Auteur Topic: Kroongetuige  (gelezen 89870 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kroongetuige
« Reactie #140 Gepost op: 16-09-2017, 23:13:03 »
hoe keek Frits in de camera na zijn groene scherm????
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #141 Gepost op: 16-09-2017, 23:13:26 »
Ja dat was echt heel weird ???

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kroongetuige
« Reactie #142 Gepost op: 16-09-2017, 23:16:00 »
Is die niet gewoon op alfabetische volgorde?

Ehh, ja nu je het zegt.. toch dat alfabet maar weer eens uit mijn hoofd leren.
Oké dan blijf ik toch maar bij Frits of Thijs. Hebben tot nu toe volgens mij weinig belangrijke aanwijzingen gevonden.
« Laatst bewerkt op: 16-09-2017, 23:20:15 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Kroongetuige
« Reactie #143 Gepost op: 16-09-2017, 23:16:46 »
Oké, ik haal Tooske toch inderdaad weer van mijn lijstje af. Ook omdat bij de vraag 20, wie is de kroongetuige twee keer Tooske werd genoemd. Dat wil je in de montage van aflevering 3 nog niet. En die TomToms noemen, dan kun je beter je mond houden.

Wie zei er ook alweer: we hebben alles, waarom zoeken we nog in dahsboard? Iemand die wist dat die telefoonnummers daar lagen? En ook met het bellen van die nummers heeft de kroongetuige zich waarschijnlijk bemoeid..

Esmee heeft deze aflevering niet heel veel toegevoegd... en Frits wordt ook steeds verdachter voor mij  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 16-09-2017, 23:18:49 door Mollenvanger-MV »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Kroongetuige
« Reactie #144 Gepost op: 16-09-2017, 23:17:10 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #145 Gepost op: 16-09-2017, 23:17:35 »
Ik werd gewoon een beetje bang van Frits zijn blik toen  ::rofl::

Mijn hoofdverdachte blijft Esmee, en daarna Thijs en Frits. Tooske houd ik nog in de gaten, maar ik streep Monica, Fatima en Marcel eigenlijk wel af.

Frankje Lapi

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: Kroongetuige
« Reactie #146 Gepost op: 17-09-2017, 01:39:32 »
Ik wilde toch wel eens het woord weten dat de kandi's in de laatste aflevering moeten gaan vinden, dus ik ben even gaan zoeken.

Onderstaande is afkomstig van http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/..ct.r........../1/1

4 woorden kunnen worden ingevuld voor ..CT.R..........
BACTERIOSTATICUM
• Stof die de toename van bacterien belemmert
RECTORMAGNIFICUS
• Beroep • Studiehoofd (crypt.)
SECTORRADWEBSPIN
• Ongewerveld dier • Soort spin
VICTORIAWATERVAL
• Waterval

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #147 Gepost op: 17-09-2017, 12:13:32 »
1. Thijs
2. Esmee
3. Tooske

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #148 Gepost op: 17-09-2017, 12:16:10 »
Na er een nachtje over slapen, ga ik voorlopig voor Frits. Als Bram voor Thijs gegaan zou, kan hij het niet zijn, maar ik houd m voorlopig in mijn top 3 (na Esmee). De rest heb ik voorlopig afgeschreven.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Kroongetuige
« Reactie #149 Gepost op: 17-09-2017, 18:21:02 »
Na er een nachtje over slapen, ga ik voorlopig voor Frits. Als Bram voor Thijs gegaan zou, kan hij het niet zijn, maar ik houd m voorlopig in mijn top 3 (na Esmee). De rest heb ik voorlopig afgeschreven.
Frits bij mij ook voorlopig op 1. En Thijs en Esmee samen gedeeld op 2.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Kroongetuige
« Reactie #150 Gepost op: 17-09-2017, 18:58:52 »
Ik zie nu net dat kroongetuige oorspronkelijk uit België komt. net als wie is de mol dus...
Het heet daar 'de kroongetuigen', maar volgens mij is het format wel wat anders. Daar staat iedere aflevering volgens mij los van elkaar en is het gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Edit: bij nader inzien is dit toch echt een totaal ander programma. Op de naam na dan.

