Auteur Topic: The Big Escape  (gelezen 135543 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
The Big Escape
« Gepost op: 18-07-2017, 22:32:57 »
BN'ers ontsnappen op tv uit escape room

Twaalf bekende Nederlanders gaan dit najaar met elkaar de strijd aan in het nieuwe NPO 3-programma The Big Escape. Ze proberen in wisselende teams als eerste te ontsnappen uit een escape room. De show wordt gepresenteerd door Lauren Verster, zo kondigde AVROTROS maandag aan.

,Meespelen met The Big Escape bleek behoorlijk hardcore. Sommige spelers werden na een paar dagen echt een beetje koekoek. Dat vond ik ook niet zo gek want je speelt de héle dag een spel", aldus Lauren.

,,Dan zit je net lekker rustig aan de lunch, blijk je je onverwacht toch middenin een escape room te bevinden en moet je, door verbanden te leggen, rekenen, weetjes, puzzelen en samenwerken, toch weer alles geven om de ruimte uit te komen."

Verschillende locaties
Bij The Big Escape wordt geen gebruik gemaakt van bestaande escape rooms, maar worden verschillende locaties in Nederland gebruikt. Elke aflevering worden meerdere escapes gespeeld en moet één BN'er het spel verlaten. Welke bekenden meedoen aan The Big Escape wordt binnenkort bekendgemaakt.

Het programma is op 6 september voor het eerst te zien.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The Big Escape
« Reactie #1 Gepost op: 18-07-2017, 23:28:48 »
Klinkt interessant. ::vergroot::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #2 Gepost op: 28-07-2017, 09:23:39 »
Tygo Gernandt en Nance Coolen zijn twee van de twaalf BN’ers die zich voor het nieuwe programma The Big Escape laten opsluiten. Ook Eva van der Gucht, Nadia Palesa Poeschmann en Steven Brunswijk, die zichzelf Braboneger noemt, laten zich vrijwillig opsluiten in een aantal escape rooms.
Dat maakte Lauren Verster, die het AVROTROS-programma presenteert, donderdag bekend in RTL Boulevard.

Presentatrice Linda Hakeboom, Giel de Winter van StukTV, acteur Harry Piekema, oud-schaatsster Annette Gerritsen, oud-wielrenner Michael Boogerd, vlogger Nikkie de Jager en de Vlaamse televisiemaker Lieven Scheire nemen deel aan The Big Escape.

De elf BN’ers en bekende Vlaming moeten twaalf dagen lang hun weg weten te vinden uit drie escape rooms per dag. Wanneer ze worden opgesloten, weten de twaalf deelnemers niet.

"Het spel begint op onverwachte momenten", legde Verster uit. "Dus je hebt pauze, eet een broodje, en opeens gaat de deur dicht. Of je zit in een bus en die blijkt dan een escape room te zijn." Voor de kandidaten blijft het niet bij de drie ontsnappingspogingen per dag. "Tussendoor zijn er ook allerlei mindfucks."

Volgens Verster is The Big Escape, dat vanaf begin september te zien is op NPO3, ook voor de kijkers bijzonder leuk. "Ik kijk soms naar Wie is de mol? en denk dan: what the fuck zijn ze nu aan het doen? Ik snap het niet als kijker. Dat is zo leuk aan dit spel, je kunt vanaf de bank supergoed meespelen."

Leuke kandidaten!
Frankje Lapi

Offline B&W

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #3 Gepost op: 29-08-2017, 19:27:27 »
Klinkt leuk! Hoe laat is het op 6 september?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #4 Gepost op: 29-08-2017, 21:58:53 »
20.25u op NPO3

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #5 Gepost op: 2-09-2017, 23:17:54 »
Lijkt me ook wel een leuk programma. Ga iig eerste aflevering kijken.

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: The Big Escape
« Reactie #6 Gepost op: 4-09-2017, 19:50:04 »
Klinkt leuk  ga de eerste aflevering zeker kijken  :)
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #7 Gepost op: 6-09-2017, 16:16:57 »
Word leuk vanavond^^

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: The Big Escape
« Reactie #8 Gepost op: 6-09-2017, 20:30:18 »
Vind het tot nu toe al erg leuk.

