Auteur Topic: Kroongetuige  (gelezen 89877 keer)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Kroongetuige
« Reactie #60 Gepost op: 3-09-2017, 14:13:18 »
Ik vond het echt wel spannend!! Niet slecht voor het eerste seizoen. Ik irriteerde me ook een beetje aan Fatima door haar kauwgom. Monica is zoals altijd echt zo'n meisje meisje en niks voor dit programma... Allemaal gegil...

Maar over de dader kunnen we nu weinig over zeggen... Ik vind het trouwens wel jammer dat het laatste van de aflevering er een lijstje moet gemaakt worden over wie je denkt dat de Kroongetuige is. Mij lijkt dat totaal niet belangrijk. Het is wel nice om te weten wie de boel saboteert en dat mensen ervoor zorgen dat diegene niks kan doen, maar vond het einde wel een beetje lijken op Wie Is De Mol?, mij lijkt de aanwijzingen naar de dader veel belangrijker om te blijven in het spel..

Maar nu even over wie ik verdacht vind na aflevering 1;

1. Tooske (Ze creëert naar mijn inziens echt veel chaos! Ook toen ze het huis van de man van wie de schuur was hadden gevonden, zei Tooske; ''Nu moeten we iets vinden als aanwijzing'', terwijl het veel slimmer was om de boel te fotograferen, het leek alsof ze dat probeerde te laten ''vergeten''. En met die telefoon was ook gewoon echt chaos creëren wat de mol doet bij WIDM met de porto's. Heel de tijd praten en dan weer bellen... Het andere team kon gewoon niet bellen met Team 1)

2. Marcel (Vind hem erg onopvallend en doet eigenlijk ook niet zo veel.)

3. Esmee (Ja, ze doet echt stuntelig! Het lijkt soms echt alsof ze de boel aan het saboteren is. Ze wilde per sé weer terug naar het onderzoekgebouw, terwijl ze heel dicht bij waren. Maar ze was ook weer heel erg enthousiast toen ze het vonden..)

4. Fatima (Doet heel erg goed haar best, maar ze zegt bijvoorbeeld ook niet tegen Tooske, we gaan nu even met de andere telefoneren en ook zo'n domme reactie als Esmee & Monica terug zijn, zegt ze tegen Tooske, we moeten nu hangen om met Esmee & Monica te praten, maar hun zijn al weer terug... Wilt ze daarmee gewoon de boel te saboteren en chaos te wekken?)

5. Frits (Vind hem ook onopvallend en vaag..)

6. Bram (Ja, hij is jurist.. Lijkt me niet echt iemand waar het programma voor zal kiezen als Kroongetuige omdat het zo voorspelbaar is.. Sluit hem toch niet uit! Vond dat hij veel chaos creëerden en niet zo veel deed wat het onderzoek verder helpt..)

7. Thijs (Was vooraf het programma begon mijn ''Kroongetuige'', mij leek hem wel een persoon om de ''Kroongetuige'' te zijn. Hij geeft nu wel de schuld allemaal aan Marcel, maar is hij niet gewoon de ''Kroongetuige''? Ik denk het na 1 aflevering niet. Hij doet goed mee met de rest.)

8. Achmed (Hij is de kandidaat die het meest heeft gezorgd dat alles goed verliep! Eigenlijk als enige. Hij zorgt voor rust en absoluut geen chaos! Je kunt denken dat mensen hem nu al niet verdenken en wegstrepen, maar mij lijken de eerste letters van de naam van de dader het belangrijkst samen met de laatste letters van de naam van de dader, dus lijkt dit niet echt een slimme zet van de Kroongetuige, als hij dit is. Ik ga er niet van uit dat hij de Kroongetuige is, maar streep hem nog niet weg!)

9. Monica (Ze is echt geen Kroongetuige.. Totaal geen type voor.. Zal gemakkelijk in de duik liggen als ze de boel saboteert)
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Kroongetuige
« Reactie #61 Gepost op: 3-09-2017, 15:39:04 »
Het is wel nice om te weten wie de boel saboteert en dat mensen ervoor zorgen dat diegene niks kan doen, maar vond het einde wel een beetje lijken op Wie Is De Mol?, mij lijkt de aanwijzingen naar de dader veel belangrijker om te blijven in het spel..
Dat gaat vanaf volgende week ook gebeuren. Dan moeten alle rechercheurs een PV invullen met 20 vragen over de moordzaak. Wie dat het slechtste doet, moet onmiddellijk naar huis. Behalve de Kroongetuige die gaat nooit naar huis. ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Kroongetuige
« Reactie #62 Gepost op: 3-09-2017, 17:32:45 »
Ik zeg met 25 % dat Tooske het is of ik denk Marcel . Ze deden zo raar en vaag . Maar een tip kijk niet te veel naar jouw hoofdverdachte let eerst op diegenen die echt moeite  de echte kandidaten . Dan kan je die al schrappen 
« Laatst bewerkt op: 3-09-2017, 18:46:23 door Milow mol 13 »

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #63 Gepost op: 3-09-2017, 21:43:18 »
Vind wel dat er vrij veel gevloekt werd in de aflevering..

