Auteur Topic: Kroongetuige  (gelezen 89824 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Kroongetuige
« Gepost op: 5-07-2017, 01:33:45 »
Het nieuwe RTL4 programma "Kroongetuige" is dit najaar te zien. In Kroongetuige krijgen negen bekende Nederlanders de taak een fictieve moord in het Zweedse dorpje Öregrund op te lossen.

Eén van de negen deelnemende BN'ers weet wel wie de moord heeft gepleegd en probeert het onderzoek van zijn collega's te traineren. Aan het einde van elke aflevering moeten de BN'ers een proces-verbaal opstellen. Wie dat het slechtst doet, moet Kroongetuige verlaten. In de laatste aflevering moet ook de kroongetuige, die zwijggeld heeft gekregen, worden ontmaskerd. Welke BN'ers voor het programma in de huid van rechercheur kruipen, wordt later bekendgemaakt.

Voor nu kunnen we hier het programma bespreken  ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #1 Gepost op: 5-07-2017, 09:23:30 »
Het idee van een moord opzoeken lijkt me een leuk concept. Maar vindt het idee van iemand die het onderzoek traineert dan weer stom.  waarom moet het nou weer een kopie van de mol worden?  ::)
Maar ik ga wel kijken. Ben benieuwd hoe het uitgewerkt wordt.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kroongetuige
« Reactie #2 Gepost op: 5-07-2017, 10:02:06 »
Het klinkt in ieder geval als een interessant nieuw programma. Nu maar hopen dat het niet te gelijk met PE gaat worden uitgezonden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kroongetuige
« Reactie #3 Gepost op: 5-07-2017, 11:26:07 »
Het idee van een moord opzoeken lijkt me een leuk concept. Maar vindt het idee van iemand die het onderzoek traineert dan weer stom.  waarom moet het nou weer een kopie van de mol worden?  ::)
Maar ik ga wel kijken. Ben benieuwd hoe het uitgewerkt wordt.
Ja maar ze zeggen wel dat het vooral om de moord gaat dus hopelijk is "de mol" hier dan meer een bijkomstigheid :).

Het klinkt in ieder geval als een interessant nieuw programma. Nu maar hopen dat het niet te gelijk met PE gaat worden uitgezonden...
Lijkt me sterk gezien PE net is afgelopen en kroongetuige dit in het najaar komt. PE heeft ook zeker geen budget om het programma twee keer per jaar te doen toch?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Kroongetuige
« Reactie #4 Gepost op: 5-07-2017, 11:36:09 »
Klinkt als een leuk format. Ben benieuwd naar de line-up van kandidaten. Typische RTL mensen? De presentatrice is dat in ieder geval niet, dus wie weet (maar Monic moet meedoen aan Widm ;D). Maar zal me niet verbazen als er minstens 1 recente (seizoen 15,16,17) moldeelnemer of een bekende YouTuber bij zit. 

Ik vind het element van een saboteur wel grappig eigenlijk. Anders dan bij de mol draait het in eerste instantie om het goed oplossen van het spel, en daar is 1 iemand die dat probeert te verhinderen. Je kunt als speler dus wel een groot vermoeden hebben wie de saboteur is, maar als jij de moord niet goed oplost, lig je er alsnog uit. De opdrachten zijn dus leidend en geeft het een extra dimensie.

Dat ontmaskeren van de saboteur is pas relevant aan het einde van het spel, terwijl dat bij de mol natuurlijk constant doorgaat en informatie verzamelen over wie jij denkt dat de mol is. Ik kijk ernaar uit :)  ::ok::

« Laatst bewerkt op: 5-07-2017, 11:42:03 door Mollenvanger-MV »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Kroongetuige
« Reactie #5 Gepost op: 5-07-2017, 11:37:47 »
Ik ben heel benieuwd naar het programma! Concept klinkt prima, maar vraag me af waar de meeste aandacht naar uit zal gaan: de persoon die de boel probeert te blokken of het oplossen van de moord an sich. En in hoeverre de 'mol' invloed uit kan oefenen op het (verkeerd) oplossen van de moord.

