Auteur Topic: Kroongetuige  (gelezen 89869 keer)

Offline creno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #260 Gepost op: 19-10-2017, 00:47:16 »
Mijn laatste proces verbaal staat online. Ik ben zo goed als overtuigd, misschien jij ook na het zien van mijn video?

« Laatst bewerkt op: 19-10-2017, 00:49:03 door creno »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #261 Gepost op: 19-10-2017, 18:15:39 »
Vervolg:

EDIT: Nog vergeten te noemen dat  Fatima na het diner het briefje van Anders vond terwijl Monica en Esmée er aan voorbij gelopen zijn. Fatima ontdekte ook de clou "Jump over the 5'


Even de knuppel in het hoederhok:
Fatima doet wel heel fanatiek, maar wat heeft ze nou eigenlijk echt gepresteerd? Ze heeft wel een paar strategische aanwijzingen gevonden, maar dat kan ook geregisseerd geweest zijn. De groep maakte er namelijk behoorlijk een puinhoop van en dan zouden ze echt te weinig letters hebben voor een spannend slot. En vergeet niet, Fatima is een pokeraarster dus mensen om de tuin leiden is een tweede natuur.
Of denk ik nu teveel WidM?  ::tandpastasmiley::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Kroongetuige
« Reactie #262 Gepost op: 19-10-2017, 19:44:28 »
Als Fatima de M... eh Kroongetuige is, dan maak ik een diepe buiging voor haar!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #263 Gepost op: 19-10-2017, 22:09:17 »
Als Fatima de M... eh Kroongetuige is, dan maak ik een diepe buiging voor haar!

Echt, Fatima geen moment verdacht, maar afgelopen uitzending dacht ik ineens: zij is het....
had veel te maken met bepaalde blikken die werden uitgewisseld met Monic en het "labeltje"; Fatima was daar als eerste binnen en kon dat labeltje dus gemakkelijk hebben neergelegd.

Offline Osanna

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #264 Gepost op: 19-10-2017, 23:32:43 »
Naar mijn mening kan Esmee de kroongetuige niet zijn.

Frits is journalist. Meer dan van de andere deelnemers, moét je hem van verwachten dat hij zijn proces verbaal qua informatie/details gewoon goed invult en anders moet die zich doodschamen. Hij had ook Esmee ingevuld bij het laatste proces verbaal. Dus als dat waar was, zat die er nog in...

Ik ga voor Fatima.
« Laatst bewerkt op: 19-10-2017, 23:39:37 door Osanna »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #265 Gepost op: 20-10-2017, 12:08:48 »
Naar mijn mening kan Esmee de kroongetuige niet zijn.

Frits is journalist. Meer dan van de andere deelnemers, moét je hem van verwachten dat hij zijn proces verbaal qua informatie/details gewoon goed invult en anders moet die zich doodschamen. Hij had ook Esmee ingevuld bij het laatste proces verbaal. Dus als dat waar was, zat die er nog in...

Ik ga voor Fatima.

Als Frits zich zou moeten schamen, kun je dat ook zeggen van Thijs die er al veel eerder uitging. En wat dacht je van Bram die als jurist ook voortdurend met details bezig is.
Dit is een spel en dan speel je als mens, niet als vakman. Het kan dus heel goed zijn dat hij in z'n pv teveel fouten had, maar dat hij wel de kroongetuige goed had.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #266 Gepost op: 20-10-2017, 13:45:03 »
Naar mijn mening kan Esmee de kroongetuige niet zijn.

Frits is journalist. Meer dan van de andere deelnemers, moét je hem van verwachten dat hij zijn proces verbaal qua informatie/details gewoon goed invult en anders moet die zich doodschamen. Hij had ook Esmee ingevuld bij het laatste proces verbaal. Dus als dat waar was, zat die er nog in...

Ik ga voor Fatima.

Ja maar wat nu als alle drie, zowel Frits, Fatima en Tooske hun PV op Esmee invullen. Dan gaat het net zoals bij WIDM om wie de meeste fouten heeft gemaakt. Frits was slordig met details en geboortedata verkeerd invullen in de laatste aflevering. Dus dat hij duidelijk aangaf: de kroongetuige is Esmee en toch exit is wil niet zeggen dat Esmee de kroongetuige niet meer kan zijn.

