Auteur Topic: [pool] Tour de France 2017  (gelezen 76856 keer)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #60 Gepost op: 30-06-2017, 22:03:13 »
Volgens de bronnen die ik checkte doen ook al mijn spelers mee! Ik ben enorm benieuwd naar hoe dit uit gaat pakken: aan de achternamen gaat het hoe dan ook niet liggen! ::trots:: Ik heb van zo ongeveer bijna alle teams wel iemand en in totaal precies uitgekomen op 200 miljoen, dus moet goed komen! Alvast héél veel plezier en geluk gewenst allemaal... ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #61 Gepost op: 30-06-2017, 22:26:34 »
Zo, mijn team is definitief klaar en voor het eerst na al die jaren doen alle renners in mijn team, inclusief de reserves, ook echt mee ::trots::

Bij mij voor het eerst niet :( Ik kan geen helper van 3 miljoen meer vinden die ook echt meedoet. Dan maar een reservehelper minder...
Keep calm and eat chocolates!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #62 Gepost op: 30-06-2017, 22:55:39 »
Ben ook klaar, ga er niets meer aan doen.

Vond het echt een verschrikking dit jaar met helpers. Kon welgeteld 1 helper vinden die ik interessant vond, de rest is gewoon opvulsel. Overwegend met 4tjes, want de 3tjes waren inderdaad heel dun gezaaid.
En dat kon net. Was begonnen door overal fillers in te zetten met de laagst-mogelijke renner voor de categorie. En dan steeds updaten wanneer ik iemand had gevonden, en ingevuld, die ik wilde. Dus wist constant precies hoeveel ik nog over had, zodat ik op het laatst (toen ik tevreden was over kopmannen en beschermden) exact wist hoeveel ik nog voor de helpers over had ::ok::




Zit er nu dusdanig in, zou nog best een andere wielerpool in kunnen vullen.
Maar truth be told, heb d'r geen zin an :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #63 Gepost op: 30-06-2017, 23:18:26 »
Ik dacht aan het begin van de avond ook 'zal ik toch meedoen met scorito' maar uiteindelijk geen zin meer :P Dit is toch de leukste pool :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #64 Gepost op: 30-06-2017, 23:22:42 »
Ik twijfel nog.....

Safe of joker....

Mn enige winst was met een joker....
You'll never walk alone

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #65 Gepost op: 30-06-2017, 23:25:22 »
mijn enige winst was toen de favoriet uitviel, daar gok ik nu ook een beetje op  :-X
Keep calm and eat chocolates!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #66 Gepost op: 30-06-2017, 23:26:20 »
Maar als iedereen daarop gokt kan ik weer beter op safe gaan  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #67 Gepost op: 30-06-2017, 23:30:11 »
Ik dacht aan het begin van de avond ook 'zal ik toch meedoen met scorito' maar uiteindelijk geen zin meer :P Dit is toch de leukste pool :D

Ik zat nog wijnreder te overwegen.
Ben nooit fan van de pools waar je elke etappe weer een specifiek team voor moet opstellen. Is me veel te veel werk :P

Hoewel ik tourchampion misschien nog wel even mee pak. Dat was niet met budgetten en binnen paar minuutjes helemaal in te vullen :P

Ik twijfel nog.....

Safe of joker....

Mn enige winst was met een joker....

Ben benieuwd wie je joker gaat blijken te zijn.
Joker is vast goedkoper, en dunno of je die extra miljoenen effectief kunt gebruiken.
Verder is dood-of-de-gladiolen wel leuker; maar of het verstandig is hangt helemaal van de matchup af ::rofl::

Slaap er nog een nachtje over, en vul dan eventuele wijzigingen voor 9u in. Gewoon wekker om 8u30.. :P

Maar als iedereen daarop gokt kan ik weer beter op safe gaan  ::rofl::

Denk niet dat het meerendeel van de teams daar op gokt ::rofl::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #68 Gepost op: 30-06-2017, 23:38:34 »
Ben benieuwd wie je joker gaat blijken te zijn.
Joker is vast goedkoper, en dunno of je die extra miljoenen effectief kunt gebruiken.
Verder is dood-of-de-gladiolen wel leuker; maar of het verstandig is hangt helemaal van de matchup af ::rofl::

Dat is dus het probleem. Ik kan mn beschermde renners en helpers nauwelijks upgraden.