Maar potentie heeft het wel, naar mijn bescheiden mening! ::ok::

Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kroongetuige
« Reactie #6 Gepost op: 5-07-2017, 12:24:17 »
Lijkt me sterk gezien PE net is afgelopen en kroongetuige dit in het najaar komt. PE heeft ook zeker geen budget om het programma twee keer per jaar te doen toch?
Klopt, ik bedoelde ER... :-X
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kroongetuige
« Reactie #7 Gepost op: 5-07-2017, 12:34:25 »
Klopt, ik bedoelde ER... :-X
ER maakt volop reclame op Facebook voor dit, dus lijkt me ook sterk ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #8 Gepost op: 5-07-2017, 18:51:09 »
Ik ben heel benieuwd naar dit programma, houd wel puzzels/mysteries.
Hopelijk zijn we niet te goed met onze WIDM invloeden ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Kroongetuige
« Reactie #9 Gepost op: 5-07-2017, 19:44:37 »
Als het maar geen kopie van Cluedo gaat worden. Het concept van "de butler heeft de heer des huizes met een kandelaar de schedel ingeslagen in de slaapkamer" is me iets te voorspelbaar.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Kroongetuige
« Reactie #10 Gepost op: 5-07-2017, 21:36:10 »
Ik ben benieuwd, ik ga kijken. Deze spin-off van WIDM lijkt serieuzer en professioneler en origineler dan Sabotage. ::jaja::

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Kroongetuige
« Reactie #11 Gepost op: 5-07-2017, 22:35:27 »
Met onze mol skills is voor ons dit gemakkelijker . Hopelijk wordt het een leuke programma maar leuker dan de mol kan bijna  niet . Dan moeten ze een heel goed programma hebben . Maar hopelijk is het niet gewoon een kopie van de mol.

Dus als ik het goed begrijp is dat op de Nederlandse tv . Weet iemand wanneer dat is ( dag en uur ) of kan je dat online ook kijken ?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kroongetuige
« Reactie #12 Gepost op: 5-07-2017, 22:38:21 »
Is nog niet bekend, maar zal hier staan zodra we het weten ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Kroongetuige
« Reactie #13 Gepost op: 5-07-2017, 22:40:43 »
Het gaat in elk geval uitgezonden worden op RTL 4.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Kroongetuige
« Reactie #14 Gepost op: 6-07-2017, 10:25:01 »
Het gaat in elk geval uitgezonden worden op RTL 4.
Oké bedankt . Ik zal eerst kijken of ik die post wel heb , ik woon namelijk in België. Wat hebben helaas  niet dezelfde posten .

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #15 Gepost op: 6-07-2017, 11:45:10 »
Dit klinkt echt als een fantastisch programma! Ik snap trouwens wel dat de makers bij Monic Hendrikx zijn uitgekomen; in het door haar gewonnen programma De pennen zijn geslepen ontpopte ze zich als een goede rechercheur. (Voor wie het programma niet gezien heeft: 8 BN-ers leerden hierin een thriller te schrijven. Om geloofwaardige plotlijnen te schrijven hebben ze onder andere les gekregen in het oplossen van moorden en reconstrueren van bepaalde misdaden. Het programma zelf was niet zo interessant, maar deze 'lessen' wel!)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Kroongetuige
« Reactie #16 Gepost op: 25-07-2017, 23:41:59 »
Kroongetuige zal vanaf september op de zaterdagavond worden uitgezonden. Waarschijnlijk om 21.30 of 22.00 uur (in elk geval na Dance Dance Dance).
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kroongetuige
« Reactie #17 Gepost op: 25-07-2017, 23:50:00 »
Top ::ok:: Als het een beetje meezit gaan de komende programma's elkaar niet in de weg zitten en kunnen we ze makkelijk allemaal volgen :).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Kroongetuige
« Reactie #18 Gepost op: 26-07-2017, 10:03:33 »
Kroongetuige zal vanaf september op de zaterdagavond worden uitgezonden. Waarschijnlijk om 21.30 of 22.00 uur (in elk geval na Dance Dance Dance).
Oké bedankt

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kroongetuige
« Reactie #19 Gepost op: 16-08-2017, 08:55:38 »
En dit zijn ze... ALLE kandidaten van het eerste seizoen van Kroongetuige, vanaf september bij RTL 4.
Bram Moszkowicz, Marcel Musters, Fatima Moreira de Melo, Achmed Akkabi, Monica Geuze, Tooske Ragas, Frits Wester, Thijs Zeeman en Esmee van Kampen.

(geen oud mol kandidaten en 1 ex-robinson dus)
« Laatst bewerkt op: 16-08-2017, 09:02:03 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.