dat ik daardoor een aantal goeie ingevingen had, en bij andere brieven probeerde ik de groep op het juiste spoor te zetten. Helaas dachten ze niet aan de presentator van Survivor, maar aan de bedenker. En ipv de Paus moet het Dalai Lama zijn volgens hen... is dat omdat ik het voorstelde en ze mij niet vertrouwen?
Alles goed lukt me dus helaas niet. Dikke verdiensten deze opdracht, geen goeie beurt voor de Mol. Wel heb ik ze nog een hintje gedaan, door zelf als eerste te roepen dat die ene brief van de Mol is. Ik weet tenslotte wat ik geschreven heb.

Tot slot waren er de metro-challenges. Enerzijds moesten de opdrachten zo goed mogelijk gemaakt worden, anderzijds moest er rekening gehouden worden met wat de voorspellers dachten.

Bij de eerste opdracht moest er getimed worden. Als het fout ging, zouden we terug bij af zijn. Dit was een makkie voor mij als Mol, het was echt heel moeilijk om goed te timen  ::hypocriet:: Helaas mocht ik, net als Wouter, direct na mijn eerste poging niet meer posten van D*N  :-[ Gelukkig konden zij er ook niks van, en vergat iedereen om tussendoor te saven. Ik hoefde eigenlijk alleen maar af te wachten of ze kort voor het verstrijken van de tijd nog ver zouden komen. In dat geval had ik natuurlijk nog een poging gedaan om te helpen, en zou ik jammerlijk gefaald hebben. Zo ver kwam het niet, niemand bakte er iets van. Of nou ja, als er iets goed ging, wist Wouter het weer te verprutsen. Fijne hulpmol  ::)

Bij de tweede challenge moesten er groepsfoto's worden nagemaakt, zonder molboekjes te gebruiken. Ik was er van overtuigd dat niemand een foto zou weten, maar mijn medevoorspellers stelden voor om toch voor 1 juiste foto te gaan.
Toen de challenge werd gepost, ging D*N als een razende groepen plaatsen. Gelukkig greep Tim in, en meldde hij alsnog dat molboekjes niet gebruikt mochten worden. Het bleef daarom bij 2 foto's, 1 meer dan voorspeld, gnagna.

Voor de derde challenge was slechts 1 voorspeller nodig, en de spelleiding gaf al aan dat dat een mooi plekje was voor de Mol. Natuurlijk plaatste ik rare voorspelling. Alleen jammer dat Wouter toch op de voorspelde plaats terecht kwam. Minimaal geld verdient deze challenge, fijn.

Bij de laatste challenge had ik niet veel in te brengen. D*n wist direct alle getallen bij de juiste beschrijving te plaatsen. Spechteke twijfelde nog even en dus viel ik hem bij in zijn twijfel, maar D*n was heel overtuigend, en ik kon zelf bij de andere getallen niet echt schuiven. Jammer voor de Mol, alles goed. Gelukkig hadden de voorspellers ons niet zo goed ingeschat, dat is tenminste iets.

Komende week ben ik er niet als de opdrachten online komen. Veel succes kandidaten, geniet van je dagen zonder Mol
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #22 Gepost op: 16-04-2017, 22:15:04 »
Lama wordt onzeker:

Citaat van: Lama1997 op 31.03.2017, 18:01:39
Hoi Swifty,

Heb jij toevallig een halve joker?


Ja, twee, in dezelfde kleur. Hoezo?

Citaat van: Lama1997 op 31.03.2017, 18:41:27
Ik heb niks meer en ben bijna zeker ervan dat ik af ga vallen   ::rofl::

  :o

Waarom denk je dat? Ik neem aan dat die zwarte vrijstelling wordt ingezet, dus volgens mij heb je dan niets aan alle jokers en zo   :-\\
_________

Ik ga te rade bij de spelleiding:

 ::joehoe::

Hoe staat Lama ervoor denken jullie?