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #64 Gepost op: 3-09-2017, 22:13:31 »
Ik heb het maar half gevolgd.... en zal ook niet vaak op zaterdagavond thuis zijn?
Wat zijn de mogelijkheden tot terugkijken? (bijv. op maandagmiddag)

Hebben we als kijker hier eigenlijk niet twee dingen om naar te speuren?

- Wie is de kroongetuige?
- Hoe/Wie/Wat/Waarom/Waar is er gemoord?
Wit is ook een kleur!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kroongetuige
« Reactie #65 Gepost op: 3-09-2017, 22:25:42 »
yep 2 opdrachten voor de kijkers
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #66 Gepost op: 3-09-2017, 22:37:22 »
Alles wat je moet weten over de eerste aflevering :D

RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Kroongetuige
« Reactie #67 Gepost op: 4-09-2017, 09:18:39 »
Bedankt voor die video  ;)

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #68 Gepost op: 4-09-2017, 11:09:45 »
Bedankt voor die video  ;)

Geen dank! Is leuk om te doen :) Vanaf volgende week ga ik ook filmpjes over de app maken denk ik.
Verder mijn persoonlijke mening over het programma : ik snap waarom mensen het vergeleken met widm, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een com-pleet ander programma vind. En tot nu toe helemaal te gek!
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #69 Gepost op: 4-09-2017, 12:34:53 »
Monica als presentatrice doet net Angela na uit de eerste vier seizoenen WIDM qua presentatiestijl.
En of je nu een procesverbaal moet invullen of een test moet maken... Kroongetuige is een Cluedo meets WIDM meets Zweedse krimi.
De uitwerking dat ze uiteindelijk een wachtwoord moeten invullen en wie dat correct ingeeft die wint 20.000 euro, doet me denken aan het bordspel van WIDM. Daarin moet je ook een woord raden. En leuk dat de kroongetuige dan nu zwijggeld heeft gekregen, maar net zoals met Sabotage vraag ik mij af of de kroongetuige/mol/saboteur wel die incentive moet hebben.

Qua verdachten: Bram/Frits zou too obvious wezen. Ik verwacht wel dat je als mol graag naar het pd gaat om bewijsmiddelen over het hoofd te zien. Wie vestigde de aandacht op de fles met wijn? Dat zijn makkelijke dingen om aan te wijzen zodat er niet verder gekeken wordt. Frits/Bram die 2/3x voorbij de scooter rijden deed mij denken aan Chris/Rik die voorbij die boei met geld liepen zonder iets gezien te hebben. Lijkt verdacht en het kan verdacht zijn, zeker als het groepje erna wel direct de scooter spot. Voorlopig verdenk ik eerder Tooske of Achmed. Beide aanwezig op het pd, Tooske hield de lijn bezet zodat Esmee en Monica niet konden bellen want bezet toon kregen. Achmed liep over de steiger en zag net als Bram die sigarenpeuk niet. Dat de huls over het hoofd gezien word, tja ik zou ook niet snel in het water gaan kijken. Sowieso.. qua reconstructie: als die dader van voren het slachtoffer doodschiet, de achterdeur dicht zit.. hoe raakt zo'n huls dan plotseling te water?

Enfin.. tis een leuk opwarmertje voor WIDM weer begint. De app vind ik 10x leuker dan de WIDM app. Vooral met die 360 graden filmpjes, dat je een map hebt van öregrund en per minigame punten kunt verdienen om in te zetten. Wel mis ik dat je niet kunt spreiden zoals in de WIDM app. En ik heb nu 125 punten, maar ik kan na het aanwijzen van mijn kroongetuige niet bepalen of ik 125, 100 of maar 50 punten zou willen kwijt raken indien mijn kroongetuige volgende week exit is? ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Kroongetuige
« Reactie #70 Gepost op: 4-09-2017, 13:03:19 »
Ik vind het een tof programma. Ik had eigenlijk lage verwachtingen en was bang dat het teveel lagen zou hebben, maar ik vind het echt tof om te zien. Qua verdachten zit ik sterk op Thijs. Erg onopvallend in beeld de hele tijd, lijkt op de achtergrond te fungeren. Ik ben dus erg benieuwd of ze (aangezien het toch commercieel is) de mensen die er het snelste uitvliegen nu eventjes erg veel in beeld brengen of dat de mensen die het vaakst in beeld zijn juist tot de finale doorstomen en de mensen die minder in beeld zijn, zoals naar mijn mening bijvoorbeeld Thijs, er al heel snel uitvliegen.
We gaan het wel zien en meemaken. Ben ook heel erg benieuwd naar hoe het invullen van het Proces Verbaal eruit gaat zien in de praktijk. Ik ben enthousiast ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Kroongetuige
« Reactie #71 Gepost op: 4-09-2017, 14:43:19 »
Ik vind het leuk! En ook wel echt anders dan widm, met dat hele moordonderzoek erbij. Mooie, mysterieuze setting ook, zo'n Zweeds dorpje.
Tooske en Fatima vind ik iets te aanwezig en Frits juist veuls te nietszeggend. Marcel lijkt door de kandidaten al erg te worden verdacht. Ik hou het voorlopig op Achmed of Esmee.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kroongetuige
« Reactie #72 Gepost op: 4-09-2017, 17:48:59 »
Aangezien ik zaterdagavond in de trein zat dacht ik leuk de herhaling te gaan kijken. Die bleek dus afgelopen nacht om ongeveer half 1 in de nacht te zijn. Dat heb ik maar niet gedaan...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Kroongetuige
« Reactie #73 Gepost op: 4-09-2017, 19:43:12 »
Ik had het opgenomen en gisteravond teruggekeken. Ik vind het leuk lijkt op Widm maar het is toch anders. Ik blijf het volgen. :)
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #74 Gepost op: 5-09-2017, 00:45:05 »
Ben ik de enige die het echt helemaal niets vond?

