Auteur Topic: Sense8  (gelezen 3956 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Sense8
« Gepost op: 16-08-2017, 15:22:23 »
Ik zag dat er een paar Netflix reeksen vermeld stonden in dit forumdeel en vond dat Sense8 niet mocht ontbreken.



Ik was er meteen verslaafd aan. Helaas werd het door hoge kosten tov aantal kijkers stop gezet. Maar de fans kropen in hun pennen en zijn petities gestart etc, waardoor Netflix nu toch besloten heeft om nog een 2 uur durende finale uit te zenden! Power to the people!  ::ok::

Het gaat over de Sense8: acht mensen die elkaar heel erg aanvoelen, ookal zijn ze verspreid over de wereld. Als één van hen in Chicago op de deur hoort kloppen, kan het zomaar zijn dat een Sense8 in India plots ook geklop hoort, hoewel er niemand aan de deur staat. Zo start het allemaal, maar al snel kunnen ze emotioneel en fysiek bij elkaar zijn, ookal zitten ze in compleet andere werelddelen. En ze kunnen ook elkaars vaardigheden overnemen. Zo is er bvb Sun, een Koreaanse vrouw die top is in kickboxen. Als vervolgens één van de Sense8 in Afrika wordt overvallen, kan hij zich verweren dankzij de vechtkunsten van Sun. En zo helpen ze elkaar allemaal.

Erg inclusieve reeks, met verschillende nationaliteiten, transgender, geaardheden etc... geschreven en geregisseerd door de zusters Wachowski, die destijds ook de Matrix-trilogie hebben gemaakt.

En van alle Sense8's is Wolfgang uit Duitsland mijn favoriet. 8) (al komt Lito uit Mexico uiteraard in close second).

Offline Silvermaiden

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sense8
« Reactie #1 Gepost op: 17-08-2017, 11:37:13 »
Fantastische serie  ::bravo::. Ben heel blij dat er nog een vervolg komt, want het was een te open einde natuurlijk  ;).

Mijn favorieten zijn Wolfgang, Riley en Lito. (Vlak daarachter Nomi en Sun)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sense8
« Reactie #2 Gepost op: 17-08-2017, 19:18:41 »
Ik vind deze serie echt super  ::bravo:: mijn favorieten zijn Lito en Nomi. Sun en Riley vind ik ook super. En van de andere personages vind ik Daniela en Amanita ook geweldig  ::bravo::

Kan niet wachten op het vervolg!
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sense8
« Reactie #3 Gepost op: 10-06-2018, 17:59:28 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Jammer dat het voorbij is nu  :\'(
Frankje Lapi

Offline Maxwest

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Sense8
« Reactie #4 Gepost op: 19-06-2018, 22:18:38 »
Jammer dat het voorbij is, maar al met al vond ik het een heel goed einde. Duidelijk dat dit meer als een seizoen was gepland dan als een film van 2,5 uur. Zo zijn sommige dingen (Angelica's cluster, Archipelago) niet helemaal uitgebouwd tot het volste wat het kon zijn. Maar sowieso fijn dat er een einde is. Anders had het einde van Seizoen 2 wel heel abrupt gevoeld.

Liever iets met een einde dan geen  ::ok::