En ik vertrouw op mn wielerkennis dat ik de juiste obscure renners heb gekozen.

Dus het gaat (heel saai) safe worden. Met get risico dat ik net als vorig jaar een identiek team heb aan een andere deelnemer.

Roep ik natuurlijk morgenochtend hier wel mn joker zodat ik toch nog met eer kan gaan strijken mocht ie t goed doen  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #69 Gepost op: 1-07-2017, 01:38:14 »
Ik heb dit jaar iets gedaan dat tegen mijn gevoel in is. Ik ben afgestapt van de combi Froome - Sagan, en wat wel? Dat zien we morgen...

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #70 Gepost op: 1-07-2017, 08:52:00 »
De hoogste tijd, laatste disputen.
Nog 8 minuten.
Nu nog maar een paar en dan..
Ho ho ho!
Ho!
Stop!
.. Go 8)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #71 Gepost op: 1-07-2017, 08:57:11 »
Ik heb er geen goed gevoel over.
Ik droomde vannacht dat ik mijn ploeg moest omzetten naar een all sprinters ploeg ::rofl::
Maar niet gedaan ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #72 Gepost op: 1-07-2017, 08:58:34 »
Het zal moeten met de ploeg die ik nu heb. Nog eventjes getwijfeld of ik toch niet een reserve moest ruilen met een renner uit mijn ploeg, maar toch maar niet gedaan.

Qua rijders van 3 miljoen was het werkelijk prut dit jaar. Volgens mij waren er slechts 2 van die rijders die dit jaar meedoen, en die heb ik maar allebei erin gezet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #73 Gepost op: 1-07-2017, 09:08:23 »
We're closed.  ;D

Zal ik dan maar eerst?
Froome, Sagan, Groenewegen, Buchmnann, Kung, Meintjes, Laporte, G. Martin, Sütterlin
R: Fuglsang, Bennett, McLay, 2 helpers van 3 miljoen (Een Kazach en een Fransman - weet de namen ff niet uit mijn hoofd)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #74 Gepost op: 1-07-2017, 09:42:05 »
Ik heb vooral lang getwijfeld over Mollema. Uiteindelijk heb ik hem er toch uitgegooid, wat financieel ineens zoveel ruimte gaf dat ik niet eens meer de goedkoopste reserve kopman hoefde!

Heb ook getwijfeld over Froome. Maar toen alle 3 de gasten bij Tour de Jour hem noemden gisteravond ben ik toch voor Froome gegaan  ::tandpastasmiley:: .

Qua budget was het volgens mij goed te doen. 2 topkopmannen en 4 goede beschermde renners was betaalbaar, bij de helpers zat inderdaad niet veel waar ik van gecharmeerd was ... De vraag blijft dan nog hoeveel je investeert in reserves ...

[...]
Qua rijders van 3 miljoen was het werkelijk prut dit jaar. Volgens mij waren er slechts 2 van die rijders die dit jaar meedoen, en die heb ik maar allebei erin gezet...

Volgens mij waren er 4? Die heb ik allemaal in m'n team ook. Ik heb zelfs een klein beetje hoop dat Thomas Boudat (3) nog wat punten kan gaan sprokkelen.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #75 Gepost op: 1-07-2017, 10:06:09 »
Kom ik ook!

Froome
Sagan
Meintjes
Groenewegen
Colbrelli
Buchmann
Boudat
Bevin
G. Martin

Reserves: Frank, Calmejane, Benett, Gesbert en Pasquelon

Ik wilde eigenlijk Aru gaan spelen als joker. Durfde het niet aan  ;D. Die was extreem goedkoop voor een podiumkandidaat, en mijn nummer 2 tourfavoriet. Maar ik kon mijn beschermde renners niet echt upgraden met het geld dat ik overhield.
Kung en Sutterlin stonden lang op mijn lijstje. Kung vond ik uiteindelijk te duur en was beschermd. Vond daar Buchmann de betere keus. Sutterlin was ook prijzig. En de bergen komen snel, dus verwacht niet dat ik er veel aan heb.