Dan nu een afvallerstheorie, die overigens veel te simpel is: Achmed kwam als eerst in beeld bij de intro en viel als eerste af. Dus als Bram vandaag afvalt zou deze theorie kunnen kloppen. Voor widm te simpel, maar misschien kan het hier wel. (Al denk ik van niet)
Wat jij bedoelt is een programma over waargebeurde  moorden wat echt in België zijn gebeurd . Zo is er ook eens de zaak van Detroit in geweest

Offline Milow mol 13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • You are stronger than you think
Re: Kroongetuige
« Reactie #151 Gepost op: 17-09-2017, 19:13:42 »
Oké net de aflevering gezien wat was me dat . Ik heb me echt ziek gelachen toen die tegen elkaar begonnen te schreeuwen .
Nu mijn lijstje
1 . Is een gedeelte plaats = Thijs en Esmee
2. Frits
3. Monica
Maar bij dat huis hadden ze een sleutel gevonden en meegepakt . Waarom proberen ze die sleutel niet op de auto of de deur .
Wand we konden de sleutel niet zien .

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #152 Gepost op: 17-09-2017, 19:24:19 »
Na de derde aflevering denk ik wel dat de Kroongetuige de eerste opdracht op het bureau zat (Esmée, Tooske, Marcel, Monica). Aangezien er daar vooral is gemoldsaboteerd. Want die opdracht ging het fout met de communicatie en zij waren daarvoor verantwoordelijk.

Voor Kroongetuige vind ik Thijs te veel op de achtergrond en Fatima vond ik eerst verdacht, maar komt nu weloprecht over. Frist zou ook nog wel kunnen, maar lijkt me niet heel erg.

Tooske is vooral irritant :-X

Ik houd het op Esmée, want Marcel is iets te obvious. Monica kan ik nog niet peilen eigenlijk.

Daarnaast had ik de exit van Bram echt allesbehalve verwacht. ::)

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #153 Gepost op: 17-09-2017, 20:24:14 »
De rechercheurs lijken onderling te willen moorden in plaats van op zoek te gaan naar de moordenaar en de kroongetuige! In deze derde aflevering geef ik je weer een alibi en neem ik de derde aflevering van Kroongetuige met je door! Kijken dus.

RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Kroongetuige
« Reactie #154 Gepost op: 17-09-2017, 20:46:16 »
Ik heb de afleveringen gedownload, mocht iemand vanaf het begin willen kijken, dan kan dat misschien (help me hoe.) Heb aflevering 3 nog niet gekeken dus ik zie graag een pm ::zwaai::
...óf niet!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #155 Gepost op: 17-09-2017, 21:19:26 »
Waar haalt iedereen het idee vandaan dat Bram vol op Thijs zat? Ok, hij vond Thijs verdacht, maar hij zegt zelf dat hij nu 3 mensen in het vizier heeft. Voorlopig schrijf ik Thijs nog niet af, hij doet raar.

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #156 Gepost op: 17-09-2017, 21:46:29 »
Waar haalt iedereen het idee vandaan dat Bram vol op Thijs zat? Ok, hij vond Thijs verdacht, maar hij zegt zelf dat hij nu 3 mensen in het vizier heeft. Voorlopig schrijf ik Thijs nog niet af, hij doet raar.

Ik zeg toch ook duidelijk dat hij gedeeltelijk op Thijs zat? Maar ik schrijf Thijs ook niet af hoor... denk op dit moment Frits, maar dat is wellicht te overduidelijk vanuit de montage! Baal af en toe dat ik zo'n giga widm fanaat ben en zelf 4 seizoen widm heb gemaakt... daardoor kijk je toch echt anders naar zo'n serie hahaha
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Sanne97

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • molerige mollooten mollen meer
Re: Kroongetuige
« Reactie #157 Gepost op: 17-09-2017, 21:48:51 »
ahh, oke sorry mensen word ff gek omdat ik al ruim 1,5 week naar een topic over kroongetuige aan t zoeken ben (had even niet hieraan gedacht) maar ben ZO BLIJ dat ik t nu eindelijk gevonden heb!

oke dus, door naar de verdachten: ik vind tot nu toe Frits en Fatima verdacht.

FATIMA: houd zich in mijn opinie dom, tewijl we allemaal weten dat ze dat niet is, gezien haar beroep (professioneel pokeraar en ex-hockeyster). Aflevering 1 was ze bijvoorbeeld op pad met Tooske en een mannelijke kandidaat (ff kwijt wie dat was) voor aanwijzingen op de huizen van eigenaar garage en eigenaar brommer. toen ze op een gegeven mament naar een bepaald huis gingen en tooske dit doorbelde aan t bureau, dacht Fatima dat ze naar de garage gingen, terwijl er toch echt "ons huis" werd gezegd. Fatima's reactie was iets van:"huh? huis? welk huis?". aflevering 2 ging ze met frits, bram en monica de kerk in, voor aanwijzingen om de code te kraken. nou uiteindelijk gelukt, geeft fatima iedereen aan van ja onthoud dit. de enige gedachte die ik hierbij krijg is: waarom onthouden waar is je camera/ telefoon (er is niet gezegd dat ie niet mee mocht).