Ik wil even wat overleggen... Lama is wanhopig, denkt dat hij eruit zal gaan omdat hij geen joker kan kopen en omdat hij traag is in de test. Hij is bereid mij ergens info over te geven in ruil voor 6 muntjes van mij.
Ik twijfel nu een beetje wat te doen. Ik wil in deze fase eigenlijk als mol niet iemand van de anderen voortrekken. Maar als hij denkt dat ik interesse heb in info ergens over, denkt hij misschien wel dat ik geen mol ben. En dat betekent dat hij sowieso afvalt, want van de andere 3 ben ik eigenlijk wel zeker dat ze mij verdenken. Toch?
Oftewel, als hij toch dreigt af te vallen, met of zonder joker, kan ik hem net zo goed muntjes geven, want dan benadeel ik de anderen daar niet mee.

Wat vinden jullie? Als jullie vinden dat ik het lekker zelf moet weten, ook prima ;)

Citaat van: TimvDons op 31.03.2017, 23:28:31
Vorige test 20 vragen op jouw. Wat jij doet is jiuw keuze. Jij bent de mol

Thnx   ::ok::

____________

Citaat van: Lama1997 op 31.03.2017, 21:17:06
Oké, ik ben wanhopig.

Je hebt 16 muntjes. Als jij daar nu 10 muntjes voor een joker voor gebruikt, dan houd je er 6 over. Mag ik daar misschien 5 muntjes voor gebruiken voor een halve joker? Ik ben bereid je ergens info over te geven.

Ik zou je eeuwig dankbaar zijn
::hug:: ::hug::

Waar gaat die info over?

Hou je er rekening mee dat er nog een ZV is?

________


de volgende dag heb ik hem toch dit maar geantwoord:
Ik heb er even een nachtje over geslapen en besloten dat ik je geen muntjes geef. Sorry ::sorry:: Stel dat ik doorga en we kunnen nog muntjes ergens mee verdienen dan kan ik wellicht toch nog iets kopen daarmee.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #23 Gepost op: 16-04-2017, 22:17:23 »
Ook Mollenmania vraagt of ik nog een halve joker heb die bij zijn halve joker past, maar helaas.

Ik stuur een pm aan Wouterv om te vragen of hij de zwarte vrijstelling inzet

Citaat van: wouterv op  1.04.2017, 22:35:35
Dat is voor mij een weet en voor jou een vraag =)

Ik weet genoeg  ;D

Succes!   ::ok::

Citaat van: wouterv op  1.04.2017, 22:45:16
Ik denk niet dat het voor jou zo belangrijk is hoor   ;)

of voor jou, als ik de poll mag geloven Wink
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #24 Gepost op: 16-04-2017, 22:17:45 »
Molbiecht aflevering 9

Deze week was de mol een paar dagen weg. Maar het programma gaat door natuurlijk. Dat betekende even extra druk woensdag en donderdag om toch nog wat te kunnen mollen. En het betekende natuurlijk een gemiste weekopdracht, en dus geen kans meer op de envelop met het vraagteken  >:( Ben benieuwd wat daar nou in zat, ik ga er vanuit dat iemand anders die gekocht heeft nu.

Er was een kaartspel deze week, waarvan de regels tijdens het spel gevonden moesten worden. Twee van de regels hadden ze al snel bedacht, de derde was moeilijker. Ik heb nog geprobeerd ze in een verkeerde richting te laten zoeken, maar uiteindelijk was het mollen makkelijk: iedereen vergat de deadline. Behalve de Mol natuurlijk, die vijf minuten voor het einde nog iets postte :P