Ik viel bijna in slaap tijdens het programma. Vond het doodsaai en de kandidaten vind ik ook niet interessant.
Had eigenlijk niet verwacht dat het door WIDM liefhebbers zo goed zou worden ontvangen.

Ik haak af. Aan degenen die het wel blijven volgen, veel speurplezier gewenst.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #75 Gepost op: 5-09-2017, 00:52:05 »
Ik ben er nog niet uit wat ik van dit programma vind. Ik vond het een wonderlijke combinatie van een crimi die nog niet echt spannend wil worden en van een doorsnee realityprogramma met opdrachten. Ik had niet het idee dat de kandidaten echt bezig waren de moord op te lossen, het waren meer losse opdrachtjes. Het gegil en gevloek van de deelnemers vond ik echt storend en haalde mij volledig uit de sfeer van het programma. Ik zit er gewoon echt nog niet in. Over de deelnemers: eigenlijk vond ik alleen Thijs, Achmed en Fatima enigszins te pruimen in hun 'rol' als rechercheur. Ik geef het programma zeker nog een kans, maar ik had er toch meer van verwacht (ook gezien het geld dat er overduidelijk in gestoken is).

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Kroongetuige
« Reactie #76 Gepost op: 5-09-2017, 13:10:42 »
Ik kan het programma hier vanuit Zweden volgen ::bravo::

Als Molloot annex wannabe-Zweed moet ik dit natuurlijk wel kijken, al is het maar om er een mening over te hebben en hier en daar m'n Zweeds te verbeteren. Had wat dat laatste betreft wat nog wel wat meer drama gewild.

Ik vind het te veel een WIDM-kopie, in de zin dat de rol van de Kroongetuige in niks afwijkt van de Mol - de rode draad van een op te lossen moord komt er alleen maar bovenop. Ik zie het als een beter uitgewerkte versie van 'Sabotage': een WIDM-kopie die niet de vibe van het origineel zal krijgen, maar vermakelijk en in dit geval met toffe nieuwe elementen. ::ok::

Verdachten: ik zat tijdens de uitzending met Fatima in m'n hoofd, zou wel heel erg op Edith Bosch gaan lijken dan.
Verder: acteur ligt voor de hand dus zou zomaar kunnen en ik zie Frits of Bram het niet zomaar doen.

Eén van de leuke dingen als je een beetje Zweeds kan/probeert: ergens in de aflevering komt een briefje op het bureau voorbij met 'Tre stulna bilar' - Drie gestolen auto's en hun kenteken ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 5-09-2017, 15:56:22 door Pac »
...óf niet!

Offline Morris van Rijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #77 Gepost op: 5-09-2017, 19:17:55 »
Ludieke hint gevonden. Zie de bijlage. Ik heb het voor het idee maar even in een spoiler-dingetje gezet.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::vergroot::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Kroongetuige
« Reactie #78 Gepost op: 6-09-2017, 14:06:40 »
Heb de eerste aflevering ook gekeken, vind het opvallend leuk al ::jaja::. De combinatie van scènes van een soort Zweedse crimi en een realitytv spel vind ik goed gedaan en zeker interessant. De opdrachten leken in eerste instantie best makkelijk maar er is er nog geen enkele geslaagd dus misschien is dat een schijn (lijkt makkelijker als je niet meedoet ???)

Qua verdachten zou ik eerst de mensen afstrepen die het niet zijn: Achmed (de enige die goeie dingen deed), Monica (Die vertrouw je zo'n rol niet toe), Bram (Te obvious, werd extra verdacht gemaakt door editing), Frits (te obvious en vooral erg passief). Daarnaast zegt mijn gevoel dat Fatima het ook niet is.

Tooske lijkt de kandidaat te zijn die veel verdacht gaat worden maar er volgens mij zelf gewoon heel erg inzit en daardoor verdacht overkomt. Esmee en Marcel zijn verdacht ::jaja::. En dan mis ik nog Thijs....ja die was ook vrijwel niet in beeld dus ik heb geen idee. Ik wist ook niet wie hij was, dat helpt ook niet :P.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #79 Gepost op: 6-09-2017, 16:16:26 »
Ik vind het leuk! Wel spannend.
Ik verwacht Fatima of Esmee als kroongetuige, maar ik vind die scènes wel interessanter.
Daarnaast zijn Bram en Marcel niet zo handig want ze reden twee keer langs die scooter ::rofl::