Auteur Topic: The Big Escape  (gelezen 135625 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #160 Gepost op: 1-11-2017, 21:18:00 »
Ik verwacht de ergste finale ooit van een spelshow vanwege de irritante mensen
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #161 Gepost op: 1-11-2017, 21:20:24 »
irritante mensen?
Wit is ook een kleur!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: The Big Escape
« Reactie #162 Gepost op: 1-11-2017, 21:27:09 »
Hoogmoed komt voor de val ::zwaai::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: The Big Escape
« Reactie #163 Gepost op: 1-11-2017, 21:33:07 »
Ik verwacht de ergste finale ooit van een spelshow vanwege de irritante mensen

Ja dat heb ik nu ook.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #164 Gepost op: 1-11-2017, 21:33:54 »
irritante mensen?

Ik kan Giel echt niet uitstaan, want hij doet net alsof hij echt alles kan en er voor zorgt dat de escapes lukken terwijl ik hem echt als heel erg dom beschouw. Zelfde geldt voor Tygo, alleen is het bij hem minder erg.

Linda mag winnen van mij, die verdient het.
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #165 Gepost op: 1-11-2017, 21:36:39 »
volgens mij hebben Linda en Tygo ongeveer evenveel overwinningen behaald, en Giel een stuk minder
Wit is ook een kleur!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #166 Gepost op: 1-11-2017, 21:53:10 »
Jaa Linda!

Hoe Giel en Tygo ook als debielen door die lasers gingen :-\\

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: The Big Escape
« Reactie #167 Gepost op: 1-11-2017, 23:05:52 »
Oké het zijn niet de slimsten die zijn overgebleven zullen we maar zeggen.  ::) Die vlaggen waren nou niet echt de moeilijkste om te herkennen. En het codewoord was gewoon een synoniem   van codewoord 1 en  van 2 en 3 samen. Sorry, maar ik had na aanwijzing 1 al bedacht dat het eigenlijk niks anders kon zijn dan monarchist.   :-X

Wel leuke escape in die bunker. Maar ik denk niet dat ik de finale nog ga kijken. En ik hoop echt dat als er nog een nieuw seizoen komt, dat ze dan op een andere manier mensen gaan laten afvallen

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: The Big Escape
« Reactie #168 Gepost op: 1-11-2017, 23:55:00 »
Ah, nu heb hier al per ongeluk gelezen wie er uitgaat. Prima, dan hoef ik het verder ook niet meer te kijken. Ze hadden er echt wel leuke escapes tussen zitten en ook meerdere leuke kandidaten. Maar het complotelement voegt hier inderdaad helemaal niks toe, in tegendeel. Het beloont spelers die slechter zijn in de escapes en straft de betere spelers af.

Vooral Giel heeft de hele serie alleen maar meegelift op de prestaties van anderen en kwam alleen in actie aan het einde van de aflevering, om even een paar hints te scoren. Typerend was hoe hij vorige week als enige dolgraag niet meedeed aan de escape.

Gezien de kijkcijfers zal er wel geen tweede seizoen komen, maar mocht het wel zo zijn, dan moeten ze inderdaad maar wat anders doen qua eliminaties.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #169 Gepost op: 2-11-2017, 08:21:27 »
Geld per gewonnen escape en aan het eind van de aflevering een stemming of opdracht tussen de laatste 2 (in het begin 3) van de stand??
Wit is ook een kleur!

Offline B&W

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #170 Gepost op: 2-11-2017, 10:23:55 »
Ik vind Linda en Tygo leuk. Giel niet ::niet-ok::

Ik was wel even  ::oink:: toen Lieven er uit ging joh! Niet verwacht.

Maar ik moet zeggen dat ik dit juist een leuk programma vind, maar die sleutelwoorden lijken wel veel op elkaar en hebben steeds hetzelfde thema, en dan het over het koningshuis doen en dan twee Belgen mee laten doen :P

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: The Big Escape
« Reactie #171 Gepost op: 2-11-2017, 11:59:35 »
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het in de kern ook een leuk programma, met over het algemeen goed ontworpen escapes, een mooie locatie en een behoorlijk goede spelersgroep. Als ik het helemaal niet leuk vond, was ik na één aflevering al wel afgehaakt. Maar daarom vind ik het des te irritanter dat de eliminatieprocedure zo matig is en dat door het uitwisselen van hints de escapes er een groot deel van het programma feitelijk nauwelijks toe deden.

Geld per gewonnen escape en aan het eind van de aflevering een stemming of opdracht tussen de laatste 2 (in het begin 3) van de stand??

