Auteur Topic: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017  (gelezen 90377 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #180 Gepost op: 19-09-2017, 10:16:01 »
Dan vind ik het nog steeds een rare opmerking.

Top.
Kunnen we nu weer verder? Of zet het in pm voort, want momenteel wordt het een beetje als een dood paard door laag water trekken, en daar wordt niemand blij van. Want dat is super onhygiënisch.
Also, dat is kwalijk voor de leefomgeving van Lukies overgewichtkikker.. die in het geniep een bewegend gifje is ipv een stilstaand plaatje. Het is een gifkikker ::oink::



ohja: sidenote, ik heb wel wat beters te doen dan clips kijken - dus dat gaat bij mij geen punten opleveren. En ook geen minpunten, dus voor mij mag je best een stilstaande albumhoesafbeelding hebben ::ok::

Oke, dat kan. Ik zal in het vervolg maar niet meer reageren dan..  :-X
Ah, top, zelfs MV is het met me eens dat dit onderwerp volledig oninteressant is geworden. ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #181 Gepost op: 19-09-2017, 13:48:05 »
Dit ben ik als jurylid van mijn nationale songfestival:

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #182 Gepost op: 19-09-2017, 15:07:53 »
Ik ben wel benieuwd wat anderen hier van vinden. Gaan jullie de ingestuurde liedjes met of zonder clip beluisteren? En letten jullie op de clip bij het kiezen van je eigen nummer?
Ik probeer voor mijn eigen inzending wel altijd een videoclip te hebben. Bij de beoordeling houd ik er niet heel veel rekening mee. Meestal krijgen de liedjes die ik na een paar keer luisteren nog steeds leuk vind, de meeste punten van mij.

Overigens laat ik iedereen helemaal vrij hoe ze de liedjes beoordelen. Sommigen kennen punten toe voor bepaalde onderdelen. De introtekst en de videoclip kunnen dan ook een van deze onderdelen zijn.

Eventuele (onbewuste) complotjes worden aan het einde van het songfestival altijd bekendgemaakt.
🜃

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #183 Gepost op: 19-09-2017, 17:01:05 »
Had ik eindelijk een nummer waar wel een leuk element in zat, zie ik dat dat liedje al eens heel hoog is geëindigd hier in dit songfestival ;D
Maar ik geloof dat ik mijn inzending gevonden heb :D
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #184 Gepost op: 19-09-2017, 17:12:28 »
Ik denk dat ik er inmiddels uit ben. De artiest heeft al meerdere malen meegedaan aan de nationale verkiezingen van het songfestival. Maar nooit aan de echte 'Europese' variant. Ik vindt dat hij daarom wel een internationaal podium verdient hier.

Ik ben benieuwd met welk lied iedereen komt aanzetten. Eerst nog even wachten...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #185 Gepost op: 19-09-2017, 17:16:19 »
Ik kijk bij mijn eigen inzending altijd (dit is m'n derde keer, maar oké) wel naar het totaalplaatje, dus inderdaad een gezellige introtekst, interessante clip, maar bovenal moet de muziek, de zang en eventuele extra's gewoon écht wel on point zijn.
Die andere dingen zijn leuk om er extra bij te hebben en wanneer een lied een minder leuk introtekstje heeft of een minder leuke clip zal ik daar uiteraard geen minpunten voor geven, maar bij liedjes die helemaal 'af' zijn op alle gebieden die ik beoordeel ben ik opzich wel geneigd om eerder pluspunten te geven. Andersom (bij leuke clip en fantastische introtekst, maar een lied die echt vreselijk is, geef ik natuurlijk ook gewoon 0 punten: zo simpel is het) Ik geef namelijk ook per categorie punten en natuurlijk zijn zang en muziek de allerbelangrijkste, maarja, net als met het tv-songfestival vind ik persoonlijk de act wel een toffe extra die het geheel in potentie net iets op kán heffen.