Dan was er show me the money, met een startkapitaal wat je mocht verdelen over de mogelijke antwoorden. Ik kreeg alle vragen en antwoorden te zien, en kon dus kiezen. Ook de volgorde was zelf te bepalen. Dat was makkelijk, ik koos gewoon als laatste een vraag waarbij de kans op een fout heel groot is. Anders And, dat is toch typisch een Zweedse naam voor Donald Duck? Jammer dat ik het onderscheid tussen Zweeds en Deens niet ken ::) Nul euro voor mij.
In de tweede ronde doet de spelleiding iets sneakisch met de regels. Ineens is het al genoeg als maar 1 speler iets vetdrukt, en iedere vraag moet door een andere speler worden vetgedrukt. Zelfs de Mol heeft de spelregels niet goed gelezen, en zo doe ik dus per ongeluk een molactie: ik spreid het geld op de vraag waar men van mening verschilde, en ik druk ook de laatste vraag dik, waarmee dat antwoord wordt afgekeurd. Ha! Soms is blond zijn best handig als Mol :P

Dan was er nog een verlaten tv-studio, waarin wat spellen worden gespeeld. We moeten vooraf schatten hoe ver we zullen komen. Terwijl ik me klaarmaak voor Lingo krijg ik al te horen dat we de opdracht niet meer kunnen halen, omdat we gemiddeld hoog hadden ingezet. Als ik achteraf de inzetten zie, blijk ik zelfs het op-1-na-laagst te hebben geschat. Wat een overschatting zeg!
De spelleiding vertelt ook dat alles wat we verdienen uit de pot zal gaan. Dat is mooi! Mollenmania is al net zo fanatiek als ik, we raden het ene woord na het andere. Het zevende woord weet ik zogenaamd niet, even de schijn ophouden, maar de volgende avond gaan we net zo lekker door. Ook D*N doet het super met Wie Ben Ik, en we spelen bijna 3000 euro uit de pot!  :o

Voor de test worden de mensen zenuwachtig. Er is een zwarte vrijstelling, wordt die ingezet of niet? Er zijn munten, en er zijn vragen die al eerder zijn beantwoord en waar we nu van kunnen inschatten of we ze goed hebben of niet. Lama krijgt het benauwd, en hij bedelt om mijn muntjes. Sorry lieve schat, in deze fase van het spel ga ik niet meer iemand bevoordelen. Ik vraag Wouterv nog voor de vorm of hij de zwarte vrijstelling inzet, en hij antwoordt mij dat ik die toch niet nodig heb. Ik stuur terug dat hij dat zelf niet nodig heeft, volgens de poll, en hij zegt Touche. Toch leuk, zo van Mol tot Nepmol ;D

Op naar de test! Zal Lama inderdaad afvallen? En is er dan de finale, of nog niet?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #25 Gepost op: 16-04-2017, 22:19:09 »
Molbiecht aflevering 10

Halve finale alweer! Niet geheel onverwacht met D*N, MM en Wouter. Wel spannend wie er deze week zal afvallen. Ergens verwacht ik Wouter, en dat vind ik jammer, want ik werk zo heerlijk met hem samen, zonder dat we dat overleggen ;D Deze week vormden we 2x een duo. Zouden MM en D*n dat expres doen, zodat het gedeelte waarvoor zij zich inzetten in ieder geval goed gaat?

In het restaurant deden ze het in ieder geval vlekkeloos. Het duurde even voor ze op gang waren, maar toen eenmaal een paar ingrediënten gevonden waren, en de forummers ook, waren ze uiteindelijk vrij vlot klaar.
De deadline was donderdag vroeg op de avond. Op dinsdag hadden Wouter en ik nog niets gedaan, en vroeg ik hem toch maar eens per om of we niet zouden overleggen. Hij dacht dat we toch niets konden doen zonder ingrediënten dus we deden voorlopig maar niets. Tja, zelf weten hoor, beetje saai dat mijn molactie uit nietsdoen bestaat maar vooruit. Woensdagavond kwamen we dan toch in actie. Hij had 2 gerechten goed gekoppeld aan 2 gasten, en bijna alle ingrediënten goed. Het enige wat ik kon doen was dat alvast vet drukken, zodat hij dat ingrediënt niet alsnog kon aanpassen.
Donderdagmiddag toonde ik mijn inzet door iets te zeggen over de overige drie gerechten, zonder ze aan iemand te koppelen. Ik kon voor de deadline niet meer online komen, maar Wouter deed toch zijn best. Met de ingrediënten dus onjuist, en aan onze kant werd daardoor niet veel verdiend.