Verder blijf ik het eens met moedermol. Zit al vanaf het begin op Tooske als hoofdverdachte van het zijn van kroongetuige. Maar alle aanwijzingen leiden naar Esmee  :-\\ Wensmol, ahum wenskroongetuige blijft dus Tooske maar ik verwacht morgenavond Esmee naar voren zien stappen als Monica vraagt: wie is... de kroongetuige?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #267 Gepost op: 20-10-2017, 13:54:34 »
Even de knuppel in het hoederhok:
Fatima doet wel heel fanatiek, maar wat heeft ze nou eigenlijk echt gepresteerd? Ze heeft wel een paar strategische aanwijzingen gevonden, maar dat kan ook geregisseerd geweest zijn. De groep maakte er namelijk behoorlijk een puinhoop van en dan zouden ze echt te weinig letters hebben voor een spannend slot. En vergeet niet, Fatima is een pokeraarster dus mensen om de tuin leiden is een tweede natuur.
Of denk ik nu teveel WidM?  ::tandpastasmiley::

Wat leuk, deze knuppel in het hoenderhok! Het zet mij meteen aan het denken, want ook ik heb Fatima nooit verdacht. Waarom eigenlijk niet? En zou zij het tóch kunnen zijn?

Even wat feiten/veronderstellingen op een rijtje:
- Fatima wordt door niemand verdacht, niet in het spel, niet bij het publiek. Als kroongetuige wil je juist onopvallend zijn, zeker gezien de geldprijs die er op de kroongetuige ligt te wachten als die niet ontmaskerd wordt.
- Fatima is een van de twee deelnemers die in de eerste aflevering een kamer moet delen. Was het nou zo moeilijk voor de productie om een hotel / huis te vinden met genoeg kamers? Dit zorgde ervoor dat Fatima en Tooske meteen heel close werden; heerlijk voor de kroongetuige om iemand bij je te hebben die jou volledig vertrouwt
- In de eerste aflevering zit Fatima constant kauwgom te knauwen; misschien om haar spanning te verdrijven?
- Fatima werd vrij opvallend door Monic gecorrigeerd toen ze weigerde iets te zeggen over het briefje met Jump over the 5. Ik ging ervan uit dat het programma de kroongetuige nooit zo duidelijk zou corrigeren, maar waarom eigenlijk niet? Dit neemt meteen de verdenking van de anderen tegen Fatima weg.
- De opdrachten die gelukt zijn, had Fatima een sleutelrol. Waarom lukt het dan elke keer wel?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kroongetuige
« Reactie #268 Gepost op: 20-10-2017, 14:06:32 »
De grootste vraag die ik nog had, was hoe dat labeltje daar is beland. Nog eens een aantal keer terug gekeken en het lijkt erop dathet labeltje er al lag voordat ze binnenkwamen. Het is namelijk in het eerste shot dat ze binnen zijn te zien op de achtergrond. Niemand heeft hem dan neergelegd. Alleen raar dat niemand het dan heeft gezien op de foto. Het labeltje is zeer waarschijnlijk ook gewoon van de beer. Er stond immeners een CE markering op, dus het labeltje komt niet van kleding af. Alleen vond ik de opdracht wel heel erg simpel. Als iemand een beetje had opgelet, moest je dat horloge toch wel hebben opgemerkt. Zeker binnen 15 minuten.

Het blijft raar.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Kroongetuige
« Reactie #269 Gepost op: 20-10-2017, 22:05:44 »
Op de compound komt ze er achteraf achter dat het horloge  gemist is.

Dit vond ik direct al heel raar. Fatima heeft met de foto in haar hand redelijk systematisch het hele bureau afgespeurd en niets gezien. En terwijl ze buiten even achteloos door de foto's bladert voordat ze ze inlevert, ziet ze ineens dat horloge.

Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken.
Esmée wordt telkens door de camera's aangewezen, iets dat RTL best expres zou kunnen doen om alle kijkers het idee te geven dat ze goed gespeurd hebben.
Tooske is al vanaf het begin een stoorzender met haar eeuwige gebel, zowel onderweg als op het bureau. Hiermee kan ze de boel flink vertragen en in het honderd laten lopen, iets dat de kroongetuige natuurlijk graag wil.
Fatima is vanaf het begin al heel fanatiek, maar heeft goed beschouwd niet erg veel ingebracht. Wel een paar cruciale dingen die nodig waren voor het verdere verloop van het spel, maar dat maakt het voor mij dan weer te opvallend.
Voorlopig hou ik het toch maar op Esmée, mijn eerste verdachte, maar echt overtuigd ben ik al een tijdje niet meer.

Bij WidM zou ik nog eens gaan terugkijken maar dat kan ik hier niet, ik woon in het buitenland en kan (ook al zou ik willen) geen abonnement nemen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Kroongetuige
« Reactie #270 Gepost op: 21-10-2017, 13:40:34 »
Vanavond zullen we het dan eindelijk te weten komen. Al zou de WIDM parodie compleet zijn als Monica eindigt met een Artiaanse afsluiting: wie is... de kroongetuige? *draait hoofd naar camera* dat ziet u volgende week :P Ik zou het leuk vinden als ze een soort van terugblik erin gooien met al dan niet het 'hoe had u het kunnen weten' Want ik ben benieuwd of er nu wel of niet hints in zaten naar de kroongetuige.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kroongetuige
« Reactie #271 Gepost op: 21-10-2017, 22:18:24 »
Ik had toch op zn minst gehoopt dat Monic na het zeggen van 'wie van jullie is de kroongetuige??' haar hoofd naar de camera had gericht om vervolgens te zeggen: 'dat ziet u ... na de reclame'.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kroongetuige
« Reactie #272 Gepost op: 21-10-2017, 22:28:32 »
Wie is de mol meets twee voor twaalf.. ::rofl::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Kroongetuige
« Reactie #273 Gepost op: 21-10-2017, 22:49:02 »
Ondanks dat de vraag wie is... de kroongetuige mij wel heel erg deed denken aan een ander format, vond ik het overall toch wel een leuke variant. Elke week toch wel aandachtig gekeken en de combinatie met krimi werkte prima. Zijn nog wel wat verbeterpuntjes mogelijk, maar hoop dat er toch wel een tweede serie komt volgend jaar.

Knap gespeeld van de Kroongetuige, die toch een paar leuke sabotages had. Ook al hebben ze in de montage maar paar minuten aan besteed. En ook knap van Tooske/Fatima.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Kroongetuige
« Reactie #274 Gepost op: 21-10-2017, 22:50:02 »
Ik had toch op zn minst gehoopt dat Monic na het zeggen van 'wie van jullie is de kroongetuige??' haar hoofd naar de camera had gericht om vervolgens te zeggen: 'dat ziet u ... na de reclame'.
::rofl:: ik zei al gekscherend tijdens de uitzending, ergens anders duurt het een week.. hier duurt het maar 7 minuten ;D

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Kroongetuige
« Reactie #275 Gepost op: 21-10-2017, 22:50:53 »
Ik vind het jammer dat Monic gewoon zegt wie de dader is. Het is een crime en ik vind dat de rechercheurs er achter moeten komen wie de moordenaar is. Ook gewoon vertellen de code is een meisjesnaam en een plaats. Wauw, Ö is al gegeven, grote kans dat het Öregrund is... dan nog meisjesnaam; gewoon een paar letters vragen die niet in Öregrund zitten en je komt er snel achter... Voor de rest is het een geweldig programma! Hoop dat er een tweede seizoen komt. Goed gedaan, Esmée! Ik wist het echt op het eind niet Tooske of Esmée.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #276 Gepost op: 21-10-2017, 22:57:28 »
Vindt het echt een leuk programma ondanks de vergelijking met een molachtig programma.
Maar juist de verweving met de krimi er in is goed gevonden.

In begin nog even op een van de heren gezeten maar maar al snel naar Esmee gegaan.

Enige jammere is wel hoe veel tips er gegeven werden om het woord te raden. Dacht nog even en het wordt zo aangereikt.

Maar mag van mij op zeker een volgend seizoen komen.


Edit .......paar typo's
« Laatst bewerkt op: 21-10-2017, 23:19:29 door Syllie10 »

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Kroongetuige
« Reactie #277 Gepost op: 21-10-2017, 23:04:06 »
Ja, vond het ook een erg leuk programma. Hier en daar wat dingen die beter kunnen, maar ik heb me er goed mee weten te vermaken.

Ik vraag me wel af of de dingen die we hier als aanwijzingen naar Esmée zagen dat ook echt waren. Denk aan het shot met het kroontje en het vergrootglas in de leader. Er is een hoop voorbij gekomen in de laatste aflevering, maar dat niet.

Verder vond ik dat Monic het goed deed als presentatrice.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kroongetuige
« Reactie #278 Gepost op: 21-10-2017, 23:17:55 »
Voor mijn gevoel is het vertellen van de hints voor het wachtwoord op het laatste moment pas bedacht/toegevoegd.
Kan het natuurlijk mis hebben....

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Kroongetuige
« Reactie #279 Gepost op: 21-10-2017, 23:23:03 »
Die hints waren ook wel nodig natuurlijk. Probeer maar eens twee woorden van 8 letters als je maar 8 letters hebt, waarvan je de volgorde niet eens weet. 30 seconden tijdstraf is redelijk, maar wel een beetje simpel. Ik had het wel leuk gevonden als er geld afging van het eindbedrag.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?