Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017  (gelezen 90418 keer)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #100 Gepost op: 3-09-2017, 14:05:51 »
Ha, ik heb al iets leuks gevonden  :)  Maar ik stuur het nog niet op, want je weet maar nooit hoe er ineens een nog beter liedje voorbij komt.
Iedereen mag tot de deadline zo vaak van liedje veranderen als je wilt. :)
🜃

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #101 Gepost op: 3-09-2017, 14:07:47 »
Iedereen mag tot de deadline zo vaak van liedje veranderen als je wilt. :)

O, je wil het al horen? OK!  :D
...maar soms even niet :)

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #102 Gepost op: 3-09-2017, 14:19:00 »
Oh zo blij met mijn land!! Ik heb met dit land bij Google+ al een keer gewonnen bij een internationaal songfestival met 20 deelname. Moeilijk om te kiezen tussen Engelstalig nummer of de nationale taal...
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #103 Gepost op: 3-09-2017, 14:51:25 »
Zo, al 33 deelnemers!
En ik moet zeggen, met mijn land ben ik redelijk tevreden. Al waren er landen geweest die ik liever had gehad... Maar goed, er moet vast wel iets interessants te vonden zijn.

Oh zo blij met mijn land!! Ik heb met dit land bij Google+ al een keer gewonnen bij een internationaal songfestival met 20 deelname. Moeilijk om te kiezen tussen Engelstalig nummer of de nationale taal...
Ik zal gaan voor de nationale taal. Volgens mij moeten de inzendingen namelijk in de nationale taal zijn. Kan natuurlijk gunstig zijn als Engels ook een officiële taal is.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #104 Gepost op: 4-09-2017, 09:55:11 »
Zo er doet een grote groep mee zeg  ::oink::. Erg leuk!

Ik ben tevreden met mijn land en heb ook al wat leuke nummers voorbij horen komen  :)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #105 Gepost op: 4-09-2017, 18:40:00 »
Pfff, ik heb mezelf een onmogelijk land geloot... :\'(

De goede artiesten zingen in mijn land alleen maar in het Engels lijkt wel. ::ohno::
🜃

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #106 Gepost op: 4-09-2017, 19:45:30 »
Dat moment waarbij je na uuuuren luisteren naar net-niet liedjes, je weer eens een mogelijke parel ontdekt ::jaja::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #107 Gepost op: 5-09-2017, 18:52:32 »
Via PM kreeg ik de vraag of een nationale finale in de vorm van een poll bestaande uit 2 of meer liedjes uit 1 land, mogelijk is. ::vergroot::
Op basis van de uitslag van die poll kan de betreffende deelnemer dan een keuze maken welk liedje hij/zij instuurt.

Ik heb in mijn antwoord op de vraag aangegeven dat we dat niet eerder gedaan hebben bij het RN Songfestival.
Een van de uitgangspunten die ook nu weer geldt is dat tot de bekendmaking van de punten niet bekend is wie welk land heeft. Een mogelijkheid zou zijn dat ik de poll open, zodat niet bekend wordt bij wie de liedjes vandaan komen. Ik kan mij echter voorstellen dat anderen dan (indien nodig) ook een poll willen. En op 33 nationale finales zit niemand te wachten denk ik...

Je kunt je ook afvragen of de andere deelnemers dan niet 'opzettelijk' op het in hun ogen minder goede liedje gaan stemmen. Dus of je er dan écht wat aan hebt? Maar dan ga ik wel uit van een negatief mensbeeld. Het kan men ook (onbewust) beïnvloeden in het beoordelen van de liedjes als ze een liedje al eerder gehoord hebben of niet.

Inmiddels heb ik al een aantal inzendingen binnen. Ik vind het daarom voor nu (dit songfestival) beter als alle liedjes pas na de deadline tegelijkertijd bekend worden gemaakt.

Ik ben echter wel benieuwd hoe anderen hier tegen aan kijken! ::joehoe::

Sowieso voor iedereen die twijfelt welk liedje 'beter' is om in te sturen: kijk eens hier of in de topics van eerdere songfestivals, om te zien welke liedjes scoren en welke ook vooral niet. ::vergroot::
🜃

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #108 Gepost op: 5-09-2017, 18:56:05 »
Eens met jou. Denk niet dat je een objectief antwoord krijgt. Je vraagt het aan je directe concurrenten.