Ook bij het verstoppertje spelen werkten we samen. Ik gunde MM zijn vrijstelling, vond het eigenlijk wel sneu voor hem dat we die konden afpakken. Maar ja, als er geld uit de pot gaat met iedere vraag die we stellen, dan moet ik daar als Mol natuurlijk toch mijn best voor doen. D*N had er alle vertrouwen in blijkbaar dat hij toch de finale wel zou halen, dus hij trok zich terug.
Bij de eerste reeks vragen scoorden we behoorlijk vaak een 'nee'.  Ik stelde daarom Wouter in het topic voor om een reeks vragen te stellen waarop we zeker een 'ja' zouden krijgen om het mogen doorspelen veilig te stellen. Per pm schreef Wouter me dat hij D*n niet vertrouwde, dat hij liever eerst de reeks wilde veilig stellen en daarna pas weer gerichte vragen wilde vragen. Om te voorkomen dat D*n tussendoor bewust een nee zou scoren zodat wij de pot niet verder zouden leegtrekken. Good thinking Wouter, dan stellen we toch eerst een serie loze vragen ;D
Ook in de tweede reeks vonden we MM niet, en dus gingen we maar door. MM en D*n maakten zich steeds meer zorgen over de pot, maar ja, nu we eenmaal zover waren...

Uiteindelijk, toen we echt heel dichtbij waren, maakte Wouter een foutje en scoorden we toch net even te vaak een nee. Mooi! MM behoudt zijn vrijstelling, en wij hebben de pot een stukje leger gespeeld. Bedankt Wouter! En succes met de test ;)

Tot slot was er een vraag waarbij we elkaar en Specht en Lama moesten inschatten. Superleuk! Een mooi moment om te zien of ze bij voorbaat alles wat ik voorstel verwerpen. Ik stop heel vaak een juist antwoord tussen mijn inschattingen over D*n en MM, en het werkt, de heren kiezen vaak voor een ander antwoord. Lekker! We scoren flink bij onze inschatting van Wouter (ik kon daar met name D*n niet op andere gedachten brengen) maar bij de anderen scoren we amper. Heerlijk om zo te sturen.

De bonusronde over Specht en Lama verloopt ook goed, ook daar staan maar weinig juiste antwoorden in de vetgedrukte reeksen van Wouter en D*n. Als ik donderdagmiddag on-ingelogd kijk, zie ik dat Wouter schrijft dat er een derde moet zijn die het dikdrukt. Hmm, dat had ik woensdag niet gezien. Ik zie echter op dat moment, donderdagmiddag, dat MM ook online is. Tja, dan voel ik me niet geroepen om alsnog in te loggen om de antwoorden te posten. MM had dat best kunnen doen. D*n noemt het een laffe molactie, en ik snap het vanuit zijn gezichtspunt. Maar MM had gewoon ruim voor de deadline de oproep van Wouter kunnen lezen, hij was online immers. En bovendien waren er toch niet veel antwoorden juist, zoveel maakte het niet uit :P

Op naar de finale! Ik kijk uit naar het moment dat ik het eindelijk mag zeggen: Ik ben de Mol! Nog een weekje...
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #26 Gepost op: 16-04-2017, 22:19:40 »
Actieformulier Droneshow