Boudat schijnt te gaan sprinter voor direct Energy, die wilde ik zeker hebben. Bevin heeft een aantal goede sprints gereden in Zwitserland.
« Laatst bewerkt op: 1-07-2017, 10:15:08 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #76 Gepost op: 1-07-2017, 10:21:16 »
Leuk, lijstjes!

Nieky en Daisy hebben allebei G. Martin - van wie ik nog nooit had gehoord .... dus die ga ik misschien nog missen in m'n team?

Colbrelli kende ik ook niet. Zo zit er toch al mooi verschil tussen de lijstjes  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #77 Gepost op: 1-07-2017, 10:28:19 »
Ziet er sterk uit Dais en Niek. ::ok::

Kopmannen:
Sagan & Froome.
Twijfelde over Froome en Porte, maar denk dat Froome toch de betere keuze gaat zijn. Ondanks dat Porte vermoedelijk momenteel de betere rijder is. Froome heeft een veel sterker team. Hopen ervaring als leider die door iedereen op de korrel wordt genomen (en for that matter media). En ook simpelweg door het parcours. Lijkt een meer variabele Tour te worden ipv de tweedeling sprinten/hooggebergte. En Froome liet vorig jaar al de nodige creativiteit zien met aanvallen op onverwachtte momenten; terwijl BMC.. ik weet het nooit zo met dat team.
En weet niet of het vormverschil zo groot is als het voorjaar leek. Porte piekte (te vroeg?), terwijl Froome een langzamere voorbereiding mikte om ook nog de Vuelta mee te kunnen pakken. Hij wilde vast wat beter zijn in de Dauphiné, maar soms zit het tegen. Dus zou me niet verbazen als in de laatste week Porte in de problemen komt terwijl Froome nog vrolijk vierkant door trapt.

Beschermers:
Meintjes, Groenewegen, Buchmann.. Roglic
Meintjes en Groenewegen had ik wel alom verwacht; Buchmann wat minder - maar die loopt so far ook 3 uit 3 teams ::rofl::
Zie dat Roglic het voor mij moet gaan doen ;)

Helpers:
Bevin, Boudat, enn.. nog een. Vermoedelijk Le Gac.
Bevin was m'n enige zekerheidje. Boudat eens met G-Root, aangezien hij nu niet hoeft te treinen kan hij misschien voor eigen gewin hard fietsen. De nummer 3 was vooral opvulling.




Reserves:
Fuglsang
Letour & Sepduvelo.. Seldupelvo.. Naja zoiets.
Laporte & Perichon (of dus een van deze dudes met Le Gac omgewisseld).

Fuglsang was enorm goedkoop, en had er nog ruimte voor ::ok:: Lijkt een capabele backup indien Sagan of Froome onderuit gaat en vrijwel iedereen een kopman mist ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #78 Gepost op: 1-07-2017, 10:34:09 »
Roglic ja ook nog aan gedacht.
Grote kans dat ie geel pakt. Maar ook grote kans dat ie dat vrij snel weer kwijt raakt....

Ik zie dat Colbrelli het voor mij moet gaan doen  ;)

Leuk dat je ook Bevin en Boudat hebt HDD  ;)
You'll never walk alone

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [ pool ] Tour de France 2017
« Reactie #79 Gepost op: 1-07-2017, 10:34:38 »
En het winnende team ::hypocriet:: bestaat uit:
- Froome
- Sagan
- Wellens
- Moreno
- Offredo
- Lutsenko
- Burghardt
- Hansen
- Eisel

Reserves:
- Frank
- Sepúlveda
- Bouet
- Laporte
- Kozhatayev
It's nice to be important, but it's more important to be nice!