In the end denk ik dat het vooral gaat om welk liedje het beste is: welk liedje blijft het langst of meeste in je hoofd doordenderen en vind je gewoon het leukste om nogmaals te beluisteren. Als precies dát in een liedje zit zonder introtekst en met zwart beeld, dan heeft dat liedje die extra's gewoon helemaal niet nodig en stijgt hij lekker omhoog in mijn punten! Denk dat we elkaar daarin ook mogen vertrouwen, dat het uiteindelijk gewoon zeker wel om het liedje gaat.
En hoe meer spelers, hoe meer smaak, hoe verschillender de punten. May the best (that's me) win! ::trots:: ::pinokkio::

Liefde ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #186 Gepost op: 19-09-2017, 17:46:50 »
Also, dat is kwalijk voor de leefomgeving van Lukies overgewichtkikker.. die in het geniep een bewegend gifje is ipv een stilstaand plaatje. Het is een gifkikker ::oink::

 ::rofl::


Ik let er wel een beetje op bij het zoeken. Als ik kan kiezen tussen twee even sterke liedjes die ik even goed vind, waarvan er een een clip heeft en de ander niet, kies ik waarschijnlijk voor de eerste.

Qua beoordeling inderdaad wat Gupp zegt ::ok::. Ik beoordeel het liedje, maar een leuke aankleding kan zorgen dat ik wat positiever tegenover een inzending sta. Ik ga me daar niet voor afsluiten. Het scheelt denk ik maximaal hier en daar een puntje.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #187 Gepost op: 19-09-2017, 17:52:12 »

Qua beoordeling inderdaad wat Gupp zegt ::ok::. Ik beoordeel het liedje, maar een leuke aankleding kan zorgen dat ik wat positiever tegenover een inzending sta. Ik ga me daar niet voor afsluiten. Het scheelt denk ik maximaal hier en daar een puntje.

Hmm... ik ben liedjes tegengekomen met in de clips van die dames.... Hoeveel mannen doen er eigenlijk mee met dit songfestival ::hypocriet::
Keep calm and eat chocolates!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #188 Gepost op: 19-09-2017, 18:40:10 »
De eerste keer dat ik de liedjes beluister bekijk ik ook de clips, veel te leuk om te zien en natuurlijk beïnvloedt dat wel een beetje. Daarna hoop ik dat er een afspeellijst komt  ::hypocriet:: en dan wordt duidelijk welke liedjes leuk blijven en welke niet.
...maar soms even niet :)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #189 Gepost op: 19-09-2017, 18:44:49 »
dank hdd voor de opmerkingen over het dode paard en de woordspeling van de gifkikker ::rofl:: briljant
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #190 Gepost op: 20-09-2017, 16:46:25 »
Hmm... ik ben liedjes tegengekomen met in de clips van die dames.... Hoeveel mannen doen er eigenlijk mee met dit songfestival ::hypocriet::

::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #191 Gepost op: 20-09-2017, 17:51:11 »
Alleen jammer dat nummers die bij dat soort clips horen vaak zelf ook niet veel om het lijf hebben.

Dus daar scoor je dan weer geen punten mee. :P
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #192 Gepost op: 20-09-2017, 18:25:51 »
moet het geluid aan ?  #dtv
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #193 Gepost op: 20-09-2017, 18:34:54 »
Goed punt. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #194 Gepost op: 20-09-2017, 20:42:04 »
Goed punt. ::ok::
Of geen punt! ;D ::pinokkio::

dank hdd voor de opmerkingen over het dode paard en de woordspeling van de gifkikker ::rofl:: briljant
Dit ^ En ook Duncton is grappig ::rofl::
Alleen jammer dat nummers die bij dat soort clips horen vaak zelf ook niet veel om het lijf hebben.

Ik hou zeker rekening met introtekst en clip, net wat Gupp zegt. Die kunnen een meerwaarde zijn en soms net dat puntje verschil maken. Maar ik zal er geen punten voor aftrekken als die twee aspecten minder zijn, want het gaat uiteindelijk om het liedje.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #195 Gepost op: 21-09-2017, 20:29:08 »
Ik heb nog 0 sec gezocht.

Dus ik zal wel winnen
You'll never walk alone

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #196 Gepost op: 21-09-2017, 20:44:58 »
Ik heb nog 0 sec gezocht.

Dus ik zal wel winnen

 ::ok::  Lijkt op Pippie Langkous: 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan'
...maar soms even niet :)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #197 Gepost op: 22-09-2017, 17:52:04 »
De teller staat op 16 liedjes! Nog iets meer dan een week! ::hyper::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
🜃

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #198 Gepost op: 23-09-2017, 11:00:44 »
Zo, ik heb ook de definitieve beslissing genomen en alles opgestuurd  8)  Het grote wachten is begonnen..... ::slaap::
...maar soms even niet :)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
« Reactie #199 Gepost op: 28-09-2017, 12:38:55 »
Nog maar een paar dagen en nog 13 landen moeten hun liedje nog insturen! ::cheerleader::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
🜃