Ik mag eerst 2x raden en zal als laatste mijn show opvoeren. Ik vind de woorden erg moeilijk, heb van sommigen geen idee hoe ik ze zou moeten uitbeelden. En natuurlijk ga ik mollen.
Ik ga eerst gewoon genieten van de shows van de anderen, en flink ooooh en aaah roepen. Als Wouter gaat aandringen dat we moeten gaan raden ga ik pas nadenken over wat ik allemaal zie.
Van de woorden die Mollenmania gaat uitbeelden ga ik natuurlijk De Mol wel raden. Als hij voor Spechteke een vogel gaat uitbeelden zal ik allemaal vogelnamen roepen, ekster, kraai, merel, etc. Ipv Airbus zoveel roep ik vliegtuig, ik ga niet bedenken dat het een bepaald type moet zijn, dat laat ik aan Wouter over. Een groen scherm kan ik misschien ook nog wel raden, maar de rest niet, die woorden lijken mij veel te moeilijk.
De show van Wouter komt daarna. Ik zal bij hem Lukie4 wel juist raden. Verder zal ik proberen om Metro en NS om te draaien, als hij een trein uitbeeld die NS moet voorstellen roep ik dus metro, en daarna evt trein, maar ik zal niet op NS kunnen komen. Ik heb geen idee hoe hij LdHmolletje gaat uitbeelden, maar als hij iets maakt wat op een mol lijkt dan zal ik wel mol of molletje roepen. Ik vraag me af of ik verder iets zal herkennen.

Tot slot mijn eigen show. Voor het woord executie zal ik de drones een rood scherm laten vormen, voor TimvDons een vliegtuig en een poppetje. Voor Dubai gaan de drones in zo'n formatie vliegen dat ze het palmeneiland vormen, zodat ik hoop dat de anderen palmboom gaan raden. Voor Luiaardje laat ik een bar vormen, de joker kunnen de drones ook namaken, voor de vrijstelling gaan ze een grote groene schijf vormen, en voor Taiwan gaan ze in de vorm van het land vliegen. Voor Per Seconde Wijzer vormen ze een klok met een secondewijzer die beweegt.  De andere begrippen weet ik niet uit te beelden, of daar heb ik geen tijd meer voor omdat het allemaal erg langzaam gaat. Verder kluns ik wat met mijn eigen drone, die heeft regelmatig niet de juiste kleur of trekt de formatie uit vorm.

Veel succes met schrijven!


Helaas was ik te laat met insturen:

Citaat van: LdHmolletje op 11.04.2017, 17:56:19
Geeft niet hoor! Je krijgt natuurlijk nu wel een minjoker voor je eindtest... haha!


Oooooh jeeeee!


 ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #27 Gepost op: 16-04-2017, 22:23:19 »
De finale is gespeeld, alleen de test hoeft nog maar ingevuld te worden, en dan wordt dit uitgewisseld tussen de finalisten:

Citaat van: wouterv op 13.04.2017, 22:36:38
Veel succes allebei

Dankjewel. Lekker dat jij als mol geen stress hoeft te hebben voor de test Wink

Veel succes allebei!

Citaat van: Mollenmania op 14.04.2017, 01:13:42
1 van jullie wens ik heel veel succes, de ander is de mol   ::joehoe::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #28 Gepost op: 16-04-2017, 22:23:50 »
De laatste Molbiecht

Het is zover, de finale! Zonder D*N, met Wouterv en Mollenmania. De drie heren zaten allemaal al heel lang op mij als Mol, waarvan D*n nog wat gemazzeld heeft toen hij toch twijfelde over Wouterv, en Lucy daardoor afviel. Ik had niet gedacht dat hij de langzaamste zou zijn, hij leek zijn zaakjes enorm voor elkaar te hebben.
Mollenmania en Wouterv zijn in ieder geval aan elkaar gewaagd, ik vind het spannend wie er gaat winnen!