En idd - ik vind dat alle liedjes pas tegelijk op 1 moment geplaatst moeten worden. Als je iets vaker kan horen, kan dat een voordeel zijn (als het een leuk liedje is).
« Laatst bewerkt op: 5-09-2017, 18:57:57 door Daisy »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #109 Gepost op: 5-09-2017, 18:57:04 »
eens met jou en Daisy   Nieky kan zeker weer eens niet kiezen
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #110 Gepost op: 5-09-2017, 19:10:36 »
Ok, dan doe ik geen poll ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #111 Gepost op: 5-09-2017, 19:30:02 »
Het lijkt mij ook niet ideaal, niet eens omdat ik bang ben dat het minste liedje dan de meeste stemmen krijgt (beetje sportiviteit hoort er toch ook wel bij? ::hypocriet::), maar inderdaad meer omdat het dan al eens gehoord is en er al een mening over kan ontstaan. Daarnaast lijkt het me ook dat het voor de inzender niet chill is, aangezien ik mijn eigen inzending misschien wel zou aanpassen als ik zie dat iemand anders bijvoorbeeld een zelfde soort genre of stijl zou insturen (of wanneer ik mijne beter vind, juist bewust wél instuur); het lijkt me dat je aan het einde van de streep vooral minpunten overhoudt, hoewel ik de pluspunten er ook van inzie.
Misschien een idee voor een volgende editie, want het is wel leuk om te doen als iedereen meedoet en tegelijkertijd de beide keuzes instuurt, als een soort halve finale!
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #112 Gepost op: 5-09-2017, 19:42:20 »
eens met jou en Daisy   Nieky kan zeker weer eens niet kiezen

 ::rofl::

Had gekund, maar ik vind een nationale finale idee ook niks  ;)
You'll never walk alone

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #113 Gepost op: 5-09-2017, 19:55:24 »
Lijkt mij ook niet echt een goed idee
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #114 Gepost op: 5-09-2017, 20:43:27 »
Ik snap wel dat het voorgesteld is, maar als je een mening van derden wil zou ik het aan iemand vragen die niet meedoet. Dat een idee?

Over dat het liedje dan bekend is: Fabiann krijgt alle liedjes binnen en luistert ze, dus dat is toch hetzelfde? Ik snap eigk niet waarom jij die liedjes al wel mag luisteren Fabiann want daarmee heb jij meer info dan wij en ken je de liedjes ook al veel eerder. Niet helemaal eerlijk toch?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #115 Gepost op: 5-09-2017, 21:02:37 »
Ik wil gewoon zelf beslissen wie er meedoet van mijn land  :P

@Mollenmania: Ik was dat pas gaan roepen als Fabiann eens een keertje wint ;D
...maar soms even niet :)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #116 Gepost op: 5-09-2017, 21:04:59 »
Ha, ja eigenlijk best oneerlijk hè. ::pinokkio::

Ik kan zelfs ook bepalen wie er wint als de nummer 1 en 2 dichtbij elkaar liggen. Ik krijg immers ook alle punten eerst binnen. Maar nee, je zult mij op mijn blauwgroene ogen moeten vertrouwen dat ik dat nooit zal doen. Want dan had ik natuurlijk het achtste songfestival gewonnen in plaats van Mollenvanger-MV.

🜃

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #117 Gepost op: 5-09-2017, 21:58:02 »
Nee ik zeg niet dat je met punten sjoemelt. Dat verwacht ik ook echt niet van je ;). Ik zou zeggen: luister de liedjes pas als de anderen dat ook doen, zo begint iedereen gelijk. Het is ook geen groot punt ofzo maar nu het toch ter sprake komt, waarom zou je het niet doen?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #118 Gepost op: 5-09-2017, 22:11:53 »
Ik denk dat Fabian de liedjes wel eerder al moet luisteren, zodat hij kan aangeven aan de inzender wanneer een inzending illegaal is..... (bijvoorbeeld omdat er te veel in een andere taal gezongen wordt of de artiest niet uit het land komt ofzo)
Wit is ook een kleur!

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #119 Gepost op: 5-09-2017, 22:14:40 »
Ik ben ook niet voor de poll :)

Citaat van: de_witte
Ik denk dat Fabian de liedjes wel eerder al moet luisteren, zodat hij kan aangeven aan de inzender wanneer een inzending illegaal is..... (bijvoorbeeld omdat er te veel in een andere taal gezongen wordt of de artiest niet uit het land komt ofzo)

 ::jaja::
2024: wie is de Mol?