Bij deze mogen we geen grappen meer over Belgen maken vrees ik... ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 6-09-2017, 20:40:17 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #9 Gepost op: 6-09-2017, 20:46:13 »
leuke groep
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #10 Gepost op: 6-09-2017, 20:54:01 »
Hele leuke groep. Nadia, Eva, Linda, Nikki, Harry en Tygo zijn toch wel mijn favoriete 6 deelnemers  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #11 Gepost op: 6-09-2017, 21:06:24 »
"Tygo is een stuiterbal met GPS systeem"  ::rofl::

Nu delen ze alle aanwijzingen nog..... ik denk dat ze daar wel een beetje van afstappen de volgende rondes
« Laatst bewerkt op: 6-09-2017, 21:13:19 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: The Big Escape
« Reactie #12 Gepost op: 6-09-2017, 21:23:39 »
Zie zojuist dat nikkie 7.500.000 abonnees heeft op youtube..  ::oink::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #13 Gepost op: 6-09-2017, 21:31:17 »
Leuke groep, maar met 12 man wel erg hectisch. Maar zal wel beter worden de komende weken als er kandidaten uitgaan. Het hele escape room/puzzel gedeelte spreekt me zeker aan. ::jaja::

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: The Big Escape
« Reactie #14 Gepost op: 6-09-2017, 21:36:05 »
WAt een ontzettend verrassend leuk programma zeg.
In het begin wat chaotisch, maar leuke mensen hoor (de meeste dan ;) )
Het concept van eruit stemmen is wel een beetje gymzaal 1978 maar voor de rest...... ik kijk volgende week weer!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: The Big Escape
« Reactie #15 Gepost op: 6-09-2017, 21:37:01 »
Leuk hoor  :) Lieven en Eva zijn mijn favoriete deelnemers op het moment.  ::bravo::

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: The Big Escape
« Reactie #16 Gepost op: 6-09-2017, 21:48:49 »
Ik heb alleen de laatste 15 minuten gezien. Het eind van de laatste escape room & ''de test&executie''.
Ik heb nog niet veel gezien van het programma, dus kan er moeilijk over discussiëren.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #17 Gepost op: 6-09-2017, 21:51:00 »
Hopelijk worden die codewoorden nog wat moeilijker.... Vooral de derde hint leidde nu wel erg makkelijk naar het beoogde vijfletterwoord
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The Big Escape
« Reactie #18 Gepost op: 6-09-2017, 22:12:24 »
Jaaa verrassend leuk programma ::bravo::. Af en toe een beetje ergeren aan hoe dom sommige BN'ers zijn (de rekensom bijvoorbeeld, en dat zegt iemand die echt niet goed is in rekenen ::rofl::). De escape rooms zelf lijken wel moeilijk genoeg, het codewoord was inderdaad nog wel iets te makkelijk.

Hopelijk gaan ze niet zoveel informatie delen want het is een heel leuk spel maar het heeft ook potentie om een zuiver complot spel te worden. Iemand kan gewoon het codewoord delen met de zwakkeren en dan samen met hun één van de sterksten eruit stemmen. Dat is denk ik wel een flaw in het concept waar ze misschien iets op moeten zoeken als dat gebeurd dat het op één of andere manier voorkomen wordt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #19 Gepost op: 6-09-2017, 22:14:51 »
Ik vond Eva, Lieven en Harry heel slim tijdens de escaperooms. Vooral Eva was echt zo goed bezig. Nikkie deed niet veel volgens mij, maar wat ze deed was wel nuttig, dus ook goed bezig. Tygo doet het ook goed. Nadia en Linda vind ik leuk, maar zo slim spelen ze het niet. Gewoon alle hints uitwisselen met mensen is niet heel slim. Dan hebben we nog Annete, maar daar heb ik niet zo veel over te zeggen want die valt nirt echt op. Nance leek echt heel boos omdat ze geen voorsprong meer had  ::rofl::. Michael mag er uit van mij, is echt zo saai en doet echt niks nuttigs. Giel speelt alsof hij in Expeditie Robinson zit, net als Steven. Ik vind het dus ook niet erg dat Steven er uit is gestemd.

Het progamma vind ik fantastisch.  ::bravo::
Frankje Lapi