Maar voordat het zover is, moesten we eerst nog een paar laatste opdrachten doen.
Per spoor 2.0, superleuk. Ik moest natuurlijk de eerste Waldo wel vinden, zodat de stationsnamen voor mij allemaal voorbij zouden komen. Maar bij de vragen heb ik heerlijk gefaald. En het laatste station heb ik daardoor niet behaald, maar werd door de spelleiding alsnog genoemd, dat het allemaal vooral maar erg duidelijk is.
Bij het gezamenlijke deel was het supereenvoudig om Utrecht te koppelen aan een vraag. Wouterv wist niks en Mollenmania nam zomaar alles van mij over, denk dat hij ook niet wist waar ik bewust iets fout zei of iets goed had. Van de vijf juiste antwoorden waren er uiteindelijk 3 van mij, helaas, ik had toch stiekem gehoopt dat hij wat zou gaan schuiven :P
Ontzettend knap dat Wouterv het eindantwoord wist te vinden, en zo toch nog wat aan de pot kon toevoegen.

De droneshow was een leuke actie-opdracht. Supergaaf bedacht. De heren zijn ook niet vies van een beetje mollen gelukkig, en LdH weet dat zoals altijd mooi in zijn verhaal te verwerken.

En tot slot was er dan het Tribunaal. Oei! Zie daar al je molacties maar weer eens recht te praten... Sowieso wordt dit een lastige voor mij, ik geloof dat het overgrote deel van de kijkers en de jury allang overtuigd is van mijn schuld. Gelukkig kiest Wouter niet de beste insteek van zijn pleidooi, aantonen dat je zonder voorkennis speelt lijkt me heel lastig. Ben benieuwd of hij toch nog door iemand als Mol wordt aangewezen...

En toen was het tijd voor de test. Wouterv wenst ons allebei per pm succes, en ik kon het niet laten om terug te schrijven dat hij het als Mol makkelijk zou hebben dit weekend ;D
Ik meen het echt Mollenmania en Wouterv: ik wens jullie allebei heel veel succes! Ik gun jullie beiden de winst, vond het super om met jullie dit hele spel uit te spelen en ik ben heel benieuwd wie er wint :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #29 Gepost op: 16-04-2017, 22:26:58 »
En zojuist lees ik ergens anders dat Mollenmania heeft gewonnen. Van harte gefeliciteerd, echt fantastisch gespeeld! ::bravo:: Ik ben benieuwd of je bij onze speeddate al een vermoeden had?


Wouterv, wat was je een heerlijke hulpmol, dankjewel dat ik tot aan de finale mocht meeliften op jouw fouten ::hug::

Alle andere kandidaten, spelleiding, juryleden, bartenders, en alle kijkers, wat ontzettend leuk dat jullie zo hebben meegedaan met dit spel, ik heb er enorm van genoten :D :D :D
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De molbiechten
« Reactie #30 Gepost op: 16-04-2017, 22:51:57 »
Fijn dat ik het je zo lastig heb kunnen maken ::hug:: :-*.

Was dat stukje met die cijfers van het inschrijfformulier echt zo? Want ik kreeg dus later een lijstje van Lama die ze wel zei te hebben. Dus één van beiden liegt hier ::hypocriet::.

Extra biecht:

Wat een mazzelaar/slimmerd die D*N! Zijn theorie delen met Lucy, zelf de vrijstelling inzetten en dan Lucy zien afvallen waardoor hij weet dat zijn theorie onjuist is. Ai! Arme Lucy!

Citaat van: LdHmolletje op 12.03.2017, 15:45:34
Ook zonder z'n vrijstelling zou Lucy zijn afgevallen. D*N had bij een paar vragen een antwoord op jou ingezet.

Heel sneaky (of slim)
Ik had inderdaad meer dan de helft ingezet op jou omdat ik wist dat er meer mensen op jou zaten dan op Wouter. Dus was de kans dat ik dan zou afvallen kleiner geweest.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #31 Gepost op: 16-04-2017, 23:03:05 »
Ooh ja Lama had inderdaad de lijst t/m vraag 44, ships! ::schaam::

sorry D*N, dat wist ik helemaal niet meer, heb het net teruggezocht :-[
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De molbiechten
« Reactie #32 Gepost op: 16-04-2017, 23:05:46 »
En zojuist lees ik ergens anders dat Mollenmania heeft gewonnen. Van harte gefeliciteerd, echt fantastisch gespeeld! ::bravo:: Ik ben benieuwd of je bij onze speeddate al een vermoeden had?

