Auteur Topic: The Big Escape  (gelezen 135612 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #60 Gepost op: 20-09-2017, 17:27:57 »
De laatste 10 minuten zijn eigenlijk de minst leuke! Je kijkt het programma vooral voor de escapes, die heel goed in elkaar zitten vind ik!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: The Big Escape
« Reactie #61 Gepost op: 20-09-2017, 18:27:04 »
ik zou dan gewoon eens eentje terug kijken
laatste 10 minuten is vaak gekonkel en gedoe met afvallers.
Het minste  en slechts doordachte gedeelte van het programma.
de escape rooms zijn leuk
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #62 Gepost op: 20-09-2017, 20:57:43 »
Weer die ronde tafel....
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: The Big Escape
« Reactie #63 Gepost op: 20-09-2017, 21:02:42 »
Ik snap ook echt niet waarom je bij dit spel niet aan complotjes zou doen. Het heeft 2 voordelen:

-meer info over t woord dus immuniteit
- Meer mensen om stemcomplotjes mee af te spreken.

Het is alsof je bij expeditie robinson met je complotgenoten mag samenwerken in de proef om immuniteit te krijgen.
You'll never walk alone

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #64 Gepost op: 20-09-2017, 21:08:04 »
wel leuk dat er twee mogelijke antwoorden zijn met 10 letters.. en dat de derde hint het meest obvious antwoord uitschakelt
Wit is ook een kleur!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: The Big Escape
« Reactie #65 Gepost op: 20-09-2017, 21:08:36 »
Ja nu is t gelderland natuurlijk
You'll never walk alone

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: The Big Escape
« Reactie #66 Gepost op: 20-09-2017, 21:19:31 »
Nance dacht dat ze met een vriendenweekend weg was
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #67 Gepost op: 20-09-2017, 21:32:17 »
hopelijk hoeven wij zaterdag niet te stemmen ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #68 Gepost op: 20-09-2017, 21:35:13 »
Het woord Overijssel zegt al dat de provincie (voor het grootste deel)  voorbij de Ijsel ligt. Logischer is sowieso om te kiezen voor de provincie waar de Ijsel voor het grootste gedeelte doorheen stroomt, daar had je die 3e aanwijzing echt niet voor nodig. Tenminste ik was sowieso voor Gelderland gegaan. Fijn dat er nu iets minder werd samengewerkt. Beetje sneue exit van Nance, maar dat gaf ze zelf ook wel toe. 1e escape was erg leuk,  2e iets minder, 3e was stom. Hopelijk volgende week niet weer die tafel.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #69 Gepost op: 20-09-2017, 21:45:36 »
Overijssel zou ik dus hebben afgeschreven omdat ik de IJ als één letter telde. ;D

Waarschijnlijk teveel Lingo gekeken vroeger (gaat het dus toch weer over Nance).

Ik vond die tweede escape wel tof ::ok::. Lijkt me best spannend, zo in het donker. En dan tot de ontdekking komen dat het licht aan blijft zolang je je stil houdt.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: The Big Escape
« Reactie #70 Gepost op: 20-09-2017, 22:17:30 »
Ik begin echt af te knappen op de eliminatieprocedure.

You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: The Big Escape
« Reactie #71 Gepost op: 20-09-2017, 23:15:12 »
Ja en dan vooral ook nog het hypocriete gekonkel. Giel die helemaal woest is dat Nadia een hint heeft gekregen terwijl hij zelf ook doodleuk een hint aan Tygo geeft ::).

Eliminatieprocedure had ik al gezegd, is gewoon niet goed over nagedacht. De escapes waren wel weer leuk vooral de tweede met de lichten. De ronde tafel was nu iets beter dan vorige keer maar nog steeds veel minder dan de escape rooms.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #72 Gepost op: 20-09-2017, 23:30:07 »
Ik begin echt af te knappen op de eliminatieprocedure.



