Auteur Topic: The Big Escape  (gelezen 135606 keer)

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: The Big Escape
« Reactie #20 Gepost op: 6-09-2017, 22:41:34 »
Ik vind het ook een tof concept!  ::bravo::
Ben ik alleen de enige die nog niet helemaal snapt hoe het stemmen nu werkt? Als je het goede codewoord zegt, telt je stem/mag je stemmen? Of geeft het juist immuniteit wanneer je het codewoord weet: behalve als iedereen dat weet?  :-[ :-[
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The Big Escape
« Reactie #21 Gepost op: 6-09-2017, 22:49:35 »
Het codewoord is de eerste factor van eliminatie. Dus als één iemand het codewoord niet heeft en de rest wel dan maakt het stemmen niets uit en gaat diegene eruit. Wanneer iedereen het weet of meerdere mensen het niet weten dan tellen de stemmen pas mee en gaat degene met de meeste stemmen.

Wat er bij een dubbele gelijke stand gebeurd is nog niet duidelijk ::ohno::. (Dus bijvoorbeeld beide codewoord fout en geen stemmen).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: The Big Escape
« Reactie #22 Gepost op: 7-09-2017, 06:43:07 »
Ahhh, op die fiets! Thanks! ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #23 Gepost op: 7-09-2017, 10:11:02 »
Begin gemist, maar heb het ook opgenomen.

Wat ik gezien heb vond ik het wel een vermakelijk programma. Sowieso zijn escaperooms leuk, al ben ik er zelf heel slecht in (overigens nooit zelf gedaan)
Leuke mensen die mee doen en flink wat humor er ook in.

Heel slim van sommige om een blik te werpen op de horloges om toch de hint te kunnen zien  ::rofl::

Dus benieuwd hoe het verder gaat verlopen.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #24 Gepost op: 7-09-2017, 13:04:34 »
Sowieso zijn escaperooms leuk, al ben ik er zelf heel slecht in (overigens nooit zelf gedaan)

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Zelf ben ik een enorme fan van Escape Rooms (heb er iets van 25 gedaan) en dus vind ik het een zeer tof programma. Het zit enorm leuk in elkaar, nog niet heel erg moeilijk maar dat zal nog wel komen. De manier van stemmen mag wel anders, dit vind ik totaal niet bij het programma passen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: The Big Escape
« Reactie #25 Gepost op: 7-09-2017, 15:14:28 »
Net teruggekeken

Ontzettend leuk programma zeg!!! Leuke groep, kijkt lekker weg  ::bravo::
Eliminatie moet wel echt anders. Codewoord was te makkelijk (na aanwijzing 1 dacht ik, met een biologische achtergrond, meteen aan water) en het wordt zo een complotspel.

Beter zou zijn om punten uit te delen per escape room. Een klassement te maken, en dat je voor het codewoord bonuspunten kan krijgen.
Degene die laagste in het klassement staat vliegt eruit.

Harry is leuk  ::ok::
En Annette zit erin  ::love::
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #26 Gepost op: 7-09-2017, 18:11:32 »
Net teruggekeken

Ontzettend leuk programma zeg!!! Leuke groep, kijkt lekker weg  ::bravo::
Eliminatie moet wel echt anders. Codewoord was te makkelijk (na aanwijzing 1 dacht ik, met een biologische achtergrond, meteen aan water) en het wordt zo een complotspel.

Beter zou zijn om punten uit te delen per escape room. Een klassement te maken, en dat je voor het codewoord bonuspunten kan krijgen.
Degene die laagste in het klassement staat vliegt eruit.

Harry is leuk  ::ok::
En Annette zit erin  ::love::

Een stemming of duel tussen de laatste 2 of 3 uit het klassement mag wat mij betreft ook....
Wit is ook een kleur!

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #27 Gepost op: 9-09-2017, 18:19:50 »
Ik ben heel benieuwd maar kan de aflevering niet herbekijken omdat ik in België woon. Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om een downloadlink te maken zodat ik ook kan meegenieten van dit programma?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: The Big Escape
« Reactie #28 Gepost op: 9-09-2017, 22:49:30 »
Ik ben heel benieuwd maar kan de aflevering niet herbekijken omdat ik in België woon. Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om een downloadlink te maken zodat ik ook kan meegenieten van dit programma?

link voor MEGA

Decoderingssleutel:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 9-09-2017, 22:56:54 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #29 Gepost op: 10-09-2017, 09:45:19 »
Heel erg bedankt! Wat fijn dat ik altijd op de mensen van dit forum kan rekenen.