Precies, klinkt goed. Liefst een opdracht (escape) dan. Of je stopt aan het einde de kandidaten in een kleine individuele escape room. Afhankelijk van hoeveel escapes de kandidaat die aflevering heeft gewonnen, liggen er maximaal drie hints klaar. Dat is een mooie beloning, die niet kan worden uitgeruild. In principe gaat de strijd dan vooral tussen degenen met 0 of 1 hint. Degene die als laatste nog niet is ontsnapt, wordt geëlimineerd.

Het zou helemaal mooi zijn als de kandidaten die individuele escape tegelijkertijd kunnen spelen, voor het dramatisch effect: in de kamer van de laatst overgebleven persoon gaan dan sirenes af en knipperlichten aan. Die is niet op tijd ontsnapt en zit dus gevangen. Game over.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #172 Gepost op: 2-11-2017, 22:59:32 »
Zo jammer, Lieven eruit. Hij verdiende het gewoon om te winnen.
En heel onterecht dat Giel in de finale staat. Hij heeft alleen zover kunnen komen door complotjes.

Ik heb opeens totaal geen behoefte meer om de finale te zien.

En wat een waardeloze hints naar het sleutelwoord weer.

Hint 1; Royalist (aanhanger van het koningshuis)
Hint 2; Koningshuis
Hint 3; Aanhanger
.... ja aan hint 2 en 3 heb je dus helemaal niets als je 1 al hebt.

De escapes zijn heel leuk, maar de rest van het programma zit slecht in elkaar.

Offline Bels

  • Forumlid
Re: The Big Escape
« Reactie #173 Gepost op: 3-11-2017, 11:32:14 »
Jammer dat Lieven eruit ligt, nu is er voor mij geen reden meer om de finale te bekijken.


Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #174 Gepost op: 3-11-2017, 11:53:15 »
De exit van Lieven haalt dit leuke programma ontzettend onderuit, heel jammer dit! ::niet-ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: The Big Escape
« Reactie #175 Gepost op: 3-11-2017, 11:58:14 »
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik erger mij helemaal niet zo aan Giel... ::hypocriet::
Ik krijg juist sterk het idee dat hij wéét dat hij de slechtste speler is en laten we eerlijk zijn: dan zouden we toch allemaal zulke streken uitvoeren? Je doet mee om te winnen, lijkt mij. En ik vind het heerlijk om te zien hoe hij daarvoor zijn best doet.
En ja, het is 100% zeker dat de beste speler niet zal winnen op deze manier met elimineren, maar ik neem toch aan dat áls er een nieuw seizoen komt dat ook zal worden aangepast. Alleen zoals het spel nu in elkaar zit (en dat is waar ze het mee moeten doen), is het gewoon duidelijk dat Giel het spel speelt zoals het gespeeld kan worden. Netjes? Misschien niet nee, maar ik krijg sterk het idee dat hij dat ook wéét van zichzelf, maar dat zijn fanatisme gewoon groot is. ::jaja::

Dat wilde ik alleen eventjes toevoegen ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #176 Gepost op: 3-11-2017, 12:41:34 »
Eens met bovenstaande. Giel weet zich goed te redden ondanks het feit dat hij niet de beste escaper is.

Ik baal wel van het feit dat Lieven het niet gehaald heft, maar hij heeft het zelf verpest. Hij had als enige de
3 woorden maar vond het sleutelwoord niet.

En Tygo's gezicht toen hij hoorde dat Lieven eruit ging.  ::rofl::
klaar voor de strijd

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: The Big Escape
« Reactie #177 Gepost op: 4-11-2017, 20:11:02 »
Afgelopen 3 dagen elke dag een aflevering teruggekeken. Nu ben ik weer helemaal bij.
En... daar gingen de drie leukste spelers (van de zes die er nog in zaten). ::zwaaisip::
Eva en Lieven waren top ::bravo:: ::love:: zo leuk om Eva opeens Vlaams te horen praten als ze met Lieven alleen is.
Ik hoop dan maar dat Linda wint, maar het maakt mij eigenlijk niet zo veel meer uit. Ik acht haar in d'r eentje wel het sterkst in escapen in vergelijking met de andere twee.
Sleutelwoorden vind ik steeds minder worden. Middelburg (::love::) was met alleen 'Walcheren' en 'hoofdstad' al duidelijk. En monarchist, tsja. Orangist had ik ook aan gedacht, wat Lieven zei. Maar die hints verwezen eerder naar elkaar dan naar het sleutelwoord. ::)
De escapes blijven leuk, divers. Die met de karaoke was echt tof. :D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: The Big Escape
« Reactie #178 Gepost op: 8-11-2017, 20:52:26 »
Hele zwakke 1e escape
Hele leuke 2e escape  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Big Escape
« Reactie #179 Gepost op: 8-11-2017, 21:15:15 »
Wat een finale! ::bravo::
🜃