Dankjewel!  ::bravo::

Nou het grappige is dus dat ik jou toen nog helemaal niet verdacht  ::rofl:: Eerst wilde ik bij Daisy (mijn mol van toen) maar toen dacht ik, ja als ik dat doe weet iedereen dat ik Daisy verdenk. Dus ging ik bij jou. Ook na de speeddate verdacht ik je niet.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #33 Gepost op: 16-04-2017, 23:06:48 »
Het was dat ik zelf de mol was, anders had ik jou verdacht, want je studierichting en de plaats waar je dat gestudeerd zou hebben, dat klopte voor geen meter :P maar denk dat ik de enige was die dat kon weten ;D
Keep calm and eat chocolates!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De molbiechten
« Reactie #34 Gepost op: 16-04-2017, 23:09:12 »
Ooh ja Lama had inderdaad de lijst t/m vraag 44, ships! ::schaam::

sorry D*N, dat wist ik helemaal niet meer, heb het net teruggezocht :-[

Het heeft achteraf geen verschil gemaakt, dus het maakt niet uit ;). Ik was op het moment zelf wel echt pissig haha. Ik dacht nog van een mol gaat toch geen verschil maken hierin >:(.

Maarja ik ben er als het goed is op tijd uitgegaan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #35 Gepost op: 16-04-2017, 23:12:05 »
Ik vrees dat mijn vroege exit een hoop mensen richting jou heeft geduwd Swifty ::schaam::

Je stond wel op mjjn 'JA' lijstje (samen met Ycaris en alle mannen behalve D*N), maar te weinig gespreid.  ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De molbiechten
« Reactie #36 Gepost op: 16-04-2017, 23:14:32 »
Het was dat ik zelf de mol was, anders had ik jou verdacht, want je studierichting en de plaats waar je dat gestudeerd zou hebben, dat klopte voor geen meter :P maar denk dat ik de enige was die dat kon weten ;D

 ::rofl:: Ja dat komt omdat ik niet de exacte naam van mijn studie gaf, maarja dat was toch geen antwoordoptie in de test dus daar heb ik niet bewust iets fouts gezegd, het was simpelweg korter en daardoor ging het antwoorden in de speeddate sneller ;)

Offline belg

  • Forumlid
Re: De molbiechten
« Reactie #37 Gepost op: 16-04-2017, 23:15:32 »
Ooh ja Lama had inderdaad de lijst t/m vraag 44, ships! ::schaam::
En Pjotr en ik hadden die ook. Daar heb ik toen énorm mijn best voor gedaan, vooral om te zien hoe je zou reageren. Wat dacht je op dat moment eigenlijk?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De molbiechten
« Reactie #38 Gepost op: 16-04-2017, 23:15:41 »
Vraag aan Swifty: Welke molactie ben je het meeste trots op? :)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De molbiechten
« Reactie #39 Gepost op: 16-04-2017, 23:24:17 »
En Pjotr en ik hadden die ook. Daar heb ik toen énorm mijn best voor gedaan, vooral om te zien hoe je zou reageren. Wat dacht je op dat moment eigenlijk?

Ik had van tevoren bedacht dat ik niemand mijn lijst zou geven. Ik hoorde van de spelleiding dat jullie beiden zouden afvallen, dus toen kon ik wel mijn lijst delen, maar moest ik wel de zekerheid hebben dat jullie het niet zouden doorsturen naar anderen die wel in het spel bleven.
Inderdaad kregen jullie bijna de hele lijst, maar dat maakte niet meer uit.
Keep calm and eat chocolates!