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #30 Gepost op: 10-09-2017, 14:48:19 »
bedankt om de link te delen. nu kan ik ook kijken ::bravo::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #31 Gepost op: 10-09-2017, 17:28:00 »
Stukken leuker dan Kroongetuigen! Origineler concept, leukere groep kandidaten, en kijkt leuker weg.

Lieven, Nance, Linda, en natuurlijk Tygo zijn top  ::ok::

Heb wel mijn twijfels bij het nut van het codewoord. Natuurlijk gaat iedereen alles delen.

En Lauren Verster als presentatrice is altijd een goed idee. ::love::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #32 Gepost op: 10-09-2017, 19:36:19 »
Stukken leuker dan Kroongetuigen! Origineler concept, leukere groep kandidaten, en kijkt leuker weg.

Lieven, Nance, Linda, en natuurlijk Tygo zijn top  ::ok::

Heb wel mijn twijfels bij het nut van het codewoord. Natuurlijk gaat iedereen alles delen.

En Lauren Verster als presentatrice is altijd een goed idee. ::love::
Ik denk dat er na de eerste aflevering een stuk minder mensen gaan delen hoor.
En ik moet er wel bij zeggen dat ik het er mee eens ben dat de eliminatie niet echt heel goed is bedacht, maar voor de rest is het een spannend programma! Lieven is mijn favoriet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #33 Gepost op: 11-09-2017, 14:47:56 »
Wat een fantastisch programma is dit! Het heeft echt alles in zich: een enthousiaste en diverse groep, leuke en originele opdrachten, goede presentatie, positiviteit en zo kan ik nog wel even doorgaan. The Big Escape toont aan dat het wél mogelijk is om een nieuw programma te ontwikkelen dat geen slap aftreksel is van een ander programma (iets wat al te vaak gebeurt). Ik heb zoveel zin in de nieuwe aflevering!

Het codewoord mag wat moeilijker. Ook hoop ik dat de kandidaten doorkrijgen dat het loont om niet alle informatie te delen én dat ze de sterke kandidaten er wat langer inhouden (anders wordt het wel heel lastig om de escape rooms op te lossen).

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #34 Gepost op: 11-09-2017, 15:01:46 »
Ik neem aan dat de Escape Rooms en woorden langzaam moeilijker worden, ben erg benieuwd naar de komende afleveringen.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #35 Gepost op: 12-09-2017, 23:05:36 »
Net terug gekeken en wat een leuk programma  ::bravo::
Dan neem ik wel aan dat het steeds lastiger zal worden. :)

Al ergerde ik me nu al wel een beetje aan de rekenkunsten van sommige kandidaten...

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: The Big Escape
« Reactie #36 Gepost op: 13-09-2017, 09:58:54 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Zelf ben ik een enorme fan van Escape Rooms (heb er iets van 25 gedaan) en dus vind ik het een zeer tof programma. Het zit enorm leuk in elkaar, nog niet heel erg moeilijk maar dat zal nog wel komen. De manier van stemmen mag wel anders, dit vind ik totaal niet bij het programma passen.
Eens, leuk programma, jammer van de manier van 'executie'.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: The Big Escape
« Reactie #37 Gepost op: 13-09-2017, 14:35:10 »
Ik had liever een executie gezien, waarbij de slechtste 2/3 personen apart een kleine escape-room moesten doen. De traagste 'blijft opgesloten' en valt dus af. Nu wordt het een tactisch spel met vriendjespoliek, is niet nodig. Verder wel heel erg goed bedacht in ieder geval.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #38 Gepost op: 13-09-2017, 20:52:44 »
Ah.... een geniale individuele opdracht  ::bravo::
Wit is ook een kleur!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The Big Escape
« Reactie #39 Gepost op: 13-09-2017, 23:09:35 »
Die eerste opdracht was ook heel leuk. Die vereiste echt discipline en niet alleen ethordiscipôline ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!