FRITS: wat hem verdacht maakt in mijn ogen, is dat hij zich eigenlijk het gehele spel nogal op de achtergrond houd. hij zegt zelf aan t eind van aflevering 3 dat hij dat doet om rust te krijgen, maar alles gaat wel echt op z'n dooie gemakje. wat ik vooral vreemd vond in dezelfde aflevering, was dat toen hij aan t stuur zat, hij niet wilde stoppen, terwijl ze niet wisten waar ze heen moesten, aangezien t andere team de TomTom had.  

In aflevering 3 Esmee ook interessant aan t doen door een peuk te verstoppen (die uiteindelijk toch niets opgeleverd zou hebben), waardoor ze veel tijd verloren hebben.verder stelde ze in aflevering 2 een vraag die niet zo nuttig was aan Monica namelijk: "hoe weet je dat dit figuur die letter is?". ik weet dat ze actrice is, maar ze reageert tijdens en na de "executie"(om t zo maar te noemen)zo ontzettend heftig (trillende handjes, huilen)dat het er meer uit ziet als een aparte kandidaat met een vleugje hysterie, dan als de kroongetuige.

P.S.
In aflevering 3 zien we voor de opmaak van t proces-verbaal, iemand het woord "kroongetuige" opschrijven (zonder gezicht btw)ik weet niet zeker of de kroongetuige dit zelf heeft geschreven, maar als dit zo is, kunnen we in ieder geval Marcel uitsluiten als saboteur vanwege ander handschrift. je kan nooit zo makkelijk iets opschrijven en je handschrift daarna net zo makkelijk weer veranderen.

Oh ja Esmee en de voorkant van de auto van thomas: wat was ze eigenlijk aan t doen? ze zat aan iets te wrikken maar stond snel op en liep weg toen bram kwam kijken... vaagheid

anyway, ik geloof dat dat het was en anders zien jullie me wel weer verschijnen

« Laatst bewerkt op: 17-09-2017, 22:31:04 door Sanne97 »
"niets is wat het lijkt"

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #158 Gepost op: 17-09-2017, 22:10:40 »
In aflevering 3 Esmee ook interessant aan t doen door een peuk te verstoppen (die uiteindelijk toch niets opgeleverd zou hebben)

Kan ook Monica zijn die dat gedaan heeft! We zien idd Esmee in de auto kijken, maar volgende shot is Monica die richting het 'schuurtje' loopt. Later als ze terugkomen voor het einde van die opdracht en Bram begint weer over de 'peuk' zie je Monica ook best wel sneaky lachen.

In aflevering 3 zien we voor de opmaak van t proces-verbaal, iemand het woord "kroongetuige" opschrijven (zonder gezicht btw)ik weet niet zeker of de kroongetuige dit zelf heeft geschreven, maar als dit zo is, kunnen we in ieder geval Marcel uitsluiten als saboteur vanwege ander handschrift.

Dit zit in mijn vlog verwerkt (zie een van de bovenstaande berichten) Ik vroeg me dit ook af, ik heb dat shot vergeleken met een shot waarin Frits 'm aan 't invullen is, letters komen heel erg overeen :)
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #159 Gepost op: 18-09-2017, 04:58:02 »
Het gaat echt om de details is gezegd.

Bij de transactie met de Russen lijkt de dader linkshandig te zijn ............ In de serie is de hand te zien zoals ik het weergegeven heb.

Wow! Moedermol op z'n best weer  ::bravo::
Als dit blijkt te kloppen echt diepe buiging weer ^^ ...

Ik ga dit sowieso meenemen in m'n video van volgende week, want vind deze toch zeker wel weer sterk. Wellicht op de ''bobbels'' op de vingers na... die komen enigszins nog wel overeen. Ben toch heel erg benieuwd dan, als dit klopt, waarom onze moordenaar ook 'mank' loopt (want iemand die aangereden is loopt logischerwijs ook mank natuurlijk) ... de komende weken zullen het uitwijzen! In ieder geval top!
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives