Auteur Topic: Unpopular opinions  (gelezen 56849 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Unpopular opinions
« Gepost op: 11-07-2017, 14:49:54 »
Post niet populaire meningen, gebruiken etc. die je wilt delen :)

Voorbeeld: Ik heb een hekel aan kaas :o

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #1 Gepost op: 11-07-2017, 15:02:33 »
Ik heb een hekel aan knoflook in je eten. Ik vind het niet veel lekkerdere smaak toevoegen dan ui, sjalot, prei, etc en wel veel meer overlast geven.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #2 Gepost op: 11-07-2017, 15:25:46 »
Voorbeeld: Ik heb een hekel aan kaas :o
Yay, een mede-kaashater :D

Maar zelfs onder kaashaters heb ik nog een unpopular opinion: gesmolten kaas is ook vies :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Unpopular opinions
« Reactie #3 Gepost op: 11-07-2017, 15:27:19 »
Haha, ik vind kaas heerlijk; maar geraspte kaas is echt niet te vreten. ::niet-ok:: ::niet-ok::


Maar dit topic vind ik dan wel leuk, hier kom ik nog wel eens vaker langs. ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Unpopular opinions
« Reactie #4 Gepost op: 11-07-2017, 15:47:03 »
De verengelsing van de Nederlandse taal. Bijvoorbeeld waarom heet dit topic "Unpopular Opinions"? En niet bijvoorbeeld: "Tegendraadse Meningen"? Tenslotte zijn wij hier allemaal op het forum Nederlanders/Vlamingen. Onze taal mag je best trots op zijn. Stop de verloedering!

 8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Unpopular opinions
« Reactie #5 Gepost op: 11-07-2017, 16:00:36 »
Ik vind elke frituursaus (behalve pepersaus) vies
klaar voor de strijd

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Unpopular opinions
« Reactie #6 Gepost op: 11-07-2017, 16:20:33 »
De verengelsing van de Nederlandse taal.

Ben ik het wel mee eens eigenlijk. We hebben een eigen taal, dus kunnen we die ook gewoon spreken/schrijven
Frankje Lapi

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Unpopular opinions
« Reactie #7 Gepost op: 11-07-2017, 17:29:59 »
Deels eens. Weg met de overvloed aan anglicismen. Aan de andere kant: dat is wel hoe taal werkt. Taal verandert, of je het nu wil of niet. En die verandering vindt plaats op diverse manieren, o.a. door leenwoorden. Maar ik spreek ook liever Nederlands dan Dunglish.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Unpopular opinions
« Reactie #8 Gepost op: 11-07-2017, 17:49:37 »
Het allerliefste spreek ik juist Dunglish. Omdat het zo lekker bekt en een beetje creativiteit vraagt, zowel voor degene als met wie ik het praat (ik kan echt 4 talen door elkaar heen praten als ik wil en vooral alles letterlijk vertalen), maar ook voor mijzelf kan het soms aardig lastig zijn. ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Unpopular opinions
« Reactie #9 Gepost op: 11-07-2017, 17:51:36 »
Ik heb een hekel aan knoflook in je eten. Ik vind het niet veel lekkerdere smaak toevoegen dan ui, sjalot, prei, etc en wel veel meer overlast geven.

precies dit....
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #10 Gepost op: 11-07-2017, 18:12:14 »
Ik weet niet of het echt unpopulair is, maar ik ken heel veel mensen die het heerlijk vinden dus: ik heb een hekel aan citroenijs.

Één hap prima, maar ik ken mensen die een coupe met 3 bollen kunnen wegeten. Ik krijg al hoofdpijn na 3 happen.  :o

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Unpopular opinions
« Reactie #11 Gepost op: 11-07-2017, 18:12:23 »
De verengelsing van de Nederlandse taal.
Of straattaal (In Roffa ga ik nieuwe patta's scoren, maar heb daarvoor nog wel extra doekoe nodig.) ::ohno::

Praat Nederlands met me. Even Nederlands met me...
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #12 Gepost op: 11-07-2017, 18:53:54 »
De verengelsing van de Nederlandse taal. Bijvoorbeeld waarom heet dit topic "Unpopular Opinions"? En niet bijvoorbeeld: "Tegendraadse Meningen"? Tenslotte zijn wij hier allemaal op het forum Nederlanders/Vlamingen. Onze taal mag je best trots op zijn. Stop de verloedering!

 8)
"Unpopular opinions" is wel een soort vast begrip, terwijl "tegendraadse meningen" dat niet is en dan klinkt als een wat onnatuurlijke vertaling ipv een Nederlandse versie van hetzelfde begrip.

Ten tweede is het ook gewoon zo dat veel Nederlanders basically (::hypocriet::) tweetalig zijn en er gewoon automatisch Engels doorheen gooien. Codeswitching heet dat, en is heel normaal ;) Ik doe het zelf nu ook met het woord "basically", omdat het gewoon de betekenis die ik moest hebben het beste weergaf, en uit welke taal dat woord komt boeit me niet zo als ik weet dat degene met wie ik praat (of in dit geval degene die dit leest) het begrijpt. Nu ik erover na denk had ik ook "in feite" kunnen gebruiken, dat was ook goed in de buurt gekomen, maar toch was er dan net een nuanceverschil geweest waardoor "basically" een logischer woord leek.

Er is soms ook wel Engels taalgebruik waar ik me aan erger, maar dat is vooral als mensen het bewust gebruiken om hip te doen ipv dat het gewoon natuurlijk taalgebruik voor ze is. Of mensen die het bijv. hebben over hun kids ipv hun kinderen, maar dat zit denk ik in dezelfde categorie ergernissen als mensen die "mijn mannetje" zeggen, niet per se het Engelse taalgebruik ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Unpopular opinions
« Reactie #13 Gepost op: 11-07-2017, 20:32:37 »
Ik weet niet of het echt unpopulair is, maar ik ken heel veel mensen die het heerlijk vinden dus: ik heb een hekel aan citroenijs.

Één hap prima, maar ik ken mensen die een coupe met 3 bollen kunnen wegeten. Ik krijg al hoofdpijn na 3 happen.  :o

Ik vind het ook niet erg lekker nee  ::ohno::
Frankje Lapi

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #14 Gepost op: 11-07-2017, 21:26:29 »
Taal leeft en dat is een mooi fenomeen. 'Groter als mij' is zo langzamerhand ook goedgekeurd. En vermenging met het Engels zal ook gemeengoed worden. Nice.
Keep calm and eat chocolates!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #15 Gepost op: 11-07-2017, 21:29:54 »
Een broodje openscheuren i.p.v. doorsnijden , vind ik respectloos voor het broodje  ;D
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #16 Gepost op: 11-07-2017, 21:33:39 »
"Unpopular opinions" is wel een soort vast begrip, terwijl "tegendraadse meningen" dat niet is en dan klinkt als een wat onnatuurlijke vertaling ipv een Nederlandse versie van hetzelfde begrip.

Ten tweede is het ook gewoon zo dat veel Nederlanders basically (::hypocriet::) tweetalig zijn en er gewoon automatisch Engels doorheen gooien. Codeswitching heet dat, en is heel normaal ;) Ik doe het zelf nu ook met het woord "basically", omdat het gewoon de betekenis die ik moest hebben het beste weergaf, en uit welke taal dat woord komt boeit me niet zo als ik weet dat degene met wie ik praat (of in dit geval degene die dit leest) het begrijpt. Nu ik erover na denk had ik ook "in feite" kunnen gebruiken, dat was ook goed in de buurt gekomen, maar toch was er dan net een nuanceverschil geweest waardoor "basically" een logischer woord leek.

Er is soms ook wel Engels taalgebruik waar ik me aan erger, maar dat is vooral als mensen het bewust gebruiken om hip te doen ipv dat het gewoon natuurlijk taalgebruik voor ze is. Of mensen die het bijv. hebben over hun kids ipv hun kinderen, maar dat zit denk ik in dezelfde categorie ergernissen als mensen die "mijn mannetje" zeggen, niet per se het Engelse taalgebruik ;D

Ligt er ook aan met wie je omgaat, denk ik. Ik kende de term i.i.g. niet. En sowieso hoor ik veel meer jongeren Engelse woorden tussendoor gebruiken dan ouderen. Ik stoor me er weleens aan  ::jaja::
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Unpopular opinions
« Reactie #17 Gepost op: 11-07-2017, 21:40:16 »
1. citroenijs 4 bolletjes heeerlijk
2. taal verandert maar ik vind het ook niet mooi
3. broodje openscheuren kan best bij gebrek aan mes
4. kaas is lekker
 

;D   

is het eigenlijk de bedoeling dat we elkaar van de tegendraadse meningen afhelpen of gewoon onze tegendraadse meningen opnoemen ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Unpopular opinions
« Reactie #18 Gepost op: 11-07-2017, 21:46:08 »
'Groter als mij' is zo langzamerhand ook goedgekeurd.
Interessant feitje: als en dan worden al sinds minstens de 17e eeuw door elkaar gebruikt. Vroeger was het volgens mij ook 'als', in ieder geval in sommige dialecten (en in het Duits is het zelfs nog steeds 'als'). Dus wel logisch dat zoiets hardnekkig in de taal blijft zitten.

is het eigenlijk de bedoeling dat we elkaar van de tegendraadse meningen afhelpen of gewoon onze tegendraadse meningen opnoemen ?
Ik vind het zelf gewoon leuk om te reageren zodra het over taal gaat, maar ik verkeer niet in de veronderstelling dat ik daarmee anderen van hun meningen afhelp ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Unpopular opinions
« Reactie #19 Gepost op: 11-07-2017, 21:59:08 »
is het eigenlijk de bedoeling dat we elkaar van de tegendraadse meningen afhelpen of gewoon onze tegendraadse meningen opnoemen ?
Nee zeker niet om elkaar eraf te helpen, meer om ze op te noemen, wat erover te praten, vaak vraag je je af of het uberhaupt een niet populaire mening is.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human