Idem.
Heb alle 3 de afleveringen met redelijk plezier gekeken, maar dit werkt gewoon niet.
Eigenlijk vond ik het nog wel aardig dat de winnaar van het laatste spel afgezonderd werd waardoor de rest geen extra aanwijzing meer kon krijgen, alleen daarvoor werd er al teveel gekonkeld en je ziet wat daar van komt.
Mijn advies: geef alle winnaars de verdiende aanwijzingen pas aan het eind, in afzondering van elkaar, en geef ze nog 10 minuten om over het woord c.q. afvaller na te denken en laat ze om beurten raden en stemmen. Eerlijk proces, geen gekonkel en ook voor de kijker nog spannend tot het einde wie de winnaars waren.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: The Big Escape
« Reactie #73 Gepost op: 21-09-2017, 14:31:12 »
Ik vond de tweede escaperoom eigenlijk veel meer een widm opdracht, waarbij de mol dan natuurlijk net teveel geluid maakt enzo. Wel vond ik beide escapes tof, maar inderdaad die algemene kennis ronde had niet gehoeven.
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline B&W

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #74 Gepost op: 21-09-2017, 16:02:24 »
Ik vind het eigenlijk wel leuk dat ze juist weer die tafel deden.
De escapes waren weer leuk deze keer!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #75 Gepost op: 21-09-2017, 16:03:20 »
Ik betrap mezelf er ook de hele tijd op dat ik me zit af te vragen wie hier nu zit te saboteren, terwijl niemand natuurlijk wil saboteren bij dit spel. Ik zie zóveel verdachte acties: hard praten, tijd rekken door dwaalsporen na te zoeken etc. Ik vond de eerste twee opdrachten weer goed gevonden; dat wiel draaien werkte nu al wat beter maar vond ik er nog steeds niet echt bij passen als ik eerlijk ben. De eliminatie werkte nu ook al iets beter, omdat voor het eerst niet iedereen drie clues had en het woord wist te raden. Ik begin me wel steeds meer te ergeren aan bepaalde kandidaten: Nikkie blijft maar de 'domme' kaart spelen, Nadia, Hans en Linda blijven het maar 'slim' spelen terwijl ze zonder de andere kandidaten echt nergens zijn. Mijn favorieten blijven Lieven, Eva, Tygo en Annette, echt leuk om hen erbij te hebben!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: The Big Escape
« Reactie #76 Gepost op: 21-09-2017, 18:59:00 »
Ik vond het weer leuk. Die laatste escape heeft op zich wel potentie, maar moet beter uitgevoerd worden. Sneu voor Nance, ergens snapte ik haar reactie wel. De theorie van: 'ze heeft de vorige keren alle sleutelwoorden gehad, dus ze is goed' vind ik niet heel sterk, want je moet inderdaad ook maar net met de juiste teamgenoten zitten. Ik vond haar wel goed, maar nou niet bepaald de sterkste of zo. Leuk dat ze meedeed iig, had haar nog niet eerder in realityprogramma's gezien. ::zwaai::
Annette vind ik steeds leuker! Lekker relaxt, gaat voor het spel. Toppertje ::ok::
Giel heeft alleen maar commentaar op anderen of op de groep, maar grijpt zelf nooit in. Behalve laatste aflevering, toen werd ie boos, wat in mijn ogen nogal onterecht was. ::ohno::
De Belgen blijven mijn favorieten en zijn ook gewoon heel sterke spelers. ::jaja:: ::bravo::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: The Big Escape
« Reactie #77 Gepost op: 21-09-2017, 20:12:19 »
Iconische exit van Nance ::rofl:: ::bravo:: ::zwaai::

Giel moet ook naar huis
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: The Big Escape
« Reactie #78 Gepost op: 22-09-2017, 18:58:02 »
Speciaal voor onze vlaming, hier de downloadlink voor aflevering 3.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #79 Gepost op: 23-09-2017, 14:12:20 »
Speciaal voor onze vlaming, hier de downloadlink voor aflevering 3.

Fantastisch!